Guest

Vi har født!

172 indlæg i dette emne

Den 9. Marts kom Lærke ud til os.. To døgn med veer et hoved der stod skævt i bækkenet og til sidst akut kejsersnit.. Ikke ønske fødslen men helt klart ønske barnet... en dejlig basse på 51 cm. Og 4065g.

 

Stort tillykke med Lærke :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle 

 

Jeg har været tilmeldt marts-termins gruppe i et stykke tid, men det har været helt urealistisk for mig at skulle have en lille baby.

Natten til fredag fødte jeg dog vores dejlige søn, Storm, som er 52 cm lang og 3310 kg. Han er helt fantastisk sød og meget tålmodig med sine nybagte forældre, der ikke helt ved hvad de skal gøre...

 

Har I der er født også fået sår på brystvoterne....det gør pokkers ondt, når han suger til. Ak jeg glæder mig til de er hærdet så det ikke gør så skrækkeligt ondt :( 

 

Håber det er ok jeg lige springer ind i forummet så sent...men det er dejligt at læse om alle de fødsler og nybagte mødre og fædre :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den 9. Marts kom Lærke ud til os.. To døgn med veer et hoved der stod skævt i bækkenet og til sidst akut kejsersnit.. Ikke ønske fødslen men helt klart ønske barnet... en dejlig basse på 51 cm. Og 4065g.

Stort tillykke med hende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle

Jeg har været tilmeldt marts-termins gruppe i et stykke tid, men det har været helt urealistisk for mig at skulle have en lille baby.

Natten til fredag fødte jeg dog vores dejlige søn, Storm, som er 52 cm lang og 3310 kg. Han er helt fantastisk sød og meget tålmodig med sine nybagte forældre, der ikke helt ved hvad de skal gøre...

Har I der er født også fået sår på brystvoterne....det gør pokkers ondt, når han suger til. Ak jeg glæder mig til de er hærdet så det ikke gør så skrækkeligt ondt :(

Håber det er ok jeg lige springer ind i forummet så sent...men det er dejligt at læse om alle de fødsler og nybagte mødre og fædre :)

Stort tillykke med jeres lille søn.

Her vidste vi (og ved vi stadig ) heller ikke helt hvad man dog skal stille op med sådan en lille en.. så vi tager det også bare lidt af gangen og stiller spørgsmål herinde. :-)

Jep, jeg havde også sår på bbrystvorterne. Av av.. og nu har jeg her 6 uger efter hun blev født har jeg fået svamp på den ene brystvorte så det gør også ondt at lægge hende til der.. men det er i behandling og går forhåbentlig snart over.. ligesom sårene også nok skal forsvinde så det ikke gør ondt længere på dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Lærke og Storm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde..

Vores lille Josefine kom til verden fredag d. 13. marts kl. 9.06 efter 12 timers fødsel. Hun vejede 3292 g. og var 52 cm lang. Vi er så forelskede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med josefine :)

Har desværre ingen erfaringer med noget endnu. Håber andre kan give nogle gode råd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde..

Vores lille Josefine kom til verden fredag d. 13. marts kl. 9.06 efter 12 timers fødsel. Hun vejede 3292 g. og var 52 cm lang. Vi er så forelskede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde..

Vores lille Josefine kom til verden fredag d. 13. marts kl. 9.06 efter 12 timers fødsel. Hun vejede 3292 g. og var 52 cm lang. Vi er så forelskede... Mit vand gik torsdag aften og så gik det ellers bare derudaf med veer. Det endte dog en smule kaotisk med sugekop. Fødte hende naturligt uden smertestillende. Det var ikke noget jeg bare ville men har det ok med at det endte sådan. Desværre har mit ophold på sygehuset og måske fødslen gjort at jeg hyperventilerer meget ofte og bliver helt følelsesløs i næse og mund - noget jeg aldrig har prøvet før - ret skræmmende! har nogen af jer oplevet det? har prøvet at finde nogle øvelser med vejrtrækning,men tror efterhånden jeg skal have noget rigtig hjælp. De fangede det ikke på sygehuset - hvilket jeg synes er mærkeligt. det var først da jeg kom til en kirugpraktor hun kun fortælle mig at det var hyperventilation og ikke et led der var gået ud. Pyh..fik ellers ekstra dage for at hvile,men virkede lige modsat.

En anden ting - oven i det hele måtte jeg tage beslutningen om ikke at amme, længere historie. Josefine skal derfor have mme af flaske - har nogen erfaring med glassutteflasker?

hilsen Malene

Stort tillykke med Josefine.

Det lyder ikke rart med hyperventilation. Kender ikke til det i forbindelse med fødslen. Jeg har arbejdet lidt med vejrtrækning.

Prøv at ligge dig på ryggen med hænderne på maven og træk vejret. Du skal ikke prøve at få vejrtrækningen helt ned men blot mærke hvad der sker under dine hænder. Tænk: træk vejret ind og pust ud. Og mærk hvad der sker.

En anden ting du kan prøve er, at puste alt luften i lungerne. Du skal presse alt ud. På et tidspunkt vil du helt automatisk eller reflektorisk trække vejret ind.

Håber det hjælper. Prøv evt med afspænding find evt en cd med afspændingsøvelser du kan bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilllykke med Lærke, Josefine og Storm. Dejligt med endnu tre martsbabyer

  :hurra  :hurra  :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 timer efter vandafgang kom lille Klaudia til verden, kun 2400 gram. Født kl. 22.58.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 timer efter vandafgang kom lille Klaudia til verden, kun 2400 gram. Født kl. 22.58.

Det var da en lille mus, tillykke med hende ;-) Håber at I alle har det godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 timer efter vandafgang kom lille Klaudia til verden, kun 2400 gram. Født kl. 22.58.

Stort tillykke med lille Klaudia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Klaudia :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tilykke med lille fine Klaudia :hurra  

Hvad var sidste skøn på vægten fra JM, havde hun ramt nogenlunde rigtigt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24 timer efter vandafgang kom lille Klaudia til verden, kun 2400 gram. Født kl. 22.58.

Tillykke med lille-pigen.

Hun er ikke stor. Håber I alle har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille-pigen.

Hun er ikke stor. Håber I alle har det godt.

Det er hun ikke, og når man tænker hun er født i uge 39+3, derfor skal vi være indlagt på neonatal afd. I 1-2 uger alt efter hvordan amningen kører og hvor meget hun tager på. Men puha en hård fødsel. Jeg var indlagt fra søndag nat fordi manden skulle på arbejde (han er selvstændig og kunne ikke holde fri) fik lidt at sove på men fik ikke sovet ret meget. Veerne begyndte i løbet af formiddagen, og tog bare til så efter nogle lange bade så fik jeg de der tint på (dem hvor man kan give strøm for at aflede hjernes opmærksomhed. Kom i karbad kl 13.30-14 tiden men bad om en epidural bagefter. Fik den kl 15. Og så stoppede veerne bare. Så det på med vee drop og omkring kl 15-16 tiden var jeg 5 cm åben og kl 20.30 var jeg 9 cm. Med fordi det var så mange timer efter vandafgang så var hendes hoved lidt hævet så hun var så godt som umulig at få trængt ned i bæknet. Fra jeg måtte presse til hun kom gik der 20 min. Lige pludselig så smutte hun bare lige ud. Men føj det var hårdt. Men tror os at jeg var ret udmattet men næsten ingen søvn i 36 - 40 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tilykke med lille fine Klaudia :hurra  

Hvad var sidste skøn på vægten fra JM, havde hun ramt nogenlunde rigtigt?

Sidste skøn var omkring de 3 kg da vi jo fortalte dem at hun var for lille...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hun ikke, og når man tænker hun er født i uge 39+3, derfor skal vi være indlagt på neonatal afd. I 1-2 uger alt efter hvordan amningen kører og hvor meget hun tager på. Men puha en hård fødsel. Jeg var indlagt fra søndag nat fordi manden skulle på arbejde (han er selvstændig og kunne ikke holde fri) fik lidt at sove på men fik ikke sovet ret meget. Veerne begyndte i løbet af formiddagen, og tog bare til så efter nogle lange bade så fik jeg de der tint på (dem hvor man kan give strøm for at aflede hjernes opmærksomhed. Kom i karbad kl 13.30-14 tiden men bad om en epidural bagefter. Fik den kl 15. Og så stoppede veerne bare. Så det på med vee drop og omkring kl 15-16 tiden var jeg 5 cm åben og kl 20.30 var jeg 9 cm. Med fordi det var så mange timer efter vandafgang så var hendes hoved lidt hævet så hun var så godt som umulig at få trængt ned i bæknet. Fra jeg måtte presse til hun kom gik der 20 min. Lige pludselig så smutte hun bare lige ud. Men føj det var hårdt. Men tror os at jeg var ret udmattet men næsten ingen søvn i 36 - 40 timer...

Lyder som en barsk omgang. Tænk på at de beholder jer for at sikre hendes ve og vel. Selvom jeg uden tvivl tror det er hårdt for jer som nybagte forældre. Pøj pøj med det hele. Håber hun hurtig for appetit og får spist en masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hun ikke, og når man tænker hun er født i uge 39+3, derfor skal vi være indlagt på neonatal afd. I 1-2 uger alt efter hvordan amningen kører og hvor meget hun tager på. Men puha en hård fødsel. Jeg var indlagt fra søndag nat fordi manden skulle på arbejde (han er selvstændig og kunne ikke holde fri) fik lidt at sove på men fik ikke sovet ret meget. Veerne begyndte i løbet af formiddagen, og tog bare til så efter nogle lange bade så fik jeg de der tint på (dem hvor man kan give strøm for at aflede hjernes opmærksomhed. Kom i karbad kl 13.30-14 tiden men bad om en epidural bagefter. Fik den kl 15. Og så stoppede veerne bare. Så det på med vee drop og omkring kl 15-16 tiden var jeg 5 cm åben og kl 20.30 var jeg 9 cm. Med fordi det var så mange timer efter vandafgang så var hendes hoved lidt hævet så hun var så godt som umulig at få trængt ned i bæknet. Fra jeg måtte presse til hun kom gik der 20 min. Lige pludselig så smutte hun bare lige ud. Men føj det var hårdt. Men tror os at jeg var ret udmattet men næsten ingen søvn i 36 - 40 timer...

Kan godt forstå, du er træt. Men hvor er det godt, de lige holder øje med jer :) Håber, I får en rigtig god start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Taylor også kommet til verden, 23. Marts kl 8.42

3960gram og 53cm og helt perfekt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Taylor også kommet til verden, 23. Marts kl 8.42

3960gram og 53cm og helt perfekt :wub

Stort tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Taylor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Taylor også kommet til verden, 23. Marts kl 8.42

3960gram og 53cm og helt perfekt :wub

Stort tillykke og velkommen til verden lille Taylor. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER