Prinsessemor

Lave sin egen kage eller hyre "amatør" konditor

59 indlæg i dette emne

Hej Alle i sindsygt talentfulde konditorkvinder :)

jeg overvejer seriøst at lave min egen bryllupskage, der er bare det minus at jeg er helt grøn <_<

Tror i jeg ville kunne nå at blive bare lidt god på et år?

Tænker også at det nok bliver riiiiiiiiigtig dyrt hvis jeg skal øve mig rigtig mange gange inden og tænker også i at hyre en amatør konditor, så er der nogen der kender en der bor i jylland gerne århus og omegn der vil have sådan en tjans? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var også TOTAL grøn før jeg kastede mig ud i projektet, men efter nogle prøvekager blev resultatet sådanne:

CIMG2302.jpg

P6050271.JPG

Lavede dem her til en anden anledning kort efter brylluppet:

CIMG2557.JPG

Altså, man er jo ikke i tvivl om at de er hjemmelavede, men jeg var selv tilfreds med resultatet. Hvis du er interesseret så har jeg lavet en lille guide på bryllupsklar (inkl opskrifter) - finder gerne et link til dig når det er oppe igen, hvis det er?

og synes ikke det var så dyr en fornøjelse faktisk, jeg købte ikke noget specielt udstyr - brugte bare hvad jeg havde i køkkenet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fine kager, du er da gooooooo....og ja vil meget gerne have link

jeg har ikke spor imod de ser hjemmelavede ud, bare det ikke ser ud som om de er hjemmelavet af min 5 årige datter :blink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vildt flotte kager TiaK :respekt :respekt

Det som er oven på, altså fondanten er utrolig let at arbejde med, synes jeg og hvis du har det og evt nogle sukkerblomster, som kan købes mange steder på nettet, så kan du lave nogle rigtig flotte kager, bare med få ingredienser...

Farven i fondanten kan man købe enten som færdig fondant ellers kan du købe hvid fondant og selv farve det med pastafarve..

Så kan du købe nogle rigtig flotte udstiksforme og selv lave blomster, hvis du ikke vil købe dem færdigt..

Men nu ved jeg jo ikke rigtig hvordan du havde tænkt dig kagen skulle se ud.. Om den skal være som TiaK´s eller på stativ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have!

He he jeg skylder vist at sige at pynten på bryllupskagerne er lidt en joke...

Jeg fik de "fine" udstiksforme til min PA og da jeg fredag eftermiddag blev sur på de roser jeg havde tænkt kagen skulle være pyntet med, så blev det disse i stedet - lidt sjovt må der gerne være!!

Jeg har selv lavet fondanten (MMF) af skumfiduser. På bryllupskagen brugte jeg frugtfarve, men synes det var svært at arbejde med (skulle bruge store mængder for at få en ordentlig farve) de grønne og lilla kager er farvet med pastafarve og det er MEGET nemmere!

Skal nok lige ligge et link ind i denne tråd, når søster-BK er oppe igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på ferie til sommer ved Århus, jeg kommer gerne og giver dig et kursus... Så bliver du nemt klar til sit bryllup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da nogle vildt flotte kager TiaK :respekt :respekt

Det som er oven på, altså fondanten er utrolig let at arbejde med, synes jeg og hvis du har det og evt nogle sukkerblomster, som kan købes mange steder på nettet, så kan du lave nogle rigtig flotte kager, bare med få ingredienser...

Farven i fondanten kan man købe enten som færdig fondant ellers kan du købe hvid fondant og selv farve det med pastafarve..

Så kan du købe nogle rigtig flotte udstiksforme og selv lave blomster, hvis du ikke vil købe dem færdigt..

Men nu ved jeg jo ikke rigtig hvordan du havde tænkt dig kagen skulle se ud.. Om den skal være som TiaK´s eller på stativ :)

Tak for tip, jeg har lavet et par enkelte kager men ikke nogen der er pæne nok til bryllup :) men jeg har lidt pastafarver

har hørt at fondant blandet med marcipan er godt at bruge men må prøve mig lidt frem og vil da lige se om jeg kan finde nogle udstiksforme til roser :)

kunne da være lidt hyggeligt at lave sin egen kage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have!

He he jeg skylder vist at sige at pynten på bryllupskagerne er lidt en joke...

Jeg fik de "fine" udstiksforme til min PA og da jeg fredag eftermiddag blev sur på de roser jeg havde tænkt kagen skulle være pyntet med, så blev det disse i stedet - lidt sjovt må der gerne være!!

Jeg har selv lavet fondanten (MMF) af skumfiduser. På bryllupskagen brugte jeg frugtfarve, men synes det var svært at arbejde med (skulle bruge store mængder for at få en ordentlig farve) de grønne og lilla kager er farvet med pastafarve og det er MEGET nemmere!

Skal nok lige ligge et link ind i denne tråd, når søster-BK er oppe igen :)

Tusind tak :) ellers er jeg også på bryllupsklar som Frk.Horup

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at handle ind hos Specialkøbmanden.dk - der er ihvertfald udstiksforme, men det har langt de fleste sider der sælger kageudstyr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig endelig til, hvis du har spørgsmål!

Tak :kram får jeg helt sikkert, overvejer at prøve at lave en kage til min fødselsdag om to uger

men vil gerne lige høre om fondant eller marzipan er lettest at arbejde med? eller en blanding af de to? har kun prøvet lidt med fondant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram får jeg helt sikkert, overvejer at prøve at lave en kage til min fødselsdag om to uger

men vil gerne lige høre om fondant eller marzipan er lettest at arbejde med? eller en blanding af de to? har kun prøvet lidt med fondant

Fondant er KLART nemmest at arbejde med, men du kan blande det med marcipan, hvis du gerne vil have marcipan-smagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal på ferie til sommer ved Århus, jeg kommer gerne og giver dig et kursus... Så bliver du nemt klar til sit bryllup...

Ej det kunne være vildt fedt :) det gad jeg virkelig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede også kagerne til vores bryllup. Og jeg var også helt grøn inden jeg kastede mig ud i det. Jeg havde store planer om at lave en kage i mange plan, men jeg gik fra det igen, da det krævede for meget. Så jeg lavede fire ens kager, der stod ved siden af hinanden.

Dette var den aller første kage jeg lavede:

IMG_1180_2.jpgIMG_1183_2.jpg

Og sådan så vores bryllupskage ud :)

kage_bryllup.jpg

kage_bryllup_cut.jpg

Jeg tror jeg lavede 5 kager inden jeg skulle lave kage til vores bryllup.

Det kræver at man har tålmodighed og at man lader smørcreme, mousse osv køle ordentligt ned, inden man lægger det sammen. Der er en masse rigtig gode vejledninger på Bryllupsklar.dk som jeg vil råde dig til at kigge på.

Jeg kan lige finde links til dig, når siden åbner op igen, hvis du vil have det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kunne være vildt fedt :) det gad jeg virkelig godt :)

Ved du hvad, det finder vi da ud af, så går jeg heller ikke helt kage-kold i ferien, det er ikke så nemt at bage store kager i en campingvogn.

Vi skal afsted i uge 29-30, så lad os snakke sammen når vi nærmer os..... Kunne være hyggeligt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvad, det finder vi da ud af, så går jeg heller ikke helt kage-kold i ferien, det er ikke så nemt at bage store kager i en campingvogn.

Vi skal afsted i uge 29-30, så lad os snakke sammen når vi nærmer os..... Kunne være hyggeligt....

Havde jeg ikke haft en nyfødt lille pige på det tidspunkt - så kunne jeg være meget fristet af at (forsøge på at) nasse mig med på jeres date! Er godtnok ikke super grøn længere - men er stadig grøn! Kunne være fedt at lære noget fra en lidt mere erfaren!

Men tror nu jeg har nok at se til på det tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh hvor ville jeg gerne nasse mig med på den date i uge 29 eller 30 :D Det kunne være noget så fantastisk - godt nok er der intet bryllup lige i den nærmeste fremtid, men lige så snart den lille er ved os, så begynder vi lige så stille at sparer op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg lægger gerne køkken til, det er ikke kæmpe men vi kan nok godt være et par stykker :) jeg vil lade det være op til Melon hvad hun kan overskue :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er søster-BK åbnet igen - så her er linket til den kageguide jeg har lavet derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er søster-BK åbnet igen - så her er linket til den kageguide jeg har lavet derinde.

Tak du er en skat :sandie smutter ind og kigger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder super hyggeligt med sådan et kage hygge møde, for mig gør det ikke noget vi er flere... Aj det bliver da super hyggeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder super hyggeligt med sådan et kage hygge møde, for mig gør det ikke noget vi er flere... Aj det bliver da super hyggeligt...

ja det vil jeg virkelig glæde mig til :)

Vi kan lige arrangere når vi kommer tættere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det vil jeg virkelig glæde mig til :)

Vi kan lige arrangere når vi kommer tættere på :)

I lige måde, vi snakkes ved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen jamen altså :D i skriver bare en PM eller herinde når i ved noget, så må vi se om jeg kan dukke op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER