Tinakp

Valg 2015 - hvad vil du stemme?

990 indlæg i dette emne

Så kom ministerlisten...

SUK!!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SUK!!! :(

Ja!

Ved slet hvad der er værst :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja!

Ved slet hvad der er værst :(

DA formanden som beskæftigelsesminister :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja!

Ved slet hvad der er værst :(

Støjbjerg som desintegrationsminister topper vist min øv-liste...

Men altså - jeg er ret besluttet på at se, hvad der sker - måske har jeg taget fejl (det ér set :rolleyes ), og så klarer de det meget bedre, end jeg umiddelbart tænker... Here's hopin'...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooooooooh!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DA formanden som beskæftigelsesminister :(

Er det i øvrigt rigtigt forstået, at han slet ikke er stemt ind i folketinget? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det i øvrigt rigtigt forstået, at han slet ikke er stemt ind i folketinget? :chin:

 

Ja, en minister behøver ikke være valgt ind I folketinget, det er set før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er egentlig godt tilfreds med ministerlisten, bortset fra at Jakob Ellemann-Jensen ikke blev Forsvarsminister. Hvad fanden skal Carl Holst på den stol? Har han ikke lavet nok rav i den i Region Syddanmark?! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til almen politisk orientering, er Grækenland 2 dage fra at gå statsbankerot og dermed forlade Euro-samarbejdet. DET er altså crazy! :o

(og jeg skal på ferie til Rhodos om 4 uger - måske EUR er en mindre formue værd dernede til den tid :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er egentlig godt tilfreds med ministerlisten, bortset fra at Jakob Ellemann-Jensen ikke blev Forsvarsminister. Hvad fanden skal Carl Holst på den stol? Har han ikke lavet nok rav i den i Region Syddanmark?! :(

Jeg forstår simpelthen ikke at man vil stemme på den mand... Men okay jeg har mødt manden og har bare et problem med at man behandler sine ansatte som hunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til almen politisk orientering, er Grækenland 2 dage fra at gå statsbankerot og dermed forlade Euro-samarbejdet. DET er altså crazy! :o

(og jeg skal på ferie til Rhodos om 4 uger - måske EUR er en mindre formue værd dernede til den tid :unsure)

Det er så vildt!!! På sin vis rædsomt spændende. Var selv til bryllup på Santorini i maj, og brudeparret (britisk, han med græske rødder) fortalte at kun et af deres mange leverandører til brylluppet ville dokumentere/fortælle om der blev betalt skat og afgifter af regningerne. Det er for vildt! Hva fa'en ska man så gøre som EU! Et sted går grænsen jo, men det ser sort ud for Grækenlands ungdom.

Men hvad sker der med euroen, med renten og men tilliden til markederne? SPÆ NDEN DE

I får sikkert en fin ferie, måske med nogle lidt sjove oplevelser. Jeg var i Zimbabwe (uden øvrig sammenligning) da deres penge ikke virkede, og det var virkelig underligt! Men befolkningen var overraskende imødekommende og turistfælderne fungerede stadig (der var bare ingen besøgende).

Og så sidder jeg lige og hører Mette Fs tale til Socialdemokraterne, og jeg bliver virkelig nærmest rørt. Hjem til arbejderværdierne <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke at man vil stemme på den mand... Men okay jeg har mødt manden og har bare et problem med at man behandler sine ansatte som hunde.

 

Da jeg var yngre var jeg med i Venstres Ungdom og der førte vi jo valgkamp for ham. Synes simpelthen han er så arrogant! Derudover har jeg det svært med valget af Bios til ambulancekørsel og at brugen af tvang i 2014 i Region Syddanmark, er som det eneste sted i landet steget. Det er squ ikke godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, en minister behøver ikke være valgt ind I folketinget, det er set før.

Der kan man bare se, det vidste jeg ikke, at man "måtte" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan man bare se, det vidste jeg ikke, at man "måtte" :)

Det skete også med bl.a Lykke Friis, Connie Hedegaard og Dan Jørgensen (han var da i EU, ikk?), så det er ret almindeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skete også med bl.a Lykke Friis, Connie Hedegaard og Dan Jørgensen (han var da i EU, ikk?), så det er ret almindeligt.

 

Jo, Dan Jørgensen blev hentet hjem fra Europaparlamentet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan man bare se, det vidste jeg ikke, at man "måtte" :)

:ditto

Faktisk synes jeg det er helt tosset, at det er muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Faktisk synes jeg det er helt tosset, at det er muligt.

Jamen det var også min tanke :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skete også med bl.a Lykke Friis, Connie Hedegaard og Dan Jørgensen (han var da i EU, ikk?), så det er ret almindeligt.

Der kan man bare se. :) Jeg synes alligevel, det virker løjerligt :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan man bare se. :) Jeg synes alligevel, det virker løjerligt :blink

Jamen det gør det da også!! Det et lidt en udfordring for demokratiet, og jeg håber (og tror) ikke det vil tage overhånd. På den anden side kan man jo sige, at det er en mulighed for at få nogle eksperter fra 'virkeligheden' ind i nogle vigtige funktioner, det er bare lidt problematisk at vælgerne ikke har noget at sige.

Når det er sagt synes jeg de tre ovenstående eksempler har gjort det ret godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Faktisk synes jeg det er helt tosset, at det er muligt.

  

Jamen det var også min tanke :huh

  

Der kan man bare se. :) Jeg synes alligevel, det virker løjerligt :blink

Tjah, vi har jo en tre-deling af magten, hvoraf kongen (læs: regeringen) udgør den ene - der er egentlig ikke lagt op til demokratisk valg lige der. Demokratiet består så i, at man ikke kan sidde som minister med et flertal af folketinget imod sig.

I grundloven står, at ministrene har adgang til folketinget i embeds medfør, men at de kun har stemmeret, hvis de tillige er medlemmer - altså det er forudsat, at de godt må, men ikke skal, være medlemmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var yngre var jeg med i Venstres Ungdom og der førte vi jo valgkamp for ham. Synes simpelthen han er så arrogant! Derudover har jeg det svært med valget af Bios til ambulancekørsel og at brugen af tvang i 2014 i Region Syddanmark, er som det eneste sted i landet steget. Det er squ ikke godt nok.

Tjah, jeg kendte ham godt, da vi var yngre - dengang var han nu en sød fyr, men da var han jo også nummer to på listen ;)

Jeg er ikke hans største fan i dag, men det er måske lidt meget/hurtigt at bebrejde ham sidste års stigning af brug af tvang i psykiatrien (selvom det nu altid er uskønt, når de tal går den vej <_< ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det gør det da også!! Det et lidt en udfordring for demokratiet, og jeg håber (og tror) ikke det vil tage overhånd. På den anden side kan man jo sige, at det er en mulighed for at få nogle eksperter fra 'virkeligheden' ind i nogle vigtige funktioner, det er bare lidt problematisk at vælgerne ikke har noget at sige.

Når det er sagt synes jeg de tre ovenstående eksempler har gjort det ret godt.

Mntjoeh, men er der ikke også ansat nogle mennesker som rådgivere og sådan fra "virkeligheden" og vi kunne vel også have folkevalgt nogen fra virkeligheden, hvis de stillede op... Ej det stritter faktisk rigtig meget på mig, kan jeg mærke. :prik Men jo jo, selvfølgelig kan man godt gøre det godt alligevel. Heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så under afstemninger i folketinget? Er den ikke-folkevalgte minister så bare uden stemmeret? :blink Ej okay, måske fatter jeg i virkeligheden bare slet ikke, hvordan folketinget er bygget op :blush

Edit: Det har Lise så svaret på, kan jeg se ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, vi har jo en tre-deling af magten, hvoraf kongen (læs: regeringen) udgør den ene - der er egentlig ikke lagt op til demokratisk valg lige der. Demokratiet består så i, at man ikke kan sidde som minister med et flertal af folketinget imod sig.

I grundloven står, at ministrene har adgang til folketinget i embeds medfør, men at de kun har stemmeret, hvis de tillige er medlemmer - altså det er forudsat, at de godt må, men ikke skal, være medlemmer :)

Hmm ja jo, jamen jeg kan da heller ikke forestille mig, at det brød nogle regler. Det forekommer mig bare "forkert". Altså bare sådan i min mave-agtigt. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mntjoeh, men er der ikke også ansat nogle mennesker som rådgivere og sådan fra "virkeligheden" og vi kunne vel også have folkevalgt nogen fra virkeligheden, hvis de stillede op... Ej det stritter faktisk rigtig meget på mig, kan jeg mærke. :prik Men jo jo, selvfølgelig kan man godt gøre det godt alligevel. Heldigvis :)

Jo! Jeg tror vi er enige. Det er især det dér med at vedkommende ikke har været en synlig del af partiet, som jeg synes kradser lidt. Der kan man sige at en Europa-parlamentariker jo trods alt er valgt for partiet... Men altså indtil videre er det ikke rigtigt noget jeg går så meget op i. (Jeg synes bare altid alt muligt. Sorry, hvis det er trættende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER