HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Glæder mig godt nok til weekend. Kan godt mærke at kroppen arbejder 24/7 nu, i forhold til tidligere. Er der nogen af jer, der har et trick til at vide om baby har vendt sig i maven? Jeg er begyndt at skulle tisse hele tiden. Specielt om aftenen. Men tænker at det ligeså godt kan være en fod der presser, som et hoved. Jeg kan godt mærke at han rumsterer, men har stadig til gode, at kunne mærke en fod eller hånd o.l. Kan kun mærke at han skubber til taget ;) Det er nok fordi jeg virkelig håber at han får vendt sig :blink

 

Go' weekend derude

Jeg har kunnet mærke længe, at baby lå med hovedet nedad - eller jeg havde en klar fornemmelse af det! Og JM bekræftede det. Jeg mærker altid spark fra navlen og op, og ofte er det som om hun skubber numsen ud af eller noget "hårdt" kører hen over maven inden i, og altid højt oppe. Hvis hovedet ligger opad, ville jeg forvente flere spark og bevægelse nedad. Så hvis du føler hun "skubber til taget", ville jeg gætte på hun ligger rigtigt? Jeg synes ind imellem min bebs skubber godt opad også! 

Men selv jordemødre kan jo tage fejl af hoved og numse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kunnet mærke længe, at baby lå med hovedet nedad - eller jeg havde en klar fornemmelse af det! Og JM bekræftede det. Jeg mærker altid spark fra navlen og op, og ofte er det som om hun skubber numsen ud af eller noget "hårdt" kører hen over maven inden i, og altid højt oppe. Hvis hovedet ligger opad, ville jeg forvente flere spark og bevægelse nedad. Så hvis du føler hun "skubber til taget", ville jeg gætte på hun ligger rigtigt? Jeg synes ind imellem min bebs skubber godt opad også! 

Men selv jordemødre kan jo tage fejl af hoved og numse...

Hmmm...så tror jeg desværre at han ligger med hovedet oppe.

Kan stadig mest mærke spark og rumsteren under navlen. Så må bare håbe på at han vender sig snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide både ved JM og 3D-scanning forleden, at baby ligger med hovedet nedad. Jeg mærker de tydelige spark oppe, og kun "bobler" nede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm...så tror jeg desværre at han ligger med hovedet oppe.

Kan stadig mest mærke spark og rumsteren under navlen. Så må bare håbe på at han vender sig snart.

Han kan nå at vende sig endnu :) Det er jo derfor de først for alvor kigger på hvordan baby står i uge 35 og ikke vender før uge 37 :) Men kan godt forstå du gerne vil have ham med hovedet nedad NU! Nu har min pige jo vendt dig med hovedet ned, men ellers har jeg hele tiden været fast besluttet på at så hed det forsøg på sædefødsel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når væggeuret ringer kl 5.45 er man meget glad for at det er sidste mandag morgen i laaaang tid hvor jeg skal op og på arbejde. 3 dage til barsel!  :glad

Jeg er desuden træt af håndværkere om morgenen... Her kl. 7 skulle jeg tage imod en repræsentant fra vinduesfirmaet som skal udbedre skader og fejl på vores nye vinduer - jeg gider ikke forholde mig til fremmede mennesker i mit hjem så tidligt :ba 

Rigtig god mandag til alle jer skønne gravide og jeres babymaver :gravid  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 5 arbejdsdage tilbage og 4 af dem, kan jeg gå kl. 12 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en 12 timers arbejdsdag i går, kl. 8-20 på en mandag, pga. forældresamtaler - så jeg er mere end glad for, at det hedder barsel på fredag. Torsdag har jeg også en lang dag, så jeg håber virkelig mine andre dage kan slutte omkring kl 14. Det er desværre nok utænkeligt, da der er en del overlevering. SÅ IGEN HURRA FOR BARSEL OM LIDT!!!  :7himmel 

:zzzNå, må hellere fange noget offentligt og komme af sted! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 5 arbejdsdage tilbage og 4 af dem, kan jeg gå kl. 12 :yay

:glad 

 

Jeg havde en 12 timers arbejdsdag i går, kl. 8-20 på en mandag, pga. forældresamtaler - så jeg er mere end glad for, at det hedder barsel på fredag. Torsdag har jeg også en lang dag, så jeg håber virkelig mine andre dage kan slutte omkring kl 14. Det er desværre nok utænkeligt, da der er en del overlevering. SÅ IGEN HURRA FOR BARSEL OM LIDT!!!  :7himmel

:zzzNå, må hellere fange noget offentligt og komme af sted! 

Øv for nogle lange dage lige op til barsel! Ikke meget nedtrapning der... Jeg har heldigvis kun meget lidt overlevering. Der ansættes heller ikke vikar for mig, det kan man ikke rigtig som forsker  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en 12 timers arbejdsdag i går, kl. 8-20 på en mandag, pga. forældresamtaler - så jeg er mere end glad for, at det hedder barsel på fredag. Torsdag har jeg også en lang dag, så jeg håber virkelig mine andre dage kan slutte omkring kl 14. Det er desværre nok utænkeligt, da der er en del overlevering. SÅ IGEN HURRA FOR BARSEL OM LIDT!!! :7himmel

:zzzNå, må hellere fange noget offentligt og komme af sted!

Åh jeg var også på arbejde 12 timer i sidste uge pga. forældremøde. Det var hårdt :wacko

Hvad laver du? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var vi til 2. modul af fødselsforberedelsen "Barn i vente" på Hillerød og vi synes begge det var rigtig godt og super informativt :) Det var en super sød og frisk yngre JM som underviste og hun startede med at gennemgå en masse om fødslen fra den aktive fase til moderkagen er født, hvorefter vi gik over på fødegangen og så en fødestue, og snakkede lidt om mulighederne der. Om 14 dage handler det om amning og hud-hud kontakt og sidste gang om smertelindring og når tingene ikke går som planlagt, fx sugekop, klip og lign. 

 

JM fortalte at der i går morges var en der havde født i foyeren ved hovedindgangen!  :wacko Babyen var nærmest ude da kvinden ankom så de kunne ikke nå op til fødegangen. Det var så lige kl. 8 om morgenen hvor alle lægerne var på vej hjem, så en læge ringede op til fødegangen og en JM sprang afsted (JM havde været lidt sådan "Hey, du er sgu da læge, DU må da gøre noget!"). Så kom baby ellers til verden på gulvet i foyeren skærmet af en gruppe læger på vej hjem fra vagt. Så er man altså kommet for sent afsted mod hospitalet! 

Gisp!  :o Godt vi kun har 10 min til hospitalet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg var også på arbejde 12 timer i sidste uge pga. forældremøde. Det var hårdt :wacko

Hvad laver du? :)

 

Jeg er lærer i et 10. klassecenter, så skulle lige nå at afvikle samtalerne med mine kontaktelevers forældre  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad

 

Øv for nogle lange dage lige op til barsel! Ikke meget nedtrapning der... Jeg har heldigvis kun meget lidt overlevering. Der ansættes heller ikke vikar for mig, det kan man ikke rigtig som forsker  :rolleyes

 

I dag gik jeg kl. 13, så det var rart. Var godt nok også lang i betrækket i morges  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var vi til 2. modul af fødselsforberedelsen "Barn i vente" på Hillerød og vi synes begge det var rigtig godt og super informativt :) Det var en super sød og frisk yngre JM som underviste og hun startede med at gennemgå en masse om fødslen fra den aktive fase til moderkagen er født, hvorefter vi gik over på fødegangen og så en fødestue, og snakkede lidt om mulighederne der. Om 14 dage handler det om amning og hud-hud kontakt og sidste gang om smertelindring og når tingene ikke går som planlagt, fx sugekop, klip og lign. 

 

JM fortalte at der i går morges var en der havde født i foyeren ved hovedindgangen!  :wacko Babyen var nærmest ude da kvinden ankom så de kunne ikke nå op til fødegangen. Det var så lige kl. 8 om morgenen hvor alle lægerne var på vej hjem, så en læge ringede op til fødegangen og en JM sprang afsted (JM havde været lidt sådan "Hey, du er sgu da læge, DU må da gøre noget!"). Så kom baby ellers til verden på gulvet i foyeren skærmet af en gruppe læger på vej hjem fra vagt. Så er man altså kommet for sent afsted mod hospitalet! 

Gisp!  :o Godt vi kun har 10 min til hospitalet. 

 

Viiilldt! Det er faktisk min eneste reelle frygt vedr. fødslen. Ellers er jeg ikke bekymret. Men lige præcis det faktum, at det KAN gå mega stærkt, er lidt skræmmende  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg beder faktisk gerne om en hurtig fødsel denne gang :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg beder faktisk gerne om en hurtig fødsel denne gang :p

Men så tag lige afsted så du kan nå HELT op på fødegangen ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men så tag lige afsted så du kan nå HELT op på fødegangen ikke ;)

Første fødsel tog 17 timer, så jeg når det nok, tænker jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg beder faktisk gerne om en hurtig fødsel denne gang :P

 

Jeg vil heller ikke have noget imod en hurtig og effektiv fødsel - men hvis jeg ikke når til fødegangen, kunne jeg ligeså godt have holdt på mit ønske om at føde hjemme, som min kæreste ikke var så vild med og derfor bliver næste gang  ;)  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes var vi til 2. modul af fødselsforberedelsen "Barn i vente" på Hillerød og vi synes begge det var rigtig godt og super informativt :) Det var en super sød og frisk yngre JM som underviste og hun startede med at gennemgå en masse om fødslen fra den aktive fase til moderkagen er født, hvorefter vi gik over på fødegangen og så en fødestue, og snakkede lidt om mulighederne der. Om 14 dage handler det om amning og hud-hud kontakt og sidste gang om smertelindring og når tingene ikke går som planlagt, fx sugekop, klip og lign. 

 

JM fortalte at der i går morges var en der havde født i foyeren ved hovedindgangen!  :wacko Babyen var nærmest ude da kvinden ankom så de kunne ikke nå op til fødegangen. Det var så lige kl. 8 om morgenen hvor alle lægerne var på vej hjem, så en læge ringede op til fødegangen og en JM sprang afsted (JM havde været lidt sådan "Hey, du er sgu da læge, DU må da gøre noget!"). Så kom baby ellers til verden på gulvet i foyeren skærmet af en gruppe læger på vej hjem fra vagt. Så er man altså kommet for sent afsted mod hospitalet! 

Gisp!  :o Godt vi kun har 10 min til hospitalet. 

 

 

Puha, det var da også helt vildt :blink  Sådan en fødsel kunne man nok godt undvære :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er vildt at jeg allerede er i uge 33!!! :loveshower  :yay  :glad  :biglove  :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første barselsdag i dag :-) Jeg har sovet længe, helt til 7.30 ;) syet et dynebetræk til baby og klippet stof til babynest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første barselsdag i dag :-) Jeg har sovet længe, helt til 7.30 ;) syet et dynebetræk til baby og klippet stof til babynest :)

Åh det lyder skønt :loveshower

Jeg har to arbejdsdage tilbage! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder skønt med barsel...er ret så misundelig lige nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay nu er jeg ret sikker på at der skal holdes babyshower for mig på et tidspunkt  :P Der dukkede i hvert fald pludselig en gruppe op på min Facebook ude til højre under "Foreslåede grupper" som hed "Babyshower for Helle"  :rolleyes Ikke så sært at facebook foreslår den gruppe når 17 af mine venner var med...Jeg kiggede selvfølgelig ikke ind i gruppen men fjernede den fra listen  :whistling Jeg ved af gode grunde ikke hvem der er med, hvem der har oprettet gruppen eller hvor/hvornår det skal holdes og nu vil jeg glemme at jeg så noget ind til jeg hører andet  :D (Hvis det er min søster som står bag, hvilket det nok er, så er det lidt synd, for regnede også datoen for min polterabend ud)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUHUUUU!!!

Så er min barsel startet. Havde en fantastisk hyggelig dag med "mine teenagere", der sagde farvel til mig med kage og sodavand. Så herligt! Har fået så mange krammere i dag, at jeg føler mig helt svævende  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JUHUUUU!!!

Så er min barsel startet. Havde en fantastisk hyggelig dag med "mine teenagere", der sagde farvel til mig med kage og sodavand. Så herligt! Har fået så mange krammere i dag, at jeg føler mig helt svævende :7himmel

Feeeeeedt :glad

Det er mig på mandag :yay Mine er bare kun 6 år ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER