LouiseK

Førstegangs-mor

14 indlæg i dette emne

Hej ☺️

Jeg er gravid for første gang, med termin 24 august. Alt er nyt og spændende.

Men mig og min kæreste er lidt i tvivl om noget.

Hvornår begynder man at købe ting ? Her tænker vi bare lidt små-ting. Altså jeg syntes selv, vi snart skal begynde, bare lidt ad gangen. Min kæreste syntes dog, at det er alt for tidligt.

Hvad er jeres holdninger ? Og hvornår begyndte i stille og roligt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, hvis du kigger i "vil gerne være gravid"-delen af forummet, så kan du finde en tråd om ting, der er anskaffet allerede inden graviditeten :p

Det udtrykker nok meget godt, hvor forskelligt det er :) Med undtagelse af enkeltting, så startede jeg det små efter at have set hjerteblink i sin tid - det var hyggeligt, og det spreder jo udgiften lidt ud. Men man kan jo sagtens nå at købe det hele langt senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede først efter MD-scanningen :) havde ikke behov for det før :)

Men det kan man jo gøre, som man har lyst til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvis du kigger i "vil gerne være gravid"-delen af forummet, så kan du finde en tråd om ting, der er anskaffet allerede inden graviditeten :P

 

Åhh ja, jeg er en af dem, som har fyldt en del i den tråd :lol Så svaret herfra er altså: længe inden jeg overhovedet blev gravid :p Det er et rent temperamentsspørgsmål, hvornår man begynder. Jeg skulle vente længe på, at min mand blev klar og for mig var det en måde at sige til mig selv, at "jeg køber det her, fordi jeg selvfølgelig får brug for det engang". Den tro havde jeg brug for, at holde fast i. 

 

Nu nærmer jeg mig 3. trimester og bortset fra i starten af graviditeten, er jeg faktisk ret meget holdt med at købe ting nu, det trækker slet ikke på samme måde for mig nu. Faktisk er jeg glad for at kunne undgå det lidt nu, da jeg har rigeligt andet at bruge min energi på, synes jeg.

 

Tror ikke at der er noget rigtigt eller forkert tidspunkt at begynde på, andet end hvad der føles rigtigt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan starte, når I har lyst :) 

 

Første gang købte vi stort set alt efter MD, hvor vi tog en tur i en babyudstyrsforretning og fik overstået det hele. 

Denne gang havde vi de fleste ting, men de store ting har vi først købt efter 30+, til dels fordi vi ikke gad have tingene stående og fylde alt for længe inden det skal bruges.  

 

I skal bare være obs på, at nogle ting har leveringstid, fx barnevogn. Så der kan det godt betale sig at være ude i god tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte det hele nogenlunde samlet efter MD første gang - det var der, det føltes mest rigtigt. Vi havde så også sat pengene af til det. For når man er førstegangsforældre og ikke har nogen hverken i vennekreds eller i familien man umiddelbart kunne overtage brugte ting fra så bliver det lidt halvpebret. Tror faktisk at vi sammenlagt brugte en 30-40.000 kr. frem til han var et par måneder gammel.

 

Her anden gang fik vi en ekstraordinær tidlig MD i uge 16-17 stykker. Efter den gik vi igen ud og "røvede" en Babysam - denne gang dog for et VÆSENTLIGT mindre beløb fordi alting fra første gang var købt med henblik på genbrug. Tror vi endte med små 5.000 kr.

 

Nu er jeg i uge 18 - og ved at samle de sidste møbler. Mangler faktisk bare at hente Alexanders tøj ned fra loftet og sortere det, der kan bruges til en pige også, fra og hænge det op. Så er vi helt færdige. Selv barnevognen er rengjort OG redt op (Niks - jeg er ikke overtroisk :bunny ). Vi mangler en smule mere tøj til den første tid, men der skal også være noget at hygge sig med og der kommer også en del gaver :loveshower

 

De primære grunde denne gang er simple: For det første giver det mig RO at tingene er forberedt. For det andet så ved jeg, at når det bliver forår vil jeg gerne ud og hygge mig i haven og gider ikke rode i kasser indendørs. For det tredje har jeg energien nu i 2. trimester og ved, at når jeg rammer 3. trimester kan tingene godt blive ret "udmattende". Sidst men ikke mindst har jeg en mand, der er selvstændig ved siden af sit almindelige fuldtidsjob og så snart temperaturen når op over en 10-12 grader udendørs så får han SÅ travlt - og så er jeg alene med en 2 årig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt få stykker tøj inden jeg blev gravid -men vi gik først rigtig igang da vi havde været til kønsskanning. Vi har købt barnevogn og tremmeseng og ellers ikke rigtig noget. Vi afventer at flytte for derefter at skulle tage nogle ture hvor vi har lånt en bil :) på det tidspunkt nærmer jeg mig mere 30+ hvis det ikke overstiger endda :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt en lille smule tøj før jeg blev gravid...min mand synes jeg var tosset den gang...blev så efter lang tid gravid og mistede...så den smule tøj blev gemt væk...og da vi så senere blev gravide igen så begyndte vi først at shoppe efter nf og md...

Men man kan jo købe når man synes tiden og pengene er der.. min erfaring siger mig man nok skal finde ud af tingene på den ene eller anden måde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil råde jer til at være obs på sommerferie mht barnevognskøb :)

Jeg havde også termin d. 24. august med min søn, og vi var ude og købe barnevogn da jeg var ca. halvvejs og vi fik af vide, at pga sommerferie ved forhandlerne var vi lige sent nok ude. Fik dog vognen uden problemer, men det var fordi vi ikke skulle have en speciel farve, men 'bare' en sort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har termin D 21 juli og har alle ting klar. Jeg er også kontrolfreak og min kæreste blander sig udenom det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht de dyre ting; så har vi tænkt os snart at beslutte hvilke ting vi vil ha og så holde øje med tilbud/udsalg... Og selvfølgelig få et estimat på leveringstid, så vi ikke trækker den for længe...

Når vi har været til kønsscanning, så skal jeg nok li ud og købe noget tøj... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Startede i januar 2016 og skal føde til juni 2016

Og vi mangler stadig en del

Køb lidt af gangen så du kan slappe af de sidste to måneder

Der orker mig ikke så meget

Og det giver ro i sindet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Efter nakkefoldscanningen gik vi igang..:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER