Nans

Nu er det ikke kun mælk, men også grød (-:

76 indlæg i dette emne

Chloé smager stadig kun lidt ad gangen. Tænker det er fint at have en lang opstart.

Hun har nu smagt vandmelon, fersken, majsgrød og hirsegrød med majs :)

Hun vil gerne spise det, men bliver frustreret over at der ikke kommer så meget ned - hun har svært ved at greje det med at synke maden fremfor at skubbe den ud med tungen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spændende! Jeg fuldammer stadig Karoline men hun er begyndt at vågne om natten så kunne tyde på hun er mere sulten. Vi starter nok snart op med vælling. Men har tænkt mig at forsøge mig med BLW. Synes godt om principperne og kan godt lide den afslappede tilgang til det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, januar2017 said:

Spændende! Jeg fuldammer stadig Karoline men hun er begyndt at vågne om natten så kunne tyde på hun er mere sulten. Vi starter nok snart op med vælling. Men har tænkt mig at forsøge mig med BLW. Synes godt om principperne og kan godt lide den afslappede tilgang til det. 

Vi fuldammer også stadig her. Meget endda. Hun ammer mindst en gang i timen, nærmest nonstop fra 4-8 om morgenen. I nat var det var 2-7.30. Mor er meget træt! Det er godt jeg bare vågner, kobler hende på og sover videre bagefter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Maj 2014 said:

Vi fuldammer også stadig her. Meget endda. Hun ammer mindst en gang i timen, nærmest nonstop fra 4-8 om morgenen. I nat var det var 2-7.30. Mor er meget træt! Det er godt jeg bare vågner, kobler hende på og sover videre bagefter. 

 

Lige den sidste del savner jeg, jeg er trææt sover max 2 timer af gangen, gab...

 

Jeg håber også at grød kan hjælpe hende til at sove lidt bedre om natten - jeg magter ikke at lave vælling selv, og det man kan købe er først fra 6 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde besøg af sp igår.. Melina blev jo 4 måneder igår Og Hun fik kun ros ros og ros :wub 

men sp mente at vi ikke behøvede at skynde os med at give Melina grød, og mos fordi hun sover 11 timer om natten, så mener sp at hun bliver godt mæt af sin mælk :) Melina spiser 5 flasker om dagen af 150 ml. Så vi snakkede om at hun kunne få noget kartoffelmos, og gulerod, når vi skal have aftensmad, som en start - og så får hun vand fra vandhanen, det skal hun lige vende sig til da det er koldere end det hun plejer at få  :kuller 

 

Har haft problemer med at komme herind på siden :chin: andre der også har det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Nans lyder bare så godt ! Tillykke med det. 

Jeg skal forsøge mig med mere mad til Karoline. Må give hende mere flaske. Holder ikke til endnu en nat uden søvn. Ikke fordi hun er slem men når jeg selv vågner på kryds og tværs af hende så giver det bare elendig søvn. 

 

Jeg har også haft problemer med siden i nogle dage nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden driller også her... 

 

Ida synes det der grød er en mærkelig str, men hygger sig ved at "være med" når vi spiser :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

43 minutes ago, januar2017 said:

@Nans lyder bare så godt ! Tillykke med det. 

Jeg skal forsøge mig med mere mad til Karoline. Må give hende mere flaske. Holder ikke til endnu en nat uden søvn. Ikke fordi hun er slem men når jeg selv vågner på kryds og tværs af hende så giver det bare elendig søvn. 

 

Jeg har også haft problemer med siden i nogle dage nu

Er hun i 4 spring? Det er ikke sikkert, at det er sult. Da Ellie var i 4 spring vågnede hun konstant!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens være hun er! Hun fylder jo 5 md. d. 29/6. Så slet ikke utænkeligt. Men Karoline vågner kun to gange om natten. Men når jeg så vågner en time før hende og ligger søvnløs så er det virkelig op ad bakke. Puha føler mig syg i dag. Dur slet ikke til lidt søvn. Min krop reagerer så vildt. Thomas går på barsel på fredag. Det glæder jeg mig meget til. Så er han hjemme i to måneder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, januar2017 said:

Kan sagtens være hun er! Hun fylder jo 5 md. d. 29/6. Så slet ikke utænkeligt. Men Karoline vågner kun to gange om natten. Men når jeg så vågner en time før hende og ligger søvnløs så er det virkelig op ad bakke. Puha føler mig syg i dag. Dur slet ikke til lidt søvn. Min krop reagerer så vildt. Thomas går på barsel på fredag. Det glæder jeg mig meget til. Så er han hjemme i to måneder. 

Så må han tage lidt over. Jeg ved bare hvad det spring gjorde ved Ellie. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spring 4 er altså ikke sjov :ninja 

 

men tænker da næsten at Karoline er på vej i spring 5, hun er vel ældst målt på terminsdato :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Kia... den forstår jeg ikke? Ellie er da ældst....? 

 @Maj 2014 jamen kan sagtnes være! Hun er hvert fald en del mere urolig og en del sværere at putte om aftenen. I går kl. 23:30 var hun stadig lysvågen og lå og pludrede og grinte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@januar2017 tigerspring udregnes efter terminsdato og ikke fødselsdato :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for pokker. Hvordan kan det være? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karoline er kun 6 dage fra Ellie efter terminsdato. Ellie er kommet ud af springet ca. 11 dage før hun burde i følge terminen. Det var tydeligt da det sluttede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay hvordan tydeligt @Maj 2014

Jeg kan kun mærke det ved sengetid. Hun er stadig lysvågen nu her selvom hun stort set ikke har sovet i dag. Hun ligger og snakker i sin tremmeseng. Og lige om lidt ved jeg hun begynder at græde. Ved ikke helt hvad jeg skal. Om jeg skal lade hende ligge og lige trøste hende lidt eller hvad. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, januar2017 said:

Okay hvordan tydeligt @Maj 2014

Jeg kan kun mærke det ved sengetid. Hun er stadig lysvågen nu her selvom hun stort set ikke har sovet i dag. Hun ligger og snakker i sin tremmeseng. Og lige om lidt ved jeg hun begynder at græde. Ved ikke helt hvad jeg skal. Om jeg skal lade hende ligge og lige trøste hende lidt eller hvad. 

Ellie har været helt vildt sur under spring 4 og sovet latterligt. Nu er hun pludselig blevet helt vildt glad, charmerer alle, kan alle mulige nye ting og sover fint (altså i min armhule med babsen i munden fra omkring 2-4 tiden og så til hun vågner 7.30-8. I dag 6.27 fordi det var lyst :blink)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha alt er relativt @Maj 2014 haha. Men dejligt det er overstået! Kunne slet ikke forestille mig at jeg skulle begynde på arbejde nu. Tænk i vores forældres tid var det ret normalt at gå arbejde nu. 

 

Om dagen er det dog sjovt synes jeg. Det er skægt at de kan alt muligt nyt og man kan se at de virkelig er meget med. Fx hvis jeg siger vores kattes navn kan hun kigge ned på katten. Hun ved hvad jeg mener når jeg siger "Mille og Pelle" og reagerer på sit navn. 

 

Meeeen den søvn er ikke sjov!!! Thomas skal så meget have hende om natten når han går på barsel 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvorfor det tæller efter termin, det gør det bare :) 

 

Ida har i hvert fald været tiger baby i dag :o så opgav egentlig grød til aften, hun havde skreget, jeg havde viklet hende. Men smed hende i stolen da vi skulle spise, og så grinede hun og kørte med arme og ben hver gang jeg tog en bid :P så endte med at røre en grød op til hende, og hun slubrede det i sig :ninja så meget for jeg havde besluttet at hun ikke var i humør for det i dag :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Karoline smagt grød for første gang. Det gik rigtigt godt. Uvist hvor meget af det hun spiste. Tror mest hun skubbede det ud med tungen :D

IMG_3668.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Karoline! Ja det tager noget tid inden de forstår det med tungen :) 

 

Ida sluprede i sig igen her til aften, hun hygger sig virkelig med det! 

 

Hva for noget grød får hun? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe gik der før Ida lærte det? @Kia...

 

Jeg ville egentlig have ventet med grød men Karoline er sværere og sværere at amme da hun mister koncentrationen. Så jeg starter nu så vi kan supplere

 

det er gulerods og kartoffelmos med modermælkserstatning og lidt olie :-)

 

fandt opskriften i Sundhedsstyrelsens udgivelse om babymad og opstart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sundhedsstyrelsens bog kan anbefales, den er fyldt med gode tips og ideer! 

 

Da Laura gik fra grød kom hun også over på den blanding mos der, hun elskede det! 

 

Ida har fået grød 4 dage nu, og nej hun synker det ikke bare sådan, men hun slupre mere i det hvis man sætter skeen op til hendes mund, og så kommer der lidt ned ind i mellem - jeg tænker der går nogle uger mere inden hun sådan spiser mere rigtig, måske først når hun er en 5 mdr :)

 

men hun fægter med arme og ben, vi griner, fniser og leger det ind - det er ikke så vigtig om det kommer ned lige nu :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen imponeret over Idas spise evner, da hun sov under aftensmaden i går sprang vi grøden over, det jo efter min opfattelse bare smagsprøver og forstadiet til at lære at spise, men i dag blev det ikke bare skubbet ud af munden men desideret smagt på med tungen der køre rundt! 

 

Hun er 1000 gange mere klar end Laura var i den alder, og hun smiler og har en fest, og er begyndt at hjælpe med hånden når skeen nærmer sig munden! 

 

Der er bare stor forskel på de to søskende på så mange punkter :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fjerde gang hun får grød i dag og hun var så god til det. Åbnede munden når skeen kom og spiste næsten det hele. Fik lov at putte fingrene ned i det ( og min indre rengøringsfreak skulle virkelig tøjle sig selv). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER