Carcassonne

Hvilke spisebordsstole

18 indlæg i dette emne

Jeg har længe ville have nogle spisebordsstole, og især nu efter at vi er flyttet og faktisk har fået et ordenligt bor, så hvad har i eller hvad ville i ønske at i havde? :) 

 

 

Nu har vi Ikeas klapstole, nisse, så ikke super fikst, men praktisk og man sidder godt på dem i forhold til at det er klapstole. (Men har så også kun 4 så et problem når vi har gæster) 

 

nisse-klapstol-sort__74031_PE190778_S4.J

Hvad ville passe til vores behov? 

 

Vi har en datter på 4½ måned så skal kunne tåle at blive snavsede :) Så enten uden stof eller muligt at tage af og vaske.

Man skal selvfølgelig sidde ordenligt

Skal passe til et gammelt massivt teaktræsbord (men har normalt altid dug på) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville i hvert fald få en rigtig stol. Om lidt vil jeres datter begynde at rejse sig op ad stolene, og så er en klap stol alt for ustabil.

Vi har selv 7'er stole (alternativt en anden skalstol), som jeg synes man sidder fantastisk i. Jeg ønsker mig dog y-stole, hvis vi havde plads. Men det er dyre stole, og antager I ønsker noget i en anden prisklasse ;)

Jeg tænker det er vigtigt at finde en stol, der har den rette højde. For der er bare forskel på højden på stole (og borde).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville i hvert fald få en rigtig stol. Om lidt vil jeres datter begynde at rejse sig op ad stolene, og så er en klap stol alt for ustabil.

Vi har selv 7'er stole (alternativt en anden skalstol), som jeg synes man sidder fantastisk i. Jeg ønsker mig dog y-stole, hvis vi havde plads. Men det er dyre stole, og antager I ønsker noget i en anden prisklasse ;)

Jeg tænker det er vigtigt at finde en stol, der har den rette højde. For der er bare forskel på højden på stole (og borde).

Vil lige få kigget på dine foreslag :-)

Eneste grund til at vi har klapstole er at vores gamle lejlighed kun var 40 kvm brutto, så havde simpelthen ikke pladsen :-)

Prisen er lige meget i første omgang, da jeg først og fremmest skal have en stil :-) så må man jo se på pris bagefter :-) hvis det er stole vi skal bruge resten af livet så er det jo okay at de er dyre (dog ikke lige 30.000/stk) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I køkkenet har vi stole fra IKEA - bare nogle af de billigste, men hvor betrækket kan tages af og vaskes. Det er ikke hamrende praktisk, men det var hvad vi lige kunne finde i en billig prisklasse.

I stuen har vi nogle med høj ryg i læder med mørke ben i træ. De er super gode at sidde i, enormt lette at gøre rent da en fugtig klud kan klare alt, og er ret pæne - især til et mørkt bord.

Hvis jeg skulle købe noget helt tredie ville jeg vælge enten læder eller ren træ. Og alt efter behovet, ville jeg overveje en ryg som ikke er alt for høj, hvis der kommer mange gæster med børn hvor en handysitt ofte bliver brugt.

Har kigget Ikea, men synes ikke at noget fangede min interesse :-s og vil da gerne prøve at købe noget alle andre ikke har :-)

Men ja vil nok gå efter noget uden så høj ryg, da det vidst kræver et stort rum for ikke at se klemt ud, og vores bord står i køkkenet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville i hvert fald få en rigtig stol. Om lidt vil jeres datter begynde at rejse sig op ad stolene, og så er en klap stol alt for ustabil.

Vi har selv 7'er stole (alternativt en anden skalstol), som jeg synes man sidder fantastisk i. Jeg ønsker mig dog y-stole, hvis vi havde plads. Men det er dyre stole, og antager I ønsker noget i en anden prisklasse ;)

Jeg tænker det er vigtigt at finde en stol, der har den rette højde. For der er bare forskel på højden på stole (og borde).

Y-stolen er meget fed, især i ryggen men manden sagde nej :-s brokkede sig over at man ikke sidder godt på sådan noget reb åbenbart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Selv vil jeg gerne have Muutos Visu stole. Jeg er generelt Muuto fan.

De er heller ikke høje i ryggen og fås både med og uden polstring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har stole i denne stil til vores ældre teak bord. Dem er jeg rigtig glad for. Vi købte vores på Lauritz.

5p7iTgX.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Y-stolen er meget fed, især i ryggen men manden sagde nej :-s brokkede sig over at man ikke sidder godt på sådan noget reb åbenbart.

Han skal prøve at sidde i den! Man sidder fantastisk. Og så kan man købe læderhynder til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skal prøve at sidde i den! Man sidder fantastisk. Og så kan man købe læderhynder til!

 

 Må vi se om vi kan finde et sted :) Men ja de er også dyre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at kigge Ikea igen, da flere nævnte dem :) Og faldt over dem her :)

 

Synes de er mget pæne, især med en pude til, men ved jo ikke hvordan man sidder på dem endnu :).

stockholm-stol-brun__0186064_PE338152_S4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv vil jeg gerne have Muutos Visu stole. Jeg er generelt Muuto fan.

De er heller ikke høje i ryggen og fås både med og uden polstring.

De er godt nok også pæne! Gad godt skifte vores stole i køkkenet ud, men tror ikke lige der står nye stole i vores budget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er godt nok også pæne! Gad godt skifte vores stole i køkkenet ud, men tror ikke lige der står nye stole i vores budget ;)

 

Burde der heller ikke gøre i vores :) Hvis jeg ikke snart bliver færdig med mit speciale er jeg uden indtægt :S så ikke super smart :S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fire stk. Eames DSW replica i køkkenet. Købte dem for et lille års tid siden i England til omkring 450 kr. stykket.

De er pæne og enkelte i deres udtryk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fire stk. Eames DSW replica i køkkenet. Købte dem for et lille års tid siden i England til omkring 450 kr. stykket.

De er pæne og enkelte i deres udtryk.

 

Mener også at det er de samme som min far har købt nogle kopier af fra england :). 

 

Synes du er kvaliteten er helt i orden? hvor har du købt fra?:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener også at det er de samme som min far har købt nogle kopier af fra england :). 

 

Synes du er kvaliteten er helt i orden? hvor har du købt fra? :)

 

Kvaliteten er mere end i orden! Min søster har de samme, bare i ægte, og man kan stort set ikke se forskel på dem. Mener det hed Lakeland Furniture eller noget i den dur. Kan huske jeg var ret overrasket over hvor hurtigt det gik. Bestilte mandag aften og torsdag morgen kom postbuddet med stolene. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvaliteten er mere end i orden! Min søster har de samme, bare i ægte, og man kan stort set ikke se forskel på dem. Mener det hed Lakeland Furniture eller noget i den dur. Kan huske jeg var ret overrasket over hvor hurtigt det gik. Bestilte mandag aften og torsdag morgen kom postbuddet med stolene. 

 

Lækkert :) Der hvor vi far har haft bestilt flere ting har de netop haft mange ugers leveringtid, og så forsinkelser udover det:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER