HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

JUHUUUU!!!

Så er min barsel startet. Havde en fantastisk hyggelig dag med "mine teenagere", der sagde farvel til mig med kage og sodavand. Så herligt! Har fået så mange krammere i dag, at jeg føler mig helt svævende  :7himmel

Ej hvor hyggeligt :7himmel Dejlig måde at gå fra på  :wub

Det var en 10.klasse skole ikke? Har du så ikke kun haft eleverne i godt og vel en måned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er gået på halv tid for at skåne mit bækken. Hold op det er skønt! 15 arbejdsdage tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor hyggeligt :7himmel Dejlig måde at gå fra på  :wub

Det var en 10.klasse skole ikke? Har du så ikke kun haft eleverne i godt og vel en måned?

 

Meget dejlig  :loveshower

Jo, desværre. De har været hos os en måneds tid, så der skulle læres en masse at kende på kort tid. Men det har sørme også været nogle intense uger med dem, så jeg kunne overlevere dem godt videre til ham, der skal være i mit vikariat  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er SÅ træt af min influenza! Har nu ligget brak siden onsdag aften, hvor næsen og øjnene løber, feber i hele kadaveret. Og er simpelthen så øm i kroppen. Ja, er en smule ( læs: meget) ynkelig. Prøver at skylle næsen med saltvand, men det hjælper ikke. Astmaen er blusset op for fuld hammer igen, men prøver at begrænse mit indtag af depot medicin :( Har desuden ikke ville tage nogen panodiler.

Og i dag er jeg nået til at hosten også er kommet. Den irriterende en af slagsen, hvor jeg hverken kan holde på blæren eller snottet når det virkelig går for sig. Så på med Tena og skiftetøj i tasken. Kan næsten ikke overskue det!!

Måtte bare lige ud med det. Som sagt tidligere, er jeg temmelig ynkelig lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er SÅ træt af min influenza! Har nu ligget brak siden onsdag aften, hvor næsen og øjnene løber, feber i hele kadaveret. Og er simpelthen så øm i kroppen. Ja, er en smule ( læs: meget) ynkelig. Prøver at skylle næsen med saltvand, men det hjælper ikke. Astmaen er blusset op for fuld hammer igen, men prøver at begrænse mit indtag af depot medicin :( Har desuden ikke ville tage nogen panodiler.

Og i dag er jeg nået til at hosten også er kommet. Den irriterende en af slagsen, hvor jeg hverken kan holde på blæren eller snottet når det virkelig går for sig. Så på med Tena og skiftetøj i tasken. Kan næsten ikke overskue det!!

Måtte bare lige ud med det. Som sagt tidligere, er jeg temmelig ynkelig lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er bare endnu mindre sjovt at være syg, når man også er gravid <_<

God bedring :kram

Tusind tak LilleMi :kram2 trængte lige til dit kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler en lille smule at jeg pjækker fra arbejde nu jeg er på barsel  :rolleyes

Men jeg skal male loft i stuen dag og til 3. lægebesøg så kan da retfærdiggøre min "lediggang" i dag ;) Har også lovet at smøre madpakke til manden imens jeg er på barsel - han bliver SÅ glad for 5 smurte rugbrødsmadder :P  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler en lille smule at jeg pjækker fra arbejde nu jeg er på barsel :rolleyes

Men jeg skal male loft i stuen dag og til 3. lægebesøg så kan da retfærdiggøre min "lediggang" i dag ;) Har også lovet at smøre madpakke til manden imens jeg er på barsel - han bliver SÅ glad for 5 smurte rugbrødsmadder :P

Sådan har jeg det også lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det når jeg går tidligt hjem. Også selvom jeg har en deltidssygemelding og en klar aftale om at det er OK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det også lidt :D

 

 

Sådan har jeg det når jeg går tidligt hjem. Også selvom jeg har en deltidssygemelding og en klar aftale om at det er OK :)

 

Vi er så pligtopfyldende os kvinder  ^_^ Når man nu godt KAN arbejde, men så ikke gør det.... Men det er samtidig vildt dejligt at have så meget fritid!!!

Jeg synes det er synd når manden står op kl.5 om morgenen og jeg bliver liggende i sengen et par timer mere  -_- Han har heldigvis sagt at jeg "lige kan vove på at stå op med ham, for det ville være for dumt"  :rolleyes Så får han så som sagt madpakken smurt, så kan han spare 10 min om morgenen  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har manden så faktisk ferie lige nu. Så vi hygger os sammen herhjemme ^_^

Og rejser til Tyrkiet i morgen ☀️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons 34+0 :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt drømme mig til barsel lige nu. Skal jo 'desværre' arbejde indtil jeg ikke kan mere. Hvilket jeg håber ikke sker før tæt på termin. Men kan godt mærke at kroppen er tungere og mere træg i det nu. Så smider mig gerne en halv times tid på sofaen når jeg kommer hjem.

Skal til 3. lægeundersøgelse i morgen, hvor jeg håber at få beskeden: Han har hovedet nedad :) Det kunne være rigtig dejligt at få den bekymring ud af verdenen.

I overmorgen vil de ikke gøre noget aktivt for at stoppe fødslen hvis den gik i gang. Det er så rart at vide :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forleden (32+6) var jeg til 3. lægebesøg - det var så den 4. læge jeg er inde hos i denne graviditet, og det bliver en 5. læge til 5 og 8 ugers undersøgelser  <_< Anyways...

Ingen tegn på svangerskabsforgiftning, SF-mål 31 cm, baby med hovedet ned og en skønnet vægt på 1800g.

 

Hvor store er jeres bebser? :wub  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby blev ikke skønnet da jeg var ved lægen, så det ved jeg ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge skønnede heller ikke vægt igår. Men da jeg var til scanning for lidt over 1 1/2 uge siden, blev han vejet til 1833. Så må gå ud fra at han ligger lige under 2 kg. :)

 

Mit blodtryk var vildt højt ved lægen :( 142/98 Men lægen mente at det var fordi jeg stadig var syg og havde feber. Så skal ind og have taget et nyt blodtryk, når jeg er blevet rask. Forhåbentlig i næste uge. Min tisseprøve skulle desuden også sendes til dyrkning, da hun kunne se nogle få hvide blodlegemer. Blev dog rost for, at jeg stadig ligger under den vægt jeg havde, da jeg blev gravid. Min læge er åbenbart gammel fødselslæge fra Holbæk sygehus. Hun mente at vi skulle indstille os på, at Valdemar kommer ud ligesom forældrene, med numsen først. Det sagde alle erfaringer hende. Han stod også ganske nydeligt med hovedet helt oppe i maveregionen. Så det må siges at han ikke har sat sig fast i bækkenet :D

Så alt i alt ikke så fantastisk positivt, men heller ikke vildt alarmerende. Men nu må vi se hvad det ender med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik intet målt hos lægen i sidste uge... mrn jeg var hos jordemoder igår... prutfisen blev skønnet til 2100 gram (33+6) SF mål 29.. så satser til trods for graviditetssukkersygen ikke på en stor baby...

Kæmpe milepæl i dag... jeg tog min sidste pille igår mod for kort livmoderhals... jeg er i dag 34+0 og nu vil de ikke gøre noget for at stoppe hvis jeg går i fødsel... det er altså en ret fed følelse når man har frygtet for tidlig fødsel siden 25 graviditets uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forleden (32+6) var jeg til 3. lægebesøg - det var så den 4. læge jeg er inde hos i denne graviditet, og det bliver en 5. læge til 5 og 8 ugers undersøgelser  <_< Anyways...

Ingen tegn på svangerskabsforgiftning, SF-mål 31 cm, baby med hovedet ned og en skønnet vægt på 1800g.

 

Hvor store er jeres bebser? :wub  

 

Da jeg var til lægen i mandags (det sidste for mit vedkommende) skønnede hun heller ikke baby, men sagde han var passende str. ift. uge (AGA) så det er lige omkring de 2 kg. Og det FØLES virkelig også sådan. Mit SF mål var 31, som dit, hvilket er ca. 2 uger før gennemsnittet - så i den høje ende  :D  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er så vildt at tænke på, at man inde for den næste måned til halvanden er mor til en lille bebs. Det er altså vildt surrealistisk, når man har ventet på ham i så mange år!! Vi var på rundvisning i går på fødeafdelingen, og så alle de forældrepar der skulle hjem den dag. Den lille guldklump på mors arm, mens far slæbte på tasker, autostole mv. :kuller Det kom lige pludselig rigtig tæt på, hvor tankerne for alvor begynder at rumstere i hovedet. Er man nu også klar? Som førstegangs fødende synes jeg at alt er en smule kaos i mit hoved, da jeg ikke helt aner hvad vi går ind til :) og samtidig vildt spændt, bange og glad over at vi nu skal være en lille familie. Tror at det er fødselskulleren der er ved at indtræde hos mig. Man har jo følt sig parat i tusind år, men nu uha! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kender jeg godt Stine ;)

I nat drømte jeg at jeg fødte før tid. Ikke en særlig rar drøm. Men i dag har jeg savnet baby sådan helt vildt, fordi jeg i nat fik fornemmelsen af hvordan det var at have hende i mine arme :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt at det er lige om lidt! I dag er der præcis 2 måneder til at min baby skal være ude ;) (42+0) På Hillerød sætter de 1.gangs fødende igang 41+4 så det må være søndag d. 22/11, så det er blevet den dag jeg tæller ned til :P Jeg begynder at blive lidt presset over ikke at kunne gå ind i en "barselsbobbel" og bare hygge mig og glæde mig... Jeg har hele graviditeten tænkt tanker som "når jeg kommer længere hen" og "når jeg blir højgravid", men nu er jeg højgravid, på barsel og med 7 uger endnu og vi bor stadig i byggerod  :( Det er virkelig svært at forberede sig mentalt når de ydre rammer på ingen måde er klar! Det gør det hele meget mere usikkert! Min nye "deadline" er når jeg rammer 36+0, så prioriterer jeg babyting og babyhygge over renovering. Så er der 4 uger til termin og det er der hvor mange andre går på barsel.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aedan blev vurderet til 2000 gram ved lægen 32+6, det er lige under gennemsnittet sagde hun, men så lidt at det var helt fint :)

 

Ved jordemoderen 3 uger før, 29+6, blev han vurderet til 1200 gram, som iflg. et skema jeg fandt, er 400 gram under gennemsnittet. Det er der sikkert heller ikke noget galt i - men det er ikke særligt betryggende når hun starter med at mærke på min mave og udbryde at han da godt nok vokser godt til derinde, for derefter at spørge om jeg får store børn og slutteligt vurdere ham relativt meget under gennemsnittet alligevel  :rolleyes  Jeg må tilstå at jeg blev gevaldigt glad da hun fortalte mig at mine næste konsultationer kommer til at være hos en anden jordemoder, som overtager tirsdagen fra min nuværende. Hun har godt nok fået sagt et par småtossede ting til mig indimellem. Altså, hun er da sikkert en god nok jordemoder, vi passer bare overhovedet ikke sammen og jeg håber godt nok ikke hun er på arbejde når jeg skal føde  :rolleyes

 

Clare blev i øvrigt vurderet til 1300 gram 29+5, og hun vejede 3685 ved fødslen, så det bliver spændende at se hvor tæt de kommer til at ligge på hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33+5 i dag og baby er lige blevet vurderet til 1800 gram og det sagde lægen eller hvad hun nu var, at det var helt fint? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33+5 i dag og baby er lige blevet vurderet til 1800 gram og det sagde lægen eller hvad hun nu var, at det var helt fint? :unsure

 

 

Det tror jeg nu også det er. Selvom det præcise gennemsnit er på et konkret tal, så er både lige over og lige under vel helt ok. Så længe læge eller jordemoder ikke vurderer at der er noget bekymrende i det, så tror jeg ikke man skal tage det så tungt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg nu også det er. Selvom det præcise gennemsnit er på et konkret tal, så er både lige over og lige under vel helt ok. Så længe læge eller jordemoder ikke vurderer at der er noget bekymrende i det, så tror jeg ikke man skal tage det så tungt :)

Blev bare helt nervøs med det du skrev ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER