HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Nå piger.... undskyld fraværet... tankerne omkring det her med diabetes og at skulle føde på riget i stedet for Bornholm har fyldt en hel del mere i mit hovede end jeg lige havde regnet med... :(

Men!! Igor tog jeg og manden flyveturen til kbh (jeg haaaaaaader at flyve - stakkels mand fik en prøvesmag på hvordan hånden kan blive klemt)...

Jeg fik snakket med en diabetes sygeplejerske, fik målt blodsukker og urinprøve.. snakket med diætist, scannet bebs (og livmoderhals), snakket med fødselsdage og vist rundt på barsel- og fødegangen... sikke dog en dag...

Nå men fruen her har tænkt alt for lidt på mad åbenbart (???) Jeg havde ketoner i min urin, så jeg har fået det jeg skal have bare på for lidt måltider... jeg glemmer at spise nu jeg går alene hele dagen.. ups... så er sat på streng kost/diæt og blodsukker 6 gange om dagen indtil tirsdag hvor det skal revurderes...

Og så det mere spændende: min livmoderhals er fan** vokset!! Yaaaaay! Den er nu 19mm i stedet for 15 mm.. og bebs er fuldstændig som h*n skal være.. jeg har et styk 1752 grams baby i maven... :7himmel det er 0,6% under gennemsnittet så det er jo smukt...

Indtil videre får jeg lov til at gå så tæt på termin som muligt inden jeg sættes igang :loveshower

Og i dag er jeg 31+0 :loveshower

Jeg begynder at få en smule stress over alt det jeg mangler til bebs kommer... så i dag (sikkert også imorgen) står på oprydning og hovedrengøring og så skal jeg igangværende med at sortere og vaske tøj til bebs... :7himmel

Undskyld det lange opslag lige fra morgenstunden... :)

:glad Sikken positiv opdatering!!! Håber besøget på fødegangen hjælper dig til at "slutte fred" med at skulle føde på Riget. Hvis du går i fødsel af dig selv flyver de dig så i helikopter derhen?

Og :super med livmoderhalsen! Så har det virkelig nyttet noget at du blev beordret hvile!

1752g baby....Så synes jeg min på 1200g 30+0 lyder lidt lille...hm... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nemlig det... Og "vi" var mest interesseret i faderens rolle under fødslen, som vi helt naturligt gik ud fra var i 2. omgang, men JM sagde, at det var 3. gang, desværre. 3. gang på Hvidovre hedder Smertehåndtering - gode råd til ledsager. Men selvfølgelig vil der også 2. gang, fødslen, være gode råd til faderen.

Jeg troede alle Barn i vente forløb var ens...men det giver god nok mening at hvert fødested tilretter det. En hel gang med smertehåndtering og ledsagerens rolle lyder ellers ret godt! Jeg må prøve at få spurgt en masse til det når vi er afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, okay, det er jo nu (29 uger i dag:)! Kunne ikke få fat på Rigshospitalet i dag, men jeg når det nok så.

APA som jeg var til for første gang i dag, var rigtig fint! Tror det er god forberedelse! Flere af de andre sagde at de var ret uforberedte på fødslen og sådan har jeg det virkelig også. Har ikke læst noget som helst endnu, da der er fokus på flytning og arb mm, så det passer mig super med en grundig forberedelse med øvelser og det hele...

Når nu du går til APA er det nok primært besøg på fødegangen du "mangler" hvis det ikke lykkes med fødselsforberedelsen på Riget.

Vil du fortælle lidt mere om hvad I lavede til APA? :) er nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad Sikken positiv opdatering!!! Håber besøget på fødegangen hjælper dig til at "slutte fred" med at skulle føde på Riget. Hvis du går i fødsel af dig selv flyver de dig så i helikopter derhen?

Og :super med livmoderhalsen! Så har det virkelig nyttet noget at du blev beordret hvile!

1752g baby....Så synes jeg min på 1200g 30+0 lyder lidt lille...hm... :chin:

Både ja og nej... har det stadig svært med at min familie ikke kan se bebs med det samme... men det at se stuerne og og stedet gav mig en smule mere ro i forhold til at stedet er så ukendt og at jeg kun har dårlige minder fra riget... de blev heldigvis overskygget lidt...

Nej det er heldigvis ikke sikkert... de vil opveje og vurdere hvor langt jeg er i fødslen hvis det er... det kan selvfølgelig godt ske men ikke noget der behøver... og jeg håber virkelig ikke.. for det første hader jeg jo at flyve og så har jeg taget den tur en gang som pårørende og alene de minder gør rigtig ondt og jeg kan mærke nu at tanken om det gibber i mig... så håber ikke det kommer derud..

Ja det har det gudskelov... og så ved jeg at jeg gør det rigtige... :)

Var det et skøn udenpå maven? For der blev bebs også vurderet til 1200 gram da jeg 28+ eller 29+... Her var det jo scanning. .. tror måske den er lidt mere præcis end skøn udenpå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både ja og nej... har det stadig svært med at min familie ikke kan se bebs med det samme... men det at se stuerne og og stedet gav mig en smule mere ro i forhold til at stedet er så ukendt og at jeg kun har dårlige minder fra riget... de blev heldigvis overskygget lidt...

Nej det er heldigvis ikke sikkert... de vil opveje og vurdere hvor langt jeg er i fødslen hvis det er... det kan selvfølgelig godt ske men ikke noget der behøver... og jeg håber virkelig ikke.. for det første hader jeg jo at flyve og så har jeg taget den tur en gang som pårørende og alene de minder gør rigtig ondt og jeg kan mærke nu at tanken om det gibber i mig... så håber ikke det kommer derud..

Ja det har det gudskelov... og så ved jeg at jeg gør det rigtige... :)

Var det et skøn udenpå maven? For der blev bebs også vurderet til 1200 gram da jeg 28+ eller 29+... Her var det jo scanning. .. tror måske den er lidt mere præcis end skøn udenpå...

Ja det var bare JM der prikkede mig lidt i maven og sagde at "På det her tidspunkt vejer den ca. 1200g og det er lige som det skal være" Så jeg opfattede det lidt som at hun havde mærket på baby og synes hun virkede normal = hverken FOR stor eller FOR lille. Hun sagde ikke om det var stort eller småt. Jeg havde selv regnet med omkring 1½kg efter hvad jeg har læst så tænkte lidt at det var lidt småt. Men kun fordi jeg glæder mig til at min baby bliver stor og "rigtig baby" størrelse :) Hvor stor baby er, er jo fuldstændig lige meget så længe de mener det er fint. Så må vi se når hun bliver født :) Jeg vejede selv 3960g ved fødslen så regner nok med at hun er 3500g eller mere. Men altså vi troede alle sammen at min søster ville få en lidt over gennemsnittet baby, og hun var blevet vurderet lidt over hele vejen igennem, men var 3200g da hun kom, og ikke 3800g som de skrev på tavlen. Vi må se :) 

Jeg tænker kun over det fordi jeg synes det er sjovt, er nysgerrig og spændt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger.... undskyld fraværet... tankerne omkring det her med diabetes og at skulle føde på riget i stedet for Bornholm har fyldt en hel del mere i mit hovede end jeg lige havde regnet med... :(

Men!! Igor tog jeg og manden flyveturen til kbh (jeg haaaaaaader at flyve - stakkels mand fik en prøvesmag på hvordan hånden kan blive klemt)...

Jeg fik snakket med en diabetes sygeplejerske, fik målt blodsukker og urinprøve.. snakket med diætist, scannet bebs (og livmoderhals), snakket med fødselsdage og vist rundt på barsel- og fødegangen... sikke dog en dag...

Nå men fruen her har tænkt alt for lidt på mad åbenbart (???) Jeg havde ketoner i min urin, så jeg har fået det jeg skal have bare på for lidt måltider... jeg glemmer at spise nu jeg går alene hele dagen.. ups... så er sat på streng kost/diæt og blodsukker 6 gange om dagen indtil tirsdag hvor det skal revurderes...

Og så det mere spændende: min livmoderhals er fan** vokset!! Yaaaaay! Den er nu 19mm i stedet for 15 mm.. og bebs er fuldstændig som h*n skal være.. jeg har et styk 1752 grams baby i maven... :7himmel det er 0,6% under gennemsnittet så det er jo smukt...

Indtil videre får jeg lov til at gå så tæt på termin som muligt inden jeg sættes igang :loveshower

Og i dag er jeg 31+0 :loveshower

Jeg begynder at få en smule stress over alt det jeg mangler til bebs kommer... så i dag (sikkert også imorgen) står på oprydning og hovedrengøring og så skal jeg igangværende med at sortere og vaske tøj til bebs... :7himmel

Undskyld det lange opslag lige fra morgenstunden... :)

Ej det er altså også synd for dig :kram

Men dejligt at bebs er perfekt :kuller

Hvad nu hvis du går i gang med at føde af dig selv. Skal du så med veer med helikopter til Riget? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg nede ved JM og få taget en tredje urinprøve for at se om der skulle være bakterier. Der var slet ikke noget som helst :)  Har haft ret mange gener ved plukveer, som har været smertefulde, og her på det sidste er jeg også begyndte at få ondt indeni, omkring livmoderhalsen, og jeg tænkte det måtte være en urinvejsinfektion, for hvad kan ellers forklare det? Hun undersøgte mig også og min livmoderhals er ikke påvirket af de mange plukveer, og den er ca. 2 cm nu, hvilket hun sagde var fint. Men det er åbenbart bare sådan min graviditet er, så må fortsætte med at slappe af og ikke anstrenge mig overhovedet. Til at toppe dagen med fik jeg så også ondt i bækkenet da jeg gik hjem, så det er da dejligt hvis mine bækkengener fra starten af uge 20'erne nu er vendt tilbage :blink Er det kun mig der føler mig som en slapsvans? Jeg synes ellers jeg er en der kan klare ret meget og har en høj smertetærskel, men de her gener går ud over vejtrækning og min gang, så jeg ikke kan foretage mig noget som helst. Jeg føler mig meget svag og det er bestemt udenfor min komfortzone, da jeg normalt tager alt med ophøjet ro. I går nåede jeg endda lige at tænke at jeg ikke kontakter JM mere medmindre jeg går i fødsel, for synes det er pinligt at blive ved at nævne de samme ting. Og hver gang spørger hun: Nå ja, det var dit første barn, ikke? Så føler jeg først jeg bare er pylret :unsure Mig som troede jeg ville være en af de der overskudsagtige gravide der kan træne og være social og være lykkelig over det hele, men nu føler mig reduceret til en af dem der konstant tænker på fødslen, beklager sig og synes det er hårdt. Øv øv :blush Undskyld det lidt trælse opslag :blush  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg nede ved JM og få taget en tredje urinprøve for at se om der skulle være bakterier. Der var slet ikke noget som helst :)  Har haft ret mange gener ved plukveer, som har været smertefulde, og her på det sidste er jeg også begyndte at få ondt indeni, omkring livmoderhalsen, og jeg tænkte det måtte være en urinvejsinfektion, for hvad kan ellers forklare det? Hun undersøgte mig også og min livmoderhals er ikke påvirket af de mange plukveer, og den er ca. 2 cm nu, hvilket hun sagde var fint. Men det er åbenbart bare sådan min graviditet er, så må fortsætte med at slappe af og ikke anstrenge mig overhovedet. Til at toppe dagen med fik jeg så også ondt i bækkenet da jeg gik hjem, så det er da dejligt hvis mine bækkengener fra starten af uge 20'erne nu er vendt tilbage :blink Er det kun mig der føler mig som en slapsvans? Jeg synes ellers jeg er en der kan klare ret meget og har en høj smertetærskel, men de her gener går ud over vejtrækning og min gang, så jeg ikke kan foretage mig noget som helst. Jeg føler mig meget svag og det er bestemt udenfor min komfortzone, da jeg normalt tager alt med ophøjet ro. I går nåede jeg endda lige at tænke at jeg ikke kontakter JM mere medmindre jeg går i fødsel, for synes det er pinligt at blive ved at nævne de samme ting. Og hver gang spørger hun: Nå ja, det var dit første barn, ikke? Så føler jeg først jeg bare er pylret :unsure Mig som troede jeg ville være en af de der overskudsagtige gravide der kan træne og være social og være lykkelig over det hele, men nu føler mig reduceret til en af dem der konstant tænker på fødslen, beklager sig og synes det er hårdt. Øv øv :blush Undskyld det lidt trælse opslag :blush  

 

Tror at de fleste af os, på nuværende tidspunkt, er begyndt at mærke at kroppen giver sig i alle mulige retninger  :wacko  Er selv flittig til at bruge en varmedunk både på job og hjemme. Jeg er desuden ugentlig gæst hos min massør for behandling med nåle og massage. Heldigvis holder det smerter og nerver nogenlunde i ro. Men døjer da selv med at det trækker godt og grundigt hvis jeg går i lidt friskt tempo. Så signaler maven at det går for stærkt, ved at det niver godt og jeg bliver virkelig forpustet  :rolleyes Havde egentlig tænkt at jeg ville starte op med lidt svøm, men har efterhånden lidt svært ved at presse mig ned i badedragten  :P  og synes det er lidt spild at købe en ny på dette tidspunkt. Er der ikke en god behandler, der kan hjælpe dig lidt på Grønland? Kan virkelig kun anbefale at få løsnet op i bækkenet og de nerver der sidder i området.

Ellers lyder det jo skønt med ingen bakterie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besluttede mig for at lave mandens livret i dag (stegt flæsk med persillesovs), da jeg stadig ikke har taget på i min graviditet. Så jeg tænkte at det kunne ikke skade. Vi har ikke fået det i ca. 1 år, så glædede mig faktisk til at smovse lidt :mam  Nåede da også at få 2 stykker, inden kroppen sagde mange tak. Kan simpelthen ikke forstå at jeg ikke er mere sulten. Det bliver til for lidt i løbet af dagen. Nu må vi se på mandagens scanning, om Bassen stadig følger sin kurve, for så er det jo fint nok. Men er da begyndt at blive lidt bekymret for om jeg får nok næring indenbords.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besluttede mig for at lave mandens livret i dag (stegt flæsk med persillesovs), da jeg stadig ikke har taget på i min graviditet. Så jeg tænkte at det kunne ikke skade. Vi har ikke fået det i ca. 1 år, så glædede mig faktisk til at smovse lidt :mam Nåede da også at få 2 stykker, inden kroppen sagde mange tak. Kan simpelthen ikke forstå at jeg ikke er mere sulten. Det bliver til for lidt i løbet af dagen. Nu må vi se på mandagens scanning, om Bassen stadig følger sin kurve, for så er det jo fint nok. Men er da begyndt at blive lidt bekymret for om jeg får nok næring indenbords.

Mavesækken ee jo ret presset pt, så det er vist meget normalt ikke at kunne spise så meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kender udemærket til pludselig at være både skrøbelig og ynkelig. Synes min krop er noget svag efterhånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden er taget til Schweiz i denne weekenden, og hvad skal jeg så bruge denne alene weekend på? Spartle 70km loft  <_< Det kommer til at tage hele weekenden og en million gange op og ned af trappestien. GLÆDER mig til det her renovering er overstået så vi kan begynde at tænke på baby...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt. 2 kalender måneder :)

Så fik vi købt alt vi manglede til lillemanden. Hold op hvor er det dyrt haha. Men fik da købt kombivogn, pusletaske, højstol med skråstol samt autostol med isofix. Dertil alt det løse (foldebadekar, dyne, puslepude, sengetøj m.m.) men så behøver vi da ikke bekymre os om, hvad vi skulle have brugt de penge til :D

Men dejligt at man kan stryge de ting fra listen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er vildt. 2 kalender måneder :)

Så fik vi købt alt vi manglede til lillemanden. Hold op hvor er det dyrt haha. Men fik da købt kombivogn, pusletaske, højstol med skråstol samt autostol med isofix. Dertil alt det løse (foldebadekar, dyne, puslepude, sengetøj m.m.) men så behøver vi da ikke bekymre os om, hvad vi skulle have brugt de penge til :D

Men dejligt at man kan stryge de ting fra listen.

Fedt! Vi mangler stadig alt undtagen barnevogn og seng :unsure Det må blive et oktober projekt.... Hvilken pusletaske har du købt? Jeg ssynes ikke udvalget i de fysiske butikker er særligt stort. Specielt ikke hvis man ikke kan lide "nylon-agtigt" look eller immiteret læder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fedt! Vi mangler stadig alt undtagen barnevogn og seng :unsure Det må blive et oktober projekt.... Hvilken pusletaske har du købt? Jeg ssynes ikke udvalget i de fysiske butikker er særligt stort. Specielt ikke hvis man ikke kan lide "nylon-agtigt" look eller immiteret læder ;)

Jeg ved det faktisk ikke :D Det var manden der fik lov at vælge. Det skulle være en han ville gå med også, og går nok ikke så meget op i designet selv :)

Men nej, udvalget var ikke prangende, men fandt da en der kunne bruges.

Den ting jeg er mest glad for, efter vognen, er stokkes nye højstol med skråstol til. Vi har et meget centralt køkken i huset, og det bliver dejligt at kunne sætte lillemanden i skråstolen på gulvet, mens man vimser/slæber sig rundt. Og man kan sætte den på højskolen ved spisetid, så han kan komme med til bords med det samme.

Det var også mest grundet vognen, vi tog hele puljen nu. Den skal lige bestilles hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til ekstra scanning på sygehuset grundet alder og astma. Han er godt nok blevet stor nu! 1800 gram og fylder nu godt i maven :)

Men skønt lige at få kigget ind til ham.

Så må vi se om han er ved at være klar til at komme ud, til min sidste scanning i uge 39

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede om amning allerede ved 1. JM-besøg.

Skal til mit 2. besøg i morgen, og jeg glæder mig til at få et vægtskøn af lillepigen :7himmel

I næste uge skal vi til 3D-scanning. Det bliver også fedt :yay

Hvornår skal I til scanning? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyshower! Ej hvor hyggeligt! Hvad lavede I og hvem kom? Og du anede intet om det? :D Er lidt spændt på om jeg får et... Arrangerede for min søster for et par år siden, men har bare så travlt med renovering at det i hvertfald ikke kan holdes hos mig selv og først kan blive ret tæt på termin før der er tid...

 

Så hyggeligt altså  :loveshower Det var min mor der stod for det (efter et lille hint  :P) så min søster, svigermor og hendes mor, et par veninder. Det var morgenmad, med snak om formiddagen. Ikke de store aktiviteter, da jeg hurtigt kan blive træt og få ondt  :unsure Jeg havde en ide om at hun var ved at planlægge noget, især fordi hun inddragede kæresten. Så alt deres hemmelige snak vakte lidt opmærksomhed  :D Men jeg havde inden anelse om at det var den dag  :)

Spændende at se om hun laver noget til dig ​ :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hyggeligt altså  :loveshower Det var min mor der stod for det (efter et lille hint  :P) så min søster, svigermor og hendes mor, et par veninder. Det var morgenmad, med snak om formiddagen. Ikke de store aktiviteter, da jeg hurtigt kan blive træt og få ondt  :unsure Jeg havde en ide om at hun var ved at planlægge noget, især fordi hun inddragede kæresten. Så alt deres hemmelige snak vakte lidt opmærksomhed  :D Men jeg havde inden anelse om at det var den dag  :)

Spændende at se om hun laver noget til dig ​ :biglove 

Ajj hvor skønt!! Dejligt med semi overraskelse :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal I til scanning? :D

Onsdag eftermiddag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Onsdag eftermiddag :yay

Det bliver da rigtig spændende :yay

Kunne da også sagtens tage turen igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver da rigtig spændende :yay

Kunne da også sagtens tage turen igen :D

Jaaa jeg glæder mig til at se hende :kuller

JM skønnede hende til at veje 1500 g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER