Pumpkins

Huller i ørene

40 indlæg i dette emne

Jeg fik lavet huller i ørene, da jeg var to år. Har aldrig haft problemer, og altid været glad for dem. Som voksen, synes jeg dog, at det er for tidligt.

Min datter er tre, og taler meget om at når hun bliver stor vil hun have huller i ørene. Umiddelbart tænker jeg omkring 6 års alderen, men måske det bliver lidt tidligere, hvis det stadig optager hende meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det kommer meget an på Anna. Umiddelbart ville jeg gerne vente til mindst 9-10 år, men hvis nu det er hendes største ønske som 7-årig, kan jeg måske overtales. Det bliver dog helt sikkert ikke før tidligst ved 6 år og det står jeg fast på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik det selv da jeg var en 6-7 år gammel, jo det gjorde da lidt ondt i det sekund de blev skudt i - men nøj jeg var stolt. Min mor rensede dem og har aldrig haft problemer med den. Har kun det ene hul i hvert øre. Nu har jeg ikke lige diskuteret situationen med faderen - og han har jo også ret til en holdning, men hvis Mie vil have huller i ørerne som 6-7 årig er det fint med mig. Men det skal være efter hendes eget ønske. Jeg er dog slet ikke til mere end 1 hul i hvert ører og slet ikke de der der udvider - og piercinger andre steder bliver taget ud, såfremt hun får dem og er under 18 år. Mit hus mine regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well har to drenge så med mindre vi får en pige en dag er det ikke et emne.

Men skulle drengene få den ide er det No go så længe vi kan bestemme over dem. Manden har en klar holdning hvad det angår og det respekterer jeg ihvertfald så længe som muligt. Og håber bare de ikke pludselig får den ide ;-)

Men personligt Sys jeg 6 års alderen er okay for piger hvis man selv ønsker sig det.

Havde jeg en pige tror jeg dog bare jeg ville tage det som det kommer og ikke have en fast regel omkring det. Men mere vurdere tiden og situationen osv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Skrevet lang besvarelse, hvor halvdelen blev slettet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro vil gerne have nu. Hun er fire år, og jeg synes det er for tidligt, især fordi hun endnu leger vildt og kan få revet dem ud - også selvom det kun er sticks. Vi har aftalt når hun bliver "skolebarn" :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket en del om det herhjemme fordi Ronja har spurgt efter det en del gange nu. Jeg anede ikke hvad jeg skulle svare til at starte med og spurgte Jonas. Han overlod det fuldstændig til mig at bestemme for det havde han ingen holdning til.

Jeg har så snakket med forskellige om det og er kommet frem til at hvis hun stadig gerne vil næste år når hun skal i skole og fylder 6 så får hun lov. Hun får ikke lov nu dels pga jeg vil være sikker på hun stadig gerne vil om et år og så det år Liv elsker at nusse ører og jeg er bange for hun hiver i dem.

Jeg er ikke meget til helt små piger med hul i ørene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv, heldigvis. Jeg har slet ikke tænkt på det. Det ligger mig meget fjernt, at mit barn skulle ønske sig huller i ørerne. Hun skal hvert fald være teenager. Jeg synes det er dybt upassende til børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv fået lavet huller i ørene og har heller aldrig ønsket mig det, hverken som voksen eller barn. Har dog haft andre piercinger som teenager (også på trods af forbud hjemmefra), så det er ikke fordi jeg generelt er modstander, men jeg er sgu alligevel nok lidt konservativ omkring den slags :unsure Jeg sidestiller i øvrigt huller i ørene med alle andre slags piercinger og alt under 10 år kan slet ikke komme på tale herhjemme, helst ser jeg at hun er ældre - eller helt lader være ;)

 

Jeg synes heller ikke at den slags er klædeligt til små børn og hvad babyer angår, så synes jeg (med fare for måske at træde nogen over tæerne, beklager i så fald, men det er blot min personlige holdning) at det nærmest tangerer overgreb at lave den slags på sin baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik huller som 8 årig og går med øreringe hver dag ;) men min datter skal mindst være 10 tænker jeg.. Vi må se på det men synes også at øreringe til babyer er helt gak ( ja sorry )

Da jeg boede i Mexico og Brasilien fik alle små babyer på 2 uger senest huller i ørene :( så kan man jo se forskel på piger og drenge?' WTF ? Forstår det ikke slet ikke men det er bare noget kulturelt. I Tyskland hvor jeg er opvokset er det også meget mere normalt til små piger og jeg var den sidste i klassen dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med at hos helt små babyer helt forkert men hos skolebørn synes jeg det kommer meget an på hvilke øreringe/stikkere der sidder i hullerne. Jeg synes på ingen måde det skal være nogen der hænger på nogen måde og det skal være nogen der sidder tæt på øret. Et par små hjerter, bamser, mariehøner eller noget i den retning synes jeg kan være rigtig sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tror jeg, at det hedder skolealderen før de får lov

Vi har et vennepar, hvor hun er fra Kenya. Hun er nærmest rystet over, at mine piger endnu ikke har huller i ørerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tror jeg, at det hedder skolealderen før de får lov

Vi har et vennepar, hvor hun er fra Kenya. Hun er nærmest rystet over, at mine piger endnu ikke har huller i ørerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik huller i ørerne som 6 årige. Min datter på fem år har overhovedet ikke snakket om huller i ørerne endnu ,så ved hvornår hun må få det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en veninde med kurdiske rødder. Hun anbefalede mig at Erica fik huller i ørene som baby, da det var nemmere at få lov til at rense end når de var 3-4 år :D

Hun har sikkert ret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER