Tumlepigen

Aflagte sko - hvad gør I med dem?

16 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg fandt i dag nogle af Filippas brugte sko og støvler, som hun er vokset ud af. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg har gemt dem - udover de da er nuttede i de små størrelser - og overvejer hvad jeg skal gøre med dem:

 

Gemme dem (alle sammen eller kun nogle)?

Smide dem ud?

Sende til genbrug (er det sandsynligt de vil blive brugt af andre)?

 

Hvad har I gjort?

 

Hilsen den nysgerrige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har solgt flere af Alberts aflagte sko og støvler på diverse salgssider på facebook.

Så der er folk der gerne køber dem også selvom de er brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gemt dem der ikke er gået skæve. Så kan Mads og Tobias bruge dem som back up sko.

Og ellers ville jeg nok smide dem til genbrug eller mødrehjælpen hvis de stadig var brugbare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har solgt flere af Alberts aflagte sko og støvler på diverse salgssider på facebook.

Så der er folk der gerne køber dem også selvom de er brugt :)

Virkelig? Okay - så er det måske værd at prøve, eller sende til genbrug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gemmer dem, der ikke er slidte eller trådt skæve til William :) Ellers har jeg smidt ud. Kunne ikke selv finde på at købe brugte sko, altså med mindre de kun lige var prøvet på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt det allerførste par sko - bitte små vinterstøvler :)

Resten er vistnok røget til genbrug, sådan en af de der containere.. Har hvert fald ik gemt dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har solgt et par og gemt et andet. 3. par er vinterstøvlerne som jeg tror ryger ud, selvom det er lidt trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt dem, der stort ikke har været brugt.. Og resten har jeg sendt afsted til en hjælpegruppe, hvor man forærer ting væk, til dem der står og mangler..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt dem, der stort ikke har været brugt.. Og resten har jeg sendt afsted til en hjælpegruppe, hvor man forærer ting væk, til dem der står og mangler..

Det var en god ide! Må se om jeg kan finde en sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt dem, der er paene og ikke er nedslidte. Nu er det saa begyndt at vaere lidt ... umuligt at undgaa med en tumling :lol

Min tanke er, at de kan bruges til en to'er, men jeg ved ikke, naar det kommer til stykket og saa er det maaske en pige og saa ved jeg da slet ikke. Men ellers vil jeg foraere dem til nogle flygtninge, som jo foeder boern i flaeng hernede(og nasser paa samfundet, populaert sagt). Men det har altsaa ikke noget, dem fra Syrien, saa jeg stikker  engang imellem de familie en pose af det paeneste af det, jeg vil gaa af med... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kig kritisk på sålen, det er meget vigtigt at den ikke er slidt. Jeg smider dem ud hvis der er den mindste skæve slid (det er oftest i siden eller på hælen man kan se det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt de første par bare for at have dem. Ellers smider jeg altid sko ud. Er af den holdning at fødder fortjener nye sko så de gåes rigtig til af den fod der skal bruge dem. Derfor vil jeg ikke sælge dem eller give dem væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første mange sko/støvler har Luna faktisk ikke slidt, så de bliver gemt til Liff, hvis de passer i str. Til årstiden.

Alle der har det mindste slid er røget ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke selv købe brugte sko, men jeg har den indstilling at man ikke smider gode ting ud. ting der kan genbruges skal genbruges, synes jeg. Og der findes folk i dk, som ikke har råd til at smide 500-700kr efter er par sko flere gange på en sæson.

Min datter har endnu ikke kunne passe sko i lang nok tid til, at de er blevet den mindste smule slidt. Så dem har jeg enten givet væk, eller solgt på trendsales for 40kr pr par :)

Og jeg sælger dem ikke for at tjene penge - herregud, 40 kroner er jo en brøkdel af den pris jeg har givet for skoene. Men jeg vil gerne hjælpe andre, som ikke er så priviligerede som jeg er, og så har jeg bare ikke lyst til at være en del af den "smid væk" mentalitet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med i en gruppe på facebook, hvoraf kan give ting væk til folk der trænger. Tror den hedder noget a la Ting bortgives til udsatte mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gemt gode sko og dem arver Olivia... rester ryger nok til genbrug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER