Sandie

Bad

22 indlæg i dette emne

Hvor tit kommer jeres børn i bad? Synes jeg kunne læse mig frem til mange bader hver dag...

Jeg bader altså kun Nadja hver 2-3 dag, er for sjældent ? hun bliver selvfølgelig badet oftere hvis hun har spildt eller puttet noget i håret osv.

Håber i gider svare ærligt, skal lige vide om vi de klamme forældre... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella kommer altså heller ikke i bad hver dag. Jo, nogle gange i perioder. Men så er det mest fordi hun er bundtræt og ikke rigtig gider andet (hun er meget glad for at komme i bad) Men her er det som regel også hver anden eller hver tredje dag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW Sikke et læxi avatar du har fået dig :gp :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :blush

Iih tak.. for det nu føler jeg mig lidt mindre dårlig mor :) Kan godt se det med med at putte i bad for "altivitet" Nadja elsker også bad.. og nogle gange putter jeg hende også i bad bare fordi hun elsker det... men synes bare tit der er må meget "rydden" op med vand udover det hele, ting der skal tørres af, badedyr, skrid-underlags osv der skal ordnes at pointen i at bruge det som leg går væk når mor så skal bruge så lang tid på det bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn har skrøbelig hud, og efter aftale med hudlægen kommer de i bad 1 gang om ugen, de bliver så dagligt etagevasket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille Leo kommer i bad hver eneste morgen (2 år og 3 måneder). Han er en lille svine Mikkel og får tit mad i håret osv.

Han laver jo også bimmelim og bummelum et par gange i løbet af dagen.

Så jeg syntes det er rart at han lige bliver "nullet", vasket og får vasket hår + bliver vasket bagi med vamt vand og sæbe :)

Derudover er det (for os) en fantastisk hyggestund hver morgen. Det ville jeg nødigt undvære :)

Ki og mig skiftes hver dag til at bade ham.

PS. vi bruger mild sæbe og cremer ham ind hver dag. Ingen problemer med tør hud her :)

Smil

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander har fast badedag onsdag og lørdag (når dagen er fast slipper vi for diskussioner hver gang)

Kristoffer kommer i bad en gang om ugen + i skolen til gymnastik (og måske også bordtennis?)

Frida og Linus 1 - 2 gange om ugen og når de er beskidte. I øjeblikket ligner Linus en muddermand når han kommer hjem fra BH og så er der oftere bad :)

Pernille svømmer 3 gange om ugen og går derudover selv i bad når hun synes hun trænger (dejligt når de bliver så store at de selv kan vurdere det :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille Leo kommer i bad hver eneste morgen (2 år og 3 måneder). Han er en lille svine Mikkel og får tit mad i håret osv.

Han laver jo også bimmelim og bummelum et par gange i løbet af dagen.

Så jeg syntes det er rart at han lige bliver "nullet", vasket og får vasket hår + bliver vasket bagi med vamt vand og sæbe :)

Derudover er det (for os) en fantastisk hyggestund hver morgen. Det ville jeg nødigt undvære :)

Ki og mig skiftes hver dag til at bade ham.

PS. vi bruger mild sæbe og cremer ham ind hver dag. Ingen problemer med tør hud her :)

Smil

Martin

Lyder godt nok også hyggeligt :)

Respekt for at I når det om morgenen! Hvis vi skulle bade Ninja-trolden om morgenen- OMG; så skulle vi godt nok tidligt op :D Hun bader gerne en halv time, for alting skal jo lige leges med i vandet. Og så er der som regel ballade når hun skal op (mest fordi hun bliver kold og nærmest opløst) for det gider hun ikke- altså at komme op igen! Normalt skal vi køre kl. senest 7:15 (når jeg skal arbejde fra kontoret), så her aftenbader vi. Men det er også hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille Leo kommer i bad hver eneste morgen (2 år og 3 måneder). Han er en lille svine Mikkel og får tit mad i håret osv.

Han laver jo også bimmelim og bummelum et par gange i løbet af dagen.

Så jeg syntes det er rart at han lige bliver "nullet", vasket og får vasket hår + bliver vasket bagi med vamt vand og sæbe :)

Derudover er det (for os) en fantastisk hyggestund hver morgen. Det ville jeg nødigt undvære :)

Ki og mig skiftes hver dag til at bade ham.

PS. vi bruger mild sæbe og cremer ham ind hver dag. Ingen problemer med tør hud her :)

Smil

Martin

må også sige respekt for at i når det om morgnen ;)

Her kommer hun i bad 2-3 gange om ugen, og hun nyder det altså godt nok i fulde drag, så hun er hellere ikke rigtig til at drive op af badet igen, jeg gør det gerne lige når jeg kommer hjem med hende fra institutionen. Anna har faktisk været bange for at tage bad, og gør det helst hellere ikke i babybadekaret, så det er i det store badekar, og med en voksen, ofte sidder hun hos mig, og leger så med hendes legetøj, og ja idag er hun altså super glad for at komme i bad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina kommer kun i bad 1-2 gange om ugen. Hun lider af slem børneeksem og vi har af hendes hudlæge fået besked på at vi helst ikke må bade hende oftere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linus er forresten kommet i den alder hvor han vil bade alene.

Så skal jeg gå væk og trække badeforhænget for - mens han kan bruge både en halv og en hel time i badekarret.

Han har fået at vide at hvis han skal bade alene så skal han synge imens så vi kan høre at han ikke ryger ned under vandet.

Det er nu hygsomt at høre ham sidde derude og plaske mens han nynner og synger hjemmelavede sange loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander kommer i bad 2-3 gange om ugen. Vi bruger ikke sæbe - eller kun meget sjældent.

Det er mit ønske at han får en sund hud og ikke tørrer ud og ikke får hormonforstyrrende stoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svar.. kan se det okay med bad hver 2-3 dag.. tror jeg bare jeg forbliver ved så længe hun ikk sviner mere end hun gør nu :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2-3 gange om ugen :) (skøøønt avatar dér)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her 2-3 gange om ugen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bk i sq dejlige tøser... holder man nogle sinde op med at søge bekræftelse i at man gør det godt nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2-3 gange om ugen kommer ungerne i bad, dog en del mere om sommeren, hvor de render rundt i jord som støver, de sveder mm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det hver aften her i vinteren, men jeg kan altså godt finde på at springe en dags tids over, men de hygger sig nu begge 2 i karret sammen

Til sommer bliver det hver morgen, for at få nattesveden af, Mick har det meget varmt om natten om sommeren, så tidligt op her i huset, men ja der er jo lyst til det så pyt.

Men de får ikke vasket hår hver dag. Jo hvis der er rester gemt i det eller andre spændende fund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min pige på 2,5 kommer også 'kun' i bad 2-3 gange om ugen... Det samme med lillebror på 6 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uffe kommer i bad ca hver anden dag...men der kan også godt gå 3 dage. Det afhænger lidt af mængdena f leverpostej i håret, så derfor er det oftest hver anden dag ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian kommer i bad hver 2. eller 3. dag alt efter hvor meget jeg vurderer han trænger.

Han skal have haft en meget slem gang l*rt op ad ryggen, før han bliver vasket med sæbe, men han har også en tendens til at sidde og smage på vandet :rolleyes og så har han allerede nu ret tør hud, så han får også en gang babyolie eller lotion efter badet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge kommer i bad 2-3 gange om ugen. Den store lidt oftere nu det er højsæson for leg i sandkasse og han får sand ind de mærkeligste steder.

Den lille lider af tør ud, så derfor kommer han ikke i bad så tit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER