Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Jeg har læst mig til at man kan få en abort indtil udgangen af 12. uge. Jeg skal først have lavet nakkefoldsscanning når jeg er 12+6. Lad os sige jeg får et lavt tal. Så skal jeg have taget uddybende undersøgelser og så går tiden. Så kan jeg jo ikke nå at få en abort hvis det viser sig at der er noget galt....? Hvad gør man så?

 

Så bliver man sendt til sådan et "abort-råd".. Ej, jeg ved ikke hvad det hedder, men det bliver sendt til et råd, som tager stilling til om man kan få lov at få en sen abort. Og det får man som regel lov til hvis der er noget galt med baby.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nåh okay! Pyha. Har ikke lyst/behov for at få et barn med en alvorlig genfejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til at man kan få en abort indtil udgangen af 12. uge. Jeg skal først have lavet nakkefoldsscanning når jeg er 12+6. Lad os sige jeg får et lavt tal. Så skal jeg have taget uddybende undersøgelser og så går tiden. Så kan jeg jo ikke nå at få en abort hvis det viser sig at der er noget galt....? Hvad gør man så?

Der kan søges om senabort frem til uge 20, mener jeg. Men det skal selvfølgelig været begrundet.

Og i yderste tilfælde kan der også gives tillades efter uge 20, hvis fx graviditeten er til fare for moren eller barnet. Fx hvis man er gravid med tvillinger og den ene tvilling gør at der er øget risiko for fosterdød ved begge, og dette kan forhindres hvis der bliver lavet en reduktion. Men det er vist sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til at man kan få en abort indtil udgangen af 12. uge. Jeg skal først have lavet nakkefoldsscanning når jeg er 12+6. Lad os sige jeg får et lavt tal. Så skal jeg have taget uddybende undersøgelser og så går tiden. Så kan jeg jo ikke nå at få en abort hvis det viser sig at der er noget galt....? Hvad gør man så?

Så søger de om dispensation og spørger.

Jeg var til NF 13+1 og fik høj risiko for downs. Moderkagebiopsi blev lavet 13+6 og foreløbigt svar kom 14+2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor lyder det ikke sjovt.

Har hørt om motion, sove med fødderne oppe, massage, kolde fodbad... Men nogen lider vidst bare også af det uden at kunne gøre noget ved det. Håber ikke det ødelægger jeres sidste uge.

Poolen hjalp lidt... :)

Ligger med fødderne oppe på en mega høj pude flere gange hver dag... Er lidt i tvivl om hvorvidt det hjælper, men at ha fødderne nedad forværre det i hvert fald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er downs kategoriseret som alvorligt?

Og tusind tak for svar fra jer alle. Der gav lidt ro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er downs kategoriseret som alvorligt?

Og tusind tak for svar fra jer alle. Der gav lidt ro

ja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh altså hvis det skal forsætte sådan her de næste uger, så må hende lillesøster meget gerne snart komme ud til os... de sidste to dage synes jeg ikke jeg har gjort meget andet end at rende på toilettet hele tiden eller at sidde og slappe af pga kraftige plukveer, og det gælder også om natten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh altså hvis det skal forsætte sådan her de næste uger, så må hende lillesøster meget gerne snart komme ud til os... de sidste to dage synes jeg ikke jeg har gjort meget andet end at rende på toilettet hele tiden eller at sidde og slappe af pga kraftige plukveer, og det gælder også om natten....

Det ku da også godt lyde som fødselsforberedelser. Spændende om det er snart, håber ikke ventetiden blir for hård

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg lidt. Men man tør jo ikke håbe for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg lidt. Men man tør jo ikke håbe for meget.

Storebror har også sagt til maven at nu må du gerne komme ud lillesøster så jeg kan passe på dig sammen med mor og far.

Årh hvor sødt  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke, at jeg får så ondt i maven over de to i januar gruppen, som har haft en ma. Shit altså. Det er jo alle gravides værste mareridt og nu har jeg bare virkelig lyst til, at få en scanning, så jeg kan se at babyen har det godt. Jeg er 9+6 i dag og der er 13 dage til nf. Det må altså gerne gå hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nej :-( og man tror, man er sikker fordi man er så langt henne. Jeg har set hjertet slå tre gange og er 11+0 men alt kan jo ske :( og synes at man er så langt henne, at man nu har vænnet sig til tanken. Så ville jeg sgu hellere have det skulle ske i 4 uge eller noget i den stil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også pisse bange :( samtidig med jeg virkelig føler for dem som har mistet deres babyer, det er bare så meningsløst at man skal gå så længe og så er der ikke liv :boo rent mareridt!

 

Jeg har endda mærket liv men de sidste dage har jeg ikke "fanget" det - og jeg ved godt det intet betyder, for de sommerfuglevinger er stadig svære at bemærke og der skal ikke meget til før jeg ikke mærker dem en tid. Men åh baby, spark nu mor, be om...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også pisse bange :( samtidig med jeg virkelig føler for dem som har mistet deres babyer, det er bare så meningsløst at man skal gå så længe og så er der ikke liv :boo rent mareridt!

Jeg har endda mærket liv men de sidste dage har jeg ikke "fanget" det - og jeg ved godt det intet betyder, for de sommerfuglevinger er stadig svære at bemærke og der skal ikke meget til før jeg ikke mærker dem en tid. Men åh baby, spark nu mor, be om...!

Jeg er også overbevist om, at jeg mærkede babyen i dag, men nu må de altså gerne give sig til kende hele tiden! Det er så forfærdeligt for dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nej :-( og man tror, man er sikker fordi man er så langt henne. Jeg har set hjertet slå tre gange og er 11+0 men alt kan jo ske :( og synes at man er så langt henne, at man nu har vænnet sig til tanken. Så ville jeg sgu hellere have det skulle ske i 4 uge eller noget i den stil

Du burde være safe, men ja desværre kan alt ske. 3 gange hjerteblink, så er det nærmest usandsynligt at den går til. Jeg ville holde fast i troen om, at alt er okay, selvom man lige bliver bange :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid, synes jeg da ikke at en abort lød SÅ slem igen. Det var selvfølgelig ikke rart og alt det. Men nu hvor jeg selv er gravid, så føler jeg også så meget med dem, der mister. Jeg blev godt og grundigt overrasket over at næsten alle kvinder oplever at abortere. Har aldrig i mit liv hørt det. Men alligevel går folk rundt og aborterer uden man ved det. Skræmmende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige tjekket mit blodprøvesvar på doubletest. Min Koriogonadotropin Beta hcg ligger på 29,7 IU/L. Har læst og læse og kan simpelthen ikke finde ud af hvad den skal ligge på. Der står at den er "for høj" men det er jo fordi jeg er gravid. Men er den for lav ift. at jeg er gravid?? Ved godt det ikke kan stå alene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og venter i svangreambulatoriet.. Og nu har jeg hovedpine fordi der er en anden meget højgravid kvinde der har taget et bad i parfume inden hun kom.. :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og venter i svangreambulatoriet.. Og nu har jeg hovedpine fordi der er en anden meget højgravid kvinde der har taget et bad i parfume inden hun kom.. :gal

Ej hvor ækelt. Skal du til kontrol?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og venter i svangreambulatoriet.. Og nu har jeg hovedpine fordi der er en anden meget højgravid kvinde der har taget et bad i parfume inden hun kom.. :gal

<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor ækelt. Skal du til kontrol?

Helt vildt :rolleyes

Ja de skal tjekke hendes størrelse fordi hun blev scannet til 3400 gram i uge 36.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt :rolleyes

Ja de skal tjekke hendes størrelse fordi hun blev scannet til 3400 gram i uge 36.. :blink

Spændende. Hvad skønner JM? Hos mig passede JM skøn bedre end scanninger til sidst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og venter i svangreambulatoriet.. Og nu har jeg hovedpine fordi der er en anden meget højgravid kvinde der har taget et bad i parfume inden hun kom.. :gal

Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige tjekket mit blodprøvesvar på doubletest. Min Koriogonadotropin Beta hcg ligger på 29,7 IU/L. Har læst og læse og kan simpelthen ikke finde ud af hvad den skal ligge på. Der står at den er "for høj" men det er jo fordi jeg er gravid. Men er den for lav ift. at jeg er gravid?? Ved godt det ikke kan stå alene

Du kan ikk holde dine tal fra doubler testen op imod nogle standart svar. Da risikovurderingen ikke kun beregnes på baggrund af beta hcg og pap-A.

Så forsøg at slap af, og et godt råd, lad være med at tjekke op på blodprøve svar, medmindre du ved hvordan de skal aflæses. Da jeg har set mange være nervøse især i forhold til doublertesten. Den skal jo sammenholdes med din alder, nogle mål fra baby, og nakkefoldens tykkelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER