Guest

Navne der passer til Mie - BEGGE lister afsløret

83 indlæg i dette emne

jeg har en liste men jeg vil ikke ud med den :) men jeg VED også at vi kommer til at slås om det for det var noget af en kamp med Mie! Så jo flere navne jo bedre!

Mies mellem navn er en pige udgave af sin fars navn. Så jeg ønsker jo inderligt at nr 2 får noget af "mig" i navnet.

Jeg hedder Maja Louise så ved en pige er det næsten selvsagt at mellemnavnet er Louise. Så navnet må godt passe til!

Ved en dreng er Loui desværre ikke en mulighed. Men hvad så?

Vi er ikke til populære navne, men ellers helt normale navne som:

Maja

Anders

Mie

Morten

Anja

Osv (ingen af navnene er på listen da det er vores navne og farbror og moster, det var bare for at give en ide om genren)

Alice og Linda var i spil ved Mie de er stadig ikke udelukket! Men igen det giver en ide om hvilken genre vi er i: dansk, almindeligt, gerne fra en tidligere generation, men ikke noget der er på top 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Zaza

Amalie

Krista

Frans

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er jo helt tosset med Mie og Marius :biglove

Men jeg ved jo godt I regner med en pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Margrethe er ret fint, eller Esther, Dagmar, Karen, Ella, Augusta og Martha :)

Sigurd, Finn, Anton, Ludvig, Gustav, Valdemar, Kaj, Emil, Elliot, Mads eller Oscar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zaza

Amalie

Krista

Frans

Tak for bud! Et af navnene kommer på listen ;) de andre er desværre enten et jeg forbinder med et barn jeg har passet eller ikke lige mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er jo helt tosset med Mie og Marius :biglove

Men jeg ved jo godt I regner med en pige ;)

Det gør vi såmænd ikke, faktisk er drengenavne sværest for det navn jeg elsker mest er manden ikke med på :prik og det er jeg bare SÅ forelsket i :rolleyes og så falder de andre navne bare igennem! Marius bliver det ikke for i min verden er der 1 rigtig Marius og det er din :p så det kan min søn ikke hedde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Margrethe er ret fint, eller Esther, Dagmar, Karen, Ella, Augusta og Martha :)

Sigurd, Finn, Anton, Ludvig, Gustav, Valdemar, Kaj, Emil, Elliot, Mads eller Oscar.

Uh du rammer total plet! Ikke alle sammen men der er et pigenavn på listen og der kommer vist et mere. Men det er den stil vi er "til". Fx Karen og Ella. Desværre har jeg en mor-moster Karen og en moster Ella så det fungerer ikke lige, men bortset fra det så ELSKER jeg de navne :p

Kaj er desværre min "irriterende" onkel selvom navnet egentlig er rigtig fint sammen med Mie! Mie og Kaj, Kaj og Mie.

Mads har vi også et godt øje til, men det hedder mandens ældste ven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Keep Them coming! Selvom jeg er kræsen så er der nogle navne der kommer på listen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeppe

Daniel

Rasmus

Lasse

Line

Anika

Lena

Naja

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeppe

Daniel

Rasmus

Lasse

Line

Anika

Lena

Naja

Du ramte også et pigenavn jeg har på listen :D Naja dur dog ikke (jeg hedder Maja) så tror jeg manden farer vild i navnene :lol

Og jeg tror der kommer 1 pigenavn mere på og så inspirerede du mig lige til et navn mere til listen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel

August

Christoffer

Peter

Thomas

Christian/Kristian

Søren

Asta

Clara/Klara

Kirstine

Kristine/Christine

Elise

Lise

Lisa

Marie

Kaya/Kaja

Elisabeth

Hanna(h)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jakob/Jacob

Martin

Morten

Kasper

Claus

Otto

Hugo

Phillip

Niels

Thomas

Katrine

Klara

Karoline

Sofie

Sarah

Mathilde

Rikke

Alma

Katinka

Ruth

Gerda

Thea

Vivian

Gitte

Helle

Trine

Nanna

Pernille

Dorte

Linette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne og Tumlepigen i er slet ikke tossede i har også begge ramt navne på listen :yay

Jeg tygger lige lidt på Niels! Den opfylder kravene men ved ikke lige om jeg syntes om at min søn kan blive kaldt Niller :D men han vil uden tvivl være den eneste i børnehaven med det navn. Jeg har kun mødt en enkelt dreng i arbejds regi der hedder Niels Christian og han bliver kaldt Christian. Niels er et dejligt blødt navn lige som Mie og Loui (som jeg ikke får for manden har nedlagt veto :boo ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er gode til at spore jer ind på vores "stil" - jeg tænker at hvis i lige får lidt flere ønsker at det er lidt lettere?

Pige navne har jeg vist efterhånden en god favn fuld af. Så det er de der drenge navne der driller mest. Der har jeg 2 jeg kan lide og så en håndfuld "jeg kan leve med"

Jeg kan godt lide bløde navne fx Mie, Mille, Loui, Luna, Ole (Ole og Mie tø hø :p )Marius, Ane, Lone osv.

Det er ikke et krav men jeg har nok lidt en forkærlighed for de bløde især til drenge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svend

Karl

Asger ;)

Emil

Johan

Niklas

Victor

Peter

Pigenavne er jeg total ideforladt. Hbus Asger havde været en pige skulle han have heddet Maya og det dur jo ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erik

Pelle

Tristan

David

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har lige skimmet indlæggene og sys ikke navnet Troels var at se...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura

Lærke

Nynne

Neel

Ellen

Minna

Molly

Emilie

Helle

Marie

Else

Elin

Anne

Søs

Sys

Martha

Ida

Ingrid

Inge

Egon

Elmer

Ove

Per

Lai

Waage

Dick

Hasse

Wilhelm

Lau

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lai

Straks tænker jeg "sex, Lai og Mie" :lol ikke lige den bedste association :lolhit

Ellers gode bud! Der var også et par pige navne på min liste i forvejen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige mine yndlingsnavne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eva

Selma

Dicte

Line

Kamma

Nynne

Benedikte

Alma

Martin

Paw

Daniel

Kalle

Sofus

Eric

Carl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan rigtig godt lide navnet Linda ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige læst alle de andre forslag igennem, men jeg vil da også gerne byde ind :) elsker de her navnetråde!

Clara, Marie, Lisbeth, Louise, Louisa, Agnes, Julie, Olivia, Kamilla, Lise, Rebekka..

Jens, Peter, Kristian, Jakob, Andreas, Asger, Gustav, Sander, Lauge, Magne, Bertram, Pelle...

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh du rammer total plet! Ikke alle sammen men der er et pigenavn på listen og der kommer vist et mere. Men det er den stil vi er "til". Fx Karen og Ella. Desværre har jeg en mor-moster Karen og en moster Ella så det fungerer ikke lige, men bortset fra det så ELSKER jeg de navne :p

Kaj er desværre min "irriterende" onkel selvom navnet egentlig er rigtig fint sammen med Mie! Mie og Kaj, Kaj og Mie.

Mads har vi også et godt øje til, men det hedder mandens ældste ven!

Heldigt ramt, mange af navnene var på vores lister også. Tristan og Tais er jeg også ret vild med, men tænker de er for 'moderne' til din smag.

Det er sjovt det med assiciationer, som jeg skrev i Marias tråd om navn, så overvejede vi meget kraftigt Isabel til en pige, og det hedder både min søster og min mands kammerats datter. Men min søster og resten af familien var bare stolte og glade. Og det er imo også bare dét smukkeste navn. Jeg synes bare det er så fint at opkalde andre efter nogen eller med inspiration i nogen. Min mors fætter, som ses meget med min søster, kaldte sin datter Isabella også opkaldt efter min søster. Men hvis det ikke duer for jer, så duer det jo ikke ;)

Andre forslag. Carla, Clara eller Signe til en pige. Og måske Sofus, Sebastian, Daniel, Fillip eller Christian. Naboens døtre hedder Ebba og Lilli, det er også ret fine navne, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige læst alle de andre forslag igennem, men jeg vil da også gerne byde ind :) elsker de her navnetråde!

Clara, Marie, Lisbeth, Louise, Louisa, Agnes, Julie, Olivia, Kamilla, Lise, Rebekka..

Jens, Peter, Kristian, Jakob, Andreas, Asger, Gustav, Sander, Lauge, Magne, Bertram, Pelle...

:D

Louise/Louisa dur ikke. Det hedder mandens kusine som vi ser ofte.

Pelle har været på min liste længe. Der er lidt kælenavns agtig som Mie! Men jeg ELSKER det ikke. Det er lidt sådan i måske genren!

Olivia røg på at Anders forbinder det med skipper skræks Olivia :D

Andreas dur ikke det er Anders' kælenavn blandt venner af uransagelige årsager!

Og så er jeg meget associations ramt omkring navne som du kender ;)

Men keep Them coming ;) det er jo "blot" ide fasen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER