HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Kontrollen i dag på riget gik over al forventning i dag... jeg er 35+0 I dag og har 2355 grams kærlighed i maven... dog stadig meget genert prutfis der ikke ville vise sig - har fået et styks billede af en albue, arm og hånd.. haha... og jeg fik sku en dato!

Den 2 november går vi igang... kan de tage vandet der gør de det, men ellers går vi igang med piller...

Hun ville ellers sætte mig igang den 4 (dagen før min termin) men min mand skal starte på sin svendeprøve den 9 og føder jeg først den 6 eller 7 skal han hjem før mig og det går jo ikke... :)

Nu er jeg bare vildt spændt, nervøs, glad, lykkelig og en smule ambivalent... men imorgen om en måned er det i fuld gang.... (det er jo liiiige om lidt...) :yay :loveshower

:yay skønt med en plan. Uhh ja det er jo altså ved at være lige om lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kontrollen i dag på riget gik over al forventning i dag... jeg er 35+0 I dag og har 2355 grams kærlighed i maven... dog stadig meget genert prutfis der ikke ville vise sig - har fået et styks billede af en albue, arm og hånd.. haha... og jeg fik sku en dato!

Den 2 november går vi igang... kan de tage vandet der gør de det, men ellers går vi igang med piller...

Hun ville ellers sætte mig igang den 4 (dagen før min termin) men min mand skal starte på sin svendeprøve den 9 og føder jeg først den 6 eller 7 skal han hjem før mig og det går jo ikke... :)

Nu er jeg bare vildt spændt, nervøs, glad, lykkelig og en smule ambivalent... men imorgen om en måned er det i fuld gang.... (det er jo liiiige om lidt...) :yay :loveshower

Ej hvor er det vildt!!!! Tænk at der er en dato! Og kun 3 dage før termin, det er jo perfekt, og fedt I havde indflydelse så det passer med manden også  :7himmel Det er jo ikke så let med logistikken når du skal føde så langt væk hjemmefra.

Meeeen...det kan jo være bassen overrasker jer og kommer før du bliver sat igang  :bunny  :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser.

Jeg er nu blevet sendt hjem med oplysninger om at måle mit blodtryk hjemme. Så skal lige finde et apparat jeg kan låne.

Heldigvis var urinprøve og blodprøver normale. Valdemar var ikke påvirket af udsvinget. Så alt i alt positivt. Ved at ligge i nogle timer, fik de mit blodtryk ned i den øvre normale zone. De mener også at den sejlivede influenza kan have påvirket mig. Men blev da temmelig forskrækket.

Fik besked på at geare ned arbejdsmæssigt ( hvilket er lidt svært lige nu) og hvile når jeg havde brug for det.

Men dagens bedste nyhed er dog at Valdemar har vendt sig!! :yay Så der er håb for en normal fødsel :)

Edit: der kom lidt forskellige skøn på lillemanden. Den ene JM mente han lå lidt under med 2300 gr, den anden JM mente han var 2400 gr. Men ikke noget unormalt. Dog faldet lidt i sin kurve.

Dejligt at det trods alt gik godt :) Kan godt se det er en udfordring ift. arbejdet, men du bliver jo nok nød til at finde en løsning så din krop ikke er på overarbejde  :kram2

Og en op til ~2,5kg baby det er da skønt  :biglove Er spændt på hvad min JM siger på tirsdag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik lige op for mig i dag....1 måned til termin. What!! Fik da lige hjertebanken og sved på panden der *gisp* Det er altså ved at rykke tættere på at ens liv ændres fuldstændig. Kan stadig ikke begribe det helt, men på den anden side at vide at der ikke er nogen vej tilbage. Puha..har lige trukket søndagen ud til absolut afslapning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det trods alt gik godt :) Kan godt se det er en udfordring ift. arbejdet, men du bliver jo nok nød til at finde en løsning så din krop ikke er på overarbejde  :kram2

Og en op til ~2,5kg baby det er da skønt  :biglove Er spændt på hvad min JM siger på tirsdag :)

Tak for :kram2

Ja jeg ved det godt. Må have klaret de mest nødvendige ting, inden jeg trækker mig stille og roligt tilbage i kulissen. Det har bare hele tiden været ude i fremtiden, at alt dette skulle ske. Nu er det her, og kan ikke helt forstå det :)

Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chok! Vores terminsgruppe er næst-øverst nu  :o :baby3 :blink  :baby1  :balloon    :unsure  :gravid  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chok! Vores terminsgruppe er næst-øverst nu :o :baby3 :blink :baby1 :balloon :unsure :gravid :wub

Haha!! Godt jeg ikkeerden eneste der lige opdagede det... fik helt sug i maven... Haha. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med en dato :glad

 

Ja rigtig fedt - dog også en smule ambivalent.. men vænner mig mere og mere til det ;)

 

:yay skønt med en plan. Uhh ja det er jo altså ved at være lige om lidt :D

 

Ja under en måned til vi går i krig.. :loveshower

 

Ej hvor er det vildt!!!! Tænk at der er en dato! Og kun 3 dage før termin, det er jo perfekt, og fedt I havde indflydelse så det passer med manden også  :7himmel Det er jo ikke så let med logistikken når du skal føde så langt væk hjemmefra.

Meeeen...det kan jo være bassen overrasker jer og kommer før du bliver sat igang  :bunny  :baby1

Det var fatastisk vi selv havde indflydelse... betyder så meget.. nej det hele skille gerne gå op i en højere enhed...

Haha... jeg frygter det faktisk lidt... skal til jm på torsdag og der skal jeg have en god snak med hende om hvad i gør hvis jeg går igang før tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chok! Vores terminsgruppe er næst-øverst nu :o :baby3 :blink :baby1 :balloon :unsure :gravid :wub

Ja det er vildt. Vi skal jo føde i næste måned! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt. Vi skal jo føde i næste måned! :o

 

UNDSKYLD! Hvad skal vi...!!!!!!!!!!!!!!!!!?????  :blink

 

Hahaha... følte mig mere klar til fødslen omkring halvvejs end lige nu. Ej, det er en syret fornemmelse!  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UNDSKYLD! Hvad skal vi...!!!!!!!!!!!!!!!!!????? :blink

Hahaha... følte mig mere klar til fødslen omkring halvvejs end lige nu. Ej, det er en syret fornemmelse! ;)

Sådan har jeg det faktisk også lidt :D

Gider faktisk virkelig ikke føde :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er noget irriterende at ungen også skal ud af mig... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det faktisk også lidt :D

Gider faktisk virkelig ikke føde :unsure

 

Jeg gider godt, men er ikke helt sporet ind på det endnu.

Synes dagene på barsel går så stærkt, så når intet af det jeg vil  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider godt, men er ikke helt sporet ind på det endnu.

Synes dagene på barsel går så stærkt, så når intet af det jeg vil :D

Det er vanvittigt så hurtigt dagene går! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UNDSKYLD! Hvad skal vi...!!!!!!!!!!!!!!!!!?????  :blink

 

Hahaha... følte mig mere klar til fødslen omkring halvvejs end lige nu. Ej, det er en syret fornemmelse!  ;)

Haha :P Jeg var også mere "klar" da fødsel ikke var så tæt på ;) Jeg tror det er følelsen af at det er lige om lidt, men alligevel om lang tid, så man stadig mangler en masse praktiske ting :) 

 

Var til JM i dag og vi "snakkede fødsel" - eller hun spurgte om jeg havde gjort mig nogle tanker og jeg fik sagt at jeg gerne ville føde uden en masse smertestillende, klare det selv, være bevægelig og var bange for AKS. Desuden vil jeg gerne på fødestue med kar/sansefødestue - det er der ikke på alle stuer på Hillerød så man skal helst have det skrevet ind i sin journal og så se om man er heldig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik også talt en smule med min jordemor, mens jeg var til observation. Det var rart at få sat lidt ord på nogle af de myldrende tanker man har :unsure

 

Tror nok at jeg har det sådan lidt, at man må tage det lidt ovenfra og ned. Jeg har ikke så mange bekymringer omkring at det kunne ende i PKS eller AKS. Min største frygt er at jeg tuder fem sekunder inde i fødslen og tilkendegiver at jeg ikke kan mere  :blink  Sådan en tudemarie håber jeg ikke (krydser fingre) at jeg bliver. Det er virkelig min største frygt. Håber at jeg bliver en rigtig ulvekvinde, men kan godt tvivle :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er min substitut på job ved at blive kørt lidt ind på min plads. Så i denne uge har jeg tid og mulighed for at arbejde lidt hjemmefra, både idag og i morgen, hvilket er rigtig rart. Kan mærke arbejdsdagene tynger min mave nu, og jeg bliver simpelthen så øm. Sad i S-toget på vej hjem igår. Det var helt ulideligt at sidde mast på den måde.

Så skal lige have lavet de sidste ting på job rent regnskabsmæssigt og sluttet et par enkelte løse ender. Håber på at næste uge bliver den sidste reelle uge på job! Men så er der jo også kun omkring 2 uger tilbage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0!!! Så er jeg inden for normal fødselsperipde. :yay

JM besøg idag. Det bliver spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været til JM i dag.

Desværre har lillesøster vendt sig med hovedet opad lige pludselig <_< Så jeg har fået en ny tid om en uge, hvor vi håber, at hun selv har vendt sig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været til JM i dag.

Desværre har lillesøster vendt sig med hovedet opad lige pludselig <_< Så jeg har fået en ny tid om en uge, hvor vi håber, at hun selv har vendt sig :goodluck

Ej hvor vildt! Eller måske ikke vildt, jeg har bare aldrig hørt det før, at baby først vender sig rigtigt og så slår en kolbøtte tilbage igen! Sikken bøllebaby! :o  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor vildt! Eller måske ikke vildt, jeg har bare aldrig hørt det før, at baby først vender sig rigtigt og så slår en kolbøtte tilbage igen! Sikken bøllebaby! :o

Altså hun har jo ikke stået fast endnu. Men hun har ligget med hovedet nedad til scanninger og jordemoderbesøg.

Så det er virkelig fjollet af hende at vende sig nu <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi hentet tingene i Babysam og samlet puslepladsen færdig :kuller Mangler stadig en hygge lampe til væggen. Men skal lige finde den rigtige først :)

post-9422-0-91372400-1445193339_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kombivognen :)

post-9422-0-24967400-1445193676_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt Stine. Et rigtig drengeværelse ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih hvor dejligt Stine..! Er vild med puslepude! Der ligger nemlig en magen til på vores puslekommode... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER