MamaB

Hvilke symptomer oplever I?

85 indlæg i dette emne

Jeg oplever ikke cravings, men er meget sulten. Spiser meget og bliver herre oppustet! Pyh!

Og så er jeg vildt tørstig, det er jeg normalt ikke. Kan sagtens gå en dag uden at drikke vand, men det kan jeg heldigvis ikke nu (ved jo også godt jeg ikke skal ellers...  :blush )

Jeg har også været meget tørstig! Måske er det fordi blodvolumen er på vej op....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også været meget tørstig! Måske er det fordi blodvolumen er på vej op....

 

Det giver god mening! Det er helt vildt... men hold da op, hvor man også får tisset i løbet af en dag  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog en tidlig test pga mavesmerter, havde lidt kvalme de første dage op til hvor jeg skulle have min mens, men nu er det bare træthed - megen træthed.. og har hele tiden lyst til at spise, selv om jeg slet ikke er sulten  :zzz  :mam   og MEGA ømme bryster, hvis jeg feks har været ude at løbe og ikke husker at tage trøjen af med det samme jeg kommer hjem! :P

Men er jo kun 4+5 uger, så jeg afventer forsat det svære symptomer  :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mine symptomer er meget on and off... Nogle dage er virkelig slemme, andre dage mærker jeg intet.

 

Når symptomerne er der, så har jeg voldsom kvalme - nærmest på grænsen til at kaste op. Det har jeg heldigvis ikke gjort endnu. Derudover så har jeg simpelthen så meget murren i underlivet. Nogle dage er jeg 100 på at at mens kommer, det er så ubehageligt. og så den altoverskyggende træthed.

 

En enkelt dag har jeg oplevet at have forstoppelse - det er da noget af de mest ubehagelige jeg nogensinde har prøvet, og jeg håber aldrig at jeg skal opleve det igen!

 

 

Jeg synes egentlig at jeg er i nogenlunde form, og har aldrig haft problemer med at blive forpustet af ingenting. Lige for tiden puster jeg som en hest når jeg har taget trappen. :oops  Jeg tager altså altid trappen, og jeg er kun 8+5 - så hvordan bliver det ikke når jeg når længere hen :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Synes godt nok jeg er hårdt ramt. Mine bryster er blevet ekstremt store og ømme, og kan næsten ikke passe mine bh´er mere. Jeg tisser hele dagen og natten igennem og drikker litervis af vand. Jeg kunne sove konstant, og har tåbelige humørsvingninger. Jeg er ikke særlig høj, og har altid været rimelig slank, men på 3 uger har jeg taget 2 kilo på, og det hele har sat sig på maven!  - Jeg ser lige nu ud som om jeg er flere måneder henne! -Og det er ikke fordi jeg spiser voldsomt meget mere eller mere usundt end normalt (bortset fra 2 aftener, der endte med at jeg stod op og gjorde pænt rent i slikskuffen :rolleyes )

 

Af de lidt mindre "alvorlige" symptomer er min lugte- og smagssans stærkt forbedret - og noget af det værste er, når kæresten om morgenen spiser yoghurt - Det STINKER flere meter væk af ulækker kvalmende ondskab - og hvis folk omkring mig drikker alkohol, får jeg også voldsom kvalme. Igår måtte jeg gå ud af køen i supermarkedet, fordi der stod en eller anden mandsperson bag mig, der havde fået noget at drikke... -Heldigvis er kvalmen slet ikke vedvarende, og kommer kun ved bestemte lugte - og så har jeg desuden en stor trang til at spise chilier og skallen af grapefrugter.

 

Er -ifølge egne beregninger - kun 6+3, så jeg frygter lidt den kommende tid  - hvis symptomerne fortsætter deres udvikling - Og det er allerede nu svært at skjule maven, hvilket er ret øv, for har sådan set ikke planer om at fortælle det til omverdenen endnu! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha... Synes godt nok jeg er hårdt ramt. Mine bryster er blevet ekstremt store og ømme, og kan næsten ikke passe mine bh´er mere. Jeg tisser hele dagen og natten igennem og drikker litervis af vand. Jeg kunne sove konstant, og har tåbelige humørsvingninger. Jeg er ikke særlig høj, og har altid været rimelig slank, men på 3 uger har jeg taget 2 kilo på, og det hele har sat sig på maven!  - Jeg ser lige nu ud som om jeg er flere måneder henne! -Og det er ikke fordi jeg spiser voldsomt meget mere eller mere usundt end normalt (bortset fra 2 aftener, der endte med at jeg stod op og gjorde pænt rent i slikskuffen :rolleyes )

 

Af de lidt mindre "alvorlige" symptomer er min lugte- og smagssans stærkt forbedret - og noget af det værste er, når kæresten om morgenen spiser yoghurt - Det STINKER flere meter væk af ulækker kvalmende ondskab - og hvis folk omkring mig drikker alkohol, får jeg også voldsom kvalme. Igår måtte jeg gå ud af køen i supermarkedet, fordi der stod en eller anden mandsperson bag mig, der havde fået noget at drikke... -Heldigvis er kvalmen slet ikke vedvarende, og kommer kun ved bestemte lugte - og så har jeg desuden en stor trang til at spise chilier og skallen af grapefrugter.

 

Er -ifølge egne beregninger - kun 6+3, så jeg frygter lidt den kommende tid  - hvis symptomerne fortsætter deres udvikling - Og det er allerede nu svært at skjule maven, hvilket er ret øv, for har sådan set ikke planer om at fortælle det til omverdenen endnu! :blink

Hold da op, det lyder også som nogle store symptomer! Håber de aftager snart!

Jeg kan virkelig godt genkende det med lugtesansen! Jeg har det lidt ligesom Sidse Babett i "den eneste ene". Her STINKER af løg overalt, bvdr!! Til gengæld synes jeg at pærer og vingummier smager fantastisk;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lugtesans og madlede er de største her hos mig. Aftensmad er næsten altid et problem. Bvadr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lugtesans og madlede er de største her hos mig. Aftensmad er næsten altid et problem. Bvadr!

 

Det bliver bedre snart :)  Jeg er 9+5 og ENDELIG begyndt at kunne spise rigtig aftensmad istedet for frugt, brød, kiks og.... Slik  :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver bedre snart :) Jeg er 9+5 og ENDELIG begyndt at kunne spise rigtig aftensmad istedet for frugt, brød, kiks og.... Slik :blush

Brød, frugt og slik er også mest de ting jeg kan få ned pt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brød, frugt og slik er også mest de ting jeg kan få ned pt ;)

Sådan er jeg også ved at have det. Tror jeg skal i Matas efter et SeaBand i dag:) Håber det kan virke mod kvalmen og madleden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op min mave er begyndt at være oppustet efter kl. 18 (især efter aftensmad), der kan jeg i hvert fald ikke skjule, jeg er gravid. Godt vi fik fortalt det til min kæreste forældre inden, da vi var hos dem i sommerhuset  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også totalt oppustet :blink

Og har bare kvalme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kastede op for første gang lørdags. Jeg købte SeaBand og havde det på nogle timer, og har siden da ikke rigtig haft kvalme, så ved ikke om det virker fantastisk eller det bare er tilfældigt at kvalmen er væk:) Men nu ligger de i det midste klar. Jeg havde håbet lidt at det virkede på madleden og lugtesansen også, men det gør det desværre ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal virkelig også have købt seaband. Håber det hjælper!

Sidst fik jeg faktisk lidt akupunktur hos lægen. Det hjalp også lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes mine symptomer er forsvundet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej..

 

Min mave er inden for de sidste par dage bare blevet så "stor". Det kommer ud på eftermiddagen - jeg kan slet ikke have mine bukser på og det gør ondt når jeg sidder ned (altså sån falder lidt sammen over maven) og om aftenen ligner jeg en der er flere måneder henne ! Ifølge lægen er jeg 7+0 i dag :)

 

Synes det er lidt træls, da vi kun har fortalt vores forældre det, men føler bare næsten ikke jeg kan skjule maven.. Var nede og træne lidt i tirsdags (har tidligere løbet rigtig meget, men min mave gør ondt og min bryster gør nas, hvis bare jeg løber 10 skridt - så er spændt på om jeg kommer i gang igen), men kunne godt mærke, at den træning der, ikke lige var det bedste :(

Skal til lægen d. 20 april igen - men synes bare der er SÅ laaaaaang tid til, når man har det sån..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer du af med afføring? For jeg har det sådan når jeg bliver forstoppet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange .. Det er ikk hver dag, men det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for the details, men jeg er begyndt at have VIRKELIG ømme brystvorter og kan ikke rigtig google mig til noget der hjælper. Nogen af jer der har gode råd mod ømme brystvorter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for the details, men jeg er begyndt at have VIRKELIG ømme brystvorter og kan ikke rigtig google mig til noget der hjælper. Nogen af jer der har gode råd mod ømme brystvorter?

Desværre ikke. Men jeg fik tørre brystvorter som så begyndte at klø, samtidig med at de var mega ømme. Tog en tur til lægen som konstaterede at jeg havde fået svamp, så siden lægebesøg er træningtoppe det eneste jeg går med, og mine brystvorter er tilbage som normale igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for the details, men jeg er begyndt at have VIRKELIG ømme brystvorter og kan ikke rigtig google mig til noget der hjælper. Nogen af jer der har gode råd mod ømme brystvorter?

 

Jeg har smurt mine ind i Bio Oil næsten fra første dag af. Ikke for at lindre ømme brystvorter, men bare pleje. Ingen råd desværre. Blot vente på det er ovre igen indtil det kommer tilbage for fuld skrue efter fødsel  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har smurt mine ind i Bio Oil næsten fra første dag af. Ikke for at lindre ømme brystvorter, men bare pleje. Ingen råd desværre. Blot vente på det er ovre igen indtil det kommer tilbage for fuld skrue efter fødsel  ;)

Jeg tænkte på hvor du har købt bio Oil henne? Og har du gode erfaringer med det? Jeg har nemlig hørt, at man kan smøre olie på maven også for at prøve og undgå stræk mærker når maven begynder at vokse. Kender du tilfældigvis til det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit tandkød klør :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte på hvor du har købt bio Oil henne? Og har du gode erfaringer med det? Jeg har nemlig hørt, at man kan smøre olie på maven også for at prøve og undgå stræk mærker når maven begynder at vokse. Kender du tilfældigvis til det? :-)

 

Det er lige præcis, det jeg gør efter bad. Smører mave og bryster ind i det for at forebygge strækmærker. Aaaaaner ikke om det vil hjælpe dog  :P Fik ikke på maven under min 1. graviditet, men lidt på brysterne, da de eksploderede  :hophop Tænker... det kan i hvert fald ikke skade!

Jeg købte det her, hvor det også er på tilbud nu: https://www.luxplus.dk/brand/bio-oil?gclid=CMbwv57W9sQCFaoMcwod5z8A6g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis, det jeg gør efter bad. Smører mave og bryster ind i det for at forebygge strækmærker. Aaaaaner ikke om det vil hjælpe dog :P Fik ikke på maven under min 1. graviditet, men lidt på brysterne, da de eksploderede :hophop Tænker... det kan i hvert fald ikke skade!

Jeg købte det her, hvor det også er på tilbud nu: https://www.luxplus.dk/brand/bio-oil?gclid=CMbwv57W9sQCFaoMcwod5z8A6g

Tusind tak for svar <3

Det vil jeg også få købt, det er jo forsøget hver, det er jo ikke dyrt. Men smører du det på brysterne og maven hverdag - indtil du føder? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER