NSEllekilde

Testgruppe september 3 G- 6 M -9 T SLUT

103 indlæg i dette emne

Stort set alle mine cyklusser på 26-27 dage, men nogle gange falder ÆL lidt tidligt som denne måned (dag 11). Så jeg går egentligt bare ud fra at jeg skal have mens hver 27. dag, men nogle få gange kommer den tidligere (nok de mdr hvor ÆL også kommer tidligt tænker jeg.. :blink )

 

Præcis - det med at mens kommer tidligere, når æl falder tidligere. Ens cyklus består jo af to faser - den fra første mens dag og frem til æl og så perioden mellem æl og mens. Den periode fra mens til æl kan variere meget i længde. Både fra person til person, men også fra gang til gang for den samme person. Jeg har haft æl både på cd10 og cd19 for eksempel og ca. alt der i mellem. Og det har jo så gjort min cyklus tilsvarende kortere eller længere hver gang.

 

Men perioden efter æl, den ligger meget fast fra gang til gang for den samme person og ændrer sig meget sjældent i længde. Man siger normalt at den varer 14 dage, men den kan vare helt op til 16 (går man længere end 16 dage fra æl, plejer man som tommelfingerregel at sige, at så skal man regne med at være gravid) eller være kortere for nogen. Min egen har altid været på 11 eller 12 dage, bortset fra et enkelt tilfælde hvor den var kortere af ukendte årsager.

 

Så hvis du finder ud af hvad der er normalen for længden af din anden fase, altså den fra æl til mens, så vil du ret præcist kunne forudsige, hvornår du skal forvente mens, hvis du er sikker på hvornår æl har ligget. Håber at det gav mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Præcis - det med at mens kommer tidligere, når æl falder tidligere. Ens cyklus består jo af to faser - den fra første mens dag og frem til æl og så perioden mellem æl og mens. Den periode fra mens til æl kan variere meget i længde. Både fra person til person, men også fra gang til gang for den samme person. Jeg har haft æl både på cd10 og cd19 for eksempel og ca. alt der i mellem. Og det har jo så gjort min cyklus tilsvarende kortere eller længere hver gang.

Men perioden efter æl, den ligger meget fast fra gang til gang for den samme person og ændrer sig meget sjældent i længde. Man siger normalt at den varer 14 dage, men den kan vare helt op til 16 (går man længere end 16 dage fra æl, plejer man som tommelfingerregel at sige, at så skal man regne med at være gravid) eller være kortere for nogen. Min egen har altid været på 11 eller 12 dage, bortset fra et enkelt tilfælde hvor den var kortere af ukendte årsager.

Så hvis du finder ud af hvad der er normalen for længden af din anden fase, altså den fra æl til mens, så vil du ret præcist kunne forudsige, hvornår du skal forvente mens, hvis du er sikker på hvornår æl har ligget. Håber at det gav mening :)

Det gjorde det i hvert fald, tak for forklaringen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde det i hvert fald, tak for forklaringen!

 

Super og det var så lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV!!!! jeg er ude - har lige været på toilettet og der var blod :-( Eiii hvor er det bare ærgeligt! nå men de der GT kan vel godt holde til næste gang :-) hihihihi

 

Held og lykke til alle jer andre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV!!!! jeg er ude - har lige været på toilettet og der var blod :-( Eiii hvor er det bare ærgeligt! nå men de der GT kan vel godt holde til næste gang :-) hihihihi

Held og lykke til alle jer andre :-)

Ih øv altså :(

Jeg krydser fingre for at den er der næste gang :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV!!!! jeg er ude - har lige været på toilettet og der var blod :-( Eiii hvor er det bare ærgeligt! nå men de der GT kan vel godt holde til næste gang :-) hihihihi

 

Held og lykke til alle jer andre :-)

 

Ej øv, det er jeg ked af :( Men ja, de skal heldigvis nok holde. Håber at du i den grad får brug for dem i næste cyklus :bd :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået menstruation! Men positivt har jeg nu haft to cyklusser på 29 dage!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih øv altså :(

Jeg krydser fingre for at den er der næste gang :kram

 

 

Ej øv, det er jeg ked af :( Men ja, de skal heldigvis nok holde. Håber at du i den grad får brug for dem i næste cyklus :bd :goodluck :kram2

 

Tak  :kuller

 

Ja næste cyklus ser bare røvdårlig ud. Min mand skal på uddannelse lige omkring ÆL. Så vi må bare hygge helt vildt op til og lige når han kommer hjem :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået menstruation! Men positivt har jeg nu haft to cyklusser på 29 dage!!

 

Øv altså :-|

 

Men dejligt med en stabil cyklus. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mens kom for fuld styrke i går aftes, øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået menstruation! Men positivt har jeg nu haft to cyklusser på 29 dage!!

Øv med menstruation, men men ja det er da MEGA positivt! Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg har fået skrevet i min egen tråd de sidste par dage, men ikke herinde endnu, da jeg var lidt usikker på om det bare var indbildning :rolleyes

Men på 3+2 syntes jeg at jeg kunne skimte noget meget svagt på testen. Manden skulle være med til at bedømme og bad om en test at sammenligne med. Så endte med at fiske testene fra 3+0 og 3+1 op af skraldespanden igen, for de havde været helt blanke, da jeg tog dem. Men søreme om der ikke også på en af dem (sikkert den fra 3+1?) nu også var en svag, svag streg. På 3+3 var jeg ret sikker og har lige testet igen nu, hvor jeg lige har ramt 3+4. Og nu er der slet ingen tvivl :kuller Selvom den stadig først kommer fem minutter efter tid (det gjorde den også i starten sidst jeg testede positiv), så kan jeg se streg nummer to i strakt arm nu :yay

Så der foregår helt sikkert et eller andet og jeg håber virkelig at det hænger ved! Er dog meget bevidst om, at det stadig er tidligt og jeg endnu ikke er gået over tid, så tør ikke at juble for meget endnu. Jeg har meget murren i lænden og de ømme bryster som jeg ellers havde fået på 3+0 og 3+1, er helt forsvundet igen på 3+2 og er ikke vendt tilbage.

Den må altså virkelig gerne være der nu, så jeg ikke skal forholde mig til både en SA og en bio, indenfor samme måned :goodluck

Jeg krydser så meget fingre for at din lille spire bliver siddende! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået menstruation! Men positivt har jeg nu haft to cyklusser på 29 dage!!

 

Øv søde du, det er jeg ked af :kram2 Men ja, dejligt med stabile cyklusser. Jeg hepper på at de to streger dukker op næste gang :bd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mens kom for fuld styrke i går aftes, øv!

 

Øv, sikke noget møg :( Er du ok, sådan efter omstændighederne? Jeg håber at den positive test er lige om hjørnet :bd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser så meget fingre for at din lille spire bliver siddende! :kram2

 

Tusind tak, det er bare rigtig sødt af dig :kram2 Jeg håber også at den holder ved denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Negativ test her, men ingen mens. Måske er det for tidligt - er lidt i tvivl om hvornår jeg havde æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Negativ test her, men ingen mens. Måske er det for tidligt - er lidt i tvivl om hvornår jeg havde æl.

Krydser fingre for at det kan nå at komme endnu :goodluck Altså den positive test, ikke mens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, sikke noget møg :( Er du ok, sådan efter omstændighederne? Jeg håber at den positive test er lige om hjørnet :bd :kram2

Ja, jeg bliver bare så sur hver gang. Synes virkelig vi gør hvad vi kan :blink  nå, vi må se næste måned. Tak, og jeg håber den bliver hængende hos dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak  :kuller

 

Ja næste cyklus ser bare røvdårlig ud. Min mand skal på uddannelse lige omkring ÆL. Så vi må bare hygge helt vildt op til og lige når han kommer hjem :-) 

 

Det kan man heldigvis aldrig rigtig regne med. Da vi prøvede sidste efterår, så æl altid på forhånd ud til at falde sammen med at min mand skulle være væk på arbejde i de dage. Men det endte altid med at komme til at passe alligevel, fordi den enten rykkede sig lidt frem eller lidt tilbage. Man kan jo ikke altid regne med hvad ens app eller lignende siger, det er jo kun et kvalificeret gæt i bedste fald og intet er skrevet i sten :) 

 

Og i denne cyklus havde vi selv kun sex henholdsvis 2, 3 og 5 dage før æl og det var altså godt nok alligevel. Sædcellerne kan jo overleve i et par døgn efter sex. Så jeg skulle mene at I har gode chancer stadigvæk, hvis bare I sørger for at have sex lige inden han tager afsted og så snart han kommer hjem igen, hvis æl skulle ligge der omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg bliver bare så sur hver gang. Synes virkelig vi gør hvad vi kan :blink  nå, vi må se næste måned. Tak, og jeg håber den bliver hængende hos dig :)

 

Det kan jeg sagtens følge dig i. Jeg havde det på samme måde, da vi prøvede sidste år. Jeg syntes altid, at hvis bare vi ramte æl (og det vidste jeg jo at vi gjorde), jamen så burde man da blive gravid. Selvom jeg godt vidste at det ikke var sådan det fungerede, så følte jeg alligevel, at det burde være sådan. Sex under æl = baby. Og det sker jo desværre bare ikke altid, der er mange faktorer der spiller ind. Men jeg håber at I lige rammer den helt rigtige kombination næste gang :bd :goodluck 

 

Og tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået min menstruation :boo

Krydser fingre for jer andre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået min menstruation :boo

Krydser fingre for jer andre :kram

 

Øv søde, det er jeg bare så ked af altså :boo Det er faktisk virkelig det eneste skår i min glæde lige nu; at vi to ikke skal følges :( Det håber og satser jeg selvfølgelig stadig på at vi kommer til med meget kort afstand, men det havde været så skønt at gøre det helt tæt. Men det er selvfølgelig kun en dråbe i havet, i forhold til hvor træls det føles for dig :( Ville sådan ønske at jeg kunne gøre noget, men det bedste jeg kan komme på er en masse kram og at jeg selvfølgelig fortsætter med at heppe og håbe inderligt for, at den er der for jer lige om lidt :bd :kram2 :bd :kram2 :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også snydt og testet lidt før, og den var også positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også snydt og testet lidt før, og den var også positiv :)

 

Ej hvor dejligt, kæmpe stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig hverken det ene eller det andet her… 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER