Finemor

Hvorfor stopper mens ikke igen?

13 indlæg i dette emne

Hej piger. Jeg fik mens d. 30/12 efter 3 IUIforsøg, og det vil bare ikke stoppe igen! Det plejer at vare 5-6 dage og nu er jeg på dag 10 og først igår begyndte det brune udflåd jeg plejer at slutte af med, men både i går og i dag er der også kommet lidt frisk blod. Smerterne har også varet ret længe i forhold til vanligt.

Hvad kan det skyldes?

Jeg begyndte på p-piller d. 30/12 for at styre min cyklus indtil vi starter på IVF i februar, kan det være derfor?

Da jeg startede på p-piller for 11 år siden blødte jeg i 31 dage med kraftige smerter, men der var ingenting da jeg begyndte på p-piller op til IUI.

Kan det være et graviditetssymptom? Manden foreslog igår at jeg prøver at teste igen. Testede sidst d. 30/12

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo prøve å teste, men tenker at det er en reaksjon på P-pille start. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker du måske skal prøve at kontakte din gyn eller læge. Synes det lyder mærkeligt.

Men det kan også være at de krop ikke kan finde ud af p-pillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede noget lignende da jeg startede på p-piller for 3 år siden. Dengang startede jeg også på p-piller samme dag som jeg fik mens. Jeg husker at jeg ikke blødte ret meget, men det var frisk blod. Jeg husker det som om at det fortsatte alle 21 dage, men derefter fik jeg helt almindelig mens. Og i næste cyklus var der ingen blødning undervejs.

Jeg tænkte ikke at det var unormalt, men jeg ved det ikke.

Du kan spørge gynokologen som har sat dig i behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede noget lignende da jeg startede på p-piller for 3 år siden. Dengang startede jeg også på p-piller samme dag som jeg fik mens. Jeg husker at jeg ikke blødte ret meget, men det var frisk blod. Jeg husker det som om at det fortsatte alle 21 dage, men derefter fik jeg helt almindelig mens. Og i næste cyklus var der ingen blødning undervejs.

Jeg tænkte ikke at det var unormalt, men jeg ved det ikke.

Du kan spørge gynokologen som har sat dig i behandling.

Problemet er at jeg som sagt skal starte på IVF til februar, og der man jo kun i behandling hver anden cyklus, hvor det er planen at jeg skal være på p-piller i alle de cyklusser hvor vi ikke er i behandling, og kan slet ikke overskue tanken om det så kan risikere at blive en lang menstruation.

Men ja, jeg må prøve at ringe til klinikken på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at jeg som sagt skal starte på IVF til februar, og der man jo kun i behandling hver anden cyklus, hvor det er planen at jeg skal være på p-piller i alle de cyklusser hvor vi ikke er i behandling, og kan slet ikke overskue tanken om det så kan risikere at blive en lang menstruation.

Men ja, jeg må prøve at ringe til klinikken på mandag.

Er det noe klinikken sier du skal, eller er det noe du velger selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det noe klinikken sier du skal, eller er det noe du velger selv?

Det er noget vi er blevet enige om, da min cyklusser ellers kan vare op til 74 dage, men hvis det viser sig at være derfor tænker jeg da at det skal tages op til revurdering. Men synes godt nok at det er pest eller kolera.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget vi er blevet enige om, da min cyklusser ellers kan vare op til 74 dage, men hvis det viser sig at være derfor tænker jeg da at det skal tages op til revurdering. Men synes godt nok at det er pest eller kolera.

Ja det kan jeg forstå.. Har laaaang syklus jeg også. En periode hadde jeg mens MAKS 3 ganger i året.. Det skjer når jeg ikke følger diett og akupunktur slavisk. :)

Lykke til uansett hva du faller ned på.

Krysser fingrene for at i lykkes iallefall. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan jeg forstå.. Har laaaang syklus jeg også. En periode hadde jeg mens MAKS 3 ganger i året.. Det skjer når jeg ikke følger diett og akupunktur slavisk. :)

Lykke til uansett hva du faller ned på.

Krysser fingrene for at i lykkes iallefall. :)

I mine purunge dage havde jeg også kun mens hver 6. måned, og når den så endelig kom var den som sendt fra helvede på alle måder (smerter, styrke og varighed), så det var også derfor jeg kom på P-piller som 17 årig.

Mange tak og i lige måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I mine purunge dage havde jeg også kun mens hver 6. måned, og når den så endelig kom var den som sendt fra helvede på alle måder (smerter, styrke og varighed), så det var også derfor jeg kom på P-piller som 17 årig.

Mange tak og i lige måde :)

Uff ja, jeg husker hvordan det var. 1mnds kraftige blødninger der jeg til slutt var sengeliggende.. Jeg brukte p-piller jeg også, men tåler hormonene dårlig og blir svææært hissig. Så jeg fant ut at jeg måtte prøve noe annet. Leste meg frem til at lchf kost skulle vær godt for pcos, og det har hjulpet så utrolig mye. 25kg av og mens syklus nesten regelmessig. Akupunkturen har gjordt enda mer, så nå har jeg landet på 41 dagers syklus,noe jeg er SÅ glad for, at kroppen endelig har funnet ut av. Men det betyr jo at lchf er en livsstil og ikke en diett, og at akupunktur blir forever om jeg vil ha det godt. :)

Tak, venter eggløsning any day now, Så håper det lykkes nå etter aborten i nov/des :)

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver også at leve PCOS venligt. Godt nok primært til daglig, og mangler stadig at finde min vej i det. Synes ikke at det er helt nemt. Hverken viljestyrkemæssigt, specielt i forhold til de søde sager, eller rent praktisk. Det hjælper så heller ikke at klinikken ikke mener at det har nogen effekt, og at der jo ligesom "er styr på" barnløsheden den vej.

Jeg tålte heller ikke de første p-piller jeg fik. Jeg blev DYBT depressiv ved hver mens. Eller var jeg egentlig også det inden p-pillestart? Hm.. Anyway det hjalp ihvertfald at skifte præparat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg har stadig mens.. Nu på dag 19. Åh gud hvor er det trættende! Ikke mindst efter to hele cyklusser hvor jeg ikke har kunnet være sammen med min mand på grund af Crinone, og nu det her :(

Og så skal det siges at vores sexliv i forvejen havde en hård kickstart efter at jeg havde fået min dom. Både efter skåret i kvindeligheden og at man skulle til at finde en ny mening med det når det ikke længere gik ud på at lave en baby. Hvis I forstår hvad jeg mener?

Rent praktisk så har jeg talt med klinikken, som siger at jeg bare skal fortsætte på p-piller så længe jeg ikke bløder mere end det der kan være i et trusseindlæg. Og gudskelov har jeg ikke haft menssmerter de sidste par dage, for de blev også noget trættende i længden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet det 2 gange i mit liv. Begge gange i perioder hvor jeg har følt mig presset og stresset.... jeg gik til lægen men "det var ikke noget"... tror det varede 3 ugers tid men det er meget længe siden nu, så jeg kan ikke huske det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER