Guest

Karriereskift anno 2016 - jeg tager springet #22?

26 indlæg i dette emne

Jeg har gået meget stille med dørene i den seneste tid men nu kan jeg officielt juble herinde.

 

Jeg blev i november fritstillet pga nedskæringer i den virksomhed jeg arbejde for og med fleksjob på 20 timer og højtuddannet tænkte jeg bare "Fuck - ikke igen".... At finde arbejde på 20 timer er bare så svært. Men ud af det blå - får jeg en mulighed for at tage en helt ny vej med min karriere og skifte spor. Og her snakker vi et massivt karriereskift! 

 

Det vil garanteret komme som et kæmpe chok for mange (Det gjorde det ikke mindst for min mand og min umiddelbare familie) da det er noget HELT andet - men så alligevel er det ikke.

 

Efter mange diskussioner frem og tilbage, forhandlinger, regnskab, markedsundersøgelser mm er det nu bestemt:

 

Jeg skal tage en ny uddannelse som pilates reformer instruktør, og vi vælger at åbne vores eget reformer studie i nærheden af vores bopæl som nr 6 i en kæde som bare står for alt det jeg ønsker mig i livet :loveshower

 

Det bliver selvfølgelig nogle intense måneder og det har krævet manden åbner et ApS (hvis nogen er revisor så mangler vi hjælp til verificering af startkapital til erhvervs og selskabsstyrelsen) i hans navn og ansætter mig. Men det er vitterligt muligt at arbejde 20 timer og drive et studie og kommunen er 100% med i konceptet og assisterer hvor de kan. 

 

Vi har igår underskrevet franchise kontrakten og vi skal have alt det praktiske på plads. Men jeg får søde franchise kollegaer, frirum til at dyrke den motion som er den eneste jeg kan dyrke uden at blive syg, og arbejde med mennesker som er glade og ønsker at gøre noget godt for dem selv. 

 

Maven er fuld af sommerfugle - men jeg er 100% sikker på at det er dét jeg vil. Det kan godt være, at det ikke er det jeg troede jeg skulle for 6 mdr siden - men livet har budt mig en mulighed og jeg har valgt at tage den. Hoppe ud i det med troen på at jeg med min mands hjælp nok skal klare det.

 

Uhh..... Det bliver SÅ godt og så spændende. Jeg glæder mig. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sejt gået! Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihhh hvor er det spændende :glad

Hvor er jeg glad på dine vegne :kram2

Rigtig godt nytår og pøj pøj med opstarten i det nye år :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende! Stort tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow - Superflot!! Rigtig meget held og lykke! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det fedt for dig!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt gået! Held og lykke med det :)

 

TAK :)

 

Held og lykke :)

 

Tak :)

Sådan Helle!

Ønsker dig held og lykke med det :)

 

Tusind tak 

 

Ihhh hvor er det spændende :glad

Hvor er jeg glad på dine vegne :kram2

Rigtig godt nytår og pøj pøj med opstarten i det nye år :toot

 

Tusind tak 

Hvor spændende! Stort tillykke :glad

 

 

Wow - Superflot!! Rigtig meget held og lykke! :yay

 Det bliver bare så spændende

 

 

Hvor lyder det fedt for dig!! 

 

ja det bliver en fantastisk oplevelse og sikken en rejse vi skal på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en update for nu går det stærkt. Vi har nu fundet en revisor som enten idag eller imorgen opretter virksomheden for os. Det er lidt mere besværligt da det er et Aps der skal oprettes. 

Til gengæld har jeg været ude og shoppe nu hvor det er udsalg til studiet og det er nogle fede ting vi har fundet på tilbud.

 

Derudover ser det ud til at vi får den lokalitet som vi gerne vil have - vi skal bare lige have krydset stregen på T og prikken over i - og så er vi igang.

 

Når lokalet falder på plads, så kan vi gå igang med print af materiale til brochurer som skal omdeles så vi kan igangsætte forsalg og vi kan komme igang med at male og gøre studiet klar. Det er en god ting for så skal jeg ikke tænke på det tættere på opstarten. Men mere at lære uddannelsen at kende. 

 

Har også snakket med kommunen ang. ansættelseskontrakten og det er bare så fedt at de er med i projektet. Jeg er i hvert fald spændt :glad:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vildt imponeret over dig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortsætter farten fuld frem fremad :)

 

...og nu tager vi andre med i springet :yay ! Vi har torsdag og idag afholdt hhv 1 og 2 samtale med en kandidat som meldte sig uopfordret til os og vi har idag valgt at tilbyde hende ansættelse under forudsætning for at hun består instruktøruddannelsen sammen med mig. Tanken er, at vi har en ekstra instruktør som til dels kan sikre at jeg ikke skal arbejde hver weekend og aftenener men kan holde hver 2 weekend fri med familien. Derudover giver det mig ro til at jeg ikke skal stresse over evt. sygdom som jo rammer alle fra tid til anden. Vedkommende er super glad og glæder sig til at starte i marts og til at tage uddannelsen.

 

Det er lidt vildt allerede at være så langt og endda at have ansat folk inden vi knap nok skal igang. 

 

Derudover har vi fået nøglerne til lokalerne og det er nu fastlagt at vi skal ligge i Solrød centeret som er 50-100 meter fra stationen. Jeg kan se et af vinduerne fra stationen.

 

I kan se lokalerne nedenfor og så skal vi igang med maling, indretning mm. Det bliver SÅ godt. Det er dog dejligt at jeg har en hær af venner og familie som står klar til at hjælpe min mand og jeg.

 

soyf50.jpg

 

34nilfr.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Hvor er det bare stort for dig :yay :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold op hvor er det spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert lokale :kuller hvor er det spændende for dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækkert lokale :kuller hvor er det spændende for dig :kiss

Ja det er virkelig et dejligt lokale og jeg glæder mig til at arbejde der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor er det spændende :)

Ja det er virkelig noget der gør livet spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW hvor er det bare en kæmpe beslutning - og det ser jo allerede ud til at i er langt. 

 

Det er en super flot farve til væggen. Det blir helt sikker skide godt :-)

 

stort tillykke med springet og al mulig held og lykke i fremtiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej at tage så stort et spring. Uden at kende dig lyder det absolut som det rigtige for dig. Håber det bliver en succes :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW hvor er det bare en kæmpe beslutning - og det ser jo allerede ud til at i er langt. 

 

Det er en super flot farve til væggen. Det blir helt sikker skide godt :-)

 

stort tillykke med springet og al mulig held og lykke i fremtiden.

 

Det er HELT klart en stor beslutning men det har været den rette beslutning for os. Det er ikke bare blevet "mit" projekt men også min mands - hvilket har overrasket os alle (ham selv inklusiv) men det er også ham som ejer virksomheden så det er nok også meget godt.

 

En dame gik forbi og kommenterede på farven at hun synes den var "fræk" og det kan hun da egentlig have ret i. Den er ret fed og absolut en farve jeg ville have tøvet med selv men den er en del af konceptet i den franchise vi er en del i og jeg synes selv den er super fed. Men dejligt I også kan lide det.

 

Hvor er du sej at tage så stort et spring. Uden at kende dig lyder det absolut som det rigtige for dig. Håber det bliver en succes :yay

 

Tak for din hilsen. Det skal bestemt nok blive godt - og sikkert også hårdt. Men det giver nogle friheder på andre punkter så jeg er spændt og glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet lidt længere og lige nu har jeg et spørgsmål i forbindelse med at holde en åbningsreception.

 

Jeg har aldrig åbnet en virksomhed på den måde før og overvejer om vi skal holde en reception. Er der nogen der har erfaringer med dette?

 

Ville I invitere de kunder som har købt klippekort i forsalg, og/eller kunder + venner/familie/bekendte eller kun potentielle kunder?

 

 

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er en god ide at investere pengene i champagne og kage - for er det reelt set kun "mig" der går op i at vi åbner eller giver det god lejlighed til at lave noget god PR ud af det samtidig? (Det tænker jeg lidt) 

 

Men har I nogle gode ideer - input eller erfaringer med dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert en god måde at skabe pr på!

Jeg havde nok lavet en lille notits i avisen eller på Facebook siden, om at der var åbningsreception :)

Så havde jeg sørget for lidt sodavand og øl, og lige en lille bid (frugt eller andet let)

Også opstartstilbud :) både noget for de der allerede har købt, men også noget for de der vil :)

Ville helt sikkert gøre det til "noget" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert en god måde at skabe pr på!

Jeg havde nok lavet en lille notits i avisen eller på Facebook siden, om at der var åbningsreception :)

Så havde jeg sørget for lidt sodavand og øl, og lige en lille bid (frugt eller andet let)

Også opstartstilbud :) både noget for de der allerede har købt, men også noget for de der vil :)

Ville helt sikkert gøre det til "noget" :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Professionelt set ville jeg gøre som Myliona foreslår :)

Notitsen i avisen ville jeg dog ikke betale for, men starte med en pressemeddelelse :) jeg skal gerne skrive den for dig, så skal jeg bare bruge lidt flere oplysninger på privat besked.

Og så ville jeg anbefale at undersøge om der udkommer en form for træningsmagasin eller lignende som også kan være relevant at bringe meddelelsen i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER