kejzer

Legetøj

39 indlæg i dette emne

Ja hånden på hjertet - jeg lurer stadig lidt inde på bx..(undskyld ki og Martin) og faldt så over en tråd, hvor langt de fleste ikke vil ha plastik legetøj der larmer og blinker mv, samt våben og hello kitty (fordi den hader alle bare?)

Rent fagligt, så skal børn ikke ha alt for meget larm og lys altid, men det er individuelt fra barn til barn hvor meget de kan "holde til". men man kan da slukke for det. Børn bliver stimuleret af snak, lyde, lys mv.

Nå, men anywho - herhjemme har prinsessen da masser af legetøj der larmer, blinker, siger lyde. Hun ELSKER fisher price dinosauer, der siger lyde når hun stopper kugler i hullerne = barnet lærer at der er en reaktion på noget de selv gør. Fisher price zebra/v tech gå vogn - smadder sjovt at rejse sig op og lege. osv men alt er ikke tændt på en gang.

Hvordan ser I på tingene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine børn må gerne få plastik legetøj, der blinker og larmer, det er jo det der hitter mest :glad Men jeg hader alle de der børne instrumenter, så der kommer aldrig et trommesæt eller lign. ind af døren her :blush

Men de andre ting synes jeg ikke der er noget galt med :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plastik eller træ, lyd og lys det er helt ok :)

Han elsker lyd og lys og trykke på knapper, det er det bedste han ved.

Det eneste jeg nok ikke ville have ind af døren det er keyboards og trommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget legetøj, som J ikke må få :glad ... han har vist lidt af det hele, og mangler ingen ting, men det er vist en anden snak :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lettere for mig at sige hvad de ikke må få, for det er 3 ting.

Den ene er sådan et hammerbrædt hvor man skal slå nogle gummidutter ned igennem og så vende den om og forfra...ai det vil vi bare ikke kunne holde ud :(

Den anden er en xylofon. Fik købt sådan en til min søn da han var lille....Den blev hurtigt "væk"...aii hvor var det skingert :(

Trommesæt er heller ikke velkommen her...

Er lidt lyd-sensitiv efter 15 år i børnehave :(

Men ellers elsker jeg Fisher price etc. det er bare hyggeligt når min datter giver en dans ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst ikke have for 'virkelighedstro' geværer og våben (vi skal jo have en lille dreng) Jeg håååber han bliver en dreng, der er mest til sværd etc. for jeg er ikke særlig stor fan af legetøjspistoler med videre.. Jeg syntes træ-legetøjet er MEGA lækkert så kan da håbe han syntes det er fedt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lettere for mig at sige hvad de ikke må få, for det er 3 ting.

Den ene er sådan et hammerbrædt hvor man skal slå nogle gummidutter ned igennem og så vende den om og forfra...ai det vil vi bare ikke kunne holde ud :(

Den anden er en xylofon. Fik købt sådan en til min søn da han var lille....Den blev hurtigt "væk"...aii hvor var det skingert :(

Trommesæt er heller ikke velkommen her...

Er lidt lyd-sensitiv efter 15 år i børnehave :(

Men ellers elsker jeg Fisher price etc. det er bare hyggeligt når min datter giver en dans ;)

Det er de samme tre ting som heller ikke kommer ind i huset her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Moonsand - det får han bare ALDRIG. Sikke da et forbandet svineri <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teletubbies... Kan ikke holde det ud :lol

Ellers gider vi heller ikke trommesæt, men derudover er vist næsten alt velkomment :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige umidbart det kun er trommesæt, læge-sæt og legetøjs våben jeg ik vil have til mine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide ting der larmer, generelt. Men der skal slukkes for skidtet når han går fra det. Vil ikke høre på en flexibane, for den larmer vanvittigt. Og min søster der bor i Tyskland har givet ham babylegetøj engang, hvor de synger på Tysk. Ein, und swei und drei und 4. etc. Jeg HADER den!

Jeg vil dog gerne undgå plastik med kemikalier. Men det er svært, meget svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt at høre I ikke er så forskellige fra mig :) og yrk tyske "slagere"!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige mht legetøj med lys og lyd, har jeg ingen problemer.

Det meste af vores børns legetøj er dog uden lys og lyd, i hvert fald det, vi selv har købt til dem.

Synes ikke vi oplever det som et problem, når der leges med lyssværd, ambulancer med sirene og blink, spilles musik, spilles på keyboard, eller hvad vi nu ellers ejer af den slags legetøj.

Til gengæld har jeg et problem med legetøj, der ikke er godkendt og det, der lugter langt væk af parfume, som fx. de der gummidimser med lange "tråde" på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget legetøj, som J ikke må få :glad ... han har vist lidt af det hele, og mangler ingen ting, men det er vist en anden snak :unsure

Sådan er det vist også her hjemme.. Der er dog et lille men.. Skulle moren bestemme var det meste i træ.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det vist også her hjemme.. Der er dog et lille men.. Skulle moren bestemme var det meste i træ.. :)

Sådan er det også herhjemme :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her må de få det meste, mht lyd og larm så har jeg ikke noget imod de ting der har batterier i, for de løber jo tør på et tidspunkt og kan "desværre" ikke skiftes ud igen he he

Men instrumenter der ikke behøver batterier, såsom den blokfløjte stella fik sidste jul er RÆDSOM det stopper jo aldrig he he :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja må alt.. senere hen hvis der er noget der irretere mig må det jo bare listet væk, men nu skal alt være hjertelig velkommen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja må alt.. senere hen hvis der er noget der irretere mig må det jo bare listet væk, men nu skal alt være hjertelig velkommen ;)

Sådan er det osse her :) Sebastian får lov til at hamre løs på sit keyboard, hvilket han synes er fantastisk - eller hvis jeg lige har brug for at han beskæftiger sig selv lidt, mens jeg fx lige får frokosten på bordet - så får han et grydelåg og en grydeske, så kan han sidde og larme der (og så længe han gør det, ved jeg da i det mindste at han ikke laver andre ulykker ;) )

Han er for tiden mere interesseret i de ting der spiller en melodi end dem der bare larmer og blinker og det vil jeg da nok klart prøve at se om vi kan holde ham fast i :) Ligesom jeg håber han bliver mere til fx briotog og lego end "skydevåben", men nu må vi jo se, hvor det går henad. Lige pt er der ingen restriktioner og kender jeg min familie ret, så kommer der nok osse et trommesæt ind ad døren en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat grænsen ved Bratz. Jeg ser ingen grund til, at min datter skal lege med noget så unaturligt - og så i den alder. Ellers er plastic også ok her (hvad skulle man ellers gøre med LEGO :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I så hvis de får noget i gave som I ikke vil ha indenfor jeres døre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I så hvis de får noget i gave som I ikke vil ha indenfor jeres døre

Hvis en af vores ungerne en dag fik et trommesæt i gave, så blev det byttet. Ingen tvivl om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her må de få det meste - bare ikke legetøjs støvsugere :rolleyes

Hvis de fik noget i gave må de naturligvis gerne beholde det selvom det ikke faldt i min smag - evt kan det bare leges med på deres værelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis en af vores ungerne en dag fik et trommesæt i gave, så blev det byttet. Ingen tvivl om det.

Også selvom barnet meget tydeligt er glad for gaven??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også selvom barnet meget tydeligt er glad for gaven??

Ja for mor her ville komme med en meget lang og god undskyldning om, at vi ikke har plads til det. :) Men nu ved jeg også at de aldrig ville få det i gave, uden at vi var blevet spurgt først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her må de få det meste - bare ikke legetøjs støvsugere :rolleyes

Dem har vi to af, de er dog også på en måde fundet ind i et skab :D Ungerne ved de står der, de gider bare ikke rigtig lege med dem mere. Heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER