Ihpets-mortilto

Budgetslankekur i februar - hvem er med?

95 indlæg i dette emne

Jeg er jo ikke lige med i slankekuren, men vi havde jo en mission om at leve sundere for færre penge -og jeg vil bare lige pippe om at det er svært hvis man handler i brugsen! Normal indkøbstur der normalt rammer 5-600 kr, blev til 1000 kr i brugsen :rolleyes

Tilgængelig var kvaliteten af frugt og grønt helt perfekt og vi har lange holdbarhedsdatoer på alt maden.. Men øv det gjorde lidt ondt :unsure

Jeg kender det godt. Jeg hader også at bruge mange penge på mad! Og brugsen er bare ikke billig, men til gengæld er det for det meste godt. Nu er vi flyttet og kan ikke længere handle i Rema 1000 (desværre) og her er der kun brugsen og fakta. Så vi ender for det meste i brugsen for jeg ved de har gode ting og større udvalg, men det kan godt mærkes på madbudgettet. Større indkøb gør vi dog i kvickly. I dag fik jeg handlet for 750 med aftensmad til 6 dage, indkøb til mødregruppen kommer, bleer, masser af cola og chokolade :D så synes jeg slap ok fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes simpelthen, det er så svært at kombinere spare-tid med slanke-tid. Det er bare meget billigere at lave tung mad billigt, synes jeg. Ris, pasta, kartofler osv koster jo ingenting. Salat derimod bliver bare så dyrt. Og nåe ja, manden mener ikke, han kan blive mæt af det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen, det er så svært at kombinere spare-tid med slanke-tid. Det er bare meget billigere at lave tung mad billigt, synes jeg. Ris, pasta, kartofler osv koster jo ingenting. Salat derimod bliver bare så dyrt. Og nåe ja, manden mener ikke, han kan blive mæt af det :rolleyes

Jeg er helt enig! Især hvis det skal være lidt spændende også.

Jeg prøver at tilføje lidt af de billige og tunge elementer som fx rugbrød. Rugbrødscroutonner af kedeligt rugbrød gør en salat mættende, og det er MEGET billigere end at tilsætte fx nødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen, det er så svært at kombinere spare-tid med slanke-tid. Det er bare meget billigere at lave tung mad billigt, synes jeg. Ris, pasta, kartofler osv koster jo ingenting. Salat derimod bliver bare så dyrt. Og nåe ja, manden mener ikke, han kan blive mæt af det :rolleyes

Well, på den anden side så pynter det nu på husholdningskontoen herhjemme, når man trækker slik, chips og junk/takeaway væk og primært drikker vand :)

Retter med lidt tungere danske grøntsager er typisk også okay billigt og mætter bedre. Salat er ganske rigtig relativt pebret at leve af, og man skal ofte alligevel putte en masse grej i (Stephis rugbrødscroutoner er forresten en god ide - note til selv) for at blive mæt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen, det er så svært at kombinere spare-tid med slanke-tid. Det er bare meget billigere at lave tung mad billigt, synes jeg. Ris, pasta, kartofler osv koster jo ingenting. Salat derimod bliver bare så dyrt. Og nåe ja, manden mener ikke, han kan blive mæt af det :rolleyes

Ja salat mætter slet ikke nok. Men ellers er kål godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige købt ind og eftersom der kun stod på indkøbssedlen hvilke basisting vi manglede blev det lidt improviteret.... udover plastikpose hvad kunne jeg have gjort anderledes?

Skal siges at der også stod pulvergrød på indkøbssedlen og købte jeg ikke, men købte brød til vores datter som jeg så vil fryse ned i mindre portioner. Så spare jo en hel del der, og så kan Lea bedre li brød :-).

 

 

I får lige Dropbox link da jeg er på mobilen 

 

https://www.dropbox.com/s/urwxcld34fpqcei/20160216_123444.jpg?dl=0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes simpelthen, det er så svært at kombinere spare-tid med slanke-tid. Det er bare meget billigere at lave tung mad billigt, synes jeg. Ris, pasta, kartofler osv koster jo ingenting. Salat derimod bliver bare så dyrt. Og nåe ja, manden mener ikke, han kan blive mæt af det :rolleyes

Kål er din ven ;)

Spidskål er fantastisk i salat. Og så en god olie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været på tur til Holte og jeg er MEGET stolt af mig selv!

Jeg købte hverken tøj til pigerne, fancy kaffe, medalje (selvom den var på tilbud til 10 kr og jeg eeeeelsker medaljer!), fancy frokost eller wienerbrød. 

Kun et halvt rugbrød og en bolle til at lave en sandwich af herhjemme :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg så købte uld for 700 kr. på nettet i går er en anden sag :whistling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige købt ind og eftersom der kun stod på indkøbssedlen hvilke basisting vi manglede blev det lidt improviteret.... udover plastikpose hvad kunne jeg have gjort anderledes?

Skal siges at der også stod pulvergrød på indkøbssedlen og købte jeg ikke, men købte brød til vores datter som jeg så vil fryse ned i mindre portioner. Så spare jo en hel del der, og så kan Lea bedre li brød :-).

I får lige Dropbox link da jeg er på mobilen

https://www.dropbox.com/s/urwxcld34fpqcei/20160216_123444.jpg?dl=0

Jeg synes det er en god indkøbsliste :respekt stortset alt var jo på tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kål er din ven ;)

Spidskål er fantastisk i salat. Og så en god olie!

Man bliver bare SÅ hurtigt træt af kål :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver bare SÅ hurtigt træt af kål :badgirl

Jeg gør ikke ;)

Der findes jo mange forskellige slags. Men det er jo en smags- og vanesag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør ikke ;)

Der findes jo mange forskellige slags. Men det er jo en smags- og vanesag :)

Nu har jeg købt spidskål i dag, men hvad kan man lave med det?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god indkøbsliste :respekt stortset alt var jo på tilbud :)

Så må vi bare se hvornår der skal købes igen, var jo ikke mange grønsager

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt spidskål i dag, men hvad kan man lave med det?:)

Da jeg gik i skole havde jeg ofte en salat med af fintskåret spidskål, ærter, feta (den gode fra blok) og pesto. Enkelt men lækkert.

Jeg bruger også gerne spidskål istedet for lasagneplader

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt spidskål i dag, men hvad kan man lave med det?:)

Jeg laver tit en salat med spidskål, ærter og nødder. Eller kommer det i en råkostsalat med gulerod og æble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit en salat med spidskål, ærter og nødder. Eller kommer det i en råkostsalat med gulerod og æble :)

Lyder egentlig ret godt med råkostsalat :) Må lige få købt nogle gulerødder og så prøve det:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vu bruger spidskål til:

Dampet

I wok

Fintsnittet i almindelighed grøn salat

Som coleslaw sammen med gulerødder

Stuvet som tilbehør til f.eks frikadeller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også spidskål i: madpandekager, pitabrød og i burger. Jeg elsker det! Det er total yndlingskål! Altså jeg spiser det også til morgenmad nogle dage :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige købt ind og eftersom der kun stod på indkøbssedlen hvilke basisting vi manglede blev det lidt improviteret.... udover plastikpose hvad kunne jeg have gjort anderledes?

Skal siges at der også stod pulvergrød på indkøbssedlen og købte jeg ikke, men købte brød til vores datter som jeg så vil fryse ned i mindre portioner. Så spare jo en hel del der, og så kan Lea bedre li brød :-).

I får lige Dropbox link da jeg er på mobilen

https://www.dropbox.com/s/urwxcld34fpqcei/20160216_123444.jpg?dl=0

Jeg tænker umiddelbart at 5 liter mælk er rimelig meget? Eller måske er det bare os - vi drikker ikke særlig meget mælk, og slet ikke i nærheden af 5 liter :P det ville bare stå og blive dårligt :)

Og så er Føtex jo heller ikke det helt billige valg? Måske der kunne handles et andet sted? Bare forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart at 5 liter mælk er rimelig meget? Eller måske er det bare os - vi drikker ikke særlig meget mælk, og slet ikke i nærheden af 5 liter :P det ville bare stå og blive dårligt :)

Og så er Føtex jo heller ikke det helt billige valg? Måske der kunne handles et andet sted? Bare forslag :)

Her ryger let 10 L mælk om ugen - vi burde installere en ko :rolleyes Men enig i, at Føtex ikke er det billigste valg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sushien smagte godt (gemalens forslag og han havde allerede luftet det for pigerne), men det må koste lidt på de næste dage... :chin: Måske jeg skal true ham med en ordentlig balje spidskål :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart at 5 liter mælk er rimelig meget? Eller måske er det bare os - vi drikker ikke særlig meget mælk, og slet ikke i nærheden af 5 liter :P det ville bare stå og blive dårligt :)

Og så er Føtex jo heller ikke det helt billige valg? Måske der kunne handles et andet sted? Bare forslag :)

 

Plejer at handle i Fakta :) Men nu var jeg ved Føtex og de fleste ting var jo netop på tilbud så de blev billigere end Fakta :). 

Og for vores forbrug er 5 l mælk ikke ret meget :) skal muligvis også have mere i løbet af ugen.... men ja vores svaghed ligger i mælk men tilgengæld bruger vi f.eks. ikke penge på vin og øl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ryger let 10 L mælk om ugen - vi burde installere en ko :rolleyes Men enig i, at Føtex ikke er det billigste valg :chin:

 

Må vi låne koen :P Tror vi køre ca. 1 minimælk om dagen og 1 sødmælk :) Ihvertfad hvis vi er hjemme begge to/alle tre hele dagen :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plejer at handle i Fakta :) Men nu var jeg ved Føtex og de fleste ting var jo netop på tilbud så de blev billigere end Fakta :). 

Og for vores forbrug er 5 l mælk ikke ret meget :) skal muligvis også have mere i løbet af ugen.... men ja vores svaghed ligger i mælk men tilgengæld bruger vi f.eks. ikke penge på vin og øl :)

Nu kiggede jeg på sedlen :) I køber endda billig mælk, så det ville jeg knap kalde en svaghed. Det ser da rigtig fint ud. Bær kunne måske være lidt luksuspræget på denne årstid, men de var jo konkret ikke dyre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER