Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Så er VJ i hus :yay :yay :yay

Juhuu! Glæder mig til det er min tur på onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, det var dyrt. Hvad skal man bruge den til?

  

Det er kromosombestemmelse på fosteret via den gravides blod dvs. De kan via blodprøve på mig vurdere på fx Downs hos barnet. Derudover kan man også kønsbestemme og den kan tages allerede fra uge 10 mener jeg.

DNA testen er noget ala 99.5% sikker, mens NF / doubletest er ca 95 % sikker (den kan nemmere give falsk positiv)

Jeg anede ikke der var den mulighed...

 

Jeg ved ikke om vi ville overveje den... Jeg ved at som udgangspunkt vil vi beholde barnet, uanset handicap. Men hvad vi ville gøre hvis vi fik at vide at barnet ikke ville overleve graviditeten... det ved jeg faktisk ikke helt. Vi tror ikke på abort, men det er jo et dilemma hvis man ved barnet ikke overlever uanset. 

 

Men lige præcis abort-risikoen ved moderkageprøven kunne jo være et argument for at smide de 5000 kr når nu vi er imod abort :chin: :chin:

 

Og meeega misundelse over NF-dato...!

  

Ja, den er svær. Jeg ved nok ikke hvad jeg vil gøre før jeg står i sitationen.....

Pyh.. bliver nogle lange uger frem til NF.

Vi har snakket om det herhjemme, og er blevet enige om, at hvis vi får dårlige odds til nf, så vil vi have blodprøven, inden vi får moderkagebiopsi. Jeg mener at have læst, at den er tilgængelig i det offentlige på nogen sygehuse (såvidt jeg husker bla. Roskilde).

Ved ikke om den tilbydes på offentlige sygehuse... er den så gratis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kromosombestemmelse på fosteret via den gravides blod dvs. De kan via blodprøve på mig vurdere på fx Downs hos barnet. Derudover kan man også kønsbestemme og den kan tages allerede fra uge 10 mener jeg.

DNA testen er noget ala 99.5% sikker, mens NF / doubletest er ca 95 % sikker (den kan nemmere give falsk positiv)

Ja, den er svær. Jeg ved nok ikke hvad jeg vil gøre før jeg står i sitationen.....

Pyh.. bliver nogle lange uger frem til NF.

Ved ikke om den tilbydes på offentlige sygehuse... er den så gratis?

Ja, hvis den tilbydes på et offentligt sygehus så er den gratis. Kunne dog forestille mig, at man kun får tilbudt den, hvis man får dårlige odds til nf.

Det er som sagt heller ikke alle hospitaler, der har den som tilbud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 uge til scanning, behøves jeg sige at jeg glæder mig RIGTIG meget :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 uge til scanning, behøves jeg sige at jeg glæder mig RIGTIG meget :glad :glad :glad

Wow det forstår jeg godt :D krydser fingre for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow det forstår jeg godt :D krydser fingre for dig

Tak skal du have.

Det er nu dejligt med en scanning allerede i uge 8/9 stykker, så ser vi hvornår de mener jeg har termin :)

Det må være den vildeste oplevelse, at se lille spiren derinde, med er lille hjerte der bare banker derud af :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende med scanning Lykke86, det er KÆMPE stort at se det lille hjerte :kuller

Jeg er også ved at være godt spændt på at se min bønne igen :biglove 10 dage til nakkefoldsscanning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende med scanning Lykke86, det er KÆMPE stort at se det lille hjerte :kuller

Jeg er også ved at være godt spændt på at se min bønne igen :biglove 10 dage til nakkefoldsscanning :glad

Kan bare snart heller ikke vente længere.

Forventer bare jeg bryder grædende sammen, sammen med min kære mand. Især når vi nu næsten havde afskrevet, at det ville lykkedes os at blive gravide.

Hvad tjekker de egentlig til sådan en tryghedsscanning? Er det om der er hjerteslag og så måler den bette, for at komme med en mere konkret terminsdato?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan bare snart heller ikke vente længere.

Forventer bare jeg bryder grædende sammen, sammen med min kære mand. Især når vi nu næsten havde afskrevet, at det ville lykkedes os at blive gravide.

Hvad tjekker de egentlig til sådan en tryghedsscanning? Er det om der er hjerteslag og så måler den bette, for at komme med en mere konkret terminsdato?

Hjerteslag, og om det er passende med alderen (det er langsomt i starten, og hurtigt senere), min bønnes hjerteslag var 7+0 131, oh 8+0 168 ;)

Længden, som de beregner termin udfra.

Placering i livmoderen, blommesæk, navlesnor, hvor ægget kom fra, og kigger også på den anden æggestok om alt ser normalt ud.

De kan ikke se så meget krop, og sådan. Men JM viste os hvor hoved var og resten (som i hvert fald 8+0 bare er en klump), at der var godt med væske i hovedet som er et godt tegn.

Og så så vi blodaktivitet i og omkring baby.

Det er vidunderligt :kuller liiiidt svært at høre efter, for man bliver bare SÅ glad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjerteslag, og om det er passende med alderen (det er langsomt i starten, og hurtigt senere), min bønnes hjerteslag var 7+0 131, oh 8+0 168 ;)

Længden, som de beregner termin udfra.

Placering i livmoderen, blommesæk, navlesnor, hvor ægget kom fra, og kigger også på den anden æggestok om alt ser normalt ud.

De kan ikke se så meget krop, og sådan. Men JM viste os hvor hoved var og resten (som i hvert fald 8+0 bare er en klump), at der var godt med væske i hovedet som er et godt tegn.

Og så så vi blodaktivitet i og omkring baby.

Det er vidunderligt :kuller liiiidt svært at høre efter, for man bliver bare SÅ glad ;)

Forstår godt hvis ikke man får fat i det hele, fordi man bare er helt væk af glæde og begejstring :D

Glæder mig SÅ meget :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have.

Det er nu dejligt med en scanning allerede i uge 8/9 stykker, så ser vi hvornår de mener jeg har termin :)

Det må være den vildeste oplevelse, at se lille spiren derinde, med er lille hjerte der bare banker derud af :loveshower

Åååh jeg synes godt nok også det er svært at lade være med at booke en scanning, men jeg håber jeg kan holde mig i skindet et par uger endnu, til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh jeg synes godt nok også det er svært at lade være med at booke en scanning, men jeg håber jeg kan holde mig i skindet et par uger endnu, til NF :)

Det er også kun fordi vi har fået hjælp på en privatklinik til at lave en baby, at vi får denne scanning med i prisen, ellers havde vi også ventet til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også kun fordi vi har fået hjælp på en privatklinik til at lave en baby, at vi får denne scanning med i prisen, ellers havde vi også ventet til NF :)

Nåå hvor fint :) så er det jo endnu mere glædeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå hvor fint :) så er det jo endnu mere glædeligt!

Ja det er så fantastisk.

Vi har ventet 7 år på dette, og startede så med hjælp i det offentlige, men uden held. Men heldigvis kunne de i første forsøg hjælpe os på privatklinikken, så det er bare så fantastisk :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så fantastisk.

Vi har ventet 7 år på dette, og startede så med hjælp i det offentlige, men uden held. Men heldigvis kunne de i første forsøg hjælpe os på privatklinikken, så det er bare så fantastisk :yay

Hvor er det fantastisk :D rigtig mange gange tillykke og held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk :D rigtig mange gange tillykke og held og lykke :)

Tak tak og i lige måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har allerede fået indkaldelse til 1. JM besøg :o :o Det var hurtigt!!!

For det første var jeg først ved lægen i mandags, og for det andet, så har jeg ikke engang fået tid til NF endnu :lol :lol

Jeg vil være Sådan rundt regnet 15+6 til den tid som minimum - måske længere alt efter hvad NF siger og sådan. Det er da sent??? Men altså, det er vel ok...

Er ikke HELT sikker på at jeg er med på at det er i Brande og ikke på Herning Sygehus... Det skal der lige tygges på...

Vildt!

Jeg har ikke hørt noget.

Er det ikke senest 16+noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har allerede fået indkaldelse til 1. JM besøg :o :o Det var hurtigt!!!

 

For det første var jeg først ved lægen i mandags, og for det andet, så har jeg ikke engang fået tid til NF endnu :lol :lol

 

Jeg vil være Sådan rundt regnet 15+6 til den tid som minimum - måske længere alt efter hvad NF siger og sådan. Det er da sent??? Men altså, det er vel ok...

 

Er ikke HELT sikker på at jeg er med på at det er i Brande og ikke på Herning Sygehus... Det skal der lige tygges på...

 

Har også fået jordemoder indkaldelse - dog fik jeg indkaldelse til NF i postkassen samme dag.

Vil tro jeg også vil være omkring 15 + 4-5 stykker til den tid (altså jordemoder). Jeg tænkte faktisk på at det var tidligt - var sikker på at jeg i min nr. 2 graviditet først kom til jordemoder i uge 18-20. Plus dengang skulle jeg selv ringe og aftale tidspunkt - denne gang er det en indkaldelse.

 

Derudover skal jeg selv ringe og aftale glukosebelastning - første gang mellem uge 14-20. Jeg skal afsted 2 gange pga hhv. overvægt + min mor fik konstateret diabetes II for nogle år siden. 

 

Brande er da alligevel et stykke fra Herning. Bor du da i området? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med gul kuvert... Og et 12tal i min første eksamen ud af fem! Det har været en god dag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med gul kuvert... Og et 12tal i min første eksamen ud af fem! Det har været en god dag! :)

Tillykke! :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med gul kuvert... Og et 12tal i min første eksamen ud af fem! Det har været en god dag! :)

Dobbelt tillykke med det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdagede lige at jeg også har fået indkaldelse til NF :yay :yay :yay

12. Juni :yay :yay

Ihh, jeg glæder mig også meget til at få datoen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er de første ventebukser købt, hold op de er lækre at have på, kunne jeg godt blive afhængig af :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt. Så tror jeg også jeg ville være nervøs og det er bare ikke hvad man har brug for i nogen af situationerne du beskriver. Så jeg krydser fingre for at du får en scanning og ser en skøn bebs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hapsede en scanning mere, jeg var blevet så nervøs!

3165ksi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER