k87fyn

Barnevogn med eller uden drejehjul???

24 indlæg i dette emne

Jeg kan virkelig ikke blive enig med mig selv, om jeg vil have en barnevogn med drejehjul eller ej.


Den ene dag tænker jeg, at jeg gerne vil have det - den anden, at jeg gerne vil spare pengene...


 


Det er jo helt klart nemmere at komme rundt med drejehjul - fx i supermarked.


Men omvendt må det jo også være rimelig nemt uden drejehjul - jeg har bare ingen fornemmelse af, hvor meget forskel der vil være i dagligdagen.


 


Der findes ikke ret mange brugte vogne med drejehjul til salg, så på brugtmarkedet koster det nemt 2.000 kr. ekstra, hvis der skal drejehjul.


Vil jeg give 2.000 kr. for det...


 


Hvad tænker I? Nogen der har erfaringer?


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har ikke drejehjul på vores barnevogn, synes aldrig jeg har savnet det.. men derimod har vi ofte snakket om at vi måske sku ha haft drejehjul på klapvognen, men vi har alligevel levet fint uden,... ;) men skulle jeg vælge idag tror jeg ikke jeg ville vælge drejehul på barnevognen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er jeres behov/hvor bor I/går ture mv.

I start 2013, hvor vi købte barnevogn, var de på trapperne dem med drejehjul. Og det ville jeg have valgt, men vi kunne ikke købe dem der. Desuden har vi en Odder, som vist nok stadig ikke laver med drejehjul?

Hvis jeg skulle købe i dag, ville jeg klart vælge med drejehjul :) det er ikke fordi alm er besværligt, men det er bare nemmere med drejehjul (min emmaljunga klapvogn har drejehjul) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er jeres behov/hvor bor I/går ture mv.

I start 2013, hvor vi købte barnevogn, var de på trapperne dem med drejehjul. Og det ville jeg have valgt, men vi kunne ikke købe dem der. Desuden har vi en Odder, som vist nok stadig ikke laver med drejehjul?

Hvis jeg skulle købe i dag, ville jeg klart vælge med drejehjul :) det er ikke fordi alm er besværligt, men det er bare nemmere med drejehjul (min emmaljunga klapvogn har drejehjul) :)

 

Vi bor i et villakvarter, så jeg kommer nok til at gå fortovene tynde.

 

Skovture kommer der nok lidt af, hvis vi er nogle steder, men tænker det mest bliver fortove.

 

Måske jeg også skal have med i tankerne, at den klapvogn, jeg kan arve fra min søster, ikke har drejehjul.

Hvis jeg har en barnevogn med drejehjul og så kommer over til en klapvogn uden, kan det måske tænkes, at jeg vil synes, at klapvognen er temmelig irriterende - altså jeg vil være for godt vant :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har mulighed, så ville jeg vælge en med drejehjul, der kan låses ved behov. Det er meget nemmere i forbindelse med indkøb, offentlig transport etc. Vi arvede en gammel bv uden drejelige hjul, og det går da også helt fint. Men især når jeg kører bus/s-tog eller går rundt i centrum af KBH, så savner jeg de drejelige hjul. Vi har også en klapvogn uden drejelige hjul, og det går fint, da den jo i udgangspunktet er mindre end barnevognen. Så har vi også købt en "rejseklapvogn" (Baby jogger City Mini), som jo har drejelige hjul, og som vi bruger i situationer hvor det er en stor fordel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to vogne.. En med, og en uden drejehjul. Vi har 98% af tiden låst vores drejehjul... Jeg sys den bliver så levende at køre med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skal gå lange ture og evt skovture, så vil jeg tage en uden drejehjul.

Drejehjul er smarte når man bor inde i byen og skal rundt i mange butikker og offentlig transport.

Offroad er det altid bedst med "låst" stel.

Men i den store landsby jeg bor i vil det være skide upraktisk. Og de par gange jeg har taget bussen er det intet problem uden drejehjul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert vælge drejehjul. Jeg triller aldrig med barnevognen (uden drejehjul) da den bare er mega u-handy og besværgelig sammenlignet med vores klapvogn med drejehjul. Det er altid klapvognen der kommer med på tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med med med med med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan styres med en hånd og så nem at komme rundt i butikker osv med :) og vores klarer nemt skovture og andet mærkeligt terræn. Vi har en havebarnevogn uden drejbare hjul og orker næsten ikke at køre den om i haven bare haha, den anden vogn med drejbare hjul er så meget nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med med med med med :D

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med med med med med :D

Helt enig!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for alle jeres erfaringer :)

 

Synes nu stadig det er svært...

Kan jo helt klart se fordelen i drejehjul, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg vil bruge 2-3000 kr. på det - de penge kan jo også bruges til noget andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barnevogn er uden, vores klapvogn med. Helt klart med! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med! Helt klart med... Alle i min mg er vildt misundelige på at jeg har drejehjul... Også selv om nogle har helt nye Oddere til 12.000!!!

Jeg har købt en Scandia fra ny med drejelige forhjul. Normalprisen er 5000, jeg fik den på tilbud til 4000. Den savner lidt finish i forhold til min tidligere odder zip, men jeg ELSKER drejehjulene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så bare slet ikke til drejehjul. Jeg synes jeg har svært ved at styre og bliver for levende som SaraLK skrev :rolleyes og jeg synes virkelig ikke det er besværligt uden drejehjul. Men jeg bor selvfølgelig heller ikke i storbyen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været monster glad for min kæmpe odder uden drejelige hjul. Både da jeg boede på Østerbro og i Søborg. Jeg synes tit dem med drejelige hjul "sad fast" i de ujævne fortorv på Østerbro, men min off-roader klarede alt :lol

Vi har kunne bruge vores i skoven, på stranden, ved mosen, men også SAGTENS i busser, i butikker osv uden problemer.. Man lærer at styre den (hvilket man sikkert også gør med de levende drejehjul)..

Jeg tror, at du bliver glad for hvad end du vælger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min barnevogn med almindelige hjul og jeg elsker min klapvogn med dreje hjul :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min barnevogn med almindelige hjul og jeg elsker min klapvogn med dreje hjul :P

Fuldstændig :ditto !

Jeg ville dø over en barnevogn med drejehjul :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig :ditto !

Jeg ville dø over en barnevogn med drejehjul :rolleyes

Jeg ville virkelig også dø lidt indvendig... Elsker min Emmaljunga med faste hjul. Den er ikke besværlig at dreje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ejet to barnevogne uden drejehjul - elsker dem og styrer dem uden problemer med en hånd.

Jeg har ejet tre klapvogne. Den ene med drejehjul. Den skal man bruge begge hænder til. Jeg vælger altid den anden, når vi skal have en med på tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som der er så delte meninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag ud og prøv at køre med forskellige vogne i en butik. Det er en smagssag, men jeg ELSKER ELSKER ELSKER drejehjul på både klapvogn og barnevogn. Det er SÅ meget nemmere at komme rundt om hjørner og i det hele taget at dreje vognen. Så er der nogle tilfælde, hvor drejehjul kan være en smule irriterende, men det er meget sjældent at jeg låser dem, og min ryg er rigtig glad for, at jeg ikke skal lægge vægt hver gang jeg skal dreje med vognen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som der er så delte meninger :D

Ja:) Tror de fleste er glade for de vogne de har (som de ofte har brugt MANGE penge på). Vi har altså fået vores Emmaljunga med faste hjul gratis, og er glade for den. Hvis vi skulle købe en, så skulle den dog have drejehjul. Men vi er meget glade for at have en stor vogn, for dens stabilitet og ikke mindst fjedringen. Samtidigt er det irriterende at den er så stor og ikke har drejehjul når vi skal ind i busser og butikker, samt i KBH centrum. Men altså, man kan ikke få ALT i én vogn. Tror man bliver nødt til at finde ud hvad der er vigtigst for en at prioritere, og så købe derefter. Uanset, hvis man køber med drejehjul, så kan de jo låses ved behov. Faste hjul kan jo ikke pludseligt blive drejelige...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER