mille1981

Hvor mange penge bruger I på tøj

24 indlæg i dette emne

Jeg så i tråden "Forårets/sommerens musthaves" en MASSE lækkert børnetøj :loveshower Men bestemt også noget der lå noget over prisen i H&M ;)

Børnene vokser jo en del, og kan jo ikke bruge det samme tøj næste sæson som vi voksne kan. Jeg er derfor nysgerrig for at høre hvor meget I bruger på at shoppe tøj og sko til ungerne?

Hvis jeg kender mig selv ret, så kan jeg nemlig komme til at bruge MANGE penge på at shoppe børnetøj når tiden en dag kommer... Men bliver jo nødt til at overbevise manden om at det ikke kun er mig der er tosset, hvis jeg vil bruge 500-1000 kr. om måneden på børnetøj :badgirl

Så frem med kvitteringerne tøser... Hvor mange penge har I brugt på børnetøj det sidste år? Eller hvor meget tror I at I køber for om måneden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhada lige sidste år er ikke så god en idé.. Haha.. :) Jeg brugte ihvertfald 13000,- Det er hvad min netbank siger, så er der også diverse småkøb og andet udstyr.. :)

Ud af børnepengene hver 3ed. måned smider vi 3000 ind på en børnekonto, som så går til bla. tøj :) Derudover går de også til sko og større ting som ny autostol.. Det giver så 12000 om året.. Og så bruger jeg af egen lomme for resten.. Jeg køber det meste af drengenes tøj på lagersalg, kan sagtens vente ½-1år med de kollektioner man ser nu, men lige hummel.. Syntes de er så fair i deres priser og har ikke oplevet de har holdt andet end udsalg, så derfor støtter jeg og køber til fuld pris.. Alt det hummel du så i den anden tråd havde jeg kun giver 1000,- for fordi jeg havde et gavekort, og syntes ikke 1000,- er meget for 9 stykker tøj :) .. Jeg købte sidste år 6 gavekort til Småhjerter da de i samarbejde med minmave og downtown solgte dem til ½pris.. Det var jo også en udgift, men de er givet godt ud for nu har jeg kunne købe de nye kollektioner til ½pris :)

Nogen måneder bruger jeg ingen, andre kan jeg bruge 2-3000.. Køber når der lige er et tilbud eller noget der frister :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt for ALT for mange penge, men det er pga januarudsalg :P I gennemsnit tror jeg vi giver ca 1000 kroner om måneden på tøj og sko og så kommer der alt det andet ud over som ikke har noget med det at gøre..

Men nogle måneder bruger jeg måske 300 kroner og andre 2000 kroner, så det er et gennemsnit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, det kribler allerede i fingrene... Har 2 veninder og en svigerinde der skal føde i løbet af sommeren :loveshower så har da en undskyldning der for at købe børnetøj, men ih hvor findes der bare meget skønt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yikes :badgirl :badgirl

Jeg er "slem" til at købe mange ting af gangen- specielt på udsalg og når sæsonen skifter. Kan nemt sæson-shoppe for omkrin 2500-3000 kr. af gangen :blush Til gengæld sælger jeg det meste igen. Det gælder faktisk både tøjet og det udstyr vi ikke længere bruger. Handler også en del via ts. Derudover syr jeg en del selv, som jeg også nogle gange sælger. Faktisk kan jeg konstatere på min TS konto, at det nææææsten løber rundt i forhold til hvad jeg shopper for og sælger for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh det er meget svært at sige for jeg køber næsten alt mit på Trendsales, dvs det allermeste er brugt mærketøj eller hvis man er heldig - nyt mærketøj stadig med prisskilt på til en meget lavere pris end butikkerne....og så sælger jeg det igen eller bytter det for andet tøj med andre brugere derinde....så jeg har en hel lille "geshâft" derinde som bare kører rundt i ring :) Står der 500 kr på ts-kontoen - så har jeg dem at købe for når der er behov.....og behov er der meget af især fordi som du siger så vokser de så hurtigt.....men den kører fint rundt den konto....En sjælden gang imellem så hiver jeg nogle penge ud på min bankkonto, hvis jeg SKAL købe noget fra en netbutik, som ikke handler via TS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der skal indregnes sko, så ligger jeg på mere da August har hyper mobile lede dvs at de sko som jeg har fundet somm sidder perfekt er Bundgaard, Ecco eller Angelus, og fuck det er nogle dyre sko, men kan desværre ikke hjælpe noget så sparer vi andre steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger alt for meget og har ikke lyst til at regne på det haha. Jeg køber mest mærketøj i bluser, ovetyøj og sko og basisting i hogm eller nameit.

MEN jeg køber sjældent mærketøj til fuld pris. Det er mest under udsalg, gode tilbud eller lagersalg. Det sker dog at jeg forelsker mig i noget fra de nye kollektioner som pigerne bare MÅ ha :-)

Jeg sælger det i øvrigt igen på trendsales eller til bekendte og får det meste af pengene hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for mange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige tal på det - men bare alt for mange penge...

Elsker molo, katvig, cupcake, småfolk osv... og kan ikke lade være med at købe, når jeg ser noget

som de bare må ha.

Men jeg køber det meste, når der er udsalg/tilbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske lidt fornuftig og køber ikke alt for dyrt/mærketøj til mine børn så længe de er små. Det er spild af penge efter min mening. Man kan sagtens finde god kvalitet uden det hedder et eller andet fancy ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem der ikke bruger tusindvis af kroner. Jeg arver rigtig meget til mine, og det er de mere end tilfredse med. Selvfølgelig får de også nyt, men for eksempel så fik jeg idag 8 sække tøj til Elias, så hele hans garderobe er udskiftet fuldstændig. Det han ikke bruger mere får min veninde der har 4 børn, og når hun er færdig er der en polsk familie der får det og de sender det til Polen til deres venner der ikke har en bøjet femøre. Jeg arver også fra min veninde, da hendes piger er ældre end min yngste...

Sko får mine unger nye og så hvad de ellers har brug for, men arvetøj er en stor del af de to yngstes garderobe, men det er selvfølgelig pænt tøj der ikke er slidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem der ikke bruger tusindvis af kroner. Jeg arver rigtig meget til mine, og det er de mere end tilfredse med. Selvfølgelig får de også nyt, men for eksempel så fik jeg idag 8 sække tøj til Elias, så hele hans garderobe er udskiftet fuldstændig. Det han ikke bruger mere får min veninde der har 4 børn, og når hun er færdig er der en polsk familie der får det og de sender det til Polen til deres venner der ikke har en bøjet femøre. Jeg arver også fra min veninde, da hendes piger er ældre end min yngste...

Sko får mine unger nye og så hvad de ellers har brug for, men arvetøj er en stor del af de to yngstes garderobe, men det er selvfølgelig pænt tøj der ikke er slidt...

Hvor er du heldig. Jeg har aldrig haft nogle at arve fra, hverken til min søn eller datter.

Derfor klarer vi os på vores måde og jeg bruger absolut heller ikke tusindvis af kr...behøves man jo ikke når man krejler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så en af dem der ikke bruger tusindvis af kroner. Jeg arver rigtig meget til mine, og det er de mere end tilfredse med. Selvfølgelig får de også nyt, men for eksempel så fik jeg idag 8 sække tøj til Elias, så hele hans garderobe er udskiftet fuldstændig. Det han ikke bruger mere får min veninde der har 4 børn, og når hun er færdig er der en polsk familie der får det og de sender det til Polen til deres venner der ikke har en bøjet femøre. Jeg arver også fra min veninde, da hendes piger er ældre end min yngste...

Sko får mine unger nye og så hvad de ellers har brug for, men arvetøj er en stor del af de to yngstes garderobe, men det er selvfølgelig pænt tøj der ikke er slidt...

Annika arver også fra sin ene kusine, hvor Tobias ikke kan arve fra nogle. Sko og støvler får de nye. Mærke tøj køber vi ikke ret meget af, MEN derfor synes jeg stadig vi bruger mange til tøj. De vokser jo som ukrudt de unger. Alt sommertøj fra sidste år, kan ikke bruges mere, det er for kort nu ;) Så det skal der nyt af, ikke så meget til Annika, da hun er en kjole pige og kan bruge de fleste af hendes kjoler. Men Tobias skal have nyt af det hele, hans knickers (staves?) er blevet til shorts :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger alt for mange. Dels fordi jeg har ingen at arve fra.. men har to der snupser alt mit efterladte så kan heller ikk sælge videre bagefter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også nemt for mange penge på tøj til mine drenge. Jeg køber for det meste mærketøj da jeg syntes det holder meget længere, end f.eks. h&m som jeg tit er blevet skuffet over.

jeg forsøger altid at købe på udsalg eller trendsales, så tror faktisk det er meget sjældent jeg har giver fuld pris for noget! <_<

Jeg bruger nok i gennemsnit 800-1000 kr om måneden, men det er inkl flyverdragter og sko osv. Men sko er en dyr post syntes jeg! Jeg køber som regel Angulus på udsalg til den store og bisgaard til den lille, men puuh det er ikke billigt alligevel at ha to meget aktive drenge!

Men jeg er så misundelig på alle jer der får poser af venlige familiemedlemmer eller veninder! Det har jeg aldrig prøvet.. :boo Men jeg kunne forestille meg det var ret sjovt at pakke sådan en pose ud! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yikes :badgirl :badgirl

Jeg er "slem" til at købe mange ting af gangen- specielt på udsalg og når sæsonen skifter. Kan nemt sæson-shoppe for omkrin 2500-3000 kr. af gangen :blush Til gengæld sælger jeg det meste igen. Det gælder faktisk både tøjet og det udstyr vi ikke længere bruger. Handler også en del via ts. Derudover syr jeg en del selv, som jeg også nogle gange sælger. Faktisk kan jeg konstatere på min TS konto, at det nææææsten løber rundt i forhold til hvad jeg shopper for og sælger for :)

Jeg vil også lige sige, at jeg heller ikke har nogen at arve efter- nemlig nej! Det er også én af forklaringerne forresten :whistling

tanker fra ML, der tænker lidt mere over det efter hun i går ryddede op i kvitteringer fra diverse netshops, og bestemt tror de har lavet en masse fejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand meddelte mig lige den anden dag, at han havde siddet og talt sammen hvor mange penge jeg har hevet ind og ud af Trendsales siden august sidste år....dvs brugt på børnetøj til Emilie, (Jonas får som regel nyt fra butikker da han er noget selektiv i sit tøjvalg og gerne vil prøve det først)

1500,- kr!!! :D TADAAAAAA!! Det er sguda meget godt! Så det kan godt betale sig at købe nyt og brugt mærketøj via TS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I snit ca. 1500-2000kr om måneden til min 3 årige datter. Det kan sagtens gøres billigere, men jeg elsker at shoppe, også de dyre mærker, og hendes klædeskab kunne sagtens klæde 3-4 piger på :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arver heller ikke, hvis vi gjorde ville jeg nok heller ikke bruge så mange penge.. :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kommer an på så meget vil jeg sige

bruger vel en 900 - 1500 hvert år på flyverdragter og regntøj (køber 2 flyverdragter og det er ofte begge mærker)

ca. 4000 på diverse tøj (inkl overgangs jakker), dette er blandet med Trendsales handler af brugte mærkevarer, diverse tilbudsvarer der også er helst økologiske mærker (især hvis det er bomuld), evt. noget Name It bukser, og så køber jeg også bukser syet af "private" på Trendsales. (her skyder Farmor også en 2-4 par bukser ind)

Ca. 2000 - 2800 på sko, sandaler, gummistøvler og vinterstøvler (dertil hjælper Farmor også ind imellem med 1 eller 2 par sko)

Jeg ligger faktisk oftere på de små priser end på de store priser, og jeg kan godt bruge langtid på at finde lige det jeg synes at Anna skal have ....

Da Anna var helt lille havde hun nogle rigtig gode og fine uld bodyer i str 74/80 dem passede hun fra hun var 3 mrd til hun blev 18 mrd... De kostede da lidt hver især, men hvis man regner med de allerbilligste almindelig hvide bodyer... så er der altså stadigt sparet mange penge, på at købe nogle gode uld bodyer ;)

jeg bruger ofte de kortærmede sommerbluser som undertrøjer om vinteren, også finder jeg nogle fine trusser (så der spare jeg også lidt)

og nu er hun så nået op og kan arve det tøj mine venindes døtre har haft, fordi hun havde ikke gemt tøj, før efter vi fik Anna faktisk ;) (så ender nok med at gå ned i forbrug)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det 1. år brugte vi ca. 8500 kr alene på tøj+sko+overtøj (alt andet udstyr er ikke medregnet) - langt det meste brugt, så det vil sige ca. 700 kr/md.

Det 2. år har vi indtil videre brugt ca 9800 kr, dvs godt 800 kr/md kun på tøj/sko/støvler/overtøj, primært fra Trendsales - men en del af det er str. 3 og 4 år og skal først bruges til næste år eller næste år igen.

Vi har desværre ingen at arve fra og jeg kan efterhånden også godt lide selv at sætte hans garderobe sammen og klæde ham lækkert på, ligesom jeg ikke gider være afhængig af at skulle vaske børnetøj mange gange om ugen, så han har langt mere tøj end han egentlig behøver.

Jeg køber udelukkende lækkert mærkevaretøj og det svinger meget hvor aktiv jeg er. Ca hver 2-3 måned tager jeg en eftermiddag eller to og køber en hel bunke af det vi kommer til at mangle i næste sæson - oftest på Trendsales. Jeg forsøger at være på forkant med tingene og købe flyverdragten om sommeren og badeshorts om vinteren. Jeg holder mig til gode mærker som Ralph Lauren, Lacoste, Levis, Molo, Katvig og Burberry som ofte er i en god kvalitet og jeg pakker hver størrelse ned for sig, når han er vokset ud af det, så det er parat til at tage frem til nummer 2 (og måske nr.3 og 4? ;-)). Jeg tænker også over at vælge en del nattøj og body'er og den slags i unisex farver. På den måde regner jeg med at spare en masse ved at kunne bruge mange af tingene flere gange - også selvom det måske bliver en pige næste gang.

Det er et bevidst valg for os, næsten udelukkende at købe brugt. 1) det er langt nemmere (man kan lige ordne en bunke indkøb kl. 2 om natten eller når man alligevel sidder og ammer og det kommer af sig selv med posten, så man slipper for at skulle pakke baby ud i bilen og mokle med parkeringsplads og en overtræt dreng. 2) Vi har sart hud og kemikalie-allergier i familien så det er skønt med tøj der allerede er vasket flere gange, så en del af den skadelige kemi allerede er vasket ud - så kan jeg nøjes med at vaske det een gang og ikke 4-5 gange før det kan bruges. 3) Det er meget bedre for miljøet og 4) Sidst, men ikke mindst - det er meget billigere. Kunne ikke drømme om at betale de priser Ralph Lauren børnetøj koster inde i Illum - der er så meget andet jeg hellere vil bruge pengene på...

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tre børn og aver så godt som intet, så der er stor udskrivning her i huset. Jeg køber gerne billige basisting og giver så gerne lidt mere for andre ting. Bukser og bluser til skolebrug køber jeg også helst billigt, da det næsten med garanti "lider overlast".

Jeg har ikke regnet på det og har heller ingrn planer om at gøre det, men jeg vil tro at jeg i snit bruger 2000-3000kr pr md på børnetøj? Dertil kommer sko og overtøj.

Det skal selvfølgelig ses ift. at vi har råd til at bruge det vi vil og det er helt sikkert at hvis vi ikke havde det, så ville jeg heller ikke have samme købemønster som nu. Pt. køber jeg ikke kun tøj vi er "nødt" til at have, men også det jeg lige synes er helt vildt sødt/fedt osv. Og det er der meget af hernede!

Jeg køber så godt som aldrig brugt tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst ikke vide, hvor megt jeg har brugt på tøj til Sebastian indtil nu - men måske jeg alligevel ville blive positivt overrasket, fordi jeg kun sjældent køber noget til fuld pris, medmindre det er meget billigt.

Køber stort ind på lagersalg - måske et par tusind der ryger der, og så supplerer jeg bare med det lidt ekstra der behøves.

Syr også selv lidt - dog mest bukser, men stoffet koster jo også lidt ;)

Denne måned har allerede været dyr, fordi der er blevet købt forårssko - til gengæld mangler jeg kun ganske få ting for at kunne klare den gennem sommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER