Guest

Madpakketråden

23 indlæg i dette emne

Da sommerferien for de flestes vedkommende er ved at være slut og hverdagen igen på arbejde og ikke mindst madpakker, synes jeg vi skal have en inspirationstråd til disse. Jeg er typen, der hader rugbrødsmadder med lunken leverpostej og slatne agurker, men altid mangler lidt inspiration til gøre maden frisk og lækker.

 

Så kom endelig med tips og gerne billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Madpakken for i morgen:

Boks med lasagne, rød spidskål, gul peber, gulerods- og agurkestave og cherrytomater. Dertil en boks med granatæblekerner, en boks med overnight oat af skyr, chiafrø, mælk og frosne jordbær. Derudover to pakker rosiner til at snacke, en pose Sbrød fra KiMs samt en flaske vand.

 

post-2846-0-68240100-1439241655_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sunde knækbrød som snacks måske...det har jeg haft med og det har været lækkert :-)

Ellers pølse horn og pizza snegle er altid et hit...

Skal der være rugbrøds madder er en kartoffel mad ikke af vejen...eller leverpostej med rødbede på...

Sandwich er os lækkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min madpakke i dag

En hel rugbrød med æg+mayo (tit har jeg et hel æg med og piller alt afhængig af om jeg skal på tur eller andet på arbejdet (pædagog))

En hel rugbrød med spegepølse+remu

5 tomater

Agurk

En hel Avokado (til æggemaden)

En nektarin

En banan

Jeg var der fra 6.30-14.30

Jeg har også tit mandler med.

Jeg bruger ofte IKEA 'sluk let' poser til at have frugt med i der er skåret ud, vinduer osv.

Min mand har ofte rester med fra aftensmaden; jeg laver altid lidt ekstra salatmix når vi får fx pitabrød og tortillas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens (lidt hurtige) madpakke:

Boks med lasagne, majskolbe og rød peber

Overnight oat med jordbær

Boks med blommer og mandler

To pk rosiner og en flaske vand

post-2846-0-40791700-1439499770_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der overnight oat? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det der overnight oat? :)

En grød lavet af skyr, chiafrø, mælk og frugt. Fyld en boks halvt op med skyr, 2 spsk chiafrø og fyld op med mælk. Rør rundt og tilsæt frugt. Lad det stå natten over i køleskab og så har du en rigtig lækker morgenmad/snack til madpakken, der fylder rigtig godt. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En grød lavet af skyr, chiafrø, mælk og frugt. Fyld en boks halvt op med skyr, 2 spsk chiafrø og fyld op med mælk. Rør rundt og tilsæt frugt. Lad det stå natten over i køleskab og så har du en rigtig lækker morgenmad/snack til madpakken, der fylder rigtig godt. :-)

Spændende, det må jeg næsten prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende, det må jeg næsten prøve :)

Det smager i hvert fald godt og fylder mere end bare almindelig skyr eller yoghurt. Når du hælder mælken i bliver konsistensen meget flydende, men når det har stået og trukket nogle timer har det konsistens som grød. Blev lidt forskrækket første gang :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens:

 

Boks med gulerødder, rød peber, champignon, tomat samt hummus (seperat boks)

Boks med hindbær og kokos

3 stk knækbrød med hhv avokado og smøreost

Falafler (købe)

Hjemmelavet muslistykke

 

post-2846-0-81812000-1439800258_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med sunde knækbrød som snacks måske...det har jeg haft med og det har været lækkert :-)

Ellers pølse horn og pizza snegle er altid et hit...

Skal der være rugbrøds madder er en kartoffel mad ikke af vejen...eller leverpostej med rødbede på...

Sandwich er os lækkert

 

Personligt prøver jeg at holde mig til grøntsager som snacks, men knækbrød var heller ikke helt af vejen.

 

Arh pølsehorn og pizzasnegle. Det er altid godt :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens:

Boks med gulerødder, rød peber, champignon, tomat samt hummus (seperat boks)

Boks med hindbær og kokos

3 stk knækbrød med hhv avokado og smøreost

Falafler (købe)

Hjemmelavet muslistykke

Det er simpelthen nogle lækre madpakker du laver! :) Jeg er så idéforladt, så det bliver bare tit rugbrød og en dåse makrel/pålæg eller en købesandwich :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen nogle lækre madpakker du laver! :) Jeg er så idéforladt, så det bliver bare tit rugbrød og en dåse makrel/pålæg eller en købesandwich :(

 

Tak :blush Sådan har jeg også haft det tidligere. Tidligere købte jeg primært min frokost i kantinen, men det bliver altså for dyrt i længden. Det er ellers virkelig lækker mad de har der :P Men er begyndt på at lave dem selv igen. Søger min inspiration på nettet og har også fundet et par sider på Facebook at følge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens madpakke bærer præg af at jeg stadig har det skidt efter næsten at være gået i chok i går aftes. Må være bedre til at huske at spise i løbet af dagen.

 

Boksen med grønt og hummus går igen fra igår. Nåede ikke at spise den.

Ellers er der tilføjet 3 stk knækbrød, en hel avokado, rosiner, to chokoladeæg, hjemmelavet muslibar med hindbær og en flaske hyldeblomstsaft

post-2846-0-17388700-1439888482_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rester af gårsdagens aftenmad - kyllingelasagne med spinat og hytteost

Tomat, rød spidskål, agurk og peberfrugt

Banan, rawbar og KiMs Sbrød

post-2846-0-18981100-1440052280_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madpakken for i morgen:

Boks med krydret kyllingelår, bønne- og kartoffelfritter med lynsyltet rødløg samt tomat og rød spidskål (rest fra i aften)

Figenstang, boks med blandede nødder (cashew, mandel, hasselnød, peanut og rosin), overnight oat af skyr og frosne jordbær

Juicebrik og flaske med koldt vand og citron

 

11994397_10207472801277859_2078102257_n.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avocado i madpakken -mine bliver altid brune... Er der et tip som jeg ikke kender?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avocado i madpakken -mine bliver altid brune... Er der et tip som jeg ikke kender?

 

Hmm.. Jeg plejer altid at skære avocadoen over, tage stenen ud og så klappe den sammen igen. Synes ikke den bliver brun af det. Men ellers kan man vel prøve med lidt citronsaft?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avocado i madpakken -mine bliver altid brune... Er der et tip som jeg ikke kender?

De oxiderer. Det er lige som æbler.

På med noget citron

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avocado i madpakken -mine bliver altid brune... Er der et tip som jeg ikke kender?

Jeg tager en hel med og skærer den først over lige inden jeg spiser den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så opdagede jeg også denne tråd, og bidrager da gerne med min lchf-madpakke:

Spidskålssalat med gojibær, hjemmefanget og hjemmerøget havørred samt lidt Mayo:

VEggH7a.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg en rest hvidkålssalat med pinjekerner, hasselnødder, tranebær og appelsin med, samt en grovbolle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER