Barbamama

Hvad elsker du ved din mor?

29 indlæg i dette emne

Kunne det ikke være meget fint at reflektere lidt over det, nu hvor det snart er mors dag? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide!

Jeg elsker at hun er så god af sig. Hun gør meget for mig og for resten af familien. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har været død i mange år, men det jeg ser tilbage på med størst kærlighed er hendes altfavnende natur.. :biglove Vi havde altid folk boende, som liiiige manglede et sted i alt fra et par dage til flere måneder. Flygtninge, semitørlagte alkoholikere, voldsramte kvinder, ja.. You name it! Hun var fantastisk på mange områder, men det er især det der står lysende klart i min hukommelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hus forbi... Men, da min søster og jeg i mange år betragtede vores nu afdøde far som vores samlede forældreskab, så kan jeg jo komme med lidt om ham :)

Han var varm og sjov - og den vel nok både stærkeste og klogeste mand, jeg nogensinde har mødt (sorry Hubby). Mest af alt elskede jeg, at han var så generøs og stor i slaget :biglove - jeg ved stadig ikke noget værre end mennesker i små sko :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hus forbi... Men, da min søster og jeg i mange år betragtede vores nu afdøde far som vores samlede forældreskab, så kan jeg jo komme med lidt om ham :)

Han var varm og sjov - og den vel nok både stærkeste og klogeste mand, jeg nogensinde har mødt (sorry Hubby). Mest af alt elskede jeg, at han var så generøs og stor i slaget :biglove - jeg ved stadig ikke noget værre end mennesker i små sko :rolleyes

Han lyder til at have været fantastisk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hendes styrke!

Hun er det sejeste menneske jeg kender.

Den måde hun anskuer livet på, på trods af alt det lort det har bragt hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hun altid stiller op og kommer tit og ofte. Hun er der hvis jeg mangler en at spørge om hvadsomhelst, fra sovs til pletter til have til børnesøvn til gamle minder og meget mere. Og så elsker hun børn og er en fabelagtig mormor/farmor, der forkæler med opmærksomhed og nærværende aktiviteter, ikke med søde ting i munden. Jeg elsker min mor, jeg håber hun må leve og være frisk mange mange år endnu. Hun fylder 64 i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hendes omsorg for andre mennesker. Hun hjælper altid andre der har behov for det.

Og hendes gå-på-mod. Da hun var omkring 60 startede hun på udannelsen til zoneterapeut, og er netop startet op som selvstændig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt få PIP af min mor ;) Men der er også meget godt at sige om hende.

Hun giver enormt meget af sig selv, vil altid gerne hjælpe, og hvis hun vinder noget eller får penge tilbage i skat, så kan man være 99% sikker på at det deles i 3 eller 2 dele (mig, min bror og evt hende selv). Det handler ikke kun om penge, men hun har simpelthen mentaliteten, at alt hvad der er hendes, er vores.

Jeg tror også, det var hende, der lærte mig at tale om følelser. Ikke at hun og jeg altid har kunnet snakke om alt, men hun har lært mig, hvor meget det giver at sætte ord på ting, både overfor børn og voksne. "Du er nødt til at fortælle mig, hvad du er ked af, ellers kan jeg ikke hjælpe dig med det", forklarede hun mig altid. Og sådan blev jeg god til at forklare, hvorfor jeg var ked af det.

Jeg er også taknemlig for, at min mor virkelig har prioriteret os som børn. Måske havde hun aldrig fået den vilde karriere uanset, men prioriteringen var, at LEGE med os. Ikke rengøring, ikke mad, og slet ikke karrieren. Men bold, dukker, musik og sang, klippe klistre, glimmer udover det hele og 117 bamser på rad og række. Jeg husker, at hun sagde, at hun ville ønske, at hun aldrig skulle arbejde, så hun kunne være sammen med os altid, og nu siger hun noget tilsvarende om børnebørnene. Måske er der ikke så meget rollemodel over det, men vi har virkelig været ønsket. Det har hun i øvrigt også altid fortalt os, og det elsker jeg hende også for.

Hun kan huske alt muligt fra vores barndom, og hun har en stor papkasse fyldt med alt muligt crap (:P) vi lavede som børn. Fx har hun gemt en trold, som jeg har lavet i ler, selvom den hsr tabt arme, ben, ører og næse og faktisk bare er to ujævne revnede klumper ler med prikker som øjne.

Hun er virkelig en awesome mormor. Jo jo, der er nogle opdragelsesting, vi ikke er enige i, men Valdemar ELSKER sin mormor og det er meget gensidigt.

Hun er også et orakel når det kommer til vasketøj eller blomster. Hun ved (næsten) altid hvordan man fjerner en plet, eller hvordan man genopliver verdens dødeste plante.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål som jeg egentlig ikke helt bare lige kan svare på hvilket egentlig ikke lige får de mest positive tanker frem hos mig...hmm...

Har dog heller intet negativt at sige om min mor.

Hun er min mor, vi har haft vores ture og har stadig ind imellem. Men vi ved hvor vi har hinanden og bliver altid gode igen når vi har gået hinanden på nerverne.

Hun og min far er der bare altid for os og har altid været. De hjælper os alt hvad de kan. Hun var med til mine 2 fødsler og vi kan tale om alt.

Hun har lært mig at ærlighed kommer man længst med og det sætter jeg stor pris på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vil gøre alt for hendes børnebørn :) Desværre har hun ikke været den bedste mor, men hun er en fantastisk bedstemor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor var den bedste! Os børn betød alt for hende, hun var hjemmeværende husmor mens vi var små, og selv da hun begyndte at arbejde igen prioriterede hun jobs hvor hun kun var væk mens vi var i skole, så vi blev mødt af hende, lidt hygge og tid til at snakke dagen igennem med det samme kom hjem.

Hun har lært os at hygge, at bare vi er sammen så behøver vi ikke så meget mere. Hun har lært mig ikke at være forfængelig men at hvile i mig selv.

Og så var hun den bedste til at bage, og har lært det videre :) og at vores hus altid var åbent, at venner altid var velkomne og der var altid mad nok til at de kunne spise med. Den har vi taget til os, og håber vi fortsætter når det er snak om børnenes venner.

Jeg savner hende afsindigt meget og ved at hun virkelig ville glæde sig til et nyt barnebarn nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hun trods en dårlig arm, producerer ret meget lækkert strik til Astrid :biglove Jeg elsker hende for mange ting. Ikke kun strik ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, denne her tråd er svær lige pt, men jeg spoler to uger tilbage og svarer ud fra det:

Hun er verdens bedste mormor, og min søn er så glad for hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hun ALTID står klar til at hjælpe, uanset hvor og hvornår.

At hun respekterer mine valg når det kommer til mit barn, også selvom hun ikke er enig. Hun spørger om lov før hun gør alt muligt med Arthur, tager ham op, skifter ham og lignende - det gør mig rigtig glad.

Og så er hun bare verdens bedste mor :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At hun gør rigtig mange ting for os selvom de selv altid har mega travlt.

At hun altid lige bager noget lækkert eller strikker noget fint som hun lige kommer over med.

At hun har rigtig meget humor.

At vi kan snakke om alt.

At hun (begge mine forældre sådan set) er så aktiv og laver ret mange seje ting - elsker at mine forældre ikke er kedelige.

At hun elsker Clara :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd :yay

 

Min mor og jeg minder om hinanden af temperament (begge er væddere), så vi har haft volsomme skænderier til tider, mens jeg boede hjemme, men der er virkelig mange ting, jeg sætter pris på ved min mor:

- jeg kan ALTID komme og bede om hjælp og hun vil gå meget langt for at hjælpe

- hun elsker sine børn og børnebørn meget højt, og hun er rigtig god til at lege med børnebørnene og har været elsket af mange børnehavebørn gennem årene

- hun FØLER meget og er et "varmt" menneske. Hun hader selv, at hun har let til tårer, og det har jeg også. Men jeg synes faktisk, at det er en god egenskab. Ikke altid belejlig, men vi får altså vores følelser ud af systemet i stedet for at samle sammen og eksplodere over en lille ting på et eller andet random tidspunkt.

- hun har lært mig meget om empati og ansvarlighed.

- hun gør sit bedste til at respektere mig, hvis vi ikke er enige

- hun er musikalsk og har givet musikglæde videre til min bror og mig.

- hun har sine egne små quirky ting. Fx. har hun siden jeg var barn haft en "hemmelig pung", hvor hun lagde penge til side. Den "hemmelige pung" (I kan nok regne ud, at den ikke er så hemmelig endda) har været med til at finansiere, at vi impulsivt har kunnet købe noget lækkert tøj på udsalg, som var sååååå fint, men som min far ville synes var dyrt. Eller andre impulsive forkælelsesting. Og det blev altså mere rart og spændende af, at det var noget, som vi havde sammen, når hun fandt den frem.

- det er altså noget særligt at blive plejet af MOR, hvis jeg er syg. Og det er også noget særligt at blive trøstet af hende :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor er ikke som mødre er flest. Hun ved ikke meget om pletter, tøjvask, makeup, blomster og andre "kvinde-ting". Til gengæld kan min mor male en lejlighed på 0,5, hun byggede liiiige en reol-bænk-opbevaring til mit børneværelse, hun lod mig klippe sit hår fra jeg var syv år gammel-sig og lærte mig meget tidligt at skifte/lappe slange på min cykel helt selv. Jeg ser så meget op til min mors evne til at gøre dét hun finder interessant - også selvom samfundet dikterer noget andet. Min mor er en rigtig fighter. Eller powerkvinde!

Min mor har desuden et slogan der hedder: "Når man ikke har hvad man skal bruge, må man bruge hvad man har".

Det er jeg vokset op med. Som barn var det altid sjovt at smøre rugbrødsmadderne med leverpostej med et Dankort, eller finde ud af hvordan kølevarerne kunne holdes køle når vi var på telttur. Som voksen giver det bare så god mening! Min mor har lært mig at være helt ekstra ordinært god til problemløsning og at tænke (LANGT!) uden for boksen. Selv min mand har lært hendes slogan - og bruger det!

Min mor er så positivt et menneske at det kun kan smitte af. Hun kan vende enhver situation på hovedet - så selvom vi er triste eller ærgerlige, så kan hun påpege alt det gode (eller lærerige) ved det. Og så har hun lært mig, at intet er spild, og at intet sker uden grund. Vi lærer noget af alle de mennesker vi har en relation til - nogle gange slutter relationen brat og ærgerligt, men vi lærer noget, og dét er vigtigt at tage med sig videre.

Noget der har imponeret mig meget ved min mor de sidste år er, at jeg har et vanvittigt godt forhold til min svigermor. Hun er nærmest min "feminine mor" - forstået på den måde, at vi shopper, tøsehygger, snakker om tøj og hår osv. Dén relation kan jeg kun have fordi min mor meget tidligt fortalte mig hvor glad hun var for det min svigermor kunne give mig. Altså min mors erkendelse af, at de gav to vidt forskellige ting - og i stedet for at blive jaloux, så omfavnede hun min svigermor for dét hun kunne give mig.

Orv, hvor jeg altså bare elsker min mor højt! Tak for denne tråd. Jeg tror jeg skal ringe til min mor nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor er ikke som mødre er flest. Hun ved ikke meget om pletter, tøjvask, makeup, blomster og andre "kvinde-ting". Til gengæld kan min mor male en lejlighed på 0,5, hun byggede liiiige en reol-bænk-opbevaring til mit børneværelse, hun lod mig klippe sit hår fra jeg var syv år gammel-sig og lærte mig meget tidligt at skifte/lappe slange på min cykel helt selv. Jeg ser så meget op til min mors evne til at gøre dét hun finder interessant - også selvom samfundet dikterer noget andet. Min mor er en rigtig fighter. Eller powerkvinde!

Min mor har desuden et slogan der hedder: "Når man ikke har hvad man skal bruge, må man bruge hvad man har".

Det er jeg vokset op med. Som barn var det altid sjovt at smøre rugbrødsmadderne med leverpostej med et Dankort, eller finde ud af hvordan kølevarerne kunne holdes køle når vi var på telttur. Som voksen giver det bare så god mening! Min mor har lært mig at være helt ekstra ordinært god til problemløsning og at tænke (LANGT!) uden for boksen. Selv min mand har lært hendes slogan - og bruger det!

Min mor er så positivt et menneske at det kun kan smitte af. Hun kan vende enhver situation på hovedet - så selvom vi er triste eller ærgerlige, så kan hun påpege alt det gode (eller lærerige) ved det. Og så har hun lært mig, at intet er spild, og at intet sker uden grund. Vi lærer noget af alle de mennesker vi har en relation til - nogle gange slutter relationen brat og ærgerligt, men vi lærer noget, og dét er vigtigt at tage med sig videre.

Noget der har imponeret mig meget ved min mor de sidste år er, at jeg har et vanvittigt godt forhold til min svigermor. Hun er nærmest min "feminine mor" - forstået på den måde, at vi shopper, tøsehygger, snakker om tøj og hår osv. Dén relation kan jeg kun have fordi min mor meget tidligt fortalte mig hvor glad hun var for det min svigermor kunne give mig. Altså min mors erkendelse af, at de gav to vidt forskellige ting - og i stedet for at blive jaloux, så omfavnede hun min svigermor for dét hun kunne give mig.

Orv, hvor jeg altså bare elsker min mor højt! Tak for denne tråd. Jeg tror jeg skal ringe til min mor nu!

 

Hvor lyder hun sej. Jeg fik lige lidt våde øjne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor, hun er et fantastisk menneske, for sine børn og alle andre i hendes omgangskreds... Hun blev alene med 3 børn i alderen 7, 5 og 4 år... Og hun klrede det med bravour.... Min far døde.. Men hun formåede at få os nogenlunde helskindet igennem sorgen og gav os hvad hun kunne for at vi kunne leve videre... Hun er for vild... Jeg elsker hende rigtig højt og jeg håber hun får lov at være frisk og blive gammel... Hun har altid været der for mig, accepteret mine valg og støttet mig så godt hun kunne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder hun sej. Jeg fik lige lidt våde øjne :rolleyes

Hun er pisse-sej altså! :D Jeg er glad for, at det skinner igennem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han lyder til at have været fantastisk :biglove

"They don't make 'em like my daddy anymore.." ^_^

Så hyggeligt at læse om din mor - du har ikke dine prioriteringer fra fremmede :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"They don't make 'em like my daddy anymore.." ^_^

Så hyggeligt at læse om din mor - du har ikke dine prioriteringer fra fremmede :kiss

Hehe nej, jeg kan godt se at nogle ting går igen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns altså det er rigtig hyggeligt og hjertevarmende at læse om jeres mødre  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER