Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Jeg synes simpelthen det er så vildt at der er folk som er gravide med termin i juli :o :o

Så må vi jo efterhånden være pænt meget gravide...

Jeg føler mig nu også pænt gravid efterhånden :D

Jeg er i gang med den store oprydning i lejligheden og synes jeg holder utrolig mange pauser!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også, det kommer tæt på... og så dog... idag fødte en af mine bekendte en lille datter - og hun havde først termin samtidig med mig... så føles det alligevel som om der er lang tid endnu, når man ser hvor små de egentlig er derinde i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det kommer virkelig tæt på efterhånden! Og jeg har stadigvæk ikke helt fattet det :rolleyes Det virker helt forbudt at tænke på at samle tremmesengen :lol Men når jeg så har konstante plukveer og vilde jag nedad til, så tænker jeg alligevel at jeg burde være i gang med det hele ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes så blev det endelig november! Tænk at det er næste måned vi har termin :O Måske nogle af os allerede føder i denne måned :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes så blev det endelig november! Tænk at det er næste måned vi har termin :O Måske nogle af os allerede føder i denne måned :wub

Det er SÅ vildt:0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa dejligt målet nu er inden for rækkevidde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der (næsten) pakket pusletaske til sygehuset :yay

Den indeholder pt 'bare' 3 sæt tøj i hhv str 44 og 50, et par stofbleer, nogle huer og futter og vanter, en fleecedragt, og så er sutterne blevet skoldet og skal nu 'bare' tørre.

Så skal jeg her en af dagene have vasket lift og babydyne, så jeg kan lægge dyne, dynebetræk, og ammepude m betræk ned i liften, have vasket autostol, og sider til babysengen - så er tingene til hende klar (tror jeg? :chin:)

Og så enten i næste uge eller ugen efter, så kan jeg få pakket min hospitals-taske, og lave liste over de ting som skal pakkes i sidste øjeblik samt købe de snacks der skal i tasken.

Målet er at begge tasker skal være klar 36+0, og tiden derefter kan bruges på ex at få sorteret tøjet i 62+ osv.

Hvad har du så gjort af sutterne nu? Har du en beholder af en slags?

Hehe hvis jeg skal følge din plan med at være klar inden 36+0, så skal jeg godt non ruppe neglene :lol (det er jeg på fredag ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen umiddelbart kommer de nok i en frysepose og så en poseklemme på. Er det ikke ok? :chin: lige nu ligger de og lufttørrer på spisebordet i stuen - de tager jo ikke lang tid.

Jeg tror også min plan bunder i at jeg lidt forventer at hun skal ud omkring 38+ og så svarer det jo også først til at jeg er færdig 38+ hvis jeg skulle gå til termin eller derover :LOL

Jo det er da helt sikkert fint, jeg tænker bare at det måske er rart at have en lille bøtte. Jeg havde en suttepose sidst, men den var dum synes jeg. Jeg tænker nok for meget over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også gerne have en bøtte. Jeg har en til Arons sutter som står på hans værelse, men den bruger han jo... Så skal have købt en til lillepigen, men det må blive når keg falder over en.

Er det smartest at der er plads til flere sutter, eller er det rigeligt med plads til een ekstra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes klart med plads til flere sutter! Jeg havde på et tidspunkt sådan nogle låg til Arons sutter så de var lufttætte indtil de skulle bruges, men jeg blev så træt af det, eftersom de lå overalt på bordet. Så kan jeg bedre lide at have en bøtte, hvor jeg så brugte dem efterhånden, og så når det var tid til at skolde sutter, så kunne det gøres i bøtten, vandet fra, luft-tørre og låg på - så var i færdige.

Jeg kan tage et billede af bøtten imorgen? Det er de samme bøtter som de brugte på neo til ammebrikker og sutter da vi var indlagt, og som de anbefalede samme system. Så jeg tænker det må være ok ift hygiejne, når det benyttes på neo med ret sårbare børn.

Det må du rigtig gerne! Tænk at være så fortabt i sådan en lille sag :lol

Ærlig talt var vi vidst ikke særlig stramme med det sterilisering :Blush Men jeg fattede aldrig helt hvordan og hvorledes, det var der jo aldrig nogen der havde vist mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er virkelig heller ikke strikse!!! Jo, men amme-brikkerne, men ikke sutterne. Jeg tænker bare, ungen får fingre, hænder, legetøj osv i munden, folk kysser baby, nyser i nærheden af baby... Langt de fleste vira er luftbårne - jeg nægter simpelthen at tro at en sut udgør forskellen!!!

Men det vi lærte på neo var egentlig også bare at hvis sutten røg på gulvet, så skulle den koges, og det er egentlig fair nok imo.

Metoden var, i den før-omtalte bøtte, bøtten fyldes ca halvt med vand, låg på bøtten med åben ventil, ind i mikroovnen i 3 min, og så når den er færdig, hældes vandet fra, og sutterne luft-tørrer.

Amerikanerne skulle skylles og gnides i groft salt inden kogning :-) det samme med flaskesutter. Dette fordi mælk kan sætte sig i de mindste huller, og det er noget nær umuligt af fjerne uden opvaskemiddel el.lign, og det bliver ekstremt giftigt hvis det ikke fjernes. Så saltet fungerer ligesom en opvaskebørste med sæbe, langt hen af vejen :-)

Vi har ikke microovn mere, er det mon nok at hælde kogende vand over?

Haha, skulle amerikanerne virkelig skylles og gnide i groft salt :LOL

Tak for mini kursus :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis det skal være helt rigtigt, så skal man koge det i en gryde under låg i 3 min, men det ville jeg altså ikke gøre med sutter. Ammebrikker og suttehoveder - jo, men ikke sutter.

Og amerikanerne er selvfølgelig ammebrikker hvis jeg vel og mærke kunne stave og ikke samtidig havde en lidt for ivrig automatisk stavekontrol :LOL :lol

Det må jeg huske med ammebrikkerne/amerikanerne så (min autocorrect ting, vil også mega gerne rette det <_< ) hvis de kommer i brug - jeg har købt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være jeg skal spørge på sygehuset om det er noget man selv skal have med hvis det er, eller om de har så man kan få et par? :chin:

I Kolding fik man et sæt udleveret... Jeg endte så med at få 2 sæt, fordi vi var der så længe og jeg var ved at blive idiot af at stå ude i vaskerummet og ordne ammebrikker 3 gange om dagen.

Men de er smidt ud - dem havde jeg ikke lyst til at genbruge ligesom flaskesutter osv også er smidt ud

Man fik også i Roskilde. Men jeg satser virkelig meget på at vi skal hjem lige med det samme :goodluck altså medmindre jeg bliver låst i et ks <_< så tager jeg imod deres hvis behovet er der og skifter til egne når jeg kommer hjem tror jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe! Ih du koster mig dyrt med din snak om sutteboks! Nu kom jeg jo til at bestille mere, for vi ved jo allesammen at det bedre kan betale sig at købe dyrt legestativ end at betale 29krs Porto :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:LOL

Den står nu vidst for egen regning ;-)

CUlOiDg.png

Dette er Arons sutteboks :p

Tsk tsk! Så var det godt jeg trak den på eget dankort :lol

Orv ja den er stor! Jeg shoppede den nye boks online, der står den er 275 ml, det tænker jeg er fint! Hvor mange ml har din? (Det står tit i bunden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, og hvad har du købt??? Link!

Altså boksen? Eller legestativet?

Boksen: og ikke grin af prisen for en dåse vel :rolleyes Jeg er bare ikke plastik fan og jern er åbenbart ubetaleligt dyrt! Men så kan den forhåbentligt overgå til madkasse en dag ;)

https://www.naturebaby.dk/shop/klean-kanteen-madboks-10289p.html (Og den var så 237 ml)

Og legestativ:

https://www.naturebaby.dk/shop/aktivitetsstativ-babyspyder-12081p.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig fundet tøj frem i str 50/56 og lagt i et par skuffer...og fundet lidt til at tage med på sygehuset....så er den del klaret ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi lige været til scanning idag, vægtscanning af baby pga moderens forhøjede bmi. Det så heldigvis rigtig fint ud og hun vejede 2578 gr. Hun har fortsat lidt lange lårbensknogler(lige som faderen), så det går vidst lige op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 i dag :loveshower

Hvilket betyder, at der kun er en uge til normal fødselsperiode :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 i dag :loveshower

Hvilket betyder, at der kun er en uge til normal fødselsperiode :O

Så begynder det for alvor at nærme sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså boksen? Eller legestativet?

Boksen: og ikke grin af prisen for en dåse vel :rolleyes Jeg er bare ikke plastik fan og jern er åbenbart ubetaleligt dyrt! Men så kan den forhåbentligt overgå til madkasse en dag ;) https://www.naturebaby.dk/shop/klean-kanteen-madboks-10289p.html (Og den var så 237 ml)

Og legestativ:https://www.naturebaby.dk/shop/aktivitetsstativ-babyspyder-12081p.html

Årh! Jeg har også forelsket mig i det stativ!! Det er så flot.

Sådan et skal vi også have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum flere strækmærker nu...øv altså...og det spidser altså til nu med hvor lidt jeg kan fysisk....vi er nu afhængige af hjælp de dage manden arbejder da jeg ikke kan løfte og aktivere vores søn ret meget...suk...

Så pt sys jeg egentlig godt lillebror må komme omend det er en anelse for tidligt....suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 i dag :loveshower

Hvilket betyder, at der kun er en uge til normal fødselsperiode :O

:yay :kuller

Og det er så mig i dag :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh! Jeg har også forelsket mig i det stativ!! Det er så flot.

Sådan et skal vi også have...

Vi fik det i går og det er SÅ fint i virkeligheden også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER