MarieB8

Døgnrytme

15 indlæg i dette emne

Hvordan er jeres babyers døgnrytme, hvis de da har en? Og er det noget i har arbejdet på, eller er det kommet af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan er jeres babyers døgnrytme, hvis de da har en? Og er det noget i har arbejdet på, eller er det kommet af sig selv?

Sover, spiser, vågentid ect.

Det er vist det eneste rytme vi har... :) hun er som regel ikke vågen mere ende 1,5time inkl. Spisning, så er hun klar til ny lur.

Om aftenen er hun dog mere vågen. Og sp tager hun et godt stræk på 5-6 timers søvn derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia er begyndt at vågne omkring kl. 8 om morgenen, hvor hun ligger og smiler og pludre. Hun spiser ca. Kl. 5 om morgenen hvor hun falder i søvn igen. I løber af dagen kan det svinge lidt og hun sover faktisk også meget, så vågentid er 1-2 timer for det meste. Hun får som regel mad lige når vi går i seng. Vi har ikke gjort noget for hendes rytme, den har hun selv fundet. Vi har ladet hende sove og spise som hun selv synes. Der kan sagtens gå 6-7 timer fra sidste spisning til D. Kl. 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så enormt heldige for tiden, at Nova 95% af tiden, sover hele natten.

Til gengæld er hun ikke særlig god til lur i løbet af dagen. Hun kan nemt være vågen i 3-4 timer og så sove 10 min lur, en halv times lur eller andre gange 3 timers lur.

Lige for tiden kan hun kun falde i søvn hvis hun ligger ved mig og spiser. Så hver gang hun bliver lidt ugidelig, så kommer hun hen til mig og ammer. Fordi hun falder i søvn her, så er det ikke lige til at vide hvor meget hun får at spise, og fordi hun sover så let og lidt hos mig, så er det som regel løsningen når hun er pyller. Enten er hun træt eller sulten. Og hun er svær at flytte over i sin seng, for hvis ikke hun vågner af at man flytter hende (hvilket hun oftest gør), så vågner hun efter 10 min. i soveværelset.

 

Om vi har haft indflydelse på at hun sover hele natten, ved jeg ikke. Vi snakker ikke om natten, tv'et er slukket og der er mørkt. Det er dét.. Men vi har ingen specielle ritualer, som nogle fra min mødregruppe har. De pusler, tager nattøj på og ligger deres barn til at sove. Men det går vist kun, hvis barnet er nem at få til at sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ændrer han hele tiden på sin rytme særligt når han ind imellem vælger at tage en hel dag uden ordentlige lure...tsk..

Men en normal dag kan hedde mad 4-5 om morgenen...mad kl 9.30/10...alt efter hvor lang lur han tager så får han mad mellem 14 og 17 om eftermiddagen...oftest er hans længste lur i døgnet fra spisetid og til mellem 22 og 1 om natten...

Nogen gange får han mad tidlig eftermiddag og så igen tidlig aften...

Oftest er det dog hans lure om dagen der driller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begyndt at have noget rytme de sidste par uger :glad

De fleste dage kan vi lægge hende mellem kl 24-01 og så sover hun plus/minus 7 timer uden opvågning :yay

Efter pusling og mad så sover hun som regel et par timer om formiddagen og om eftermiddagen er hun som regel mere vågen afbrudt af mindre lure og en enkelt på 1-2 timer. Samme gælder aftenen.

Det er ikke altid, at vi kan lægge hende i seng uden at hun vågner, men når hun er træt nok nu, så falder hun selv i søvn, når hun ikke får vores opmærksomhed og det bliver lidt kedeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har der også indfundet sig lidt rytme.

Magnus vågner gerne omkring kl 7 og skal spise, så er han vågen en lille time og er klar til at sove igen, dog som regel ikke mere end en halv time. Så er han vågen en times tid igen og så sover han lidt igen. Det passer som regel med at han kommer ud at sove til middag og ca 3 timer frem. Så sover han lidt igen omkring kl 17 og igen omkring kl 19 og bliver så puttet for natten omkring kl 21. Han spiser som regel inden og efter han har sovet i løbet af dagen.

Til natten en han vågen en enkelt gang.

Så alt i alt er der rimelig godt styr på det hele. Der er dog enkelte dage hvor det går lidt galt med tiderne, men for det som regel alligevel til at passe med putning på samme tid hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige som jeg fik skrevet der var en rytme, synes trolden hun skulle ændre det, så hun har sover fra 00-08 i nat i stedet for at vågne til mad kl. 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige som jeg fik skrevet der var en rytme, synes trolden hun skulle ændre det, så hun har sover fra 00-08 i nat i stedet for at vågne til mad kl. 5.

Ja sådan er det jo gerne. Har du så sovet 8 timer i streg? En smule misundelse herfra. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmer om 8 timers uafbrudt søvn...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne dele ud af vores søvn til jer der er i underskud. Jeg husker de første uger uden søvn, som ren helvede. Vi har haft et par uger hvor vi mindst har sovet 8 timer i streg og vi har også været oppe på 10 timer. Jeg krydser fingre for at det holder ved!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg faktisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg faktisk det værste er at jeg stadig fra træt da jeg vågnede. Det får vi jævnligt. Det er så luksus. Mødregruppen er også misundelig og mener vi har den nemmeste baby i verden og det tror jeg faktisk også at vi har

Det er jo bare helt fantastisk - nyd det!  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er oppe på ti dage med god nattesøvn. :glad 

 Det vil sige, at baby sover fra ca. 11 til 7:30 afbrudt af to amninger.

Inden da var nætterne rent kaos og ret forfærdelige.

 

Om dagen tager han typisk to lange lure a ca. tre timer og så en kortere sniver sen eftermiddag/aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar er nem mellem 22 og 8 om morgenen. Som regel ammer jeg to gange, men i nat kun én. Men så kunne jeg typisk nok slet ikke nyde at han sov fra 22-5, fordi jeg kom til at ligge og tænke, at han nok ville vågne lige om lidt.

Om dagen sover han dog sjældent mere end 45 minutter ad gangen. Undtagen efter frokost, hvor jeg går tur med ham. Så sover han i den tid vi går, og lidt til. Især efter at jeg er begyndt at lade ham sove udenfor.

Jeg glæder mig dog til at han begynder at sove lidt færre, men længere lure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER