Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Kan tiden dog ikke bare gå noget hurtigere... 3 dage endnu....

Det ville være rart hvis tiden nogle gange ville skynde sig lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan tiden dog ikke bare gå noget hurtigere... 3 dage endnu....

Flyv tid, flyv så hurtigt du kan. Vi GLÆDER os MEGET til at se Justmes perfekte baby :kuller :bd og :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har shoppet :kuller

2el43rq.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har shoppet :kuller

2el43rq.jpg

 

Hvor er den bare fin  :kuller

 

Kan mærke jeg virkelig skal styre mig for ikke at shoppe allerede. jeg har lyst til at købe alt .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger :kram :kram Det skal bare være en positiv oplevelse at blive scannet... Der skal bare være en fin spunk derinde med et blinkende hjerte... Det skal der, basta!!!

Det skal der bare :kram2 jeg er sikker på der er et smukt hjerteblink til jer :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har shoppet :kuller2el43rq.jpg

Hvor er den bare skøn :biglove :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også førstegangs og er godt nok også lidt nervøs for jul og nytår, men har så også overvejet kejsersnit rigtig meget.

Er der nogen der kan anbefale noget eller fortælle lidt om det hver især?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sammen med min far hele formiddagen, ÅH det var svært ikke at sige noget til ham... Tror det ender med at jeg siger det når jeg har været til TS, tror ikke jeg kan vente selvom jeg gerne ville vente til efter lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle om en almindelig vaginal fødsel? Jeg læser at du gerne vil vide lidt om både vaginal og ks?

 

Min fødsel af A var ikke 100 % efter bogen, men betragtes som normal! Jeg fik veer kl 2 om natten til mandag d. 11. marts, og veerne blev værre og værre. Det blev ret hurtigt regelmæssige og af 1 minut med ca 4 minutter imellem. Da jeg ringede til fødegangen første gang omkring kl 8 mente de ikke veerne var stærke nok endnu. Ringede igen kl 10.30 hvor jeg hulkede mig igennem samtalen, hvor vi blev bedt om at komme ind. Vi var på sygehuset omkring kl 12, fordi vi altså alligevel havde 45 km kørsel. Kan ikke anbefales med veer....

 

Vi kom derned, og jeg blev undersøgt og var 4 cm åben. Mit blodtryk var virkelig højt (180/95, mener jeg), og vi blev placeret på en fødestue et par timer senere, da der lige skulle være en ledig. Vi kom derned, og jeg nåede lige at lægge mig op, så gik vandet. Vandet var lysegrønt, men de var ikke bekymrede for baby. Jeg fik et lavement, og det var egentlig ok.

 

Ret hurtigt måtte jeg bede om en epidural, fordi jeg bare havde så ondt, og der var ingen pause i veerne. Det typiske mønster var ve af 1 minut, så 1-2 veenr mere af 1 minut lige efter uden ve-pause. Så hvis jeg var heldig et minuts ve-pause, og så 2-3 veer igen uden pause. De er åbenbart det man kalder koblede veer, og de gør ikke en skid andet end at gøre ondt... 

 

De næste maaaaange timer gik med veer, konstante tjek af fostervand (som blev mere og mere mørkegrønt) og jeg mener ikke klokken var mere end måske 16 før de satte en elektrode på hovedet af knægten på grund af det mærkegrønne fostervand. Han var dog umiddelbart ok. Indtil sådan ca kl 4 om natten blev jeg tjekket jævnligt, han blev holdt øje med, og der skete ikke ret meget. De blev ved med at snakke med jævne mellemrum om at der måske skulle findes en plan B fordi det gik så langsomt, mørkegrønt fostervand og jeg havde et tårnhøjt blodtryk. Selv efter jeg fik medicin og epidural lå det omkring 175/100... Og jeg  begyndte at få feber. Så vi blev hele tiden tilset og vurderet af bagvagten om man skulle gøre 'noget'. Det blev aldrig præciseret hvad 'noget' var, udover at jeg ikke måtte spise, hvis det skulle gøre 'noget'.

 

Kl 4.34 er han født med sin højre hånd ved kinden. Jeg fik en 2.grads bristning, og røg på operationsbordet akut, fordi jeg mistede 3,5 liter blod da moderkagen ikke ville give slip. Den gav slip lige 1 sekund før portøren kom for at køre mig afsted. Så jeg kom afsted, blev lagt i narkose for at stoppe blødningen og blev syet.

 

Min søn kom på neonatal fordi han var påvirket af den hårde fødsel, og endte med at blive diagnosticeret med en infektion med streptokokker gruppe B. 

 

Han var indlagt i 10 dage, hvor der var snak om alt fra hjerneskade, nyreproblemer osv, fordi han var påvirket af infektionen og fødslen. Men nu er han altså sund og rask!

 

Selvom det ikke var en drømmefødsel men en hård og lang fødsel, så er jeg bare super glad for at jeg gjorde det, og jeg er glad for at jeg fik lov til at føde ham. Selvom han ikke ville være blevet syg hvis jeg ikke havde født ham vaginalt. Han ville ikke være blevet påvirket, og jeg ville sandsynligvis ikke have mistet så meget blod. Men jeg gjorde det og det er super fedt!

 

Men er bestemt lige så meget mor ved ks og der er både godt og skidt at sige om begge dele. Jeg er bare glad for at jeg fik lov til at opleve en vaginal fødsel

 

Puha, det synes jeg da godt nok ikke kan klassificeres som en normal fødsel :O Har de sagt det til dig? Synes det lyder lidt vildt, at det ikke endte i kejsersnit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også førstegangs og er godt nok også lidt nervøs for jul og nytår, men har så også overvejet kejsersnit rigtig meget.

Er der nogen der kan anbefale noget eller fortælle lidt om det hver især?

 

Hvordan kan det være du overvejer kejsersnit? Tænker ikke, at det umiddelbart er noget, man bare får lov at vælge, med mindre man har nogen tungtvejende grunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også førstegangs og er godt nok også lidt nervøs for jul og nytår, men har så også overvejet kejsersnit rigtig meget.

Er der nogen der kan anbefale noget eller fortælle lidt om det hver især?

Jeg fik et planlagt kejsersnit med min første (fordi han vendte forkert)... og fødte nr. 2 på almindelig vis..

Begge forløb normalt og ukompliceret.

Ved kejsersnittet var fødslen relativ hurtig og smertefri - dog lidt underligt at ligge der og have folk til at "rode" inde i mig.... sådan føles det i alt fald. Men selvom selve fødslen var rimeligt nemt overstået er det jo stadigt et større indgreb inkl. epi i ryggen.. og jeg var øm i flere måneder efter. Såret skal hele, det væsker og man må ikke løfte osv... samtidigt skal man også forholde sig til et nyt lille barn med de udfordringer der nu er (baby kom på neonatal og jeg kunne ikke være sammen med ham før jeg selv kunne bevæge mig rundt m.m.)

Personligt vil jeg gerne føde naturligt igen, men min oplevelse var jo også god (ca 7 timer fra vandet gik til baby var ude). Jeg kom igennem uden smertestillende og jeg fik kun en lille rift som jeg absolut ikke mærkede til. Det bedste var nok at baby kunne komme direkte op og ligge på mig. Derudover var jeg rimelig frisk og aktiv kort tid efter fødslen...

Det er jo ikke sikkert jeg for lov at opleve en sådan fødsel igen, men jeg giver det gerne et forsøg :)

Jeg ved ikke hvordan reglerne for kejsersnit er i dag? Da jeg fik tilbudt kejsersnit (det var i 2007) var det med baggrund i at han vendte forkert OG jeg var førstegangsfødende. Jeg var endda igennem 2 stk vendingsforsøg (ret ubehageligt) før jeg fik endeligt godkendt kejsersnittet. Havde jeg født før ville jordemoder nok have anbefalet en sædefødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes kejsersnit er virkelig skidt! Jeg er evigt ked af mit :boo og håber og ønsker jeg får lov at prøve en alm fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også førstegangs og er godt nok også lidt nervøs for jul og nytår, men har så også overvejet kejsersnit rigtig meget.

Er der nogen der kan anbefale noget eller fortælle lidt om det hver især?

 

Jeg gik med de samme tanker da jeg ventede S, mest af alt fordi jeg var møg hamrende bange for at føde. Jeg snakkede med min jm om det hun var rigtig sød og vi fik snakket godt om det og hun fik mig til at tro på at jeg kunne godt klare en alm fødsel.. Jeg var stadig nervøs men ikke direkte bange mere.

 

Jeg havde en lynfødsel og det kan jeg allerede nu mærke jeg tænker lidt over så det bliver nok et par snakke med jm igen i håb om hun kan sige de "rigtige ting"

 

Jeg var 2 uger over tid og blev sat igang, eller dvs jeg fik nogle piller d. 23. om morgenen og så igen om aftenen, var åbent indlagt så sov hjemme og skulle ikke være på hospitalet om dagen. d. 24 kom jeg om morgenen og fik mine piller, og igen om aftenen, de sagde at de nok ville se om de kunne tage vandet d. 25 når vi kom igen. så jeg tog hjem d. 24 om aftenen.

 

Vi forlod sygehuset omkring 1830 og omkring kl 2000 om den første ve. jeg havde ikke haft en eneste plukve så jeg var ikke helt forberedt. de kom med 1-3 min imellem fra starten. Min veninde som selv havde født var ved mig og fik ringet til fødegangen fordi det gik meget stærkt, de nægtede jeg skulle komme fordi "jeg var hysterisk" mente kvinden i telefonen, min veninde mente vi skulle afsted så det gjorde vi, der var kun 10-15 min kørsel til sygehuset men jeg fik presseveer i bilen og da vi nåede op på fødegangen gik vandet og de kunne se hans hoved på vej ud.  det hele gik så stærkt så jeg fik intet mod smerter, de fik ikke engang lagt drop og jeg bristede så jeg skulle syes med 8 sting.

 

kl 22.24 lå jeg med min lille smukke dreng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sammen med min far hele formiddagen, ÅH det var svært ikke at sige noget til ham... Tror det ender med at jeg siger det når jeg har været til TS, tror ikke jeg kan vente selvom jeg gerne ville vente til efter lægen

Har det på samme måde.. vil så gerne fortælle :loveshower

Hos os, synes jeg dog det er vigtigt at børnene får det at vide som de første... og der vil jeg gerne vente lige et par uger mere.

 

Men jeg tænker også, at HVIS det viser sig at gå galt til NF - så er det også rart at dem omkring mig ved hvorfor jeg er ked... ikke mindst børnene.

 

Jeg sad i sofaen i går aftes med kvalme, træthed og en meget oppusted mave. Kunne se min dreng på 7 gik og kiggede lidt på mig og så ned på min mave. Han var lige ved at skulle spørge om noget med maven kunne jeg se. Han pegede og sågde "Mor.. måske..:" Men han blev afbrudt da lillebror udbrød et eller andet, og glemte alt om det igen...  De kære børn fornemmer (hører) måske mere end man tror ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være du overvejer kejsersnit? Tænker ikke, at det umiddelbart er noget, man bare får lov at vælge, med mindre man har nogen tungtvejende grunde.

Jeg har nogle ryg og bækkenproblemer som har fulgt mig de sidste 8 år, som gør at jeg som regel har en del smerter i den nederste del af ryggen, og er nok generelt lidt bange for det der med fødsel. Men jeg har jo så ikke snakket med jm eller noget endnu, kan jo være det er noget der kan berolige lidt i begge henseender. Nogen steder kan man selv vælge, men det er bestemt ikke alle læger og jm'er der er lige villige til at lytte, så håber og krydser fingre for at jeg får mig en god en at snakke med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være du overvejer kejsersnit? Tænker ikke, at det umiddelbart er noget, man bare får lov at vælge, med mindre man har nogen tungtvejende grunde.

Jeg har nogle ryg og bækkenproblemer som har fulgt mig de sidste 8 år, som gør at jeg som regel har en del smerter i den nederste del af ryggen, og er nok generelt lidt bange for det der med fødsel. Men jeg har jo så ikke snakket med jm eller noget endnu, kan jo være det er noget der kan berolige lidt i begge henseender. Nogen steder kan man selv vælge, men det er bestemt ikke alle læger og jm'er der er lige villige til at lytte, så håber og krydser fingre for at jeg får mig en god en at snakke med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i er så gode til at fortælle, det giver bestemt stof til eftertanke. Er der nogen der har valgt at få kejsersnit og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vandrejournal :yay Nu er jeg helt og aldeles officielt gravid :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vandrejournal :yay Nu er jeg helt og aldeles officielt gravid :kuller

 

:gravid  :yay  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons  :loveshower  :loveshower  Tillykke :) Jeg må lige vente 3 uger mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vandrejournal :yay Nu er jeg helt og aldeles officielt gravid :kuller

Fantastisk!

 

Jeg har aftale i næste uge - glæder mig til også at blive "officiel" ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh føler bare jeg har glemt alt fra første gang jeg var gravid... der er hele tiden noget jeg finder ud af jeg har glemt eller ikke kan huske hvornår man gør...  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg vandrejournal :yay Nu er jeg helt og aldeles officielt gravid :kuller

 

Wuhuu, tillykke! :yay Selve det at få lavet journalen er sgu lidt kedeligt efter min mening, men den betyder bare så meget i forhold til, at man nu er officielt gravid og kan få tid til NF osv.! 

Håber jeg kan gøre dig kunsten efter om mindre end to uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups... dobbelt post.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hov, jeg havde slet ikke set i havde skrevet tillykke! Tak søde piger :kram

Er det snart tid for nogle af jer andre?

Jeg har i dag fået tiden til nakkefoldsscanning, den 22. maj, så det er jeg meget spændt på nu. 18 dage til jeg skal se min baby igen :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER