Forunderligt

Forslag om at skære i børne- unge ydelser

237 indlæg i dette emne

Jeg magter ikke engang at gå ind i debatten, for jeg er jævnt træt af, at man ikke kan sige noget, der lugter det mindste af noget liberalt, før man er stemplet som uempatisk og usolidarisk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg magter ikke engang at gå ind i debatten, for jeg er jævnt træt af, at man ikke kan sige noget, der lugter det mindste af noget liberalt, før man er stemplet som uempatisk og usolidarisk <_<

t

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader den der debat om rige og fattige!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader den der debat om rige og fattige!

Men det her burde egentlig ikke handle om rige eller fattige forældre. Men om børn- og lige her mener jeg det er legitimt at forvente at man selv hoster de 25% op til vel og mærke 3. Barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det her burde egentlig ikke handle om rige eller fattige forældre. Men om børn- og lige her mener jeg det er legitimt at forvente at man selv hoster de 25% op til vel og mærke 3. Barn :)

Nej, det burde det ikke, men det gør det alligevel lidt. Og fordi man betaler topskat, er man bare ikke nødvendigvis rig. Jeg er træt af retorikken omkring topskat, og at man tager fra de fattige og giver til de rige :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset regler til den tid, skal jeg da have nummer 3 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset regler til den tid, skal jeg da have nummer 3 ;-)

:ditto og også nummer 4 og 5 :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg magter ikke engang at gå ind i debatten, for jeg er jævnt træt af, at man ikke kan sige noget, der lugter det mindste af noget liberalt, før man er stemplet som uempatisk og usolidarisk <_<

 

 

Nej, det burde det ikke, men det gør det alligevel lidt. Og fordi man betaler topskat, er man bare ikke nødvendigvis rig. Jeg er træt af retorikken omkring topskat, og at man tager fra de fattige og giver til de rige :rolleyes

 

:ditto

 

og

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto og også nummer 4 og 5 :lolhit

Arhhhhh

Der er vi altså ikke ditto.

Kan godt klare 2 af c's slags.

Men sgu ikke mere hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vi jo et sted hvor folk meget gerne kan ytre sin mening.

Det ændre jo ingenting, fordi man udtrykker sig (hvertfald ikke herinde mht børnepenge )

Syntes da at det er spændende at se hvor forskellige holdninger vi har alle sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det burde det ikke, men det gør det alligevel lidt. Og fordi man betaler topskat, er man bare ikke nødvendigvis rig. Jeg er træt af retorikken omkring topskat, og at man tager fra de fattige og giver til de rige :rolleyes

Helt enig :) jeg er nok bare ikke træt af at snakke om det hahahahha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg magter ikke engang at gå ind i debatten, for jeg er jævnt træt af, at man ikke kan sige noget, der lugter det mindste af noget liberalt, før man er stemplet som uempatisk og usolidarisk <_<

Så er det godt jeg ved jeg er mega empatisk :) så kan folk jo stemple det de vil hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg magter ikke engang at gå ind i debatten, for jeg er jævnt træt af, at man ikke kan sige noget, der lugter det mindste af noget liberalt, før man er stemplet som uempatisk og usolidarisk <_<

Enig, og jeg stemmer ikke engang blåt! :D

Til gengæld synes jeg godt om Mylionas indspark! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, og jeg stemmer ikke engang blåt! :D

Til gengæld synes jeg godt om Mylionas indspark! :respekt

Ja hendes indspark var ikke helt dumt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også sige at hvis økonomien ikke hænger sammen med antal børn i familien, så er det hvertfald på tide at stoppe.

Med det sagt, så kan det selvfølgelig være en årsag til at det ikke hænger sammen (længere)

Mistet job, arbejdsforstyrelser.

Jeg syntes da at det er super Ærgeligt, hvis den idé blir til virkelighed.

For det kommer til at påvirke alt for mange mennesker.

Det er alligevel et stort beløb man får for 1 barn.

Dem jeg kender har siddet i velbetalte Jobs, hvor arbejdspladser så er blevet nedlagt og flyttet til udlandet. De fik børn MENS de havde gode jobs.

I det ene hold er kvinden gået ned med post traumatisk stress efter et overfald og er derfor endt på kontanthjælp.

De lever sindssygt skrabet og køber tøj, møbler osv brugt og skralder.

De bliver "straffet" fordi de har 4 børn.

Men det skulle de jo så vel have forudset inden de fik børn?

Pas på med at dømme andre inden man kender deres historie. Ikke alle har et stort forbrug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem jeg kender har siddet i velbetalte Jobs, hvor arbejdspladser så er blevet nedlagt og flyttet til udlandet. De fik børn MENS de havde gode jobs.

I det ene hold er kvinden gået ned med post traumatisk stress efter et overfald og er derfor endt på kontanthjælp.

De lever sindssygt skrabet og køber tøj, møbler osv brugt og skralder.

De bliver "straffet" fordi de har 4 børn.

Men det skulle de jo så vel have forudset inden de fik børn?

Pas på med at dømme andre inden man kender deres historie. Ikke alle har et stort forbrug.

Du læser tydeligvis ikke mot indlæg siden du skriver at jeg dømmer.

Jeg skriver netop at der kan være en årsag til at man ikke har økonomien (længere)

Det er endda skrevet klart og tydeligt.

Længere nede skriver jeg at det kommer til at påvirke rigtig mange mennesker hvis de indføre den regel.

Igen dømmer jeg ikke.

Men nu er det en realitet at hvis du VED at du ingen penge har, så er det nok ikke et godt valg at få et barn mere.

Min personlige holdning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og tænker på vi lever fint nu med fornuftig økonomi omend vi ikke ligger højt på skalaen med henholdsvis et lager og chauffør job herhjemme....børnepengene betyder ikke det vilde for os men blev vi nu fyret eller gik ned i indtægt så er de da ret vigtige i det samlede billede...

Og hvis vi så vælger at få 4 børn imens alt går godt så sys jeg da ikke man bør straffes senere hen fordi man måske er uheldig på den ene eller anden måde og pludselig kommer til at have en stram økonomi...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der er LIDT sandhed i det blomst siger :)

Jeg er selv sygemeldt, på kontanthjælp. Og det er bestemt stramt med økonomien.

Men lige nu er min økonomi stram, fordi jeg ikke har job - som jeg håber på at få. Altså er min økonomi stram FOR EN PERIODE. Og det betyder at mine børn til jul måske får en lillebitte julegave. Men året efter, ser min økonomi forhåbentlig bedre ud, også kan de få en større :)

Hvis jeg IKKE bliver rask, og hvis jeg IKKE kan få er job - så må jeg jo netop finde en måde at få økonomien til at fungere på. Igen, vil det betyde det kun er for en periode at økonomien er meget stram.

Jeg synes det er helt fair at skære i Bfy. Faktisk, synes jeg man kunne fjerne den helt, og kaste pengene i mod fx gratis pasning. Så kan alle få glæde af pengene - hvis de har lyst :) ligesom med folkeskolen. Også er man "sikker på", pengene går til børnene.

Nu skriver du "for en periode ". Men hvad nu hvis den periode bliver ved med at strække sig og strække sig? År efter år mens din uddannelse bliver for gammel, dit cv for gammelt, og du bliver skåret fra flere kanter? Hvor meget kan du undvære før det er uholdbart? Før det føles utrygt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan man ikke have en mening herinde uden at den enten blir lavet om eller dømt til døden.

Altså denne tråd er netop lavet for at skabe en debat.

Det betyder at alles holdninger er i orden.

Men straks for man at vide at man ikke skal dømme andre.

Syntes at folk skal læse de indlæg igennem inden der kommer en kommentar som den.

Det er lidt hårdt at få af vide at man dømmer andre hvad økonomien angår.

Nu kommer jeg selv fra en familie der ALDRIG havde penge efter den 20.

Så er jeg den absolut sidste til at dømme folk og deres penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du læser tydeligvis ikke mot indlæg siden du skriver at jeg dømmer.

Jeg skriver netop at der kan være en årsag til at man ikke har økonomien (længere)

Det er endda skrevet klart og tydeligt.

Længere nede skriver jeg at det kommer til at påvirke rigtig mange mennesker hvis de indføre den regel.

Igen dømmer jeg ikke.

Men nu er det en realitet at hvis du VED at du ingen penge har, så er det nok ikke et godt valg at få et barn mere.

Min personlige holdning.

Du må undskylde hvis du følte jeg ramte dig, men jeg citerede dit indlæg, for det dannede grundlag for en del andre indspark.

Det var bestemt ikke møntet på dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må undskylde hvis du følte jeg ramte dig, men jeg citerede dit indlæg, for det dannede grundlag for en del andre indspark.

Det var bestemt ikke møntet på dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver du "for en periode ". Men hvad nu hvis den periode bliver ved med at strække sig og strække sig? År efter år mens din uddannelse bliver for gammel, dit cv for gammelt, og du bliver skåret fra flere kanter? Hvor meget kan du undvære før det er uholdbart? Før det føles utrygt?

Jamen så er pointen vel, at man skal tænke sig ekstra grundigt om som VOKSEN, inden man får barn nummer 4, fordi det heller ikke er garanti for at staten vil bidrage til ens budget... Og DET er jeg sådan set enig i. At man handler økonomisk ansvarligt uanset hvor man står i sit liv, og man bruger de gode perioder på at "komme foran" til de potentielt dårlige. Hvis man ikke har råd til, hvad man synes er rimeligt for endnu et barn, så skal man lade være med at få det. For det kan grundlæggende ikke være andres problem.

Om og hvor man mangler penge er jeg helt overbevist om, er voldsomt personligt og ikke nødvendigvis handler om indtægt, så den diskussion vil jeg ikke ind i.

Jeg tænker bare, at jeg selv er ramt af en langvarig belastningsreaktion og det er et superbevidst valg for mig at nøjes med to børn. Jeg har ikke overskud til at rumme flere, og det er en barsk tanke. Men det er bare min virkelighed, og jeg tør slet ikke binde an på, at tage chancen med flere ift mit energi-niveau. Hvis jeg samtidig valgte at gøre mig endnu mere afhængig af penge fra andre....uha, det går for mig ikke op. Så jeg tager konsekvensen. Hverken min pengekonto eller energikonto har råd til flere børn, og ja, jeg kan godt have svært ved at forstå at det kan gå op for andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kan alligevel ikke holde kaje.

 

Min holdning er som sådan blevet sagt. Grundlæggende mener jeg at man bør få de børn man har råd til, man skal ikke indregne bfy i sit budget. Man må prioritere i sit liv, alt efter børn/indkomst.

Jeg synes det er fair nok at skære i ydelsen ved nr. 3,4 osv.

 

Så kan der efter man har fået børn, indtræffe sygdom, ulykke, skilsmisse osv. Det er livsvilkår som kan ske for os alle. Det mener jeg blot ikke man kan indrette den generelle lovgivning efter. Der har vi en sociallovgivning der hvis en social begivenhed er indtruffet, kan gå ind og hjælpe hvis man opfylder de krav der nu engang skal opfyldes. Det kan så fungerer bedre end det gør idag, det er jeg klar over. Jeg skriver hvordan jeg mener det være.

 

Så skrev Pumpkins at du aldrig har hørt om nogen der ville betale det tilbage. Mine forældre fik for en del år siden, ekstra i børne og familieydelse for min lillesøster. Dette da min far var førtidspensionist. De forsøgte at betale det ekstra tilbage, min mor var direktør og fik en ganske ok løn og de mente sig ikke berettigede til det ekstra. De kontaktede kommunen og ville betale det tilbage, det kunne de så ikke få lov til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi er forkælede, at vi får penge for at få børn og jeg synes bestemt, det er fair at gå ind og pille ved bfy'en. Vores bfy indgår ikke i vores budget og kommer aldrig til det. De er bare en luksus som gør, at vi kan skeje lidt mere ud - Dvs. pengene tilfalder altid Cirkel på en eller anden måde.

Vi har ikke voldsomt mange penge, men vi kunne aldrig finde på at få et barn eller flere, hvis vi ikke selv kunne forsørge dem uden hjælp ude fra. Bfy er en luksus gode og vi siger da også pænt ja tak til den, men ville aldrig brokke os, hvis den forsvandt eller blev reguleret.

Jeg synes faktisk det lyder fornuftigt, at smide pengene i institutionerne, så de kunne blive gratis eller i det mindste billigere, hvis det kunne være en mulighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne faktisk også godt se det fornuftige i gratis institutioner istedet for bfy, men jeg tror det vil være dyrere for staten :unsure vi betaler mere for institution end vi får i bfy

Det tænker jeg også.. Men jeg kan bestemt også se det fornuftige i at kaste penge efter det i stedet, og gøre dem billigere. Dog ville det ikke komme dem der har mest brug for pengene til gode, da de vel i forvejen har friplads... :chin: Nå, jeg har ikke nogen gylden løsning, bare en masse holdninger. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER