My-Moren

Ammetråd

2,419 indlæg i dette emne

Haha, nej, fesen konkurrence! Gad dog godt se vandretpokalen dertil :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, nej, fesen konkurrence! Gad dog godt se vandretpokalen dertil :chin:

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan da godt lige tage en konkurrence :D Jeg har da en gang vundet sådan noget miss wet t-shirt :p Så mine bryster er vant til at konkurrere :lolhit

Nå, pjat..

Jeg mistænker altså lidt at min produktion er gået ned ad. Lucca har hvert faldt spist 3-4 gange hver nat de sidste dage OG vågnet flere gange derudover også :zzz Det er altså pænt hårdt, når man ellers vant til én, maks to, amninger og stort set ingen opvågninger derudover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan da godt lige tage en konkurrence :D Jeg har da en gang vundet sådan noget miss wet t-shirt :p Så mine bryster er vant til at konkurrere :lolhit

Nå, pjat..

Jeg mistænker altså lidt at min produktion er gået ned ad. Lucca har hvert faldt spist 3-4 gange hver nat de sidste dage OG vågnet flere gange derudover også :zzz Det er altså pænt hårdt, når man ellers vant til én, maks to, amninger og stort set ingen opvågninger derudover.

Tror du ikke det kommer tilbage igen, når hun er helt ovenpå igen og kommer tilbage til hendes selv - inden sygdom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man amme for meget? Jeg føler ikke jeg laver andet, og Arthur tager jo pænt meget på!

I dag stod han op kl 8.30, og jeg har ammet siden kun afbrudt af bleskift og en bøvse/pludrepause.

Jeg sidder ofte med hsm i flere timer, hvor han spiser, blunder og spiser igen.

I vågne perioder går der max en halv time fra han har sluppet til han igen vil ammes. Vi har snakket om at han måske ikke bliver mæt nok da han tit falder i søvn, men jeg synes godt nok det er svært at holde ham vågen. Jeg snakker til ham, kilder ham under fødderne, tager ham op for at bøvse osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror ikke man kan amme for meget :) Mon ikke det regulerer sig i takt med, at han bliver ældre?

Jeg har i hvert fald ammet lige så meget :)

Nej det var måske også mere et spørgsmål om han kunne tage for hurtigt på, det var bare mega dårligt formuleret. I en alder af 6 uger vejede han 5,6 kg mod en fødselsvægt på 3350.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var måske også mere et spørgsmål om han kunne tage for hurtigt på, det var bare mega dårligt formuleret. I en alder af 6 uger vejede han 5,6 kg mod en fødselsvægt på 3350.

Jeg spurgte faktisk på ammetnet i sidste uge, for Nohr er jo stor (8,4 kg). Og de skrev: ammebabyer kan aldrig spise for ofte og de kan ALDRIG veje for meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk, tak! Han har lige sovet en halv time, og så var han bare ved at døøø af sult :rolleyes

I går begyndte min mor jo med at det kunne være der ikke var nok næring i min mælk, men så vidt jeg ved er det gammel ammestuesnak og man har altid næring nok i mælken, det er blot mængden der kan variere,ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk, tak! Han har lige sovet en halv time, og så var han bare ved at døøø af sult :rolleyes

I går begyndte min mor jo med at det kunne være der ikke var nok næring i min mælk, men så vidt jeg ved er det gammel ammestuesnak og man har altid næring nok i mælken, det er blot mængden der kan variere,ikke?

Jo! Det er noget sludder at noget mælk er mere næringsrigt end andet!

Din mælk er helt perfekt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig der får vildt tør hud af at amme? Det er som om han suger al væsken ud af mig. Mine hænder er helt revet fra hinanden, av

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo! Det er noget sludder at noget mælk er mere næringsrigt end andet!

Din mælk er helt perfekt :kiss

Ellers ville han vel heller ikke være sådan en tyksak :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk, tak! Han har lige sovet en halv time, og så var han bare ved at døøø af sult :rolleyes

I går begyndte min mor jo med at det kunne være der ikke var nok næring i min mælk, men så vidt jeg ved er det gammel ammestuesnak og man har altid næring nok i mælken, det er blot mængden der kan variere,ikke?[/quote

Du har sikkert nok næring i mælken det er jeg ret sikker på de fleste de har... Jeg er ikke amme ekspert... Blot glad for det virker hos mig selv... Men jeg har altså en veninde hvor hendes lille pige IKKE blev mæt hos sin mor... Hvad årsagen er ved ingen nok... Men hendes pige skreg konstant.... Og det stoppede brat da pigen kom på flaske i stedet.... Hun ammede også konstant og hele tiden.... Bare for lige at minde om at det amning ikke altid er så ligetil for alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har sikkert nok næring i mælken det er jeg ret sikker på de fleste de har... Jeg er ikke amme ekspert... Blot glad for det virker hos mig selv... Men jeg har altså en veninde hvor hendes lille pige IKKE blev mæt hos sin mor... Hvad årsagen er ved ingen nok... Men hendes pige skreg konstant.... Og det stoppede brat da pigen kom på flaske i stedet.... Hun ammede også konstant og hele tiden.... Bare for lige at minde om at det amning ikke altid er så ligetil for alle

Jeps - amning kan være ligeså svært og tricky, som det jan være let - men manglende næring i mælken har det næppe været :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lily har ligget med pat i mund i 45 min. nu :blink Jeg troede bare lige, at jeg skulle ind og give hende en lille tår at sove videre på :rolleyes

Til gengæld så er hun godt nok ikke ret interesseret i amning om dagen :unsure Eller jo det er hun, men hun slipper mange gange og spiser kun 2-5 min. af gangen :chin:

Om natten tager hun så revanche og ligger lææææænge. Andre babyer der gør lige sådan?

Jep! :rolleyes

Dagen er for spændende. Der skal han kigge rundt, høre alting og gnave på sine fingre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen det er virkelig frustrerende :unsure

Det hjælper en lille smule at gå i soveværelset, men ikke meget.

Jeg tager det ikke så tungt. Jeg skaber selvfølgelig ro omkring ham når han skal spise (ingen snak (om muligt), ingen tv, ingen telefoner osv), og så tænker jeg at han spiser når han er sulten. Og ja det er lidt langhåret at det skal være om natten og tidlig morgen (han ligger gerne en halv time inden vi står op), men jeg tænker også at det er super normalt for alderen.

:kram2 amning er hårdt arbejde, men det er også skønt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er også først begyndt at gå mig på efter SP var her og Lily var faldet en kurve. Inden da tænkte jeg som dig, at hun vel spiser, hvis hun er sulten.

Men jeg føler bare, at mælkeproduktionen daler ret hurtigt hos mig, når hun ikke ligger der så længe af gangen :help

Hvordan vurderer du at mælkeproduktionen er lav/daler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har ligget med pat i mund i 45 min. nu :blink Jeg troede bare lige, at jeg skulle ind og give hende en lille tår at sove videre på :rolleyes

Til gengæld så er hun godt nok ikke ret interesseret i amning om dagen :unsure Eller jo det er hun, men hun slipper mange gange og spiser kun 2-5 min. af gangen :chin:

Om natten tager hun så revanche og ligger lææææænge. Andre babyer der gør lige sådan?

Eigil nægter amning om dagen fra 07-19 stort set. Men så skal jeg også love for at han hænger i dem derefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Når jeg ikke kan høre, at hun synker noget. Hvis jeg har godt gang i amningen, så kan jeg både mærke og høre, at det strømmer ind i munden på hende. Men tit føles det som om, der næsten intet kommer. Og hun suger hårdt og hiver i brystvorten med munden, som om der ikke kommer nok.

Hmmm... det har jeg faktisk slet ikke tænkt over at lytte efter.

Jeg kan godt huske at jeg tænkte meget mere over amningen med William, for han var så tynd. Nohr bekymrer jeg mig ikke ligefrem for ;)

Jeg har til gengæld lagt mærke til at jeg synes at mine bryster er meget bløde og de virker tomme. Men det er de jo faktisk slet ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER