Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Jeg glæder mig også til december og til at få lillebror ud til os.

Synes vægten og min krop er alt for træls her i 2. Graviditet så vil gerne snart kunne gøre noget ved det og blive normal at se på igen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg er kommet dertil hvor jeg ikke synes det er sjovt mere :( av det gør ondt i kroppen efterhånden :( Altså jeg vil bestemt IKKE have ham ud endnu, det er min største frygt at han kommer før tid. Men jeg glæder mig nu til december!

 

 

Jeg glæder mig også til december og til at få lillebror ud til os.

Synes vægten og min krop er alt for træls her i 2. Graviditet så vil gerne snart kunne gøre noget ved det og blive normal at se på igen ;-)

 

 

Har det lidt på samme måde... 

 

Er TRÆT om eftermiddagen når jeg kommer hjem... og hvis jeg ikke får en lille lur (20-30 min) så kan jeg ikke meget resten af dagen.

Er jeg aktiv i løbet af dagen (og det behøver ikke være meget mere end daglige gøremål i hjemmet - oprydning, handle, tøjvask, støvsugning m.m.) så får jeg ondt i lænd og hofter... 

 

Derudover har jeg plukveer.. masser af plukveer. Specielt når jeg er aktiv eller hvis jeg bliver stresset. Og der har været tryk på arbejdet, så jeg HAR været stresset, og jeg ved også godt jeg skal passe på. Det er bare svært...

 

Mærker tydeligt forskel på de dage hvor jeg "bare" slapper af.. og de dage hvor der skal ordnes ting hele tiden.

 

2 uger og 2 dage til efterårsferie og barsel. Glæder mig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er ikke festligt mere <_<

Men jeg er stadigvæk imponeret over at tiden bare flyver afsted! På fredag er jeg 30+0 :O

Og snart er september slut!

Jeg tror også det lidt hænger sammen med at vi har termin i december. Der er ligesom også julen at tænke på, planlægge, ordne, købe gaver osv. Det skal jeg også lige nå de næste 10 uger, foruden selvfølgelig alt det der skal ordnes til baby :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 mdr til jul og jeg føler vi har masser af tid til at nå hvad vi skal...har ikk en rigtig foretaget mig nogle forberedelser indtil videre...såå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig til Tobias starter i dp om en uge for så har jeg lidt jeg skal hver dag og håber dermed tiden vil gå lidt nemmere end nu...:-) men er vist os bar Mega utålmodig denne gang fordi jeg synes jeg fysisk kan klare så lidt altså...da er 3 mdr pludselig længe....men håber oktober går hurtigt for så tror jeg at jeg begynder at føle mig tættere på målet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til jordemoder for 2. gang. Dejligt besøg. Stor, livlig baby og jeg har det virkelig godt. Er begyndt at cykle en del efter vi er flyttet - det gør min krop godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+0 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27+0 idag og en 3D scanning af en lille aktiv men stædig pige på 949 gram :loveshower

Har fået en ny tid på mandag, da den lille skid ikke helt var samarbejdsvillig, så glæder mig bare til at se hende endnu engang :)

post-9932-0-76993300-1443271168_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27+0 idag og en 3D scanning af en lille aktiv men stædig pige på 949 gram :loveshower

Har fået en ny tid på mandag, da den lille skid ikke helt var samarbejdsvillig, så glæder mig bare til at se hende endnu engang :)

 

Hvor er hun fin!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår vasker i babys tøj?

Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvornår jeg synes at det er tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vores er endnu pakket væk men tænker lidt slut november så det ikk skal ligge klar for længe...men ja har ikk lige besluttet det endnu...har ingen gang sorteret det endnu jo ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg 28+0 endelig...skønt at nå hertil så må de næste to uger godt gå hurtigt så vi kan få 3 tallet foran ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår vasker i babys tøj?

Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvornår jeg synes at det er tid...

 

Jeg har termin 9. dec, men har tidligere født 10 dage før termin - så jeg vil helst ikke trække det alt for længe. Jeg tænker at starten af november får jeg vasket alt babytøjet, sengetøjet, stofbleer m.m. så det er helt klart og jeg kan gøre mig det store overblik.

 

Min barsel begynder her om 2 uger - der vil jeg begynde at finde frem fra gemmerne, købe nyt og får bragt hjem fra venner og familie vi kan låne fra. Så har jeg en måneds tid til at samle sammen, sortere og organisere :)

 

...er dog begyndt at shoppe et par ting- når jeg er faldet over gode tilbud m.m.

Har bl.a. købt ammepude, puslepude, skråstol, babydyne, en stak stofbleer og en enkelt heldragt.

Der skal da klart shoppes mere.. men har slet ikke overblik over tøjet endnu. Håber at der kan genbruges lidt fra drengene - men det meste er nok i ret markante drengefarve - så lidt nyt skal der da til!! Har også en veninde der vil af med tøj fra hendes pige - så regner ikke med at der skal shoppes en hel masse ... men lidt SKAL der da til !  :yay  :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår vasker i babys tøj?

Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvornår jeg synes at det er tid...

 

Jeg tænker, det bliver i november. Vi skal lige lidt mere på plads i huset, bl.a. have fundet et passende puslebord. Når vi har et ordentligt sted at lægge babytøj på plads, vasker jeg nok alt det neutrale, vi har. Resten bliver sorteret i en drenge- og pigebunke - måske vasker jeg begge dele inden - ellers bliver det bare som sidst, hvor den del vi skal bruge bliver vasket, når baby er født og vi kender kønnet.

Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med den del af redebygning, men har det bedst med at være lidt tættere på termin. Det føles forkert for mig, at indrette til baby, når der stadig er over 2 mdr. til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dog bestemt at de små str skal frem i oktober da jeg 31.oktober skal til børne bazar I Århus og shoppe så der vil jeg gerne vide om der lig skal suppleres en smule i de små str nemlig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vasket mit i takt med at jeg har købt eller fået det, så jeg ved at det i det mindste er vasket en gang. Planen er at vaske det igen i løbet af november.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi rykket endnu en uge tættere på mål wup wup :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig babyen begynder at fylde godt nu... det er en skør fornemmelse når den står i spænd!  :D 
Er der nogen, der har hentet babypakker rundt omkring?
Jeg hentede i Matas igår, og synes faktisk den er ganske fin. Andre I kan anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Rema1000 er rigtig fin :) Skal også have hentet Lidl, da den også får gode kommentarer med på vejen.

 

Jeg har også hentet fra BabySam (og derefter prompte fået slettet mine oplysninger igen) som mest af alt var ligegyldig, og har fået en pakke bleer fra Libero, som jeg er godt tilfreds med. Gratis bleer - I like!

 

Nå, ja Rema1000... og er faktisk flyttet tæt på en Lidl, så måske skal jeg også slå et smut forbi der! Tak!

BabySams gider jeg ikke køre efter... og ja, har godt fået en mail om, at vi kan hente en pakke bleer fra Libero - men vi bruger stofbleer, så det har ikke helt så stor betydning! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig babyen begynder at fylde godt nu... det er en skør fornemmelse når den står i spænd!  :D 

Er der nogen, der har hentet babypakker rundt omkring?

Jeg hentede i Matas igår, og synes faktisk den er ganske fin. Andre I kan anbefale?

Åh ja, jeg har også lidt følelsen af at der ikke længere er plads til mig :LOL han føles GIGA stor :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg har også lidt følelsen af at der ikke længere er plads til mig :lol han føles GIGA stor :o

 

Ja, jeg er overrasket over, at jeg allerede kan mærke den oppe under ribbenene - synes altså først det var senere i de andre graviditeter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har ingen gratis pakker hentet denne gang måske jeg skulle gøre det...sidst var jeg godt tilfreds med den fra lidl og rema :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg har også lidt følelsen af at der ikke længere er plads til mig :lol han føles GIGA stor :o

 

Det beskriver også ret godt, hvordan jeg har det. Kan ikke helt overskue, at den skal blive næsten dobbelt så stor. Hvor er det lige den skal være henne? Kan næsten blive helt skidt tilpas, når den er meget aktiv :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så henter du bare bleerne og sender dem til mig :P

 

Ej, jeg havde faktisk overvejet at bruge stofbleer denne gang, men kan ikke få manden med på ideen, og jeg er nok også selv blevet skræmt lidt væk af at være med i en stofble gruppe på nettet som fortæller om lækager, svært at få tøj som passer osv. Og når begge mine børn fint har tålt alm bleer, aldrig har haft problemer med rød numse, og vi bruger bleer som har svanemærket (mener jeg det er Libero har) og er uden perfume osv, så ender det nu nok altså sådan.

Ærgerlig at du er blevet skræmt af at være med i den gruppe! :(

Jeg er simpelthen SÅ glad for stof. Tanken om alt det papir mod mine børns små, fine numser kan jeg ikke så godt med... heller ikke køb-smid-ud-delen. Vi har sparet MANGE penge og jeg føler virkelig ikke, det er besværligt. Vi har meget sjældent oplevet at de har tisset igennem eller skidt ved siden af, men jeg tør selvfølgelig ikke sige, om jeg bare har været heldig med at finde de rigtige bleer i forhold til type og mærke i første hug. Og det der med tøjstr... tjo, det er rigtigt nok, at vi ikke har kunne bruge hvad som helst til dem. Bodyer har som regel været et nr. større og når det gælder bukser, har jeg selv syet eller købt dem med plads til en blenumse.

Vi har en spand med et hovedpudebetræk i, tisbleer ryger direkte i spanden, hvis der er afføring får den et skyl i toilettet først. Vi vasker ca. hver 3./4. dag.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så gik det lige op for mig at jeg er 30+0 idag!  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER