Ihpets-mortilto

Smalltalk

613 indlæg i dette emne

Jeg har først tid d 12. Juni, men jeg har jo så også jordens længste graviditet :lol ej, jeg ligger jo mega sent på måneden, hvis man går ud fra scanningen. NF ligger et sted mellem 12+2 - 13+1, så derfor bliver den jo sen

Hahaha I know the feeling ;) Jeg må så vente lidt endnu på svar, men må jo være 1. eller 2. uge af juni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Venter på brev...men tror det bliver snart for lægen har jo sat min termin tidligere end jeg selv mener jo...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på tirsdag til NF Og kan næsten ikke vente :)

Min varehuschef snakkede om at vi skulle til at planlægge julen og jeg panikkede lige kort synes det var lige om lidt men der er jo "GOD" tid til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået tid til NF - d. 1. juni! Det er jo lige om lidt, føler jeg... :yay

Hvem har ellers fået tid?

NF d. 4. juni...

Vil være 13+3, men de mener der er ok, da min sidste skanning rykkede mig 5 dage frem og de nok højst rykker mig lidt tilbage igen, hvis jeg overhovedet bliver rykket.

Åh hvor jeg glæder mig og der er stadig "lang" tid til og så alligevel ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad jeg er netop hjemvendt fra vidunderskøn nakkefoldsscanning :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad jeg er netop hjemvendt fra vidunderskøn nakkefoldsscanning :kuller

Jubii, kæmpe tillykke :D var det hele som det skulle være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, kæmpe tillykke :D var det hele som det skulle være?

Tak :kiss

Alt var perfekt :glad vi fik risikoberegningen 15.000(og noget jeg har glemt):1 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Alt var perfekt :glad vi fik risikoberegningen 15.000(og noget jeg har glemt):1 :yay

Fantastisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay :yay Stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer som har været gravide før, har i også mærket samme følelse som nedløbsrefleksen?? Jeg har nogle gange fx hvis jeg har været ked af det, kigget på ungerne og bare er blevet overstrømmet af kærlighed og sådan følt det som om mælken løb til... Men der er altså ingen mælk endnu! End ikke de mindste tegn på råmælk (hvilket der jo sjældent er allerede nu).

Nogen af jer sommer oplevet det?

Hehe ja. Jeg er vågnet op i en sø af mælk ;) og kan snildt presse lidt ud.

Jeg har tit følelsen af at mælken løber til og mine bryster spænder sammen, uden at der er mere end et par dråber.

De øver sig tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer som har været gravide før, har i også mærket samme følelse som nedløbsrefleksen?? Jeg har nogle gange fx hvis jeg har været ked af det, kigget på ungerne og bare er blevet overstrømmet af kærlighed og sådan følt det som om mælken løb til... Men der er altså ingen mælk endnu! End ikke de mindste tegn på råmælk (hvilket der jo sjældent er allerede nu).

Nogen af jer sommer oplevet det?

Ja, jeg lækker mælk, men jeg er også først stoppet med at amme min yngste for en måneds tid siden, så måske er det bare fordi, produktionen ikke er stoppet helt endnu!? I min første graviditet oplevede jeg råmælk i brysterne fra ca. 8. uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ærlig talt at det er lidt et kick at læse i januar gruppen om skønne kvinder med termin slut januar :kuller

Dermed er vi ligesom ikke helt så nygravide længere :kuller

At der så allerede er nogen af jer som snyder med allerede at have været til NF skal jeg ikke kommentere på :lol :lol

Hehe, nogen af os? Er jeg ikke den eneste? :lol

Men ja, jeg nyder også synet når terminsgrupper efter os kommer i gang, og ikke mindst, når nogle før forsvinder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv. Lige da jeg kom ud af badet i morges, dryppede der blod på gulvet! :( En lille, men frisk blødning... og klart den kraftigste jeg har haft!

Nu havde jeg ellers næsten sluppet alle bekymringer, fordi jeg overhovedet ikke har blødt siden scanningen 7+3, der var fin...

Har haft ringet til vagtlægen, men de vil ikke se mig medmindre jeg voldbløder og/eller har kraftige smerter!!

Skal vente indtil tirsdag fordi det er pinse. Åhhhh! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv. Lige da jeg kom ud af badet i morges, dryppede der blod på gulvet! :( En lille, men frisk blødning... og klart den kraftigste jeg har haft!

Nu havde jeg ellers næsten sluppet alle bekymringer, fordi jeg overhovedet ikke har blødt siden scanningen 7+3, der var fin...

Har haft ringet til vagtlægen, men de vil ikke se mig medmindre jeg voldbløder og/eller har kraftige smerter!!

Skal vente indtil tirsdag fordi det er pinse. Åhhhh! :(

Ååh øv! Har jo selv været der, og det er virkelig træls og foruroligende. Jeg fik så scanning i sidste uge, hvor det hele så rigtig fint ud. så det behøver ikke være noget skidt. Læg dig ned og slap af, se en film og tag det stille og roligt, bliver det værre og kommer der meget mere, så ring til vagtlægen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååh øv! Har jo selv været der, og det er virkelig træls og foruroligende. Jeg fik så scanning i sidste uge, hvor det hele så rigtig fint ud. så det behøver ikke være noget skidt. Læg dig ned og slap af, se en film og tag det stille og roligt, bliver det værre og kommer der meget mere, så ring til vagtlægen igen.

 

Ja, det er så foruroligende! :unsure  Jeg pletblødte også i min 2. graviditet, som endte med den dejligste datter... så det beroliger mig selvfølgelig. Omvendt kan det jo også sagtens være indikation af, at der er noget galt. Åh øv!

Der har heldigvis kun været en lille smule blod, når jeg har tørret mig - intet i bindet - og det er bestemt aftagende! Dog synes jeg, det niver og jager i mit underliv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv. Lige da jeg kom ud af badet i morges, dryppede der blod på gulvet! :( En lille, men frisk blødning... og klart den kraftigste jeg har haft!

Nu havde jeg ellers næsten sluppet alle bekymringer, fordi jeg overhovedet ikke har blødt siden scanningen 7+3, der var fin...

Har haft ringet til vagtlægen, men de vil ikke se mig medmindre jeg voldbløder og/eller har kraftige smerter!!

Skal vente indtil tirsdag fordi det er pinse. Åhhhh! :(

Øv altså, og så virker det bare til, at der er mega langt tid til tirsdag.

Håber det bedste for dig, og at blodet er på vej væk igen.

Sender dig et stort kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nytliv: jeg tænker på dig! Blod må være det værste :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i dag afsløret graviditet på facebook. Det er lidt vildt og også lidt grænseoverskridende at alle ved det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram og tanker til jer alle! Der er stadig blod, men ikke mere end de andre gange jeg har blødt. Dog synes jeg det rumsterer noget mere derinde, og det gør mig nervøs! :( Åhh, jeg håber sådan...

Nu vil jeg prøve at få sovet lidt!

Vi har i dag afsløret graviditet på facebook. Det er lidt vildt og også lidt grænseoverskridende at alle ved det nu.

Stort tillykke med offentliggørelsen, hvis man kan sige det! ;) Det er en kær måde, I har gjort det på. Håber jeg kan følge efter om en uges tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv. Lige da jeg kom ud af badet i morges, dryppede der blod på gulvet! :( En lille, men frisk blødning... og klart den kraftigste jeg har haft!

Nu havde jeg ellers næsten sluppet alle bekymringer, fordi jeg overhovedet ikke har blødt siden scanningen 7+3, der var fin...

Har haft ringet til vagtlægen, men de vil ikke se mig medmindre jeg voldbløder og/eller har kraftige smerter!!

Skal vente indtil tirsdag fordi det er pinse. Åhhhh! :(

Det er simpelthen SÅ ubehageligt at bløde, og jeg ved hvor angstprovokerende det er! Heldigvis betyder det ikke altid det værst tænkelige scenarie. :)

Jeg havde en ret kraftig blødning (sådan et plop-agtigt) da jeg nåede 7+0. Scanningen dagen efter viste, at den lille havde det fint, men jeg har et stort hæmatom (blodansamling) i livmoderhulen, som man tydeligt kunne se på scanningsbilledet. Det lå lige op af babyen og var faktisk større end den og tog også plads fra den!

Jeg var så til scanning igen ugen efter (8+1) og babyen voksede fint og var ikke påvirket af hæmatomet, så det var da i det mindste positivt. Men det er stadig en risiko, og jeg har siden første scanning fået strenge ordrer om at holde mig helt i ro (også på sex-fronten) foreløbig indtil uge 12. I onsdags havde jeg så en lille pletblødning. Selvom jeg var blevet advaret, og selvom jeg godt ved, at det højst sandsynligt er det skide hæmatom, så starter det bare en kædereaktion af bekymringer og angst. :(

Det har lidt sat en kæp i hjulet for min lykke her den første tid. Efter et kompliceret fertilitetsforløb er jeg lidt tyndslidt, og jeg glæder mig til jeg forhåbentlig snart kan føle lidt ro. Jeg er i dag nået til 9+4, så tiden må arbejde for mig. På tirsdag skal jeg dog have lavet VJ, og det glæder jeg mig helt vildt til. :)

De positive ting er, at jeg allerede ligner én i 6. måned :D og ikke én eneste gang har haft kvalme. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blødt flere gange, både mørk og lys og nogle gange mere end andre. Var af den grund til scanning i sidste uge, hvor den lille havde det fint og vinkede pænt til os, men de kunne ikke finde noget svar på hvorfor jeg bløder. Ong alligevel, da jeg blødte igen igår blev jeg ekstremt bange :(

Håber bare det går i sig selv og bliver væk, og at baby fortsat har det godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii endelig fik jeg også min tid til NF d. 10. Juni :D

Glæder mig til at se spiren igen, og vise frem til den kommende mormor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubiii endelig fik jeg også min tid til NF d. 10. Juni :D

Glæder mig til at se spiren igen, og vise frem til den kommende mormor :D

Dejligt med en tid! :)

Jeg er spændt på min på mandag - især ovenpå den seneste blødning.

Er der andre end stephi-pigen, der har været afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været stille herinde de sidste par uger.

Mistede min far (han havde kræft) sidste fredag, og det har været nogle utrolig hårde uger/dage. Hjælper overhovedet ikke at jeg er hormonel oveni. Suk.

 

Vi havde fortalt om graviditeten til vores børn torsdag aften, som så skulle have lov at fortælle den gode nyhed til morfar næste dag. Det nåede de desværre ikke... han sov ind fredag morgen kort tid før vi kom.   

Drengene har selvfølgeligt delt den gode nyhed om en baby til alle i skole, børnehave m.m., og det ER jo også en dejlig nyhed. Det er bare enormt hårdt, at få velmenende "tillykker" fra alle, når jeg overhovedet ikke føler mig lykkelig. Det bliver skønt med en lille bebs, men det er bare ikke det der fylder lige nu. Jeg har fortalt om min graviditet til min chef - men har bedt ham om at holde på nyheden lidt endnu, da jeg er alt for tyndhudet til at kunne håndtere en masse baby snak på arbejde lige nu....  Men jeg kan snart ikke skjule det længere, så det må jo ud snart.

 

Øv.. det var jo slet ikke sådan det skulle gå...

 

Har utrolig let til tårer for tiden, og er slet ikke mig selv.

Fik et kram fra en veninde i morges (hun har barn i samme børnehave som os) ... hvilket resulterede i at jeg græd i bilen hele vejen på arbejde.

 

Jeg ved jo, det nok skal blive bedre, men har bare lige brug for tid...

 

Jeg har NF tid på torsdag i næste uge (d. 4.) og håber selvfølgeligt at det hele går godt, og at et kig til baby kan løfte humøret lidt igen.

I forhold til graviditeten, er jeg kommet over den værste træthed. Kvalmen hænger dog stadig ved og er speciel slem om aftenen... har dog kun kastet op en enkelt gang (men er SØRME tæt på ofte)

Er hoppet i ventetøjet... er ekstremt oppustet og føler jeg er ved at eksplodere ligeså stille indefra. Skal klart have skaffet lidt flere vente tights m.m.

 

Håber det er ok, jeg deler her - det hjælper at få det hele skrevet lidt ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været stille herinde de sidste par uger.

Mistede min far (han havde kræft) sidste fredag, og det har været nogle utrolig hårde uger/dage. Hjælper overhovedet ikke at jeg er hormonel oveni. Suk.

Vi havde fortalt om graviditeten til vores børn torsdag aften, som så skulle have lov at fortælle den gode nyhed til morfar næste dag. Det nåede de desværre ikke... han sov ind fredag morgen kort tid før vi kom.

Drengene har selvfølgeligt delt den gode nyhed om en baby til alle i skole, børnehave m.m., og det ER jo også en dejlig nyhed. Det er bare enormt hårdt, at få velmenende "tillykker" fra alle, når jeg overhovedet ikke føler mig lykkelig. Det bliver skønt med en lille bebs, men det er bare ikke det der fylder lige nu. Jeg har fortalt om min graviditet til min chef - men har bedt ham om at holde på nyheden lidt endnu, da jeg er alt for tyndhudet til at kunne håndtere en masse baby snak på arbejde lige nu.... Men jeg kan snart ikke skjule det længere, så det må jo ud snart.

Øv.. det var jo slet ikke sådan det skulle gå...

Har utrolig let til tårer for tiden, og er slet ikke mig selv.

Fik et kram fra en veninde i morges (hun har barn i samme børnehave som os) ... hvilket resulterede i at jeg græd i bilen hele vejen på arbejde.

Jeg ved jo, det nok skal blive bedre, men har bare lige brug for tid...

Jeg har NF tid på torsdag i næste uge (d. 4.) og håber selvfølgeligt at det hele går godt, og at et kig til baby kan løfte humøret lidt igen.

I forhold til graviditeten, er jeg kommet over den værste træthed. Kvalmen hænger dog stadig ved og er speciel slem om aftenen... har dog kun kastet op en enkelt gang (men er SØRME tæt på ofte)

Er hoppet i ventetøjet... er ekstremt oppustet og føler jeg er ved at eksplodere ligeså stille indefra. Skal klart have skaffet lidt flere vente tights m.m.

Håber det er ok, jeg deler her - det hjælper at få det hele skrevet lidt ned...

Sikke en omgang du er på vej igennem. Kondolerer mange gange med din far, og føler med dig!

Kæmpe kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER