Guest

Budget

20 indlæg i dette emne

VI har rigtig mange forhold, der ændrer sig det næste stykke tid og kombineret med at jeg faktisk ikke havde noget som helst overblik over vores økonomi, så har jeg lagt et nyt budget fra bunden. Det føles virkelig skønt at begynde at få styr på det.

 

Jeg prøver lidt at rydde op og gøre tingene smartere, og måske I kan hjælpe lidt med det?

 

Hvor mange konti har I og hvilke?

 

Hvor meget sparer I op og til hvad?

 

Få I lommepenge og i så fald hvor meget?

 

Sparer I op til pension privat? Og hvor meget er det så per måned?

 

Umiddelbart tænker jeg, at det kunne være smart med en mad/benzin konto med hævekort til. Og så tænker jeg også at vi skal have en gave/jule konto. Derudover har vi to lønkonti, en opsparing, en budget og en konto til Aksel, Og så overvejer vi også en feriekonto.

 

Bliver det for meget og uoverskueligt?

 

(og så er der også børneopsparing, lånene og pension men de tæller ikke rigtig med her, synes jeg, for det er ikke nogen vi bruger dagligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har af konti

Hver vores egen

Fælleskonto(løn)

Budget

Mad

1 opsparing til hver

Hus

2x børne opsparing

Fælles opsparing

Vi har faktisk mange konti.

Vi får 1000 kr hver, hver måned til sjov.

5000 til mad

1000 kr til hus(altså udgifter til vedligehold)

Sparer derefter 3500 op på fælleskonto.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har

Hver vores konto, hvor løn går ind

Budgetkonto

Opsparing- der overføres fast 2000 hver måned, derudover plejer jeg at smide et par tusinde fra min konto derover, men der er ikke er fast beløb,

Børneopsparing

Vi får ikke fast lommepenge, men bruger bare, og så flyttes der lidt rundt, hvis vores egen konto er tom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke til det der med mange konti, og gør det så nemt som muligt. Vi har 100% fællesøkonomi. 

 

Vi har hver vores lønkonto, hvor vi så hver især har lov til at se hvad der står på den andens også. Og det er det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken bank har I? Vi har 8 kontoer fælles, en børneopsparing og en lommepenge konto hver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op der findes mange forskellige måder at gøre det på :)

Vi har hver vores lønkonto og hver vores opsparing - dog kun fordi vi havde det før. Skulle vi vælge nu, så havde vi nok kun en fælles opsparing.

Derudover har vi en fælles budget konto og en fælles mad/benzin konto.

Vi har hver 2500kr til frit forbrug hver måned, resten er fælles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt I gider dele :yay

Jeg suger erfaringer til mig og snakker med manden om de forskellige løsninger. Satser på at tage et bankmøde til januar, så vi har god tid til at finde den rette løsning.

Vi har for øvrigt Spar Nord.

Kom endelig med flere erfaringer og gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver vores lønkonto, så har vi en budgetkonto og så har vi en "opsparingskonto".

Det sidste er ikke en rigtig opsparingskonto, men en ekstra konto vi fik i forbindelse med huskøb for 6 år siden, vi valgte så at beholde den og sætter et par gange om året penge ind på den eller hvis en af os føler der er lidt ekstra overskud. Fra den konto trækker vi så penge til de store forbrugsgoder.

Pension: Jeg har en aldersopsparing i banken som jeg sætter 1515kr ind på hver måned, den fik jeg fordi jeg ifølge bankens udregninger ikke tjente nok op til pension igennem mit arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har

Fælles lønkonto

Fælles budgetkonto

Fælles opsparing (hvor vi sætter 7.000 ind hver måned. Det er både til ferie, store ting til huset, ny autostol, udbetaling til ny bil og andre store ting der ikke lige er i hverdagsbudgettet)

Hver vores lommepengekonto (vi får 1.500 hver på måned)

Vi sparer op til pension via arbejdet begge to. Jeg får 13%, mener manden får 10% og så betaler 5% selv (obligatorisk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores månedlige budgetoverførsel er der forresten 500 kr der er øremærket "jul". Så 1 december overfører vi 6000 fra budget til lønkontoen. Så mærker man sket ikke julen, selvom der skal købes gaver til alle ungerne, juletræ, ænder, flæskesteg og meget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eg kan give dig et how-not-to råd :D

Vi har hver vores kontoer (som der går løn ind på) vi bruger N's konto til alle regninger fordi han tjener mest og så bruger vi min konto til mad og diverse og hygge og underholdning. Det fungerede fint indtil nu hvor jeg pludselig skal tjene flere penge og N meget mindre.

Så lad være med at gøre sådan -det ender i hø og overtræk...

Jeg håber at du får styr på det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en budget- og lønkonto hvor al indtægt går ind og alle regninger bliver betalt. Så overfører vi et beløb hver måned omkring den første til vores dankortkonto, som vi begge har dankort til.

Vores budgetkonto fungerer også som en opsparing/ bufferkonto, hvor vi har et beløb stående, som kan dække større regninger, uforudsete udgifter mm.

Og så har vi en konto med lån.

Så 3 i alt, hvor der altid er til regning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fælles lønkonto, en fælles budget konto, en fælles opsparing, hver vores opsparing, en børneopsparing og et fælles lån.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har følgende:

 

Lønkonto

Opsparingskonto

Grundkonto (som blev oprettet engang for længe siden, da jeg modtog en stor erstatning - pengene er brugt, så der står absolut ingenting på kontoen)

Budgetkonto

 

Derudover ved jeg at min mor har en opsparingskonto, der står mit navn på. Lige nu bor jeg midlertidigt hjemme, indtil jeg kan overtage min nye lejlighed. Her betaler jeg 4000 kr. om måneden i husleje og dem sætter hun direkte ind på denne konto, som kan blive udbetalt, når som helst, hvis jeg får behov for det. Desuden indsætter hun selv lidt penge på kontoen hver måned - ja, det har sine fordele at være absolut yngste barn i flokken, også selvom jeg er voksen og reelt set udeboende. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver vores lønkonto og opsparingskonto!

Vi indbetaler hver den første penge til vores fælles budgetkonto og madkonto! Her udover har jeg en børnekonto, hvor alle børnepengene ryger ind - de går til børne/babyudstyr, tøj mm til Liam!

Hvad vi så hver især har tilbage er vores eget - vi kan kun se hinandens kontoer, hvis vi er fælles om dem!

T kan hver måned spare ca 5000 kr op og jeg 1000! Vi har så hver ca 3000kr til sjov, ballade, tøj og gaver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fælles konto som fungere både som budget- og husholdningskonto. Så har vi hver vores konto, som den anden ikke kan se - praktisk når man skal købe en gave til den anden, og ikke vil have at netbanken afslører hvad det er ;) (ellersbrugef vi ikke vores "private" konti). Derudover har vi en opsparingskonto og en børneopsparing til David og så selvfølgelig vores hus- og billån :)

Nå ja... Jeg har også et mastercard, som kun bruges som backup kort, når vi er ude og rejse - så vi har et ekstra kort i tilfælde af, at vi bliver bestjålet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver vores

Lønkonto

Budget

Opsparing

Så har vi fælles

Budget

Madkonto (med fælles dankort)

Gavekonto

Opsparing

Børneopsparing

Og så har Silke Elia en alm konto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver vores

Lønkonto

Budget

Opsparing

Så har vi fælles

Budget

Madkonto (med fælles dankort)

Gavekonto

Opsparing

Børneopsparing

Og så har Silke Elia en alm konto

Dejligt, at se dig herinde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har rigtig mange forhold, der ændrer sig det næste stykke tid og kombineret med at jeg faktisk ikke havde noget som helst overblik over vores økonomi, så har jeg lagt et nyt budget fra bunden. Det føles virkelig skønt at begynde at få styr på det.

 

Jeg prøver lidt at rydde op og gøre tingene smartere, og måske I kan hjælpe lidt med det?

 

Hvor mange konti har I og hvilke?

 

Hvor meget sparer I op og til hvad?

 

Få I lommepenge og i så fald hvor meget?

 

Sparer I op til pension privat? Og hvor meget er det så per måned?

 

Umiddelbart tænker jeg, at det kunne være smart med en mad/benzin konto med hævekort til. Og så tænker jeg også at vi skal have en gave/jule konto. Derudover har vi to lønkonti, en opsparing, en budget og en konto til Aksel, Og så overvejer vi også en feriekonto.

 

Bliver det for meget og uoverskueligt?

 

(og så er der også børneopsparing, lånene og pension men de tæller ikke rigtig med her, synes jeg, for det er ikke nogen vi bruger dagligt)

Vi har hver vores bank da min mand er selvstændig og vi vil have tingene adskilt så alt vores økonomi kører fra min konto.

 

Jeg har en lønkonto/nem konto med et mastercard tilknyttet. Det er os fra denne konto vi køber mad for (vi ligger begge 2000 kr hver pr måned til mad)

 

så har jeg en opsparings konto hvor der ikke kan hæves fra. Vi har en prioriterings liste med hvad vi sparer op (

lige nu ser den sådan her ud: 

  1. Ferie til maj
  2. Klapvogn
  3. Ny seng (5.000)
  4. Have møbler
  5. Opsparing gennerelt
  6. Sommerferie 2017 (15-20.000) 

 

og en budget konto hvor vi begge overfører lige meget til kontoen (med det nye billån så giver vi 10.585 hver til budget kontoen). vi har et tank kort der ligger i bilen og så sætter vi 2500 af hver måned til diesel og det er mere end rigeligt men det dækker så os når vi kører på ferie.

 

Når der er trukket penge til budget og lagt penge til side til mad så er det op til os selv hvad vi bruger de sidste penge på. min mand sætter typisk penge på opsparing eller køber praktiske ting vi mangler hvor jeg nok mere køber tøj til datteren, gaver og sådan noget.

Pension kører over vores løn for os begge to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hver vores lønkonti, en fælles madkonto, en fælles budgetkonto, fire øvrige fælles opsparinger og et fælles banklån.

 

Opsparingerne dækker frem t.o.m. juni over: gaver, baby, sommeren 2016 (nedgang i indkomst) og fødselsdagsfester

 

Til sammen sparer vi pt. 2.800,- om måneden

 

Derudover har min mand en pensionsopsparing, hvor han indsætter 200,- pr. måned.

 

Vi har ca. 1.600,- i lommepenge hver om måneden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER