Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Ej sikke noget - men godt de er OBS på det, og får dig tjekket efter.

 

Jeg skal selv til glukosebelastning (for anden gang i denne graviditet) her mellem uge 28-32 (har ikke bestilt tid endnu).

Jeg er overvægtig og har en mor der har sukkersyge + har født 2 store børn (på hhv. 4700g og 4200g) - så de vil også gerne følge mig.

Heldigvis har der ikke været noget tegn på noget - hverken første glukosebelastning eller ved mine 2 andre graviditeter - så jeg krydser fingre.

 

Det er bare ikke det fedeste at være til - smager forfærdeligt og man keder sig HELT VILDT i de 2 timer hvor man skal vente - man må hverken sove eller gå tur - så jeg anbefaler at du tager en god bog, I-pad eller noget strikketøj med. En god veninde til at underholde er nok heller ikke dumt :)

 

 

Åh jeg glæder mig heller ikke :( og ved fra sidste graviditets glukosebelastning, at jeg ikke kan læse, strikke eller andet der kræver fokus - jeg blev så skidt, og det eneste der duede var at glo ret ud i luften :prik

 

Pyhh... det lyder ikke rart stephi! Jeg er egentlig også blevet indkald til glukosebelastning her i 28. uge, men regner med at takke nej. Det gjorde jeg også i min anden graviditet. Den eneste grund til, at de anbefaler et tjek er at mit første barn vejede 4500 g ved fødslen. Det kom dog ikke bag på os, da det vist bare ligger i vores gener at få store børn...

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke glukosebelastningen var lige så slem denne gang som jeg husker den fra Aron... Jeg tror at det skyldes både at det var koldt denne gang, og at jeg fik lov til at skylle det ned med en halv kop køligt vand, men det er simpelthen ækelt... Det værste i dag var dog at sidde på de dumme stole i min læges venteværelse - sådan nogle skalstole af træ, hvor jeg ikke kan nå jorden, og hvor kanten klemmer i knæhaserne. 

 

Nå, men nu er det da overstået... Så kan jeg bare se frem til endnu en om en måneds tid eller noget... det skal jeg have spurgt JM eller min læge om - altså om jeg selv booker den i uge 28-30 eller hvad. 

 

Fik du ikke svaret med det samme? Er lidt spændt på at høre, hvordan det gik ;) Krydser fingre for, at der ikke er noget i den :)

 

Glæder mig heller ikke ligefrem til min anden gulcosebelastning, men vil godt nok nødig gå rundet med en uopdaget diabetes  :unsure Så hellere en halv dags ubehag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

101 dage til termin :glad

 

Hvilket betyder, at der kun er 100 dage til min  :glad :yay  :glad :yay  :glad  Kan næsten ikke vente :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket betyder, at der kun er 100 dage til min  :glad :yay  :glad :yay  :glad  Kan næsten ikke vente :)

Og så er det mig lige om snart :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg skal ringe til lægen imorgen ml 8 og 9 og få svaret. Det er vel noget med at det kun er lægerne der må diagnosticere, og laboranterne kun må analysere prøverne?

Jeg fik lavet min på hospitalet, og jeg fik resultatet med det samme (jeg havde dog smugkigget i tilfælde af, at sygeplejersken ikke ville fortælle mig det :P ).

Lige med den test er det jo ret nemt, for hvis tallet er over en hvis grænse, så er den jo positiv. Men går ud fra at du har ret i, at hvis man har yderligere spørgsmål, så er det rart at kunne få besvaret dem med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså lidt vildt at se folk i april-gruppen begynde at se hjerteblink :o

Marts-gruppen er jo midt i deres NF-scanninger... Det synes jeg altså er vildt!

Det må jo betyde at vi efterhånden er kommet ret langt :o

Men okay... Som rosinen i pølsenenden - sådan næsten ihvertfald - så er selv jo efterhånden nået dertil hvor baby kan overleve udenfor maven - omend pt kun med meget stor risiko for ikke at overleve...

Det er Helt vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh der er stille herinde. Men mon ikke det tager lidt fart igen når vi nærmer os barselsperioden?

 

Her er der 5 uger og 2 dage til barsel!!!

Og der er endda lagt et par fridage ind inden da!  :glad

 

Har det dog heldigvis godt, og trives godt med graviditet og arbejde (indtil videre i alt fald). Vi har travlt - så tiden går jo bare. 

 

I denne måned har jeg en glukosebelastning, et jordmoderbesøg samt en Anti-D vaccine (er rhesus negativ og baby er rhesus positiv) der skal overstås...

Derudover har jeg fået lagt en fodbehandling/massage ind også - det skal jo også være lidt godt ind imellem  :D

 

En fantastisk nyhed er, at jeg lige har fundet ud af min søster også er gravid. Hun er lige omkring 12 uger henne.. Min bror fik baby her for et par måneder siden - SÅ dejligt med 3 stk. fætter/kusiner alle født indenfor 1 år :loveshower

 

Håber i andre trives godt og maverne vokser :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med 2 eksamen ud af 4 så tiden flyver lidt afsted fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så travlt med min store dreng, som jeg jo har hjemme :)

Jeg har rent glemt at ringe til lægen, selvom jeg skulle gøre det mandag. Men det går vel det hele :rolleyes

Og så har jeg også en glukosebelastning en af dagene, men surprice surprice har jeg også glemt at tjekke tiden for den :rolleyes

Jeg er glad for at være gravid og elsker sparkene, men jeg synes faktisk ikke rigtig at jeg har tid til at være det <_<

Jow og så er jeg TRÆT af de plukveer der allerede fylder alt for meget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt er jeg i en god periode rent graviditets mæssigt...kan dog godt mærke diverse små gener så snart jeg ikke får slappet nok af...fx hvis jeg sidder på gulvet og leger med Tobias...så låser kroppen hurtigt når jeg så skal op igen...heldigvis er det ikke hele tiden jeg mærker til der....

Men pt nyder jeg spark i maven og har 2. Lægebesøg i næste uge...og nyde for hver en god dag jeg har med overskud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så travlt med min store dreng, som jeg jo har hjemme :)

Jeg har rent glemt at ringe til lægen, selvom jeg skulle gøre det mandag. Men det går vel det hele :rolleyes

Og så har jeg også en glukosebelastning en af dagene, men surprice surprice har jeg også glemt at tjekke tiden for den :rolleyes

Jeg er glad for at være gravid og elsker sparkene, men jeg synes faktisk ikke rigtig at jeg har tid til at være det <_<

Jow og så er jeg TRÆT af de plukveer der allerede fylder alt for meget <_<

Woop Woop, så fik jeg ringet til lægen og lillebror er også res.negativ, så ingen sprøjte til mig. Tak for det!

Den glukosebelastning er vist total 'frit valg på alle hyller', så jeg napser torsdag om 1 uge. Da åbner de nemlig tidligst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til 2 lægebesøg her om lidt kl. 9.30 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det igen den 4. og det betyder at jeg nu har 3 måneder til termin :kuller og er 27+0 i dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 dage til termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par dage har der været lidt mere gang i maven med små puf og spark. Så skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har flyver dagene afsted. Vi er lige flyttet i hus i tirsdags, derudover har jeg lidt timer på mit studie og jeg har jo også mine børn hjemme, så der er nok at se til! :)  Jeg har stadig en dejlig graviditet med en meget aktiv baby! Skønt... Jeg går først sådan rigtigt på barsel d. 1. december.

Dejligt at høre fra jer andre også! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fejrer 3. trimester i dag :yay

Det er jo pludseligt snart! Jeg må hellere begynde at kigge mine lister igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Lægebesøg overstået og en livlig bandit i maven så er vi et skridt tættere på at møde han ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fejrer 3. trimester i dag :yay

Det er jo pludseligt snart! Jeg må hellere begynde at kigge mine lister igennem :)

Øj, så begynder det at komme tæt på! Og du siger noget. Måske skulle jeg få lavet nogle lister, der kan hjælpe med overblikket! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Lægebesøg overstået og en livlig bandit i maven så er vi et skridt tættere på at møde han ;-)

Dejligt! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tihi lidt sjovt at mærke når hun reagerer på noget...

Her til morgen var jeg i bad, og idet maven bliver ramt af det varme vand, så får jeg nogle ordentlige møf :LOL

Hun har også møffet rundt nogle gange siden, men jeg ved ikke om det var fordi hun syntes at jeg trængte til et bad eller hvad :LOL det gjorde jeg nu også... Med 2 dages mave-halløj var det ikke lige bad jeg havde brugt mest tid på :whistling

Dejligt du er på benene igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt!! Har haft sidste arbejdsdag idag, nu står den på ferie, afspadsering, FO-dage og sidst men ikke mindst barsel - med 3 mdr til termin!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her flyver dagene afsted. Vi flyttede for 14 dage siden og samtidig startede jeg studie. Af og til glemmer jeg næsten, jeg er gravid, selvom maven efterhånden er ret stor og sparkene kraftige! :)

Jeg skal til jordemoder for anden gang i næste uge - glæder mig til en form for status! Og nu efter vi er kommet mere på plads her i huset, begynder jeg virkelig at glæde mig til fødslen... omvendt vil jeg også gerne bare blive ved med at være gravid!

Jeg tror næsten, jeg er lidt afhængig af det! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er kommet dertil hvor jeg ikke synes det er sjovt mere :( av det gør ondt i kroppen efterhånden :( Altså jeg vil bestemt IKKE have ham ud endnu, det er min største frygt at han kommer før tid. Men jeg glæder mig nu til december!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er kommet dertil hvor jeg ikke synes det er sjovt mere :( av det gør ondt i kroppen efterhånden :( Altså jeg vil bestemt IKKE have ham ud endnu, det er min største frygt at han kommer før tid. Men jeg glæder mig nu til december!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER