Fister

Hvad er det vildeste/sjoveste du har gjort?

47 indlæg i dette emne

Min søster og jeg vandt i er radioprogram en tur til Paris, da jeg var 19 og hun 12, og tre dage senere var vi afsted.

Jeg har også "dykket" med hvidhajer fra et bur, men det var virkelig ikke lige så sejt som det lyder.

Så har jeg sovet i telt i månedsvis på alle mulige steder imellem -10 og 50 graders varme. Blandt store dyr og i vildt uvejr. Og i et træ:)

Jeg er Divemaster selvom jeg er håbløst usporty.

Jeg har boet i udlandet to gange og rejst jorden rundt to gange, og fatter ikke at det er 7 år siden sidst.

Det modigste er måske nok bare herhjemme i DK i små øjeblikke hvor jeg har turdet kigge ærligt på mig selv og stået ansigt til ansigt med min helt og aldeles skræmmende sårbarhed. Den er man nok ikke så god til at anerkende, når man gør alle de ovenstående ting, så det var hårdt arbejde at nå derind i mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og jeg vandt i er radioprogram en tur til Paris, da jeg var 19 og hun 12, og tre dage senere var vi afsted.

Jeg har også "dykket" med hvidhajer fra et bur, men det var virkelig ikke lige så sejt som det lyder.

Så har jeg sovet i telt i månedsvis på alle mulige steder imellem -10 og 50 graders varme. Blandt store dyr og i vildt uvejr. Og i et træ :)

Jeg er Divemaster selvom jeg er håbløst usporty.

Jeg har boet i udlandet to gange og rejst jorden rundt to gange, og fatter ikke at det er 7 år siden sidst.

Det modigste er måske nok bare herhjemme i DK i små øjeblikke hvor jeg har turdet kigge ærligt på mig selv og stået ansigt til ansigt med min helt og aldeles skræmmende sårbarhed. Den er man nok ikke så god til at anerkende, når man gør alle de ovenstående ting, så det var hårdt arbejde at nå derind i mig selv.

Du er altså for vild, Fister! :o :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har engang været til et raveparty dybt inde i den thailandske jungle i silende troperegn. Min veninde og jeg var 21 år og var i Thailand, hvor vi mødte en gruppe MEGET spændende og mystiske unge mænd, og vi endte med at tage med til fest bagpå knallerter, som kørte absurd stærkt.

Altså jeg sværger - hvis mine piger nogensinde finder på at lave sådan noget, skal de virkelig aldrig fortælle mig det.

Men i det hele taget havde jeg nogle ret vilde år fra 20 til 24, hvor jeg ikke satte nogen begrænsninger for mig selv overhovedet og bare lod mig føre derhen, hvor der var sjovest.

Så af vilde ting kan jeg også nævne at have spist bøf bearnaise på sadler på Rio Bravo kl. 4.30 om morgenen og en anden gang drak mine venner og jeg svinedyr amarone til kødpølsemadder kl 05. Verdens dummeste ide men virkelig sjovt i øjeblikket!


og endelig flyttede jeg ind hos Anders efter 2 måneder og sagde ja til at gifte mig med ham efter 9 måneder. Det er sgu egentlig også ret vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker den her tråd. I har alle sammen lavet nogle ret vilde ting. Hvor er i modige ! Jeg er en kylling, så jeg tør slet ikke noget vildt. Jeg er hende der som 10-årig begyndte at græde i køen til mariehønen på Bakken fordi jeg ikke turde alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåårh ja, og turen på vandski og i en fly-fish, samt speedbåd i Tyrkiet! Det var altså også vildt fedt, men grænseoverskridende da jeg desværre er blevet lidt utryg ved vand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af de lidt mindre ting har jeg gået på glasskår og slugt ild :P ren cirkusartist ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, god tråd. Man kan nogle gange glemme sine vilde unge dage (ok, der lød jeg godt nok klar til plejehjem), når man er småbarnsforælder ;)

 

Ting der for mig var vilde at gøre:

- 3 måneders højskole på Bali efter gymnasiet 

- da jeg, selvom jeg ikke regnede med at turde, fik snorklet et fantastisk sted ved Bali. Nøøøj, det var fantastisk.

- da jeg med en veninde tog til London og ikke havde booket et sted og bo og pludselig endte med hende på en bus til Wales fordi der lige viste sig at være et vandrehjem, der lød spændende og havde plads efter at have stået i en telefonboks og ringet til random vandrehjem (før internettet var udbredt). Vi havde nogle sjove dage i Wales og kom til at crashe en bryllupsfest men blev taget godt imod.

- da jeg meldte mig som tutor på mit studie. Det resulterede i en masse sjov og ballade og gode venskaber i min studietid.

- da jeg tog på udveksling 2 semestre til Irland. Der kastede jeg mig ud i mange skøre, sjove ting og lærte en masse fagligt og menneskeligt.

- det gyldne tårn i tivoli. Uh, det var vildt og sjovt og grænseoverskridende og jeg behøver ikke gøre det igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov tråd! :)

- da jeg som 16-årig tog et år på udveksling til Texas. Det var grænseoverskridende og til tider skræmmende, men også det udpræget sejeste jeg nogensinde har gjort, som virkelig har formet den jeg er i dag; fra en usikker, kigge-ned-i-jorden-og-gå-langs-væggen-teenager med mindreværdskomplekser til en pige, der turde gå med rank ryg og kigge folk i øjnene - og endda snakke med mennesker, jeg ikke kendte ;)

- (og i forlængelse af ovenstående) blev aktiv i udvekslingsorganisationen i mange år efterfølgende, hvor jeg bl.a. stod for at holde oplæg for evt. kommende udvekslingsstudenter og deres forældre. Den vildeste oplevelse i den regi var den 11/9 (ja, DEN 11/9!), hvor vi var overbeviste om, at ingen ville komme - for hvem ville dog høre om at sende deres barn til USA (som de fleste tager på udveksling til) samme dag, som der har været terror?? - men det endte med at være det møde med størt fremmøde. Der kom 75 mennesker, som jeg skulle holde tale for; jeg var 19.

- Interrail rundt i Europa med en veninde. Vi vidste hvilke lande, vi ville til, men havde ikke planlagt hvor længe vi ville være hvert sted, eller undersøgt hvor vi skulle bo - alt blev taget på gefühl og det var helt fantastisk!

- at jeg i 2003 besluttede mig for ikke at lade frygten styre mig. Min amerikanske værtssøster skulle giftes kort efter USA gik ind i Irak og jeg frygtede at skulle flyve til USA, men valgte at tage afsted alligevel.

Ovenstående interrail var i øvrigt i 2005, og vores interrailtur startede i London - dagen efter bombeangrebet! Vi boede på hotel lige ved siden af Kings Cross St. - og tog toget videre til vores næste destination derfra.

- at jeg (på en tirsdag, no less :p ) har festet til langt ud på natten til afterparty med et amerikansk rockband, jeg var fan af i start 2000'erne - og endda endte i deres tourbus, hvor min veninde og jeg (vist nok) "stjal" vin fra dem.

Nogle år senere festede vi med dem igen (igen på en hverdag ;) ) - og hev trommeslageren fra bandet med på The Moose, for så classy er vi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov tråd! 

 

Hmm, hvad mon min vildeste ting har været?

 

- parasailing som 15-årig

- at tage dykkercertifikat som 16-årig

- at dykke i frostgrader og i en tørdragt der var for stor - det var en kold fornøjelse!

- da jeg efter en uges sommerferieflirt endte med at blive overtalt til at tage på 2 ugers ferie i et helt andet land med denne fyr (jeg var 19)

- da jeg flyttede hjemmefra, til en by jeg aldrig havde været i før, og havde kun et værelse jeg ikke engang havde set et billede af

- da jeg droppede ud af studierne, pakkede mine ting og flyttede til et nyt land for at bo sammen med min kæreste, helt uden nogen plan (selvsamme fyr som ferieflirten, og jeg var stadig 19 - og det er ham jeg er gift med i dag!)

 

- en virkelig vild og fantastisk Bermuda-party i Italien på et diskotek hvor toilettet var hul i jorden, men det var vildt fedt!

- en virkelig syret tur gennem hutongerne i Beijing for at komme til en bar som vi kun havde nogle kinesiske tegn på og en vi kendte som kendte en som kendte en sagde det var fedt. Vi var virkelig ved at rode os ud i noget heeelt skidt, men den var der! Og det er til dags dato den feeeedeste bar/pub jeg nogensinde har været på

- gå 1 meter fra kæmpe-alligatorer (uden hegn) samt svømme med søløver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op i har oplevet noget af det hele. Der kan jeg godt se og hører at jeg blev kæreste-kedelig meget tidligt i mit liv(Rasmus og jeg har været sammen i 12år :o siden jeg var 14 faktisk)

Det er jo nok lidt vildt at vi stadigvæk er sammen så.

Ellers noget andet vildt(som er vildt i mine øjne) jeg har lavet er at jeg har gennemført læreruddannelsen. Jeg er ordblind og ikke engang min mor troede jeg kunne gennemfører - men jeg gjorde det fandme. !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg synes egentlig aldrig at jeg har gjort noget vildt :chin:

Men når jeg læser jer andres så har jeg da egentlig også oplevet lidt på mit korte liv :)

-Jeg fik min første kæreste da jeg var 11 år som var voldelig og meget grænsesøgende og konstant var mig utro. Efter 3 lange ulykkelige år brød jeg fri og fik reddet mit liv.

- Da jeg var 14-15 år blev min gudfar skilt og han var utrolig ulykkelig. Min mor syntes at jeg skulle besøge ham da vi altid har haft et helt specielt bånd. Der skete nogle ubehagelige ting som jeg endelig, efter så mange år, fik fortalt mine forældre i efteråret. Dét synes jeg fandme er sejt.

- Jeg har boet alene i Tyskland i en måned da jeg skulle i praktik på et center for udviklingshæmmede -uden at kunne et ord tysk! Da jeg var 17 år!

- Jeg har mødt manden i mit liv i en tidlig alder og på flere måder har han reddet mig -og jeg lod ham!

- Nu skal jeg både giftes og føde til sommer og jeg er overbevist at det bliver noget af det største jeg kommer til at opleve :) og jeg glæder mig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej NS, jeg får helt ondt i maven over dine første to punkter :kram2 Håber du har fået det bearbejdet og oprigtigt har det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg synes egentlig aldrig at jeg har gjort noget vildt :chin:

Men når jeg læser jer andres så har jeg da egentlig også oplevet lidt på mit korte liv :)

-Jeg fik min første kæreste da jeg var 11 år som var voldelig og meget grænsesøgende og konstant var mig utro. Efter 3 lange ulykkelige år brød jeg fri og fik reddet mit liv.

- Da jeg var 14-15 år blev min gudfar skilt og han var utrolig ulykkelig. Min mor syntes at jeg skulle besøge ham da vi altid har haft et helt specielt bånd. Der skete nogle ubehagelige ting som jeg endelig, efter så mange år, fik fortalt mine forældre i efteråret. Dét synes jeg fandme er sejt.

- Jeg har boet alene i Tyskland i en måned da jeg skulle i praktik på et center for udviklingshæmmede -uden at kunne et ord tysk! Da jeg var 17 år!

- Jeg har mødt manden i mit liv i en tidlig alder og på flere måder har han reddet mig -og jeg lod ham!

- Nu skal jeg både giftes og føde til sommer og jeg er overbevist at det bliver noget af det største jeg kommer til at opleve :) og jeg glæder mig :wub

 

Hold da op - du har da været nødt til at blive voksen alt for tidligt :( Godt der sker en masse gode ting nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vildeste jeg har gjort var nok da jeg valgte at rykke alt op og flytte fra det kendte liv i Århus til København. Der boede nemlig en dejlig mand, jeg havde været weekendkærester med i næsten et halvt år. Som tryghedsnarkoman var det virkelig et sats, men det hele værd! Det betød nemlig nogle fantastiske år i København med manden i mit liv, fede oplevelser og den bedste praktikplads jeg kunne have ønsket mig.

I nyere tid var det at køre over denne bro ved Hoover Dam. Jeg har virkelig meget højdeskræk og græd hele vejen over, men jeg gjorde det (pg gør det aldrig igen ;) )

Ww2f79Z.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det helt ok nu, men det har krævet psykolog-hjælp og en meget stærk kæreste som kunne bære mig :) Det er heldigvis ham jeg gifter mig med :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke komme i tanke om, hvad jeg var stolt af, uden at det blev alt for familen-Danmark-agtigt, så jeg fandt denne tråd frem igen:)

I er seje - og jeg er ogs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke nogen vild type. Men har for en del år siden overvundet min højdeskræk og været oppe i Eiffeltårnet...jeg håber en dag at komme derop igen !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig oplevet vilde positive ting.

Det er vel meget vildt at jeg er kommet igennem de ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er da vi fik vores søn i armene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg rejste til Australien helt alene for at studere og læste på uni i et semester. S kom ned til mig, da han fik ferie og så rejste vi rundt i 2 måneder i lejet bil og telt. Altså slange/edderkopper land og i temperaturer fra -10 til +40!

At jeg har snorklet! 2 gange på Great barrier Reef og en gang på Maldiverne med Black-tipped reef sharks og kæmpe store rokker. Jeg er mega vandskræk, så det var virkelig nogle store oplevelser og overvindelser for mig.

At S og jeg sejlede ud på en lille bitte ø i det nordligste Norge, på flere dages telt vandretur uden strøm, mobildækning, toiletter osv, kun med en tidspunkt for hvornår båden kom tilbage og hentede os. Jeg sad på et tidspunk bag en bakke og tissede og da jeg kiggede til højre sad der en kæmpe havørn et par meter væk og gloede på mig, indtil den foldede dens gigantiske vinger ud og fløj sin vej! Der var jeg glad for at jeg allerede sad og tissede, for ellers havde jeg tisset i bukserne :lol

Af mindre ting, at jeg gik til babysvømning med Albert, synes virkelig det var grænseoverskridende at skulle dykke Albert i vandet og lade som om vand er fedt, når man selv hader det.

Det var lige, hvad jeg kan komme i tanke om lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fly-fish i marmaris, at flyve flere meter over meget(ukendt) vand og kun holde fast i to stropper med høj fart.

At rejse 3000 km selv, fra København til Wales og retur. Mega grænse overskridende.

Hmm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, der er nogle gode historier fra mit semester i Mozambique og omegn, men det bliver lidt langt - ellers må det på 'vildest'-fronten nok blive at flytte til Grønland på en indskydelse :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER