FruAnd15

At spørge mor....

8 indlæg i dette emne

Ja nu er vi jo så småt startet op med at lave en lille ælling :-) 

 

Men hvordan pokke får man lige spurgt mor om hvordan hendes graviditet var. 

Jeg ligner min mor AFSINDIGT meget. Det er næsten skræmmende. Så jeg tænker at hvis hun havde nogen problemer eller andet så kunne det jo tænkes jeg måske har det samme. Men hvordan spørger man lige uden at sige - ja vi prøver at lave en baby......

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tror jeg ikke du kan.. ikke uden hun fatter mistanke i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er din mor, hun har sikkert allerede lugtet lunten uden du selv er klar over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, tror heller ikke at det kan lade sig gøre, uden at afsløre jeres planer. Så du skal nok beslutte dig for enten at involvere hende i hele processen fra start, eller vente med at spørge ind til det, til I står med to streger og er klar til at dele det.

 

MIn egen mor er selv sådan en der bare ved alt, uanset hvor god jeg tror, at jeg har været til at skjule det. Intet undgår hende :D Jeg tror ærlig talt at hun for længst har luret, eller i hvert fald haft mistanke om, at vi var i gang med pb, selvom vi intet har sagt. Og mon ikke det er sådan mødre er flest? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke fortælle en hvid løgn, i stil med, at du snakkede med en veninde om hvordan hendes graviditet lignede hendes mor så meget, at du blev helt nysgerrig. Eller spørge generelt om din tidlige barndom, og så "tilfældigvis" komme ind på graviditeten. 

 

Jeg ligner min mor alt for meget, og jeg troede at min graviditet og fødsel skulle være lige som min mors. Hun har haft 3 af de nemmeste graviditeter ever (hun opdagede først at hun var gravid, da hun var 6 måneder henne med mig), og hun var 1 1/2 time om at føde mig, uden nogen form for hjælp og endnu kortere med min søster. Amning var bare noget der fungerede uden at hun skulle tænke over det. 

Jeg fik selv bækkenløsning efter uge 20 og kunne intet den sidste halvdel af graviditeten. Min fødsel tog 19 timer, jeg fik stort set alt de kunne give mig af smertestillende og vefremkaldende, og amniningen kæmpede jeg med i 4 uger, hvor mælken aldrig løb til. Så selv om jeg ligner min mor, var vores graviditeter og fødsler helt forskellige. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj I har jo nok ret de damer. 

 

Måkse mor allerede ved at vi er startet... De er altså noget særligt de mødre <3

 

Tror bare jeg tar det som det kommer og spørger når det falder ind. Så ser vi hvad jeg fortæller hende.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mon snart fødselsdag? :D Hos mig er det næsten en tradition, at jeg får min mor til at fortælle om, hvordan det hele skete, da jeg kom til verden for præcis xx år siden :) Min mor elsker at fortælle historien (om miraklet=mig, hehe :D) og jeg elsker at høre det :P

Og ellers tænker jeg, at du skal finde en naturlig anledning, hvor det ikke bliver for søgt. Hvis hun så direkte spørger dig, kan du jo bare slå det hen, og sige at I selvfølgelig gerne vil have børn, men at I ikke lige ved, hvornår det passer ind, eller sådan noget... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt spontant fik vi spurgt min mor, eller også begyndte hun selv at fortælle om det? Det var selvfølgelig fordi vi sad og kiggede i fotoalbum med billeder af bl.a. min fødsel i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER