betina88

vinterovertøjet.....

24 indlæg i dette emne

 hej ...

 

 tænkte på om i er begyndt at bruge vinterovertøj eller hvordan?? tænker især på om morgenen synes jeg godt at der nogle dage kan være for køligt til bare at have en sommer/overgangsjakke på...

hvis ikke i er begyndt med det, hvornår har i så tænkt at starte??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej ...

tænkte på om i er begyndt at bruge vinterovertøj eller hvordan?? tænker især på om morgenen synes jeg godt at der nogle dage kan være for køligt til bare at have en sommer/overgangsjakke på...

hvis ikke i er begyndt med det, hvornår har i så tænkt at starte??

Vi giver bare en trøje under til morgen ellers koger han på legepladsen.

Tænker at vi starter nå temperaturen kommer ned omkring 10 grader hele dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie får vinterjakke på om morgenen når det er koldt. Eller tyk trøje og termo jakke. Hun har så det hele til at hænge i bhv. Så kan de voksne vurdere hvad der passer. Om formiddagen skal de jo typisk have mere tøj på end om eftermiddagen. Temp svinger fra 8-20 grader så det er et enormt spring.

Som tommelfinger regel siger man at flyverdragt skal med fra efterårsferien men den erstatter ikke lag på lag på de varmere dage. Mies rum er godt fyldt:

Termotøj

Tyk trøje

Regntøj (hendes er med for, men alm er fint)

Vinterjakke

Gummistøvler

Termo støvler

Kondisko

Hjemmesko

Jeg synes det er rart med meget at vælge imellem, er altid sikker på at hun har et tørt alternativ.

Fra pædagogernes side er det også rart ikke at skulle finde låne tøj til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, hvem der bare skulle have andet med i Bh til sit barn end skiftetoej!  :7himmel

 

Jeg er ved at arrangere et moede med borgmesteren for at faa nogle flere udetimer ind i vinterens boernehave hernede i Italien! Det kan sg* ikke passe, at de ikke kommer udenfor en hel vinter :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, hvem der bare skulle have andet med i Bh til sit barn end skiftetoej! :7himmel

Jeg er ved at arrangere et moede med borgmesteren for at faa nogle flere udetimer ind i vinterens boernehave hernede i Italien! Det kan sg* ikke passe, at de ikke kommer udenfor en hel vinter :shooter

What?!!! :blink

Godt du gør noget aktivt for st få det ændret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What?!!! :blink

Godt du gør noget aktivt for st få det ændret!

 

Ja, nu er jeg saa blevet foraeldterepraesentant og vi jokede lidt med det i bilen idag. M mente, at jeg jo passende kunne koebe gummistoevler og regntoej til boernene for de penge, moedrende har tjent ind ved kagebagning til diverse events  :D Aj, men serioest, vi bor i en smuk, smuk natur og lige op ad en hel nationalpark! Hvor svaert kan det vaere?? 

 

Noah er saa meget en kandidat til skovboernehave og det skriger lidt i mig, at han skal rende indenfor hver dag. Nu er den FOERSTE EVER italienske skovboernehave aabnet - i Rom!Heldigvis kan jeg jo hente ham kl. 13 og saa maa jeg selv lave skovboernehave om eftermiddagen. Det kan vaere, jeg selv skal aabne en skovboernehave hernede...? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, nu er jeg saa blevet foraeldterepraesentant og vi jokede lidt med det i bilen idag. M mente, at jeg jo passende kunne koebe gummistoevler og regntoej til boernene for de penge, moedrende har tjent ind ved kagebagning til diverse events :D Aj, men serioest, vi bor i en smuk, smuk natur og lige op ad en hel nationalpark! Hvor svaert kan det vaere??

Noah er saa meget en kandidat til skovboernehave og det skriger lidt i mig, at han skal rende indenfor hver dag. Nu er den FOERSTE EVER italienske skovboernehave aabnet - i Rom!Heldigvis kan jeg jo hente ham kl. 13 og saa maa jeg selv lave skovboernehave om eftermiddagen. Det kan vaere, jeg selv skal aabne en skovboernehave hernede...?

Js det var da en god ide med skovbørnehave i Portico :)

Arhmen det er sq da ikke så svært at få de børn ud, bare fordi at kalenderen siger vinter? - Come on!

ja, brug du de kagepenge på et parti gummistøvler og regntøj til de stakkels børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke taget vinterjakken i brug endnu og tror der går en måned endnu, med mindre det pludseligt bliver meget koldt.

Maria har sin Softshell jakke på, den er ikke for kold til hende endnu. Hun har bare en alm. Langærmet bluse på indenunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har haft vinterjakken på for første gang i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også at jeg gør Lucas Vinter jakke klar til brug fra imorgen, synes ski der er piv koldt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna får sin vinterjakke på i morgen! - det har været pivkoldt i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har også vinterjakke på. Jeg er også begyndt at give ham en tynd elefanthue med, hvis nu det bliver koldt. De er ude hver dag.

Venter lige lidt endnu med flyverdragten og vinterstøvler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har de tyk trøje og termotøj udover. 
Nå det bliver for koldt, får de deres flyvere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har i taget flyverdragten i brug?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget flyverdragterne i brug :) vi er så også ude fra ved 7.30 tiden og til omkring 10.30, og det er virkelig koldt om morgenen/først på formiddagen!

Wow i er friske :respekt !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også haft flyverdragten på et par gange. Hun er mere mobil i den end vinterjakke og termobukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha, det er virkelig ikke min fortjeneste at vi er så friske :lol

A vågner på slaget 5 hver morgen, så vores dage startet mega tidligt <_< jeg ville ønske at hun kunne lære at sove lidt længere :rolleyes

Vi er kun lige kommet ud af dynerne der :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer nemlig også at pakke den til Lucas til mandag. Men så igen er der jo stadig dage hvor der kan være lidt lunt. Og synes måske det virker lidt voldsomt at både have termotøj og regntøj og flyverdragt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge at tage alle dele med, netop fordi det svinger så meget i temperatur over en dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har hele baduljen med i BH...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har haft flyverdragt med siden onsdag, efter ønske fra børnehaven, den er blevet brugt om formiddagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laurids har været i flyverdragt flere gange. Vi startede i softshellen for 14 dage sidem, hvor vi måtte skifte dragt, da han frøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også brugt flyverdragten et par gange nu. Vi lader selv børnehaven vælge, men softshell og termotøj er ved at være udfaset. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER