Guest Diden

Hvornår er chancerne for ufrivillig abort over?

16 indlæg i dette emne

Jeg ville blot høre hvornår chancen for at få en ufrivillig abort er over? i hvilken uge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er vel desværre aldrig ovre som sådan :( Men som hovedregel siger man at chancen er meget lille efter 12. uge..

Men har man set liv i spirren inden, så skulle chancen også være ret lille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo længere tid der går jo mere sikker er man - men før man står med den lille i armene er faren ovre (og når man så har glædet sig 5 minutter over at faren for at den lille dør i ens mave er ovre, går man i panik - for så indser man at livet uden for maven er meget mere farlig og man aldrig vil kunne beskytte sit elskede barn 100% mod alle farer :()

Velkommen til livet som mor: Det bedste og mest skræmmende der kan ske for en!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedreglen er vel de 12 uger, men som du kan se i min signatur kan det også gå galt senere desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, går det ikke over. Men du kan forvente at risikoen er væsentligt nedsat efter uge 8, når moderkagen har overtaget arbejdet. I starten arbejder den ikke. (iflg. Ole Bjarne Christiansen på Riget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de første 3 måneder at der er størst risiko for abort - de usikre uger kan man vel sige.

Men ja, som en anden skriver, så kan de også gå galt senere hen.

Her var det så ikke en SA, men en PA da baby var død inde i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så hjerteblink i uge 7-8, men fik desværre en spontan abort alligevel.. Men man siger hvis man har set hjerteblink, er risikoen for abort meget lille (under 5 procent).

Det er som morpige de første 8 uger der er "farlige" - grunden til de fleste siger 12, er at en del jo først finder ud af barnet er gået til grunde, når de er til scanning senere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en fantastisk udregner inde på babyklar. Se dette link: Terminsberegner

Her kan du fx se - Hvornår befrugtningen fandt sted, hvornår fosteret er mest sårbar, hvornår de vigtigste organer er udviklet, hvornår risikoen for spontan abort aftager osv. osv.

Husk at den kun er vejledende.

Jeg blev først rigtig "angst" for at der skulle ske Leo noget, da jeg stod med han i mine arme ;)

Venligst

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en fantastisk udregner inde på babyklar. http://www.babyklar.dk/artikler/terminsberegner.htm

Her kan du fx se - Hvornår befrugtningen fandt sted, hvornår fosteret er mest sårbar, hvornår de vigtigste organer er udviklet, hvornår risikoen for spontan abort aftager osv. osv.

Husk at den kun er vejledende.

Jeg blev først rigtig "angst" for at der skulle ske Leo noget, da jeg stod med han i mine arme ;)

Venligst

Martin

Og det fortsætter og fortsætter - her godt 5 år efter min første fødsel, kan jeg stadig få de "angstanfald" <_< -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre også siger er chancen væsentlig mindre efter 12. uge. Men der kan ske noget hele graviditeten. Men efter uge 27. er chancen for at barnet kan overleve tilstede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var inde og blive scannet første gang, inden jeg aborterede sagde lægen til mig, da jeg spurgte hvad risikoen for abort var..

"Når du får et barn, er der altid en chance for at miste det - ligegyldig om du er 4 uger henne eller barnet er 20 år gammelt" og det er jo ganske rigtigt... Når du får chancen, er risikoen der også for at miste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var inde og blive scannet første gang, inden jeg aborterede sagde lægen til mig, da jeg spurgte hvad risikoen for abort var..

"Når du får et barn, er der altid en chance for at miste det - ligegyldig om du er 4 uger henne eller barnet er 20 år gammelt" og det er jo ganske rigtigt... Når du får chancen, er risikoen der også for at miste..

Klogt sagt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre også siger er chancen væsentlig mindre efter 12. uge. Men der kan ske noget hele graviditeten. Men efter uge 27. er chancen for at barnet kan overleve tilstede.

mener du med det at børn født før uge 27 ikke kan overleve? for det er ikke rigtigt, de kan overleve langt tidligere idag, men selvfølgelig er chancen bedre nu længere i graviditeten du er og risikoen for handicaps mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre også siger er chancen væsentlig mindre efter 12. uge. Men der kan ske noget hele graviditeten. Men efter uge 27. er chancen for at barnet kan overleve tilstede.

I dag kan barnet overleve fra uge 24 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mener du med det at børn født før uge 27 ikke kan overleve? for det er ikke rigtigt, de kan overleve langt tidligere idag, men selvfølgelig er chancen bedre nu længere i graviditeten du er og risikoen for handicaps mindre.

Nej det siger jeg ikke :) Der står bare i bøgerne at fra den uge er der god chance for at barnet overlever ved for tidlig fødsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var inde og blive scannet første gang, inden jeg aborterede sagde lægen til mig, da jeg spurgte hvad risikoen for abort var..

"Når du får et barn, er der altid en chance for at miste det - ligegyldig om du er 4 uger henne eller barnet er 20 år gammelt" og det er jo ganske rigtigt... Når du får chancen, er risikoen der også for at miste..

Det er helt sandt, om vi vil det eller ej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER