My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Er ked af at du har det så svært med mad/din krop :kram2

Dejligt at du er lettet over beslutningen. Det lyder som om, at det har været den rigtige :) :kiss

Og hey så kan du jo i hvert fald roligt drikke bobler til brylluppet ;) :glad

Tak søde.. Det havde jeg brug for at høre :kram

Det er helt klart noget af det positive :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle spændende debatter og tanker på Facebook om amning lige for tiden :biglove må indrømme, at jeg er pænt vild med ammemafiaens indslag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ret stolt af mig selv.. Idag har jeg ammet offentligt to gange! Jeg synes det er ret grænseoverskridende - mest fordi jeg er bange for at støde nogen. Og sådan skal det fandme ikke være! Basta! Derfor har jeg bestemt mig for at være rigtig ligeglad. Jeg ammer hvor jeg vil! Selvfølgelig uden at sidde med brysterne udover det hele og jeg sætter mig heller ikke med brysterne nede i naboens cafe latte.. Men idag ammede jeg på plænen i Zoo, hvor vi spiste frokost og lå og slappede lidt af. Så ammede jeg da bare liggende. Og senere i plantorama.. :glad Jeg har virkelig overvundet mig selv :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk ret stolt af mig selv.. Idag har jeg ammet offentligt to gange! Jeg synes det er ret grænseoverskridende - mest fordi jeg er bange for at støde nogen. Og sådan skal det fandme ikke være! Basta! Derfor har jeg bestemt mig for at være rigtig ligeglad. Jeg ammer hvor jeg vil! Selvfølgelig uden at sidde med brysterne udover det hele og jeg sætter mig heller ikke med brysterne nede i naboens cafe latte.. Men idag ammede jeg på plænen i Zoo, hvor vi spiste frokost og lå og slappede lidt af. Så ammede jeg da bare liggende. Og senere i plantorama.. :glad Jeg har virkelig overvundet mig selv :glad

Hvor er du sej :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle spændende debatter og tanker på Facebook om amning lige for tiden :biglove må indrømme, at jeg er pænt vild med ammemafiaens indslag :D

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Det var det :) vi må også gerne være uenige :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Uden at gide diskutere noget som helst, må jeg så ikke bede om link?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :kiss

Haha og godt, det har jeg faktisk ikke nok viden omkring til at diskutere :rolleyes

Jeg er bare generelt super vild med hendes indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Øhm wow. Jeg er vist ret meget på dit hold her.

Generelt så forstår jeg vist bare ikke, hvorfor man skal kritisere andre og deres valg så voldsomt :unsure

Kvinde er kvinde værst... Er det ikke sådan man siger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Hehe, jeg kan altså ikke lade være med at grine af, at staten skal give tilskud, for det er bedre end at det kommer på tilbud i supermarkederne?

Og så tror jeg altså ikke, at der er ret mange læger, der gider skrive recept på MME, med mindre det er den virkelig dyre af slagsen, og der er en reelt medicinsk grundlag.

Og hvorfor må man ikke vælge, hvorvidt man vil amme selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg kan altså ikke lade være med at grine af, at staten skal give tilskud, for det er bedre end at det kommer på tilbud i supermarkederne?

Og så tror jeg altså ikke, at der er ret mange læger, der gider skrive recept på MME, med mindre det er den virkelig dyre af slagsen, og der er en reelt medicinsk grundlag.

Og hvorfor må man ikke vælge, hvorvidt man vil amme selv?

Fordi at der så kommer vejledning med :) langt de fleste stopper jo amningen pga dårlig eller ingen vejledning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi at der så kommer vejledning med :) langt de fleste stopper jo amningen pga dårlig eller ingen vejledning :(

Ahh, der tror jeg måske, at man skal sætte hårdere ind med uddannede sp ammekonsulenter fx og måske med et tilbud om kurser i amning både før og efter fødslen?

Jeg tror ikke tvang på den måde er vejen frem. Nogen gange kan jeg godt tænke, at folk kaster håndklædet i ringen for nemt, men jeg er jo ikke hjemme hos dem, og ved derfor ikke på hvilket grundlag de træffer beslutningen, så det er jo i virkeligheden svært at sige om jeg har ret.

Her har amning i perioder været en decideret kamp, hvor jeg først har haft overproduktion og så det modsatte for så endelige at finde et niveau.

E har da fået MME en sjælden gang imellem, tror måske ti gange, inden vi begyndte fast føde. Men det har virkelig været hårdt, og jeg kan nok godt forstå nogen giver op, hvis de ikke har den rigtige støtte.

Heldigvis har jeg en meget støttende mand og havde et meget stærkt ønske om at amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme - og jeg vil virkelig nødig slås herinde :unsure - at hvis det er svadaen mod Charlotte Lunds opslag, så er jeg så uenig, at jeg dirrede helt, da jeg havde læst det lidt hurtigt :unsure

Enig. Jeg fik lige lyst til at skrive "kælling" til det opslag dér. Og så er min mening vist cementeret uden yderligere argumentation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Jeg fik lige lyst til at skrive "kælling" til det opslag dér. Og så er min mening vist cementeret uden yderligere argumentation.

Alfså, jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår hendes opslag? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er et fint opslag fra Charlotte Lund/Enhedslisten! Uanset amning/flaske er det da vanvittigt, at MME aldrig må komme på tilbud! Helt ærligt, hvor mange kvinder med veletablerede amninger/forløb vil så pludselig gå til MME fordi det er på tilbud i uge 38 i Kvickly? Men tværtimod kan det da kun hjælpe på økonomien hos de mødre, der giver flaske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfså, jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår hendes opslag? :unsure

Jeg forstår heller ikke hvad hun er sur over :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er et fint opslag fra Charlotte Lund/Enhedslisten! Uanset amning/flaske er det da vanvittigt, at MME aldrig må komme på tilbud! Helt ærligt, hvor mange kvinder med veletablerede amninger/forløb vil så pludselig gå til MME fordi det er på tilbud i uge 38 i Kvickly? Men tværtimod kan det da kun hjælpe på økonomien hos de mødre, der giver flaske?

Ja. Hvis nogle mødre "er sådan nogen der bare vælger amning fra", gør de det nok uanset om bøtten koster 38 eller 89 kr.

Og så skal man som flaskemor ovenikøbet stå der med dankortet og formentlig er vildt defekt flaskebarn og skammes ud af en mor, som på den anden side har valgt at amme sit barn helt ind i børnehaven! Helt ærligt! Frit valg, alt er godt, jeg er for - men hun lyder edderbrodereme ikke særligt sympatisk eller indsigtsfuld selv (sorry skruk, jeg fik bare lige behov for at trykke hårdt på uenigknappen dér).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er et fint opslag fra Charlotte Lund/Enhedslisten! Uanset amning/flaske er det da vanvittigt, at MME aldrig må komme på tilbud! Helt ærligt, hvor mange kvinder med veletablerede amninger/forløb vil så pludselig gå til MME fordi det er på tilbud i uge 38 i Kvickly? Men tværtimod kan det da kun hjælpe på økonomien hos de mødre, der giver flaske?

... Og læs evt lidt her om baggrunden for WHO's kodeks -http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/levnu/boern/hvorfor-er-modermaelkserstatning-saa-hemmeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 13/9/2016 at 10:18 PM, Fru.Mor said:

Alfså, jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår hendes opslag? :unsure

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes. Den artikel/sag kom jeg også til at tænke på. Og jeg vil nødig smide benzin på bålet, men det kan også være relevant for nogle ammefantaster at sætte sig ind i grundlaget for WHOs anbefaling om amning, hvad den er bygget på etc.

Uanset så synes jeg man skal være forsigtig med at dømme andres valg. Der er så mange sider af en sag! Hvor nemt er det for eksempel at beslutte hvad der er værst for et barn (i vor del af verden): 1) ikke at blive beskyttet mod bl.a. allergi gennem modermælk eller 2) at have en mor der psykisk har det skidt pga. ammevanskeligheder?

Jeg har selv fuldammet 2 børn indtil 6 måneder (med undtagelse af smagsprøver inden). Jeg er rigtig glad for det, for at det har været nemt og praktisk, og for alle de gode ting ved amning. Men det betyder ikke at jeg tror amning er den eneste rette vej, eller nødvendigvis bedre for ethvert barn, ej hellere at jeg tror færre vil amme hvis modermælk bliver billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det er en lille smule usympatisk at debattere så provokerende, uanset at budskabet måske er godt. Jeg ved ikke om det bare er måden, fordi det sætter ild i bålet at provokere og gir opmærksomhed...

 

Men jeg ku virkelig godt ha tænkt mig bedre vejledning. Man tror jo sundhesplejersken er den guru man skal spørge først, når det gælder alt om lille ny, inklusive amme spørgsmål... jeg syns virkelig det halter og jeg er blevet ked af bagefter at lære ting som ku ha hjulpet mig til ikke "bare" at opgive amningen.

 

Jeg har egentlig sympati for begge holdninger. Giv os konkurrence på MME priser ligesom alt andet i supermarkederne og giv os ordentlig information om MME - men giv os for guds skyld også mulighed for at få en god, støttende ammerådgivning! Jeg ved godt der findes frivillige ammerådgivere man kan ringe til, men jeg syns virkelig det burde være på sundhedsbudgettet, officielt og lettilgængeligt for alle mødre der ønsker at amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men det kan også være relevant for nogle ammefantaster at sætte sig ind i grundlaget for WHOs anbefaling om amning, hvad den er bygget på etc.

Blot at nysgerrighed - hvad mener du her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER