Dorthe

Efterløn, betaler i?

27 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer som er over 30 år, betaler til efterløn?

Vi har nemlig snakket om her hjemme, at stoppe med at betale til efterløn, da der jo sikkert ikke er noget der hedder det, når vi bliver så gamle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stadig under 30 men jeg vil da lige smide min mening alligevel. Jeg har ikke tænkt mig at begynde at betale til efterlønsordningen når jeg når de 30. Jeg tror på ingen måde der er en ordning når jeg når dertil. Jeg vil hellere betale beløbet ind på en privat pensionsordning hvis det er i stedet.

Min mand betaler i øjeblikket, men han er i gang med at få det stoppet, af samme grund som mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo ikke over 30, men det er min mand og han betaler ikke til efterlønnen, men betaler tilgengæld det ekstra ind på sin pensionsopsparing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det vi overvejer, at betale ind på en opsparing i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betaler - manden gør ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betaler til efterløn og jeg er ikke overbevist om at den forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betaler til efterløn og jeg er ikke overbevist om at den forsvinder.

Vi er nogenlunde overbevist om at den forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo ikke over 30, men det er min mand og han betaler ikke til efterlønnen, men betaler tilgengæld det ekstra ind på sin pensionsopsparing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig regnet med det var en ordning jeg kunne få del i, så jeg har ikke indbetalt. Er 32 år.

Jeg regner også med at begynde at indbetale til en pensionsopsparring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betaler, selvom jeg heller ikke tror på, det er noget jeg kommer til at få. Men det er jo stadig ikke tabte penge og det er en ret fordelagtig opsparing. Så så længe vi har pengene, synes jeg det er meget fornuftigt. Men hvis økonomien går helt galt, er det da et nemt sted at spare...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er over 30, han betaler ikke.

JEg tror heller ikke der er ngoet der hedder efterløn når vi når dertil. Tror heller ikke på folkepension til dem der har sparet op til alderdommen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop opsagt indbetalingen og fået indsat det opsparede beløb på min pensionsopsparingskonto :) Vil ikke betale til noget som jeg er overbevist om er væk når det engang sku blive min tur....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der er ingen af os der betaler til efterløn..

Jeg indbetaler lidt ind på en pensionsopsparing vi kan hæve når vi fylder 60.. Når jg er færdig med uddannelse om et par år betaler vi mere ind til den tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede faktisk der ville være flere som betalte til efterløn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er 30, og han har bestemt sig for ikke at betale, og jeg agter det samme når jeg (engang :P ) når den alder...

Til gengæld har vi begge betalt til pensionsopsparinger i banken i en hel del år allerede.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg holder lige pt pause med at betale ind til efterlønnen, da jeg er i gang med en uddannelse, men ellers har jeg betalt ind de sidste to år. Og jeg bliver altså kun 31 til sommer, men fik af vide af foa, at jeg burde betale til den, når jeg også var med i deres a-kasse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg holder lige pt pause med at betale ind til efterlønnen, da jeg er i gang med en uddannelse, men ellers har jeg betalt ind de sidste to år. Og jeg bliver altså kun 31 til sommer, men fik af vide af foa, at jeg burde betale til den, når jeg også var med i deres a-kasse...

Jaja, de snakker....men man er heldigvis et frit, selvstændigt og selvtænkende individ, som kan gøre som man vil og ikke hvad andre mener man bør...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja, de snakker....men man er heldigvis et frit, selvstændigt og selvtænkende individ, som kan gøre som man vil og ikke hvad andre mener man bør...:)

ja men så længe efterlønnen ikke er afskaffet endnu, og derfor synes jeg endnu, at det er en god ide, at betale ind til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja men så længe efterlønnen ikke er afskaffet endnu, og derfor synes jeg endnu, at det er en god ide, at betale ind til...

Ja...muligvis, man kan også altid få den flyttet hvis man ikke vil betale mere...så fint nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vi indbetaler lidt mere til vores fælles pensionsopsparing

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke lavet om, så man bare skal starte inden man bliver 35 år - før var det 30 år?? Jeg har tidligere indbetalt, men har fået mulighed for pause og stadig kunne være med i ordningen - da jeg er over 35 år og har indbetalt siden jeg var 30 år...

Jeg betaler ikke selv ind til pension, da jeg har en rigtig god pensionsording via mit job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke lavet om, så man bare skal starte inden man bliver 35 år - før var det 30 år?? Jeg har tidligere indbetalt, men har fået mulighed for pause og stadig kunne være med i ordningen - da jeg er over 35 år og har indbetalt siden jeg var 30 år...

Jeg betaler ikke selv ind til pension, da jeg har en rigtig god pensionsording via mit job.

Du skal have indbetalt minimum 25 år for at kunne være med i ordningen, så du skal aller senest starte som 35 årig. I og med du har indbetalt tidligere kan du ligge de år til 35 inden du skal til at betale igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke over de berømte 30, men vil da også gerne give min mening... :)

Jeg har heller ikke tænkt mig at indbetale (når jeg den år alder), for jeg er helt overbevist om at der til den tid ikke er noget som hedder efterløn... P.T går jeg arbejdsløs, så har ikke råd til at indbetale de ekstra penge på min pensionsopsparing... men det skal jeg når jeg får arbejde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har betalt i et stykke tid, men benytter mig nu af muligheden for at holde pause i 2 år, for at se hvor langt regeringen kommer i deres overvejelser omkring efterlønnen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har betalt hele tiden og bliver ved, ellers tror jeg de 400 kr ville gå ind i budgettet, nu er jeg vant til de ikke er der... så må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER