Chrisland

Kan man kalde sit barn for...?

12 indlæg i dette emne

Jeg er nu gravid i 37. uge og er for alvor begyndt at overveje hvilket navn min lille pige skal have. I den anledning vil jeg gerne høre jeres mening om navnet Emilie Esther. Der er et eller andet smukt ved navnet, men synes ikke umiddelbart jeg kan se om der er andre der hedder det samme. Tror i folk kun vil tænke på x-faktor vinderen Emilie Esther eller er hun snart glemt? Og hvilket fordele/ulemper er der ellers ved et dobbeltnavn?

 

Tak for jeres hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner ikke hvem Emilie Esther fra X-faktor er og jeg synes at det er et pænt navn :) Når jeg engang står i den situation, så vil jeg 100% navngive mit barn efter hvad jeg synes der er pænt og se stort på alt andet - selvom det irriterer mig at de navne jeg så længe har syntes om, nu pludselig alle er blevet vildt populære <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså var det hende der vandt sidst? Har virkelig svært ved at sætte ansigt på hende og havde du ikke selv nævnt hende, var jeg aldrig kommet i tanker om hende!

Så gør det! Det er da rigtig sødt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det første jeg tænkte på, da jeg læste navnet var hende fra børne-mgp, men det ændrer da ikke på, at du sagtens kan kalde din pige det, hvis du er vild med navnet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da et fint navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvem det er ;-)

Fint navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser ikke talent programmer herhjemme fordi jeg er lidt allergisk så har aldrig hørt om hende, synes det er et rigtigt fint navn, vi havde selv Esther på vores liste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig hørt om hende :p

Go for it :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan kalde hende :)

Og hende fra X-Factor er jo i øvrigt også en sød og køn pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner som de fleste andre ikke hvem det er :p så JA det kan man godt, NEJ det tænker ingen på.

Dobbelt navne er smukke! Det er fordelen ;) men hvis man har 2 mellemnavne og et efternavn bliver det ofte pæææænt langt ;)

Af ulemper kan jeg komme i tanke om at:

-Det tager lidt længere tid at lære at stave dobbelt navne, end fx Lea, Eva, Anna osv. Men ikke en deal breaker for mig.

-nogle gange vil hun kun blive kaldt det første navn men kun i venteværelser eller ved første møde.

Så ingen store dilemmaer overhovedet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsååå  - Min første tanke var at det hed hende fra x-factor, men ved du hvad, det har folk snart glemt! Og jeg ville helt sikkert ikke tænke mere over det. :-) Det er et SÅ fint navn :) 

Hvis vores baby bliver en pige, skal hun faktisk også hedde Esther! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens du kan kalde hende :)

Og hende fra X-Factor er jo i øvrigt også en sød og køn pige :)

Lige min tanke. Ikke den værste at dele navn med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER