mutti3

Så er beslutningen taget:)))

10 indlæg i dette emne

Efter mange overvejelser, har vi nu besluttet at jeg skal føde hjemme. Det er 3. gang jeg skal føde, og har de to andre gange haft nogle drømmefødsler :loveshower .

Vi har været til et åbent hus arrangement omkring hjemmefødsel i vand, og jeg må indrømme at jeg faldt for det nærvær der er fra de jordmødre der er tilknyttet hjemmefødselordningen.. Flere jordmødre besøg og masser af tid til os.. Ikke lige det man bliver præsenteret for på barselsgangen i dag, hvis man er flergangsfødende..

Hold da op, hvor jeg glæder mig:))) VI glæder os:)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fed beslutning :loveshower Hvilket hospital er du tilknyttet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilknyttet Holbæk sygehus, og det tar ca. 45 min, at kører dertil.. Laaang tid, hvis man føder hurtigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅÅrrh tillykke med den beslutning! Jeg ville også føde hjemme men endte med at føde på sygehuset pga grønt fostervand :)

Anyway ville lige give dig et par råd med på vejen :)

Meld dig ind i foreningen Forældre og Fødsel, derigennem kan du leje et fødekar :) Du skal købe noget dampspær i Silvan (eller andet plast) at lægge under og så nogle gamle lagener (så du ikke får skjolder på gulvet) Jeg købte bare gammelt sengetøj i genbrugen + havde en masse gamle håndklæder vasket og klar.. Jeg købte også en yogabold i Lidl til 50 kr som jeg brugte meget under udvidelses veerne, den er god at have også :) Sørg for selv at nævne for jordemoderen at hun skal bestille ilt og sug til dig, det bliver leveret til dig når du er 37+0 (indenfor termin). Så står det klar til når jordemoderen kommer ud til dig. Udover det skal du have en god justerbar lampe (hvis hun skal sy dig bagefter) og en kontorstol, der kan justeres i højden (så jm sidder korrekt hvis hun skal sy dig :)).

På apoteket kan du få 'vådliggerlagener' til børn, de er super godt at have ind under dig hvis du skal over i sofaen eller lignende (her skal du selv også have noget under dig, jeg havde købt voksdug og så gamle håndklæder igen :)). De her tisselagener er ret store så de er perfekte at have under numsen til sivende fostervand og blod etc. Der er vist 10 i en pakke, så du kan skifte dem ud løbende igennem fødslen. På apoteket har de også de store kæmpe-mega trusser ligesom den man får på hospitalet til blødningen efter (jeg kom hjem 5 timer efter fødslen så var glad for dem, andre får vist nogen på sygehuset men da du jo er hjemme skal du selv sørge for det).

Så er det en RIGTIG god ide at have bagt en mio. kager til barselsgæster - når du føder hjemme (eller kommer så hurtigt hjem som jeg) er der ikke besøgstid som på sygehuset - så det er rart at have lidt at servere og så få kommunikeret ud INDEN fødslen at de er velkomne hos Jer men at I er nødt til at bede folk gå igen..Når man er hjemme er folk ikke så OBS på at 'Nu må vi hellere gå, eller besøgstiden er slut' så det skal I selv kunne sige.. Jeg ved godt du har født 2 gange før så du ved godt hvor lidt overskud man har men jeg ville alligevel understrege det :)

:) Held og lykke :)

Anna

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Anna.

Tusind tak for din besvarelse og alle dine gode råd, dem vil jeg bestemt benytte mig af. Jeg ved at min jordmoder har ilt og sug med, og alt hvad barnet ellers kan have brug for efter fødslen. Vi glæder os så meget til oplevelsen, og håber at vi får lov til det, at ingen komplikationer dukker op undervejs. Hvor var det ærgeligt for jer, men det vigtigste er jo sikkerheden, og at baby har det godt, når den kommer ud. Det med besøstiden, der er jeg nok rimelig streng :badgirl . Har sagt at familie (foruden min mor, som skal deltage i fødslen, og selvfølgelig vores andre børn, som bliver passet imens, og så skal de være de første der ser deres lille bror/søster.)og venner må komme, når vi har sagt at det er ok, og så kun lige til en kop kaffe. Jeg kan sagtens huske hvor brugt man er efter sådan en omgang :wub

Vh. Anne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare dejligt. Jeg får helt lyst til at "arrangere" en hjemmefødsel igen.

Jeg har født med Hjemmefødselsordningen Sjælland to gange - i Roskilde og i Gørlev (mellem Slagelse og Kalundborg). Det er nogle helt fantastiske mennesker der arbejder i denne hjemmefødselsordning - jeg håber du får en dejlig oplevelse.

Mange af de ting man selv skal sørge for hvis man føder hjemme med tilknytning til at hospital, det har jordemødrene selv med. De udlejer også fødekar. Nemmere bliver der ikke at føde hjemme.

Andrea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det bliver helt fantastisk.. Håber vi:))) Dejligt at høre en mere der har haft en god oplevelse med hjemmefødsel :loveshower Vi lejer kar til fødslen af selve hjemmefødselsordningen, og ja, det virker til at de har helt styr på alt det der skal være parat til sådan en omgang. Hun kommer hjem til os på torsdag, og det virker bare som om at de har så meget tid til en´ :loveshower .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også så gerne ha' muligheden - vil høre min jordmoder om mulighederne næste gang om evt. bare at føde i vand.

Det kunne jeg forstille mig var så befriende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh hvor er jeg misudenlig. Jeg forestiller mig, at det må være en helt fantastisk oplevelse at føde hjemme, men da jeg har haft streptokokker i denne graviditet må jeg ikke - var eller planen helt fra starten.

Da jeg var 12 fødte min mor min lillebror der hjemme, jeg var med til hele fødslen og det var bare så rart og naturligt. Århh altså hvor må det være fedt ikke mindst at kunne blive hjemme mens man har veer og ikke at skulle nogen steder når man lige har født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag haft besøg af jordmoderen, og det var en hel speciel god oplevelse. Jeg lå på sofaen, du hun lyttede efter hjertelyd, og vores yngste datter var kommet tidligt hjem fra børnehave, og deltog i det hele. Hun var hos os i 1,5 time, hvor vi stille og roligt gennemgik mine tidligere fødsler. Den tid bliver der vidst ikke brugt inden for den normale ordning. Vi håber så meget at alt går som det skal og at ingen komplikationer dukker op undervejs :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER