Pumpkins

Gravid - smalltalk 2

1,230 indlæg i dette emne

Så fik man brugt formiddagen på sygehuset til kontrol pga hovedpine og mindre liv. Men alt var som det skulle være, dog ligger lillesøster i skrå leje med hovedet i venstre side og meget højt oppe. Så det betyder at jeg skal ligge mig ned hvis vandet går og skal så med ambulance til sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sådan en crazy angst for om alt er okay med den lille fis i maven. Rationelt ved jeg godt, at den højst sansynligt har det godt. Jeg har set hjerteblink 5+6 og 6+3 da jeg blødte de dage. Jeg har ikke blødt siden og er 10+4. Jeg kaster op en gang i mellem, senest i morges og har massiv kvalme.

Dem der har oplevet en ma forsvaret jeres symptomer? Eller blev de mildere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Murren og mens agtige smerter i underlivet, skeden, nederste del af maven og nogle gange over i lænden siden halv seks Ca. Gad vide om det bliver til mere. Derudover en dum kvalme.

Godt aktiv pige i maven.

Storebror har fødselsdag imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Murren og mens agtige smerter i underlivet, skeden, nederste del af maven og nogle gange over i lænden siden halv seks Ca. Gad vide om det bliver til mere. Derudover en dum kvalme.

Godt aktiv pige i maven.

Storebror har fødselsdag imorgen.

Blev det til mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev det til mere?

nej desværre ikke.. det gik i sig selv igen ved 20.30 tiden... håber dog snart der sker bare et eller andet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej desværre ikke.. det gik i sig selv igen ved 20.30 tiden... håber dog snart der sker bare et eller andet....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak for kram. Har som været afsted igen igår aftes pga stikkende smerte i maven og hovedpine. Men alt de fandt var lidt protein i urinen og en stædig dame i maven der ikke ville være aktiv under kurven eller når de skubbede til hende.

Det ser hvis ud til hun ikke har tænkt sig at komme ud til os foreløbig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig sådan en brændende fornemmelse i maven, som om jeg har for meget mavesyre. Hvad gør i andre ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager nogle tabletter der hedder Alminox... Mit problem er dog halsbrand, men de skulle også hjælpe mod for meget mavesyre, hvis jeg husker korrekt... De er effektive for mig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager nogle tabletter der hedder Alminox... Mit problem er dog halsbrand, men de skulle også hjælpe mod for meget mavesyre, hvis jeg husker korrekt... De er effektive for mig... :)

Og dem må man gerne tage? Må lige prøve dem så får det er virkelig ubehageligt. Er kun i 12. Uge så det er tidligt, men havde også det problem med min datter. Der blev det dog bedre i 2. Trimester, men kom igen da hun blev for stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog balancid :) Det hjalp på mavesyre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig sådan en brændende fornemmelse i maven, som om jeg har for meget mavesyre. Hvad gør i andre ved det?

i første graviditet prøvede jeg alt muligt og intet hjalp. her i 2. graviditet er det eneste der hjælper at drikke mini-mælk... ;) alt mulig piller hjælper ikke... så hvis jeg var dig ville jeg give mælk et forsøg... ;) evt sammen med kiks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i første graviditet prøvede jeg alt muligt og intet hjalp. her i 2. graviditet er det eneste der hjælper at drikke mini-mælk... ;) alt mulig piller hjælper ikke... så hvis jeg var dig ville jeg give mælk et forsøg... ;) evt sammen med kiks

Jeg drikker allerede over 1 l minimælk om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker allerede over 1 l minimælk om dagen

hmm ja så er der nok ikke andet end at prøve de andre ting.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker allerede over 1 l minimælk om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan meget fedtholdig mad give meget mavesyre :) så måske du skulle kigge på kosten?

Jeg spiser ikke meget fedt, men var godt klar over, at det kunne tricke det. Tror bare der er en del af det at være gravid for mig. Har lige spist to halve stk rugbrød uden smør med frikadelle og nu går syren amok. Det gør den uanset hvad jeg spiser. I går var det en æggemad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm ja så er der nok ikke andet end at prøve de andre ting.. ;)

Eller skrue forbruget op til 2 l mælk, men det er måske lige at overdrive det. Normalt drikker jeg slet ikke mælk, men som gravid kan jeg slet ikke leve uden, selvom jeg gerne ville.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller skrue forbruget op til 2 l mælk, men det er måske lige at overdrive det. Normalt drikker jeg slet ikke mælk, men som gravid kan jeg slet ikke leve uden, selvom jeg gerne ville.

årh hvor jeg kender det med næsten slet ikke at drikke mælk.. før jeg blev gravid hver gang fik jeg nærmest kun mælk på mine cornflakes. nu ryger der snildt en halv liter morgen og aften hvor min halsbrand er værst... ;) dog er det kun mini eller skummetmælk der duer her. let og sødmælk får jeg kvalme af... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh hvor jeg kender det med næsten slet ikke at drikke mælk.. før jeg blev gravid hver gang fik jeg nærmest kun mælk på mine cornflakes. nu ryger der snildt en halv liter morgen og aften hvor min halsbrand er værst... ;) dog er det kun mini eller skummetmælk der duer her. let og sødmælk får jeg kvalme af... :)

Sødmælk ville jeg aldrig kunne drikke. Det føles bare lidt sjovt at vi før kun købte mælk til min mands kaffe og nu køber vi 4 l af gangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og dem må man gerne tage? Må lige prøve dem så får det er virkelig ubehageligt. Er kun i 12. Uge så det er tidligt, men havde også det problem med min datter. Der blev det dog bedre i 2. Trimester, men kom igen da hun blev for stor.

Jeg fortalte i hvert fald at jeg var gravid, da jeg købte dem... Så det formoder jeg da!

Det er bare sådan nogle tabletter der danner noget skum i maven, som skulle holde lidt styr på det hele...

Jeg får også halsbrand uanset hvordan jeg spiser eller drikker... Så jeg har heller ikke kunne reducere det ved kostændringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte i hvert fald at jeg var gravid, da jeg købte dem... Så det formoder jeg da!

Det er bare sådan nogle tabletter der danner noget skum i maven, som skulle holde lidt styr på det hele...

Jeg får også halsbrand uanset hvordan jeg spiser eller drikker... Så jeg har heller ikke kunne reducere det ved kostændringer...

Det er jo for mange også et helt almindeligt symptom på graviditet ø, dog et virkelig irriterende et

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu fast det er ved at være træls med konstant hovedpine, endda til trods for at man tager pandodil ×4 dagligt som jordemoderen på sygehuset sagde i torsdags at jeg måtte. Men de tager ikke hovedpinen og det hjælper ikke jeg drikker alt hvad jeg kan, som de sidste dage har været tæt på 4 liter om dagen.

Tror det ender med et opkald til dem imorgen. For synes ikke ligefrem det er holdbart resten af tiden ud + evt overtid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu fast det er ved at være træls med konstant hovedpine, endda til trods for at man tager pandodil ×4 dagligt som jordemoderen på sygehuset sagde i torsdags at jeg måtte. Men de tager ikke hovedpinen og det hjælper ikke jeg drikker alt hvad jeg kan, som de sidste dage har været tæt på 4 liter om dagen.

Tror det ender med et opkald til dem imorgen. For synes ikke ligefrem det er holdbart resten af tiden ud + evt overtid.

Jeg havde også konstant hovedpine den sidste måned eller det omkring.. Men der er heldigvis væk nu! Tænker det var spændinger, fordi jeg var så tung! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare det er træls at skulle tage pandodil i 1-3 uger endnu. Også fordi at når jeg tager pandodil så er lille pigen næsten ikke aktiv, selvom de siger at det ikke sku påvirke hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er 5+1 og mine bryster er allerede ved at vokse ud over toppen af mine bh.. Synes godt lige de må styre sig lidt så længe det er hemmeligt!  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER