Krydderpigen

Blødning i en uge

18 indlæg i dette emne

Der har sikkert været 1000 indlæg om blødninger, men orker bare ikke at sidde og søge lige nu. 

 

Jeg har blødt i en uge nu. - Det startede sidste onsdag. Det har været forskelligt hvor meget og hvor lidt det er fra dag til dag. 

 

I går var det meget meget lidt, men jeg har odnt i maven nok til at jeg ikke kunne holde ud at lave aftensmad da jeg kom hjem fra arbejde. 

 

I dag har der intet været indtil for en time siden, der kom den hidtil største blødning og nu har jeg ondt i maven igen. - Det er ikke sådan styrtblødningsniveau, det er ikke mens-niveau, men nok til, at jeg bliver bekymret. - Jeg synes også det er mørkere i dag end det ellers har været.

 

Jeg er bange for at virke som en rigtig pylre-røv... - Men hvad havde I gjort? Og hvad gør man. (Jeg skrev til min læge da det startede i onsdags og han sagde bare, at når jeg ikke var længere, måtte vi bare lade naturen gå sin gang) 

 

PS. Vi har set hjerteblink på klinikken i uge 8. 

 

Please, kom endelig med input.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv her i starten haft to styrtblødninger, og har været heldig hver gang, at kunne ringe privatklinikken, og få en scanning.

 

Men hvis det ikke var muligt, ville jeg betale en scanning selv til mellem 300-500 kr., for at se om alting er ok, og hvor blødningen kommer fra. Jeg fik at vide at jeg har en stor blodansamling, et andet sted i livmoderen, der ikke udgør nogen trussel for bassen. Men det er rart at vide hvad der foregår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg ville købe mig til en privat skanning. Nogen steder giver rabat på skanning nr. 2, hvis man har fået den første skanning hos dem.

På skanningsstedet vil de også kunne henvise til gynækolog, hvis det bliver relevant. Krydser fingre for, at det ikke bliver det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en scanning. Jeg fortryder INDERLIGT at vi ikke gjorde det da jeg havde en MA. Min læge sagde det samme som din ca! Men det er umenneskeligt at:

1) gå i usikkerhed og frygte

2) hvis det er en missed abortion så er det da med at få det ud!

Min missed skete i uge 6 og vi fandt ud af det til en selvbetalt scanning uge 11 - det er LANG TID!!! Derefter gik der 2 dage så kom jeg ind og fik en medicinsk abort!

Edit: håber ikke mit svar skræmmer dig, det er jo ikke sikkert det er det samme! Men jeg syntes i skal få vished. Det der usikkerhedslimbo er umenneskeligt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det bekymre dig.

Da jeg blødte tidligere i min graviditet (det var i en weekend), ringede jeg til vagtlægen, som henviste mig videre ud på Skejby. På Skejby fik jeg en indre scanning, hvor det viste sig at være blødning fra livmoderhalsen og at baby havde det helt fint. Fik så meget ro på efter den afklaring. Derudover sagde jm, at 50% af gravide oplever blødning i første trimester..

Så hvis jeg var dig, så vil jeg tage til en ekstra scanning, så du kan få afklaring.

Håber du får en afklaring og det viser sig at alt er fint ift din baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du nu?

Øv med alt det blod :( Jeg ville bestemt også sørge for at komme til en scanning hurtigst muligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg begyndte at bløde i 10 uge, ringede jeg til min læge som sygemældete mig, pga truende abort. Da jeg så plet blødte igen 2 dage senere, ringede jeg igen, og sagde jeg var bange. Fik en akut tid, og kom ind til en læge, som undersøgte mig, og sagde det ikke så ud som om blodet kom fra livmoderen da den var helt lukket.

Da vi snakkede efter undersøgelsen, begyndte jeg at stor tude. (Sorry men det gjorde jeg) og fortalte hvor utryk jeg var ved situationen. Så meget modvilligt ringede hun til Skejby og bestilte en scanning. Som desvære viste at baby var død 4 uger før.

Det er anden gang hvor jeg har fået et klart nej fra en læge ang videre undersøgelse, hvor det har hjulpet at bryde fuldstændig sammen over for dem og bare tude. Selv om det er pinligt, og ikke noget jeg kommer til at gøre med vilje. Så har det hjulpet, og det klare nej er blevet til et ja.

Jeg ville betale mig fra en scanning, hvis lægen IKKE VIL hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... :) 

 

Jeg er 9+3 nu. - Jeg Kan få studierabat på et scanningssted i indre by tæt på mit studie, så det gør jeg nok i morgen. 

 

PS. Hvor mange af jer har/har haft mens-agtige smerter omkring dette tidspunkt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor giver de studierabat? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... :) 

 

Jeg er 9+3 nu. - Jeg Kan få studierabat på et scanningssted i indre by tæt på mit studie, så det gør jeg nok i morgen. 

 

PS. Hvor mange af jer har/har haft mens-agtige smerter omkring dette tidspunkt?

Jeg havde og har stadig ligamentssmerter, som du beskriver .

Det er helt normalt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med scanningen? Håber alt er ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

 

Undskyld det sene svar. - Men trak lige stikket. 

 

Det viste sig desværre, at der ikke længere var liv i fosteret. Min læge indlagde mig torsdag efter jeg havde været til scanning på privatklinik og jeg fik en udskrabning fredag morgen. 

 

Så lærte jeg måske at lytte til min mavefornemmelse. 

 

ØV!!! - Det er vist bare,hvad der er at sige om det :/ 

 

Studierabatten er ved Scanningsjordemoderen :) 

 

Knus

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen

Undskyld det sene svar. - Men trak lige stikket.

Det viste sig desværre, at der ikke længere var liv i fosteret. Min læge indlagde mig torsdag efter jeg havde været til scanning på privatklinik og jeg fik en udskrabning fredag morgen.

Så lærte jeg måske at lytte til min mavefornemmelse.

ØV!!! - Det er vist bare,hvad der er at sige om det :/

Studierabatten er ved Scanningsjordemoderen :)

Knus

Mette

Åh :kram - jeg har ikke nogen ord der trøster for de findes ikke. Men det er IKKE din skyld! Husk det :kiss :kram2 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv øv, hvor er det uretfærdigt. Håber du kommer hurtigt ovenpå igen og at I snart står med to streger igen. Kæmpe kram til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram

 

Håber snart det lykkes igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER