Morpige

Dansk Melodi Grandprix 2011

43 indlæg i dette emne

jeg stemmer på under stjernerne på himlen af Tommy Seebach... :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg stemmer på under stjernerne på himlen af Tommy Seebach... :loveshower :loveshower

os mig, jeg kunne beder li mgp i 80erne og 90 erne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg stemmer på under stjernerne på himlen af Tommy Seebach... :loveshower :loveshower

Også mig... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes jo Tommy var fantastisk, og lige netop under stjernerne på himlen er bare så vidunderlig, og særligt at den er skrevet til datteren...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre ikke, at vi har chancen for at vinde det internationale melodi grand prix i år med de numre, som vi har at kunne stille op med... Synes ikke at, der blandt nogle af numrene var det, som kaldes et rigtig grand prix nummer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke laver det, som i gamle dage, hvor hver region ringer ind med deres stemmer. Synes det var bedre den gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk sang nr. 10 er rigtigt godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YES!!! DEN HELT RIGTIGE SANG VANDT :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset var nummer 10 en klar favorit, ligesom både Cecilie og jeg havde sang nummer 1 som nummer 2... Så for os var det de helt rigtige der vandt :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men prøv lige at hør denne

Omkvædet er stort set det samme... lidt pinligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er tæt på og så alligevel ikke. Men jeg lagde mærke til sidste år at mange sange "huggede" fra andre sange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syndes at det var sang nr. 1 der skulle have vundet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er tæt på og så alligevel ikke. Men jeg lagde mærke til sidste år at mange sange "huggede" fra andre sange.

ja tak sidste år var den danske sang meget inspireret af every breath u take med the police, og man kunne også høre bon jovis always i den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja tak sidste år var den danske sang meget inspireret af every breath u take med the police, og man kunne også høre bon jovis always i den...

ja lige præcist og også de udenlandske lød genkendeligt. Og sådan vil det nok være i fremtiden. Det må være svært at lave ny musik efterhånden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja lige præcist og også de udenlandske lød genkendeligt. Og sådan vil det nok være i fremtiden. Det må være svært at lave ny musik efterhånden

Det er rigtig svært at lave musik hvor der ikke er enkelte passager der mindre om noget andet. Der er jo trods alt kun et begrænset antal akkorder. Men et helt omkvæd... Det synes jeg er lige lovlig meget ;) Men god melodi alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja omkvædet minder om hinanden, men den svenske sang er selv blevet inspireret af andre så. F.eks disse:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og denne:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk hørt en del flere end dem, jeg har fundet her, så det er åbenbart en meget populær stil. Om det er så tæt på, at det kan kaldes snyd ved jeg ikke, men den svenske sang må vel i så fald også være snyd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER