Nans

Nu er det ikke kun mælk, men også grød (-:

76 indlæg i dette emne

Ida hjælper med at stoppe skeen i munden, vi er også på mere spisestadie end vi er på smagsprøve, jeg er imponeret over hun har fanget det så hurtig - men det viser jo bare at det var det rigtige :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er nu købt fire forskellige erstatninger og "babymælk" fra Arla er den eneste hun ville drikke. Så den arbejder vi videre med. 

Vælling i flasken kunne hun slet ikke finde ud af. Selvom vi har købt en særlig "vælling sut" til flasken. Oh joy. Savner da slet ikke mit liv på Frederiksberg før barn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad giver man en 6 md. gammel baby af rigtig mad? @Maj 2014? Jeg er i vildrede. Tør ikke give Karoline rigtig mad endnu. Hun får sveskegrød, havregrød og grøntsagsmos. Men får dårlige nerver af ting hun kan blive kvalt i. Så har kun givet melon fx. og banan sommer blødt... har virkelig brug for lidt inspiration. 

 

Vil gerne køre lidt blw (derfor jeg spørger dig, @Maj 2014)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havregrød med sveskegrød. Hun er overraskende god til selv at bruge en ske :o

IMG_4795.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du i blw gruppen på fb? 

Der er en masse gode forslag :) 

 

hvis hun kan klare banan stykker og melon, så tænker jeg kogte kartofler, gulerødder, brokoli og blomkål.

Min veninde som også kører blw laver blandt andet klatkager :) 

 

og så lav noget øllebrød til hende også :) 

 

når du synes det kører fint med grøntsagerne, så kan du snilt give hende bondebrød - evt lav nogle æggemuffins med grøntsager også :)

 

håber det er okay jeg lige svarer selv om jeg ikke hedder maj :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige en tilføjelse, da jeg var til slyngegrams i en lokal gruppe, var der en der arbejder med hjerneskadede og snakken faldt på blw børn og kvælning, og det hun sagde er at når hjerneskadet skal lærer at spise igen er det meget vigtig de har fast fodstøtte, fordi man bruger fødderne til at trykke igen med når man skal hoste noget op - derfor var hun meget opmærksom på at bruge en stol med fodstøtte til hendes barn når de var hjemme i dagligdagen :) 

 

Jeg har ikke tænkt over det før, og synes altid laura var dårlig til at "hoste noget op" med hun sad også altid i ikea stolen herhjemme fordi jeg synes hun sad bedre i den end triptrappen til hun nåede en hvis alder, det vil jeg genoverveje med Ida når hun er klar til at sidde selv i en stol :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!! Meget fint. Er bare meget i tvivl om hvad hun kan magte. Hun har jo ikke lært at tygge endnu. 

 

Ahhh det er derfor man anbefaler forstøtte. Giver så god mening. Har læst om en som spændte en stofble mellem stængerne på Ikea stolen så barnet kunne større fødderne der. 

Vi bruger Ikea stolen nu fordi vi ikke er hjemme men har trip trap stolen derhjemme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ingen kritik af ikea stolen vi har selv været enorm glad for den! Men ja de giver enorm god mening :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes egentlig også at Karoline sidder lidt bedre i Ikea stolen :o prisforskellen taget i betragtning er det lidt vildt. Men ved ikke præcis hvad jeg bygger det på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er meget bedre støtte i ikeaen i den alder, triptrappen synes jeg de glider frem og til siderne (det hjælper lidt med en pude i bunden) fordelen ved triptrap (leander og hvad de ellers hedder) er at de vokser med barnet og de bliver ved med at have fodstøtte, hvilket også er godt for ben, ryg mm at de sidder ordentligt :) 

 

de vokser jo på den måde hurtig ud af en ikea model :) 

 

men ideen med stofbleen når man er på tur med ikeaen er altså mega god! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Jeg ved så ikke lige hvordan man binder den rundt om for så lange er mine stofbleer ikke men det må jeg lige kigge på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, januar2017 said:

Ja! Jeg ved så ikke lige hvordan man binder den rundt om for så lange er mine stofbleer ikke men det må jeg lige kigge på

 

Fra hjørne til hjørne diginalt? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay stave kunne jeg så heller ikke - godnat :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie får det samme som os andre, hun sidder og gumler på maden. Hun spiser primært med til aftensmad, men også nogle gange frokost. 

 

Hun er overraskende god til at styre det. Hun får alt. 

 

Det har hjulpet så meget mod hendes forstoppelse, der er rigtig gang i maven nu. 

 

Jeg ville melde mig ind i blw gruppen, for der er nogle notifikationer når man har været startet på grød. Ellie har ikke lært, at synke syn mad uden at tykke, men det har karoline jo, så jeg ville lige vende den med dem i gruppen. 

 

Jeg synes Ellie sidder rigtig godt i trip trappen, hun har fuld kontrol over sin krop, så hun kan selv sætte sig som hun vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke overskue de her udfordringer med maden - Chloé nægter grød og mos, hun spiser max 5 bittesmå skefulde og lukker så munden i og nægter yderligere.

Så vi er langt fra at kunne få et helt måltid mad i hende på den måde. Og da hun stadig ikke kan sidde selv, kan jeg ikke rigtig lade hende spise selv - nægter at sidde med hende på skødet og hun kører al maden udover både hende selv og mig.

Jeg tuder over det her - at man ikke kan få sit barn til at spise rigtig mad føles altså som en falliterklæring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej @Micka rolig!!! :) Hun er ikke så gammel endnu! Lige pludselig kan hun sidde selv og så kan hun selv sidde og lege med det. 

 

Jeg var til det der stimulastik hold i går og børn der kun var to uger ældre end Karoline kravlede rundt og satte sig op selv. Karoline kan knapt rejse sig på armene på maven. Til gengæld har hun kunne sidde selv i et par måneder. Det er jo så forskelligt hvornår de udvikler sig og hun skal nok sidde selv lige om lidt. 

 

Karoline gider altså heller ikke rigtigt grød. 

Men hun spiser lystigt (forsøger) når hun bare får alm. mad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke en skråstol? Stik hende skeen selv og lad hende blive i undersøgelses stadiet - om lidt kan hun sidde op, og så skal hun da bare køre blw :) 

 

ida er nået dertil hun spiser noget der er kendt, ukendt gider hun ikke, så får hun selv skeen i hånden, efter et øjeblik så skovler hun ind fra min hånd. Men det er meget tydeligt hun nu er en aktiv medspiller! :) 

hun sad for første gang selv hos mig i dag uden at tippe forover, det kom meget pludseligt at hun kan :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt micka. Jeg ved det er svært, men jeg ville nok tage det helt rolig. Hun skal nok begynde at spise og det er slet ikke så vigtigt endnu. Hun kan fint trives med mælk. Jeg forstår godt, at det er frusterende for dig. Har du prøvet med noget mere smag? Ellie nægter hvis det ikke smager af så meget. 

Kan hun ikke sidde i stol selvom hun ikke kan sidde selv? Her spiser Ellie jo med når vi spiser, hun får det samme som os. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også bare at jeg er påvirket af at amningen står mig langt ud af halsen, og jeg troede naivt at når hun var 6 måneder, så kunne hun i det mindste spise en portion grød så jeg kunne få lidt frihed igen.

 

Skråstolen nægter hun at sidde i :(

 

Min mand henter en bumbostol med bord her senere, så kan vi prøve om hun vil sidde i den og spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med flasken? Gik det ikke alligevel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida bliver 6 mdr i dag, jeg har nu fjernet den skråstol vi havde siddende på triptrappen og sat bøjlen på istedet, vi har lånt sådan en pude der mest ligner sådan en nakkepude til st sætte ned i ryggen, så sidder hun super fint mens vi lige skal spise :) 

 

mon ikke også Chloé kan det? 

IMG_0074.PNG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun tog flasken én gang og har nægtet siden - så jeg ved jo at hun kan, men hun er altså meget bestemt omkring det amning.

Tror desuden at hun har tabt sig lidt :-/

Manden mener at vi bare skal køre kold tyrker på amningen, og så vil hun vel spise andet før eller siden, synes bare ikke om at skulle sulte hende. Tænker i stedet at jeg må tage væk nogle timer, og så må han prøve med lidt forskelligt mad.

 

Smart @Kia..., det må vi lige prøve senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Karoline nægtede flasken, tænkte vi også at det måske hjalp at det ikke var mig der gav den. Og det hjalp. Min mor kunne fx sagtens give hende flaske. 

 

Det er pisse hårdt at være moderen! Fx. Om aftenen når Karoline skal puttes så bruger jeg jo hvert fald en time. Og så alle de andre ting som faren ikke kan. Så kan Thomas jo slappe af. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig møg hårdt, og jeg tror desværre ikke helt min mand forstår det.

Vi har sovet sammen for første gang i lang tid og så oplevede han ligesom hvor ofte hun vågner og skal ammes. Og jeg har jo sagt det til ham, men hertil morgen, siger han så "det er godt nok meget hun vågner om natten". Hmm ja tak, deraf mit ringe overskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja de mænd. De forstår ikke helt hvor hårdt det at være mor. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER