NSEllekilde

Neutral vaskepulver

25 indlæg i dette emne

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle lave den her tråd :rolleyes

Men! Efter jeg blev gravid skiftede vi til neutral vaskepulver og skyllemiddel. Jeg gad egentlig godt fortsætte med det, men jeg må indrømme at jeg ikke føler at tøjet bliver rent...

Jeg har en mand som sidder meget ned og sveder meget i varmen så hans tøj lugter lidt af sved. Når jeg så vasker hans arbejds T-shirts med resten af vores hvide tøj så stinker det hele svagt af sved og rester af hans mandeparfume...

Det står på pakken "vasker overbevisende rent og fjerner effektivt pletter"... I min verden er det at skrive at tøjet ikke bliver ordentligt rent.

Da vi brugte parfumeret vaskepulver og skyllemiddel duftede det hele godt..

Så hvad skal jeg ellers bruge?

Jeg vil gerne helt væk fra neutrals produkter, men jeg vil gerne undgå parfume...

Så hvad bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger også neutral og til meget beskidt kommer der Vanish i også..

Jeg synes dog, at alt vores det bliver helt rent og lugter fint.. Jeg tænker på, om det er vaskemaskinen, der ikke er helt god længere :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også min tanke. Vi gør ligesom fru SP og har ikke problemer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi havde vaskemaskine brugte vi Tusindfryd fra Irma. Det var vi rigtigt glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke problemet.. :unsure

 

Jeg tænker også lidt at det jo selvfølgelig dufter "dejligt" og rent når der er parfume i, men det overdøver jo bare hvis der skulle være sved-rester ;) Jeg tænker også du skal prøve at give maskinen en omgang rens måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også kun neutral og oplever heller ikke det problem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller aldrig haft det problem. Vi bruger neutralt/änglemarks og det fra Rema. :)

Til svedigt sportstøj kan jeg dog godt finde på at bruge alm eddike - det kan tage lugten.

Men ja, husk at rens maskinen i ny og næ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre i at neutral kan vaske helt fint. Det fjerner dog IKKE parfume rester hos os, selvom vi vasker på vaskeri med meget nye maskiner, det er lidt som om at parfume bare bider sig FAST!

Mit forslag ville være at din mand skiftede til parfumefri deo ;) Jeg ved så ikke mht svedlugt. Har han mon mulighed forsvar skifte trøjer oftere? :chin: Ellers er der så ikke noget med at eddike kan hjælpe? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også problemet hjemme ved os. Selvom jeg bruger vanish, så kan neutral kun fjerne halvdelen af pletterne og aldrig min mands svedlugt.

Så jeg vasker min mands bluser for sig selv i Ariel, hvor de bliver helt rene (og det er altså ikke bare fordi, der er parfume i). Er der så noget af pigernes eller mit tøj, der har en slem plet (for tiden er det gulerodsmosen på Lines bodyer <_<) så ryger de sammen med mandens Ariel-vask. At pigerne engang i mellem har tøj på med parfumevaskemiddel er jeg ikke nervøs for, det er jo så lille en procentdel at jeg ikke tror på det gør noget. Og for min mand - det er bare ærgerligt, jeg vil hellere han lugter af parfume end af sved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger klar eddike i stedet for skyllemiddel. Det fjerner lugt og i øvrigt også mange af de gule skjolder der kommer ved sved!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger både neutral, omo og ariel alt efter hvad der er på tilbud...

Vi har os problemet med neutral...

Gør ikke noget særligt andet end hvis det er helt galt vasker vi det om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk måske vi også har det problem. Vi bruger neutral eller änglemark, og har bakset med at tøjet pludselig blev surt. Formentlig "smittet" af noget fodboldtøj, men det har været lidt svært at komme til livs. For nylig læste jeg et sted på internettet at andre havde mistanke til neutral vaskemiddel, så nu prøver vi lige at holde os til det andet i en periode. Og vaske tøjet igennem på 60 grader en enkelt gang.

 

Vores maskine lugter ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også problemet.. Jeg troede først det var maskinen, så jeg rensede den... Men det var ikke den... Og efter at vi nogen gange har haft lorteuheld i bukserne (som vi selvfølgelig skyller af inden underbukserne kommer i maskinen) har Alt tøjet lugtet af lort efter vask

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger klar eddike i stedet for skyllemiddel. Det fjerner lugt og i øvrigt også mange af de gule skjolder der kommer ved sved!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger klar eddike i stedet for skyllemiddel. Det fjerner lugt og i øvrigt også mange af de gule skjolder der kommer ved sved!

Det gjorde vi også i en periode, jeg synes bare ikke det var helt nok - men det hjælper klart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger altid parfumefrit vaskemiddel (synes ærligt, at det parfumerede stinker syv mil i modvind :blush ), men undgår Neutral, da jeg har hørt skidt om det flere steder fra :chin:

Jeg ville prøve nogle forskellige mærker - det skal jo ikke lugte, men jo helst heller ikke bare have fået lugten overdøvet af parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger klar eddike i stedet for skyllemiddel. Det fjerner lugt og i øvrigt også mange af de gule skjolder der kommer ved sved!

:ditto - samtidig bliver maskinen kørt igennem en rens jævnligt og vi undgår for mange hurtig vaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter mellem neutral og grøn balance. Tøj der stadig lugter eftet en 60 graders vask ryger i rodalon inden ny vask, da det tager det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Remas. Jeg brugte Ariel før i tiden, men synes faktisk det andet vasker pænere rent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt hvor forskellige oplevelser man har af det :unsure

Umiddelbart tror jeg altså også mere at det er vaskemiddel end maskinen..

Hvor meget klar eddike bruger i til en almindelig vask?

Hans arbejde udlevere kun to T-shirts til 4 dages arbejde som han arbejder i øjeblikket, men øv hvor jeg synes det er lidt pinligt at sende min kæreste afsted i rent, plettet og svedlugtende tøj :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Remas er godt, synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også skiftet væk fra Neutral og bruger Änglamark suppleret med Vanish spray og pulver ved særligt plettet tøj.

Søren vasker sit træningstøj tilsat sådan noget sportsvask, der fjerner svedlugten. Sådan ligesom Rodalon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi smider også Rodalon i maskinen hvis tøjet lugter, f.eks. Til stofbleer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville give ham en tynd hvid tshirt indenunder der kan skiftes dagligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger anglemark. Tøj der lugter af sur sved bliver lagt i blød i Rodalon inden vask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER