MamaB

Hvilke symptomer oplever I?

85 indlæg i dette emne

Jeg har smurt mine ind i Bio Oil næsten fra første dag af. Ikke for at lindre ømme brystvorter, men bare pleje. Ingen råd desværre. Blot vente på det er ovre igen indtil det kommer tilbage for fuld skrue efter fødsel  ;)

 

Det er lige præcis, det jeg gør efter bad. Smører mave og bryster ind i det for at forebygge strækmærker. Aaaaaner ikke om det vil hjælpe dog  :P Fik ikke på maven under min 1. graviditet, men lidt på brysterne, da de eksploderede  :hophop Tænker... det kan i hvert fald ikke skade!

Jeg købte det her, hvor det også er på tilbud nu: https://www.luxplus.dk/brand/bio-oil?gclid=CMbwv57W9sQCFaoMcwod5z8A6g

 

 

Tusind tak for svar <3

Det vil jeg også få købt, det er jo forsøget hver, det er jo ikke dyrt. Men smører du det på brysterne og maven hverdag - indtil du føder? :-)

 

Hvordan man har det med kemi i sine produkter er selvfølgelig i en temperamentsag, men Bio Oil indeholder 12 af de 26 deklarationspligtige parfumestoffer, herunder citronollol som er et af de allermest allergene parfumestoffer.... Dertil kommer farvestoffer. Her kan I se ingredienserne.

 

Jeg var sikker på at jeg ville bruge Bio Oil i graviditenen, men når jeg nu har skiftet alle produkter til parfumefri, allergimærkede osv. produkter virker det helt forkert at begynde at smøre kemi direkte på maveskindet..  :unsure Alternativt kan man bruge ren kokosolie. Indtilvidere bruger jeg dog bare min Matas Natur bodybutter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan man har det med kemi i sine produkter er selvfølgelig i en temperamentsag, men Bio Oil indeholder 12 af de 26 deklarationspligtige parfumestoffer, herunder citronollol som er et af de allermest allergene parfumestoffer.... Dertil kommer farvestoffer. Her kan I se ingredienserne.

 

Jeg var sikker på at jeg ville bruge Bio Oil i graviditenen, men når jeg nu har skiftet alle produkter til parfumefri, allergimærkede osv. produkter virker det helt forkert at begynde at smøre kemi direkte på maveskindet..  :unsure Alternativt kan man bruge ren kokosolie. Indtilvidere bruger jeg dog bare min Matas Natur bodybutter. 

 

SERIØST!!!!

Så smider jeg den ud med det samme... Jeg har altid brugt parfume(alt muligt andet)frie produkter Denne her har jeg simpelthen bare misset at tjekke ordentligt op på, da jeg havde hørt godt om den. Men den er da helt sikkert ude. Æv mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar <3

Det vil jeg også få købt, det er jo forsøget hver, det er jo ikke dyrt. Men smører du det på brysterne og maven hverdag - indtil du føder? :-)

 

Ja, nu vil jeg så ikke gøre det med Bio Oil længere, men går i Matas og finder en anden. Der har de i hvert fald en masse organiske. Men ellers er min rutine, at jeg smører mig ind efter bad  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SERIØST!!!!

Så smider jeg den ud med det samme... Jeg har altid brugt parfume(alt muligt andet)frie produkter Denne her har jeg simpelthen bare misset at tjekke ordentligt op på, da jeg havde hørt godt om den. Men den er da helt sikkert ude. Æv mand!

Jeg faldt over det i en tråd her på BK for lidt tid siden og tænkte også ØV! For har hørt godt om den og navnet BIO oil lyder jo godt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt over det i en tråd her på BK for lidt tid siden og tænkte også ØV! For har hørt godt om den og navnet BIO oil lyder jo godt :(

 

Men TAK!

Vildt glad for du lige gjorde os opmærksomme på det, da jeg overhovedet ikke er interesseret i at smøre kemikalier på kroppen. Fy! Har sgu lidt nedtur over det nu. Har været stort set make-up fri i to måneder, bruger ikke parfume, spiser efter bogen, tager mine vitaminer, drikker ikke alkohol og næsten ingen kaffe selvom jeg er afhængig af det normalt osv., men så har jeg lige trådt forbi der. Sådan kan det selvfølgelig gå  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lidt om at den fra Matas der hedder weleda, at den skulle være god. Kender I til den?

Jeg synes det er vildt svært at holde styr på de ting som ikke er godt at bruge/gøre. Jeg har et arbejde, hvor hvis jeg ikke har make up på så føler jeg mig slet ikke frisket op eller hvad man siger og jeg står overfor kunder hverdag. Jeg bruger selvfølgelig kun pudder og mascara det er det eneste (jeg er ikke smurt ind i alt muligt) ;-) håber I forstår hvad jeg mener. Men det make up jeg bruger er uden alt muligt i da jeg selv døjer med eksem og kun kan tåle fra et rent mærke :-)

Pyha jeg synes jeg spiser hele tiden, er sulten konstant. Og så har jeg fået lidt ondt i lænden. Har I andre også disse symptomer?

Jeg har først en tid ved lægen den 28. April, der ville han først se mig, der er virkelig længe til og der er jeg i uge 9..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste lidt om at den fra Matas der hedder weleda, at den skulle være god. Kender I til den?

Jeg synes det er vildt svært at holde styr på de ting som ikke er godt at bruge/gøre. Jeg har et arbejde, hvor hvis jeg ikke har make up på så føler jeg mig slet ikke frisket op eller hvad man siger og jeg står overfor kunder hverdag. Jeg bruger selvfølgelig kun pudder og mascara det er det eneste (jeg er ikke smurt ind i alt muligt) ;-) håber I forstår hvad jeg mener. Men det make up jeg bruger er uden alt muligt i da jeg selv døjer med eksem og kun kan tåle fra et rent mærke :-)

Pyha jeg synes jeg spiser hele tiden, er sulten konstant. Og så har jeg fået lidt ondt i lænden. Har I andre også disse symptomer?

Jeg har først en tid ved lægen den 28. April, der ville han først se mig, der er virkelig længe til og der er jeg i uge 9..

 

Når jeg bruger make-up, er det også kun de rene mærker, for jeg døjer også med eksem. Men jeg ved udemærket, hvad du mener ift. brugen. Jeg kommer nok også til at bruge lidt igen, når jeg vender tilbage på arbejdet snart (er sygemeldt med stress).

 

Jeg var også først til lægen i mandags, der var jeg 9+0, og jeg har faktisk hørt en del, der har haft læger, der ikke ville se dem før  :rolleyes

Mht. symptomer, så mærker jeg lidt til lænden, hvis jeg har siddet i en uhensigtsmæssig position for længe, ellers ikke sådan rigtigt. Døjer dog med kvalme i ny og næ  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bruger make-up, er det også kun de rene mærker, for jeg døjer også med eksem. Men jeg ved udemærket, hvad du mener ift. brugen. Jeg kommer nok også til at bruge lidt igen, når jeg vender tilbage på arbejdet snart (er sygemeldt med stress).

 

Jeg var også først til lægen i mandags, der var jeg 9+0, og jeg har faktisk hørt en del, der har haft læger, der ikke ville se dem før  :rolleyes

Mht. symptomer, så mærker jeg lidt til lænden, hvis jeg har siddet i en uhensigtsmæssig position for længe, ellers ikke sådan rigtigt. Døjer dog med kvalme i ny og næ  :wacko

Ja det er nok lidt svært at undgå make up i hele 9 måneder ;-). Jeg bruger nemlig kun mærket jane iredale, det er jeg super glad for, så vil man heller giver lidt ekstra og så ved man det er det rigtige man bruger.

Ej det er jeg ked af at høre, jeg håber du er okay og at du har fået det bedre <3

Ja det er også kun hvis jeg har siddet for meget ned på arbejde at jeg begynder at kunne mærke det i lænden. Ellers er jeg også vildt oppustet fra nu her på dagen og indtil jeg går i seng. Det er helt underligt at stå op om morgenen og så synes man bare slet ikke man kan se nogen gravid mave hehe..

Jeg har også lidt kvalme, det kommer mest hvis jeg pludselig bliver sulten og måske spiser for meget, så kommer det. Ellers har jeg lidt om morgenen (ikke så meget appetit). :-) og så forresten TISSETRANG :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lige læst lidt om olie og creme, har I hørt om juhldal body Oil? Den kan jeg læse mig til skulle være "ren" så man kan bruge den under graviditeten :-) jeg har faktisk lige sendt en mail til dem for at høre hvad olien er for en og hvad den indeholder, jeg skrev også den skulle bruges til gravid mave, så er spændt på hvad de skriver :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om snakken om olie kunne tages i vores smalltalk og ikke i symptom tråden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om snakken om olie kunne tages i vores smalltalk og ikke i symptom tråden? :)

Jo det kan den da godt, så indsætter jeg den derinde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bruger make-up, er det også kun de rene mærker, for jeg døjer også med eksem. Men jeg ved udemærket, hvad du mener ift. brugen. Jeg kommer nok også til at bruge lidt igen, når jeg vender tilbage på arbejdet snart (er sygemeldt med stress).

 

Jeg var også først til lægen i mandags, der var jeg 9+0, og jeg har faktisk hørt en del, der har haft læger, der ikke ville se dem før  :rolleyes

Mht. symptomer, så mærker jeg lidt til lænden, hvis jeg har siddet i en uhensigtsmæssig position for længe, ellers ikke sådan rigtigt. Døjer dog med kvalme i ny og næ  :wacko

 

Træthed/ømhed i lænden mærker jeg også ;) og on/off kvalme, dog har jeg aldrig haft behov for at  :puke Har dog konstant madlede. Så meget at jeg hellere ville have skøre cravings  :rolleyes  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er rigtig begyndt at komme nu.. Så meget at jeg tror jeg skal dø (altså kan slet ikke lide at kaste op og tror verden går under hver gang, så det er ikke særlig rart :boo )

Jeg har så taget næsten 1,5 kg. på, men kan ikke finde ud af om det er fordi jeg ikke bevæger mig lige som meget som jeg ellers har gjort - men alle andre tal er ens (muskelmasse, fedtprocent mv.). og min mave er blevet noget større (hvilket også har betydet, at min mand er begyndt at ae for den :) )

Så er jeg bare mega træt! Sover så meget, at min mand tror jeg sover hele min graviditet væk :oops

Men skal til læge på mandag - så er rigtig spændt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er rigtig begyndt at komme nu.. Så meget at jeg tror jeg skal dø (altså kan slet ikke lide at kaste op og tror verden går under hver gang, så det er ikke særlig rart :boo )

Jeg har så taget næsten 1,5 kg. på, men kan ikke finde ud af om det er fordi jeg ikke bevæger mig lige som meget som jeg ellers har gjort - men alle andre tal er ens (muskelmasse, fedtprocent mv.). og min mave er blevet noget større (hvilket også har betydet, at min mand er begyndt at ae for den :) )

Så er jeg bare mega træt! Sover så meget, at min mand tror jeg sover hele min graviditet væk :oops

Men skal til læge på mandag - så er rigtig spændt :)

:kram Opkast og kvalme er bare ikke sjovt.

Hvis du er træt skal du bare sove! Hvis du altså kan og har tid. Det skal nok blive bedre. Jeg havde også nogle uger hvor trætheden var altoverskyggende og jeg sov 10+ timer om natten, lur om eftermiddagen og stadig var ved at falde i søvn på arbejde :wacko  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor sendte denne her opskrift til mig ifb. kvalme og oppustethed. Har ikke prøvet endnu!

50 g ingefær
2 økologiske citroner
1½ l vand
1 spsk honning

Ingefæren skrælles og hakkes i mindre stykker. Citronerne skylles i varmt vand og skæres i skiver. Ingefæren og citronskiverne koges i vandet i 20 minutter. Til sidst tilsættes honningen, og så skal blandingen stå og trække et døgn.
Blandingen sigtes og opbevares i køleskabet (kan holde sig på køl i ca. en uge)  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så drikker man et lille glas af det når kvalmen er slem?

Det lyder lækkert, næsten som en drink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så drikker man et lille glas af det når kvalmen er slem?

Det lyder lækkert, næsten som en drink :)

 

Ja, eller måske om morgenen inden (hvis det da kan lade sig gøre) Ved det faktisk ikke  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få sure opstød og halsbrand :angry  Det er ikke specielt fedt, ville faktisk hellere have kvalmen tilbage :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at få sure opstød og halsbrand :angry  Det er ikke specielt fedt, ville faktisk hellere have kvalmen tilbage :wacko

 

Under min første graviditet havde jeg seriøst halsbrand i 9 måneder :unsure

Håber ikke du skal døje så længe :kram2

 

Har heldigvis ikke mærket noget til det endnu :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke længere lide kaffe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kvalme siden i onsdags og har ikke kunnet komme på arbejde siden. Da kvalmen virkelig har været slem med opkast :(.

Er der andre som har haft en ligeså slem kvalme og som har nogle råd til at få kvalmen bare lidt ned igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft kvalme siden i onsdags og har ikke kunnet komme på arbejde siden. Da kvalmen virkelig har været slem med opkast :(.

Er der andre som har haft en ligeså slem kvalme og som har nogle råd til at få kvalmen bare lidt ned igen?

Nej heldigvis ikke. Jeg har haft kvalme og madlede, men ikke kastet op. Jeg har været "heldig" at den værste uge, var i påsken, og ellers har jeg været syg med influenza i næsten 2 uger, hvor jeg har været hjemme. Nu er mine symptomer ikke slemme mere, og jeg kan nærmest leve igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej heldigvis ikke. Jeg har haft kvalme og madlede, men ikke kastet op. Jeg har været "heldig" at den værste uge, var i påsken, og ellers har jeg været syg med influenza i næsten 2 uger, hvor jeg har været hjemme. Nu er mine symptomer ikke slemme mere, og jeg kan nærmest leve igen :)

Ej hvor dejligt, at du kan begynde at være dig selv igen. Jeg synes virkelig det kan være hårdt, jeg er ikke typen som kan ligge i sengen, der skal ske noget hele tiden, men jeg håber virkelig at kvalmen går væk snart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt, at du kan begynde at være dig selv igen. Jeg synes virkelig det kan være hårdt, jeg er ikke typen som kan ligge i sengen, der skal ske noget hele tiden, men jeg håber virkelig at kvalmen går væk snart :(

Du er et par uger efter mig, kan jeg se. Jeg fik det nogenlunde omkring uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke længere lide kaffe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER