Nitzen1987

Giver I bidrag til alle indsamlinger?

22 indlæg i dette emne

I søndags var der indsamling for Kræftens Bekæmpelse (desværre kom der ikke nogen hos os, så kunne ikke give, så tror jeg skal ind på deres hjemmeside, der kan man vel indbetale et beløb)

Giver i bidrag hver gang der er indsamling? (Danmarks indsamling, Røde kors, Folkekirkens nødhjælp, Kræftens bekæmpelse osv.) Eller er der nogle organisationer, som I ikke ønsker at støtte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg støtter kun Kræftens bekæmpelse, da vi har haft kræften inde på livet i familien og mistet to dertil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver alle der har været hos os :)

Desværre fik de vist kun 7,75 i søndags for det var de eneste småpenge vi havde (og ville ikke lige plyndre ungernes sparegrise ;)). Men lidt er bedre end ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver sjældent noget til dem, der kommer og ringer på, men simpelthen fordi jeg MEGET sjældent har kontanter på mig. Jeg er så medlem af hjerteforeningen, Danmarks naturfredningsforening og støtter bevarelsen af regnskov :) Jeg har ikke råd til, at støtte en hel masse, for så ender det med at jeg skal støttes :lol Men min mor og jeg har så koordineret hvad vi støtter, så vi givenoget til dem vi syntes skal have ;) Gav det mening :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi plejer at give lidt til dem der kommer forbi.

Derudover plejer vi også at støtte Danmarksindsamlingen, og så er vi medlemmer af Dyrenes Beskyttelse.

Hvis de "bare" reklamerer på TV er det sjældent vi giver noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem der kommer og banker på får altid lidt ( Som ofte 10 eller 20 kroner, hvis vi lige har ) Men det er faktisk sjældent der kommer nogen her, til trods for vi bor i byområdet..

Men om det er spejderne der kommer og sælger juleneg, fodboldklubben der sælger julekalendere, kræftens bekæmpelse eller noget helt andet, så køber vi eller giver..

Ud over det giver vi også rigtig meget til Mødrehjælpen og De danske hospitalsklovne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver altid til dem, der kommer og samler ind. Jeg har endnu ikke mødt et emne, som jeg ikke synes var værd at støtte.

Jeg har også selv været ude og samle ind flere gange.

I søndags gav jeg 200 kr. til kræftens bekæmpelse. Men det er også fordi at min kærestes mor er meget syg af kræft.

Ellers plejer jeg at give hvad jeg sådan lige har liggende af mønter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi har kontanter plejer vi at give til dem der kommer forbi....der er vist ikke nogen jeg ikke har givet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vi småpenge på os når de kommet og ringer på så får de et bidrag.

I søndags havde jeg været i banken og hæve ekstra penge fordi det var kræftens bekæmpelse. Jeg mistede min mor til kræften i juni så dem støtter jeg helt sikkert.

Kan tilføje at dem der ikke fik givet et bidrag i søndags, kan gøre det på www.indsamling.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig kontanter på mig, så de får ingenting. Men istedet indbetaler jeg af og til til hvad jeg nu synes trænger til hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig kommer der ingen, de gider ikke at fise op på 14. :lolhit :lolhit :lolhit :lolhit :lolhit :lolhit

Men er med i de forskellige foreninger, så de får min støtte der :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej støtter langt fra hver gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis vi er hjemme og har kontanker så gør jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvis jeg er hjemme, og har kontanter, så giver jeg til dem som kommer til min dør. Derudover er jeg medlem af WSPA og giver dem 100 kr om måneden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi giver altid dem der kommer, beløbet sviner men omkring 50,- vi har altid kontanter i huset, så det er ikke et problem :) Derudover giver vi til mødrehjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her støtter vi kun kræftens bekæmpelse af den grund at der er mange i min familie som er døde af det. Og så har jeg selv øget risiko for tarm kræft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som kun støtter en organisation, hvad er grunden til, at i har fravalgt de andre????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste søtter vi alle dem som kommer og det sommmetider bare med en 5 eller 10, de foreninger som jeg jeg går ind for får en mdr støtte på 100 kr og dem har vi 4 af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver altid til dem som kommer forbi og banker på døren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi støtter hvis der bliver ringet på, men det gør der sjældent.

Jeg støtter brysterne og købte sidst et armbånd.

Ellers har vi støttet de store indsamlinger på DR.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som kun støtter en organisation, hvad er grunden til, at i har fravalgt de andre????

For os er det en prioritetssag :) Vi støtter de Danske hospitalsklovne og Mødrehjælpen fast.. Ud over det har jeg købe en masse tøj, bind, armbånd, rugbrød osv til Støt brysterne..

Hvis vi skal give til alle, så er der ikke flere penge på kontoen når vi rammer den 3. i måneden... Så vi har valgt at støtte dem som vi personligt mener har brug for penge ( og det har alle de andre også, det er ikke det, men vi har valgt sådan )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg støtter lidt af hvert, men det afhænger meget af om det "rammer mig". Altså ikke om det er aktuelt for mig, men om organisationerne når ind og rammer mine følelser. Jeg ville selvfølgelig gerne støtte alt, men det kan jeg ikke overskue økonomisk (= Jeg har nok råd, men jeg kan ikke få øje på "hvordan" jeg får råd) Jeg har en "aftale" med mig selv om, at så længe jeg er på su og su-lån (dvs. tallene bliver rødere for hver måned der går), så må jeg kun støtte én organisation fast. Og det er så WSPA, fordi jeg er så glad for dyr, og slet ikke kan andet end at støtte, når jeg ser de billeder af mishandlede dyr :( Jeg ville utrolig gerne adoptere en orangutang også (altså på samme måde som fadderskab for børn i ulande), men jeg lader indtil videre være, fordi jeg helt ærligt synes at det er knebent i min økonomi så længe jeg studerer.

Derudover støtter jeg af og til indsamlinger og andre former for støttekampagner, især kræftens bekæmpelse, som jeg føler meget for. Jeg har egentlig været relativt forskånet mht. at opleve kræft, men tanken om at en af mine kære fik det, kan jeg slet ikke bære. Så de får altid og som regel lidt mere end de andre...

De organisationer, som jeg oftest "vælger fra" er dem, der har med fattigdom at gøre. Jeg ville som sagt selvfølgelig helst hjælpe alle, men når jeg nu føler mig nødsaget til at begrænse det, så har jeg den "logik", at det gør mere ondt at have haft en masse og pludseligt miste (f.eks. hvis et sundt og raskt menneske får uhelbredelig kræft), end aldrig rigtig at have haft (f.eks. tror jeg ikke på at fattige børn går og græder hver dag, selvom de lever under forfærdelige vilkår set med vestlige øjne). Jeg håber ikke, at det bliver misforstået, for jeg har absolut medfølelse for fattige i ulande! Det gør bare ENDNU mere ondt i hjertet, når jeg ser dyr lide, eller ved tanken om at en familie, hvor alt fungerer, pludselig bliver slået i smadder pga. en sygdom...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER